Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Koffiekamer Terug naar discussie overzicht

Monsanto

51 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. PWP 12 september 2016 17:34
    Ik zie regelmatig overnameberichten voorbij komen van Bayer dat Monsanto wil inlijven. Koers komt niet van zijn plaats (nu 106 dollar), terwijl van het weekend een bericht te lezen was waarbij de overname tegen ongeveer 125 dollar per aandeel dichtbij is. Wat is het 'addertje'? Goedkeuring Europese Commissie?

    Hoe kijken anderen hier tegenaan?
  2. ErikG 12 september 2016 17:39
    Je gedachtegang begrijp ik volledig. Ik denk zelf dat men er vanuit gaat dat de Amerikaanse toezichthouder dwars gaat liggen oid en dat daarom de deal niet doorgaat? Ik ben vandaag wel ingestapt, ik durf het gokje wel te nemen. Ik las ook iets over een bod van 130 dollar per aandeel, dat is toch 24 dollar per stuk. Mocht Bayer niet doorgaan dan is Basf ook nog een mogelijkheid.
  3. PWP 12 september 2016 22:35
    Ben toch ook ingestapt. Als de deal niet doorgaat komt er een fikse boete voor Bayer en zoals je aangeeft @ErikG dan komen mogelijk andere kopers als Basf in beeld. Lijkt me dat de koers dan stabiel blijft liggen en anders is er altijd nog 4x per jaar dividend uitkering van nu 0,54 dollar per aandeel.

    Kon het ook niet laten om een paar calls 125 december te kopen. Maar dat is uiteraard speculatief. Maar je zou enige beweging mogen verwachten als beide besturen zich komende anderhalve week positief over de transactie uitlaten. Bayer deze woensdag en Monsanto volgende week woensdag.

  4. ErikG 13 september 2016 09:08
    Het is wel een raaar verhaal allemaal, maar ik heb ook gelezen op een Amerikaanse website dat ze de deal 40% geven. Terwijl anderzijds beides ceo's er positief tegenaan kijken. We zullen het wel zien, mocht het idd niet doorgaan heb je als een bedrijf in je portefeuille welke groeit en dividend uitkeert.
  5. PWP 13 september 2016 09:34
    Zo is het maar net. Maar met zo'n grote deal zijn de belangen groot. Je mag toch aannemen dat Bayer zijn (lobby)werk heeft gedaan als het gaat om toestemming van de Amerikaanse en Europese toezichthouder. Garanties zullen ze niet hebben maar als het een kansloze missie was dan zetten ze toch niet zo door lijkt mij. Denk dat er veel meer speculanten inzitten maar de grote partijen moeten meer zekerheid hebben schat ik zo in.
  6. [verwijderd] 13 september 2016 09:43
    quote:

    PWP schreef op 12 september 2016 22:35:

    Ben toch ook ingestapt. Als de deal niet doorgaat komt er een fikse boete voor Bayer en zoals je aangeeft @ErikG dan komen mogelijk andere kopers als Basf in beeld. Lijkt me dat de koers dan stabiel blijft liggen en anders is er altijd nog 4x per jaar dividend uitkering van nu 0,54 dollar per aandeel.

    Kon het ook niet laten om een paar calls 125 december te kopen. Maar dat is uiteraard speculatief. Maar je zou enige beweging mogen verwachten als beide besturen zich komende anderhalve week positief over de transactie uitlaten. Bayer deze woensdag en Monsanto volgende week woensdag.

    Paar opmerkingen

    BASF heeft ook gezien hoeveel de koers van Bayer verloren heeft toen interesse bekend werd. En die moeten dus nog meer bieden.

    Die boete komt er pas als Monsanto aandeelhouders akkoord zijn met de deal en de deal niet doorgaat om 'antitrust'redenen.

    De huidige deal lijkt mij (financieel gezien) een goede voor Bayer en wat aan de lage kant voor Monsanto.
    Echter, de kleine stapjes waarmee Bayer het bod verhoogd heeft en het achterblijven van de koers als reactie op het bieden op Monsanto, lijkt mij het bestuur van Bayer weinig ruimte voor een veel hoger bod te geven.

    Dat de koers van Monsanto niet dichter bij het bod in de buurt staat, zegt mij dat meer mensen denken dat het allemaal niet doorgaat.

    Groet,
    Bolo (sinds kort aandeelhouder Bayer)
  7. PWP 13 september 2016 10:18
    @Bolo dat laatste klopt helemaal want anders hadden we inderdaad hoger gestaan :-) Maar dat maakt het ook interessant om wel in te stappen. Want wat is het neerwaartse risico volgens jou als Bayer zich terug trekt? Ik heb geen glazen bol maar deze lijkt mij beperkt.

    Monsanto blijft wel (graag) in gesprek blijft met Bayer. Als het uitzichtloos was waarom zou je dan doorpraten. Lijkt erop dat Monsanto, Bayer zoveel mogelijk wil laten stretchen.

    Je geeft aan dat je sinds kort aandeelhouder Bayer bent. Zie je dan de deal met Monsanto wel of niet graag doorgaan? En wat betekent dit in beide gevallen voor de koers van Bayer? Lees namelijk ook niet al te veel enthousiasme onder een aantal aandeelhouders van Bayer.
  8. [verwijderd] 13 september 2016 11:07
    quote:

    PWP schreef op 13 september 2016 10:18:

    1.Want wat is het neerwaartse risico volgens jou als Bayer zich terug trekt? Ik heb geen glazen bol maar deze lijkt mij beperkt.

    2. Je geeft aan dat je sinds kort aandeelhouder Bayer bent. Zie je dan de deal met Monsanto wel of niet graag doorgaan? En wat betekent dit in beide gevallen voor de koers van Bayer? Lees namelijk ook niet al te veel enthousiasme onder een aantal aandeelhouders van Bayer.

    1. Ik denk dat als de deal niet doorgaat, Monsanto niet meer te beschouwen is als overname-kandidaat. Ook niet voor een BASF

    2. Onder de huidige voorwaarden zie ik de deal wel graag doorgaan. Aan de andere kant, zou er ook een opluchtingsrally plaats kunnen vinden als de deal niet doorgaat.
    Het enige dat ik niet wil , is dat Bayer zijn bod fors verhoogt.
  9. [verwijderd] 13 september 2016 11:32
    Bayer zal geen 130 dollar bieden, misschien nog een dollar erbij.
    De 1,5 miljard boete voor Bayer bij niet doorgaan van de deal zal wel hoger worden.
    Door de slechte opbrengstprijzen kan Monsanto de prijzen van het zaad niet met tien procent verhogen.
    De juridische afdeling van het bedrijf zal daar dus die hogere boete voor in de plaatst willen zetten om zo de winst op peil te houden, er van uitgaande dat de deal niet doorgaat.
    Zoals altijd bij Monsanto: winst gaat voor alles.

    Zyklon B and Agent Orange: a match made in heaven (!!!!)
  10. [verwijderd] 13 september 2016 17:52
    In Europa is men om het eufemistisch te zeggen minder gecharmeerd van het GMO-voedsel van Monsanto, onder andere dit kan wel eens een struikelblok worden bij de overname.
    Het wordt een politiek verhaal.
    Hoewel het ernaar uitziet dat Bayer en Monsanto tot een deal komen, zal het nog een lang moeizaam en langdurig proces worden voor de overname een feit is.
    Zolang als destijds bij Die Endlösung en Vietnam zal het echter niet gaan duren is de algemene verwachting.

    Many heavens above the seventh
  11. [verwijderd] 14 september 2016 14:25
    Leverkusen / St. Louis, September 14, 2016 - Bayer and Monsanto today announced that they signed a definitive merger agreement under which Bayer will acquire Monsanto for USD 128 per share in an all-cash transaction. Monsanto's Board of Directors, Bayer's Board of Management and Bayer's Supervisory Board have unanimously approved the agreement. Based on Monsanto's closing share price on May 9, 2016, the day before Bayer's first written proposal to Monsanto, the offer represents a premium of 44 percent to that price.
    Financing and Closing Conditions

    Bayer intends to finance the transaction with a combination of debt and equity. The equity component of approximately USD 19 billion is expected to be raised through an issuance of mandatory convertible bonds and through a rights issue with subscription rights. Bridge financing for USD 57 billion is committed by BofA Merrill Lynch, Credit Suisse, Goldman Sachs, HSBC and JP Morgan.

    The acquisition is subject to customary closing conditions, including Monsanto shareholder approval of the merger agreement and receipt of required regulatory approvals. Closing is expected by the end of 2017. The companies will work diligently with regulators to ensure a successful closing. In addition, Bayer has committed to a USD 2 billion reverse antitrust break fee, reaffirming its confidence that it will obtain the necessary regulatory approvals.


    - USD 128 per share in cash
    -. Closing is expected by the end of 2017
    - Bayer has committed to a USD 2 billion reverse antitrust break fee.
    - Monsanto in pre market trading 106,59 dollar een plus van 49 dollarcent
    - Bayer up 3,2 procent.

    www.investor.bayer.com/en/nc/news/inv...
  12. [verwijderd] 14 september 2016 15:41
    Bayer, Monsanto Sign Merger Agreement, Now the Tough Part: Regulators
    Even with both parties agreeing on a final price, the deal would still run into regulatory scrutiny, analysts and investors predict. The share price of Monsanto remained stuck well below Bayer’s offer even as the German chemical giant upped its bid from its initial price of $122 per share in May, indicating that investors believed even a transaction approved by both company’s boards would run into regulatory hurdles.
    The European Commission and U.S. Department of Justice have been keeping a close eye on the negotiations and now that they’ve come to an agreement, the federal regulators will certainly take a close look at any possible anti-trust issues that might arise from combining two of the largest companies in this agriculture business.
    Those same regulators are currently investigating other potential mergers. DuPont (DD) and Dow Chemical (DOW) agreed to a deal in December but the closing has been delayed until early 2017 after the European Commission opened an investigation. The same can be said for a possible merger of Syngenta (SYT) and ChemChina which are also struggling with global regulators.

    www.foxbusiness.com/markets/2016/09/1...

    OS MON put 100 jan20-2017- @2 box
  13. [verwijderd] 14 september 2016 17:09
    quote:

    Roll on schreef op 14 september 2016 15:41:

    OS MON put 100 jan20-2017- @2 box

    CB put MON 100 jan20-17 @1,42
    Ik ga er een paar flessen 2,4-D en 2,4,5-T van kopen and make me a cocktail: completely harmless.....
  14. [verwijderd] 15 september 2016 09:36
    The $2 billion question
    Although their businesses don't overlap much, they may still face antitrust hurdles, as the industry will be consolidated in fewer hands. As noted, Syngenta is being acquired by ChemChina in a $43 billion deal, while Dow Chemical (NYSE:DOW) and DuPont (NYSE:DD)are in the midst of their own $130 billion merger of equals.
    According to ETC Group data, Bayer-Monsanto will own 29% of the global seed market, Dow-DuPont will own 21%, and Syngenta-ChemChina will own 9%. In pesticides, the breakdown is 24%, 23%, and 16%, respectively.
    The Justice Department has proved to be a harsh critic when significant concentration occurs in an industry, stopping Halliburton from taking over Baker Hughes, Aetna from acquiringHumana, Anthem from buying Cigna, and most recently, John Deere from buying Monsanto's precision planting technology.
    The concentration that will occur is certain to worry regulators, which is why the $2 billion breakup fee is important. While Bayer says the high figure represents its confidence that the deal will go through, Monsanto is assuredly looking at it as a windfall to finance its future growth should the merger fail. In context, the breakup fee is equal to almost all of Monsanto's full-year 2015 profits of $2.3 billion.

    In contextIn short, it's something of a win-win scenario for the biotech. Although the purchase price is below what it would prefer, it still represents a 44% premium to where its stock was trading, and it has the backstop of a big breakup fee if the deal is quashed.
    www.fool.com/investing/2016/09/14/how...

    the breakup fee is equal to almost all of Monsanto's full-year 2015 profits of $2.3 billion.
  15. Cézan 15 september 2016 12:50
    The megamerger is likely to face intense regulatory scrutiny

    German drugs and crop chemicals company Bayer has won over U.S. seeds firm Monsanto with an improved takeover offer of around $66 billion, ending months of wrangling after increasing its bid for a third time.

    However, competition authorities are likely to scrutinize the tie-up closely, and some of Bayer's own shareholders have been highly critical of a takeover plan which they say risks overpaying and neglecting the company's pharmaceutical business.

    www.scientificamerican.com/section/re...
  16. [verwijderd] 15 september 2016 16:34
    Er is al overleg geweest met de toezichthouders.
    De Europese Commissie is zelfs eind juni al met een onderzoek begonnen.
    Dus nog voordat bekend was dat er een bod zou komen.
    De overlap valt eigenlijk best mee bij deze twee bedrijven.
    Men is gezamenlijk nadrukkelijk te dominant waar het katoenzaad betreft, hier zal iets aan gedaan moeten worden.
    En gek genoeg heeft men gezamenlijk ook een heel groot marktaandeel waar het Glyfosaat(Roundup) betreft, dat had ik nu niet gedacht -))
    En Josti, denk nu niet dat het alleen maar megalomanie is.
    Het is een oprecht diep gevoelde bezorgdheid om de verantwoording te nemen om in de toekomst de mensheid van voedsel te kunnen voorzien….
    Toen India voorwaarden wilde stellen over samenwerking met hun zaadbedrijven en de prijs bij hun GMO programma voor katoenzaad, werd vorige maand door Monsanto het totale programma geannuleerd....

    video.cnbc.com/gallery/?video=3000551020
    video.cnbc.com/gallery/?video=3000551021

    PS,Die CEO van Monsanto- Hugh Grant- ziet eruit alsof hij iets te veel van mijn gisteren geserveerde cocktail heeft gedronken(Agent Orange)

51 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 465 6.840
AB InBev 2 5.285
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.579 46.296
ABO-Group 1 19
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.129
Accentis 2 253
Accsys Technologies 22 8.893
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 160
ADMA Biologics 1 31
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 13 16.333
Aedifica 2 829
Aegon 3.257 320.045
AFC Ajax 537 7.018
Affimed NV 2 5.752
ageas 5.843 109.777
Agfa-Gevaert 13 1.856
Ahold 3.536 73.980
Air France - KLM 1.024 34.310
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 466 12.769
Alfen 12 16.239
Allfunds Group 3 1.187
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.246
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 330
Altice 106 51.196
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.484 114.757
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.819 240.248
AMG 965 125.655
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 303 6.519
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 382
Antonov 22.632 153.605
Aperam 91 14.111
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 313
Arcadis 251 8.613
Arcelor Mittal 2.023 318.594
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 266
arGEN-X 15 9.105
Aroundtown SA 1 176
Arrowhead Research 5 9.263
Ascencio 1 20
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.107 37.659
ASML 1.762 76.861
ASR Nederland 18 4.122
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 333
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 29 10.649
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 49
Azerion 7 2.662

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 26 april

    1. Bank of Japan rentebesluit 0% (onveranderd) volitaliteit verwacht
    2. Corbion Q1-cijfers
    3. Signify Q1-cijfers
    4. IMCD Q1-cijfers
    5. Basic-Fit trading update Q1 en jaarvergadering
    6. Total Energies Q1-cijfers
    7. Beursgang CVC (verwacht)
    8. ABN Amro € 0,89 ex-dividend
    9. ASML €1,75 ex-dividend
    10. Vopak €1,50 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht