Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Fugro NL00150003E1

Laatste koers (eur)

23,160
  • Verschill

    -0,440 -1,86%
  • Volume

    69.226 Gem. (3M) 372,8K
  • Bied

    23,160  
  • Laat

    23,200  
+ Toevoegen aan watchlist

Fugro - december 2015

130 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 7 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Theo32 18 december 2015 10:20
    Ieder z'n eigen inzicht... het is natuurlijk wel raar dat een GS *opeens* een sell geeft - als enige partij - en dat vervolgens iedereen als een kip zonder kop vrijwel exact naar 14,05 gaat...

    Boka heeft inderdaad geen haast. Maar er staan nog wat dingen open voor dit fonds:

    1) uitspraak hoger beroep
    2) die MH370
    3) er is meer dan alleen aardolie voor Fugro

    Als ie na January 2016 weer >18 staat, ben ik ook blij (de fiscus wat minder - maar die kunnen de pot op)
  2. [verwijderd] 18 december 2015 10:56
    Goldman Sachs geeft alleen adviezen als het in haar eigen belang is. Waarschijnlijk zitten ze nu short en moet het aandeel naar de klote. Straks kopen ze weer in en daarna volgt een koopadvies.

    Eigenlijk zijn die knakkers een goede contra indicator; toen de olieprijs op 75 dollar stond gaven ze een koopadvies op 200 dollar af (en had je short moeten gaan), recent gaven ze op 40 dollar een verkoopadvies op 20 dollar af. Misschien wordt het weer eens tijd om long te gaan op olie en alle daaraan gerelateerde fondsen !!!
  3. Theo32 18 december 2015 11:04
    Juist... GS *is* de contra-indicator bij uitstek. Maar voorzichtigheid is geboden. Doe in aandelen (jahaa... certificaten) en niet iets wat kan aflopen.

    Ja... tenzij faillissement - maar daar hebben we het nu nogal niet over he?
  4. [verwijderd] 18 december 2015 11:12
    Analisten als hele groep stellen de verwachtingen al anderhalf jaar continu naar beneden bij (waarschijnlijk ook in harmonie met de olieprijs). Dat dan af en toe koersdoelen naar beneden bijgesteld worden, kan dus geen verrassing zijn. Dat heeft wat mij betreft weinig met "belazeren" of manipulatie te maken.

    www.4-traders.com/FUGRO-NV-6396/revis...

    Groet,
    Bolo
  5. Theo32 18 december 2015 11:26
    quote:

    Bolo schreef op 18 december 2015 11:12:

    Dat heeft wat mij betreft weinig met "belazeren" of manipulatie te maken.
    Dank Bolo, voor de inbreng van ratio in deze :)

    ... we gaan het (achteraf) zien. Je weet, ik ben van de school die analisten uit principe moet negeren :)

    "Negeer de analisten!" :D (en anonieme analisten nog harder)
  6. [verwijderd] 18 december 2015 11:42
    quote:

    Beleggertje1976 schreef op 18 december 2015 10:56:

    Goldman Sachs geeft alleen adviezen als het in haar eigen belang is.
    Kan ik niet echt een snuggere opmerking vinden; wat had je gedacht dan?
  7. [verwijderd] 18 december 2015 11:50
    Onderstaand advies is naar beneden bijgesteld en dat is op zijn minst bevreemdend wanneer een week geleden een kredietfaciliteit met een 7-tal banken (ABN Amro, ING, Rabobank, BNP Paribas, HSBC, Barclays en Credit Suisse) is afgesproken van 500 miljoen euro.

    AMSTERDAM (AFN) - Fugro moet waarschijnlijk meer maatregelen gaan nemen vanwege de verslechterende omstandigheden. Ook bestaat het risico van verdere afschrijvingen op bezittingen, aldus analisten van Goldman Sachs. Zij verlaagden het advies op het aandeel van de bodemonderzoeker naar sell van neutral.

    Ook het koersdoel ging daarbij omlaag, met 26 procent naar 14 euro. Goldman Sachs voorziet een lagere omzet door prijsdruk en minder activiteit in de sector waarbinnen Fugro actief is. De kenners wijzen er verder op dat niet alleen de vraag naar de activiteiten van de onderneming afneemt vanwege de lage olieprijzen, en vrezen dat prijsdeflatie op het punt staat de winstgevendheid aan te tasten.
  8. [verwijderd] 18 december 2015 11:54
    ........en zoals hier terecht wordt opgemerkt; Boskalis is goud waard voor de Fugro-belegger. Het is wachten tot het 30%-belang bereikt wordt want dat moet er een bod gedaan worden. Dat zie ik echter liever op een koers van 25+. Dus nog even wachten tot het voorjaar.
  9. [verwijderd] 18 december 2015 13:03
    quote:

    Bron-2016 schreef op 18 december 2015 11:42:

    [...]Kan ik niet echt een snuggere opmerking vinden; wat had je gedacht dan?
    Nee, een opmerking uit de context van een hele post halen en dat wegzetten als niet snugger voegt veel toe aan dit forum.
  10. forum rang 5 Daexter 18 december 2015 13:27
    quote:

    Bron-2016 schreef op 18 december 2015 11:54:

    ........en zoals hier terecht wordt opgemerkt; Boskalis is goud waard voor de Fugro-belegger. Het is wachten tot het 30%-belang bereikt wordt want dat moet er een bod gedaan worden. Dat zie ik echter liever op een koers van 25+. Dus nog even wachten tot het voorjaar.
    Slaap zacht. Boskalis gaat echt geen bod doen dit voorjaar. Boskalis en NN zorgen er echter wel voor dat de koers nu niet op -30% staat.

    Zij zorgen voor een stabiele basis, maar overname komt er waarschijnlijk niet in 2016
  11. [verwijderd] 18 december 2015 14:26
    Peter Berdowski geeft vandaag aan, dat v.w.b. het belang in Fugro ze er nog steeds hetzelfde in staan als in maart van dit jaar. Dat Fugro op veel gebieden goed bij Boskalis past en dat grote raakvlakken gezien worden. Maar het belang uitbreiden een een bod uitbrengen is nu niet aan de orde
  12. aandeeltje! 18 december 2015 14:30
    Ze willen een buitenkansje, en dat kan nog op een veel lager niveau. Nee geen ruiten ingooien, dus gewoon stug volhouden: verder nu niet geinteresseerd...
  13. Remfin 18 december 2015 14:31
    m.i. heeft de "strategie" van GS voorlopig gefaald. Weliswaar flinke % daling, maar de omzetten zijn tot op heden niet meer dan het dubbele van een normale handelsdag.
    Of zou GS BOKA adviseren bij de ......(neeeeeeeeh)..
  14. Spes 18 december 2015 16:47
    Ik denk eerder dat de shortposities in olie teruggedraaid gaan worden. Er zit nog veel short in Fugro wat gecoverd moet worden terwijl olieprijs is gedaald. Hierdoor krijg je het effect dat Fugro veel te hard stijgt door de stijging van de olieprijs. Oplossing om toch te coveren is een verkoopadvies de deur uit gooien zodat er weer wat aandelen vrij komen.
  15. De Witte Ruiter 18 december 2015 16:53
    quote:

    Spes schreef op 18 december 2015 16:47:

    Ik denk eerder dat de shortposities in olie teruggedraaid gaan worden. Er zit nog veel short in Fugro wat gecoverd moet worden terwijl olieprijs is gedaald. Hierdoor krijg je het effect dat Fugro veel te hard stijgt door de stijging van de olieprijs. Oplossing om toch te coveren is een verkoopadvies de deur uit gooien zodat er weer wat aandelen vrij komen.
    Helemaal mee eens, ik verwacht dat de koers begin volgend jaar door de 20 euro zal breken.
  16. [verwijderd] 18 december 2015 16:58
    quote:

    Bron-2016 schreef op 18 december 2015 14:26:

    Peter Berdowski geeft vandaag aan, dat v.w.b. het belang in Fugro ze er nog steeds hetzelfde in staan als in maart van dit jaar. Dat Fugro op veel gebieden goed bij Boskalis past en dat grote raakvlakken gezien worden. Maar het belang uitbreiden een een bod uitbrengen is nu niet aan de orde
    .......en dat ziet de markt ook want short-posities worden inmiddels al afgebouwd.
130 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 7 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 30 april

    1. China inkoopmanagersindex industrie en diensten april volitaliteit verwacht
    2. Samsung Q1-cijfers
    3. NL producentenprijzen maart
    4. Arcadis Q1-cijfers
    5. Adidas Q1-cijfers
    6. Volkswagen Q1-cijfers
    7. Air France-KLM Q1-cijfers
    8. Dui detailhandelsverkopen maart
    9. PB Holding jaarcijfers
    10. Acomo €0,75 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht