Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

AMG Critical Materials N.V. NL0000888691

Laatste koers (eur)

21,880
  • Verschill

    -1,340 -5,77%
  • Volume

    313.927 Gem. (3M) 239,8K
  • Bied

    21,840  
  • Laat

    21,880  
+ Toevoegen aan watchlist

Maart. Best Q1 ever

2.123 Posts
Pagina: «« 1 ... 89 90 91 92 93 ... 107 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 24 maart 2018 18:31
    quote:

    mjmj schreef op 24 maart 2018 17:59:

    Ik lees het commentaar van gerrit graag. Gewoon een andere invalshoek dan velen hier op dit forum.

    Mjmj helemaal mee eens maar ga andere aandelen op dit forum niet promoten. Wees kritisch en onderbouw dat, dat waardeer ik absoluut. Maar ga aub geen Flowtraders promoten op welke site dan ook, dit zijn de aasgieren op de beurs. En nogmaals beleg je daarin , fijn, maar we zitten hier op het AMG forum en die gaan voor duurzaamheid.
  2. forum rang 7 Just lucky 24 maart 2018 21:17
    quote:

    stevenvanwoo schreef op 24 maart 2018 19:55:

    Het gaat hier meer over Gerrit dan over AMG. Uiteindelijk zijn de mensen die hierover zeuren een grotere verpester van dit forum dan Gerrit zelf. Laat ieder zijn mening hebben.
    Zo denk je zeker ook Diegy
  3. gerrit 69 25 maart 2018 01:16
    quote:

    mjmj schreef op 24 maart 2018 17:59:

    Ik lees het commentaar van gerrit graag. Gewoon een andere invalshoek dan velen hier op dit forum.
    Bedankt voor je bijval, want het is oh zo makkelijk om iemand af te zeiken.
    Ik heb zelf een mening over veel aandelen, maar dan hoef ik ze nog niet te bezitten.
    Als ik een aandeel te goedkoop of te duur vind, geef ik ronduit mijn mening, maar ik probeer dan altijd argumenten aan te dragen voor de vraag waarom, zodat men een discussie kan beginnen.
    De hint naar Flow Traders was gewoon goed bedoeld, maar men is mij niets verplicht.
    Flow Traders had ik volgens Struin moeten kopen op € 18,00 en dan vraag ik mij af of dat ook voor AMG geld, want die had ik dan moeten kopen rond de € 12,00 maar nu ook dan niet meer.!
    Ik sta ook altijd open voor andere meningen en sommige forumleden hebben zich echt in het bedrijf verdiept, waardoor anderen kunnen profiteren omdat zij hun huiswerk goed gemaakt hebben.
    Verder is het bijzonder flauw om mij te vergelijken met Diegy of aan te dragen dat ik de rit gemist heb, maar daar maak ik mij totaal niet druk om, want dat zal iedereen op zijn tijd wel eens meemaken met beleggen en de witte raaf moet ik nog tegenkomen die geen fouten maakt.
    Juist dit forum is geschikt om van elkaar te leren en voor sommige is het niet altijd even leuk om de roze bril eens af te zetten en een andere mening te accepteren.
    Prettig weekend iedereen.
  4. forum rang 6 Tom3 25 maart 2018 09:55
    @gerrit 69, ik begrijp dat je je mening vooral baseert op "technische analyse". Iedereen weet echter dat marktprijzen en "fair value" nogal uiteen kunnen lopen. De markt wordt bepaald door verwachtingen maar vooral ook door posities die onvrijwillig moeten worden geliquideerd. Zo is de prijs van een huis niet altijd gelijk aan de vervangingswaarde minus afschrijvingen. Uiteindelijk is de aandelenkoers een afspiegeling van het verdienvermogen van een bedrijf. De koers van AMG is al 20% lager dan aan het begin van het jaar op grond van angst vor overaanbod door de SQM`s van deze wereld. Zou het niet kunnen zijn dat deze angst achteraf ongegrond was en dat AMG de haircut die de hele markt nu ondervindt eigenlijk al gehad heeft? Ik zie daar een voorzichtig bewijs voor in de aandelenkoersen van ALB en SQM de laatste dagen. De omschakeling naar elektrisch rijden wordt verder alleen maar bevorderd door de zichtbare stijging van de olieprijzen. China zit ook hier in een leidende positie en niet dhr Trump.
  5. [verwijderd] 25 maart 2018 09:58
    Forward P/E voor 2019 staat op 12, voor een bedrijf dat onder leiding van een geweldig goed management staat, met dubbele cijfers zal blijven groeien (+20% is zelfs mogelijk) en investeert in de toekomst (25% van de wagens verwacht men in 2025 elektrisch te zijn, in China zal dit nog veel meer zijn).
    Hoe je dan een aandeel 'goed aan de prijs' kan noemen, snap ik niet.
    Waarschijnlijk een amateuristische blik, denken dat je na een enorme stijging niet meer omhoog zal kunnen.

    De risk/reward vind ik ook iets heel belangrijks.
    De risk in AMG vind ik behoorlijk laag. AMG heeft een onderliggende business die zeer goed draait: Ze zitten in grondstoffen waar de trend op groen staat & de economische indicatoren staan op groen (onlangs nog bijgesteld) wat ook belangrijk is voor de vraag naar bv. Engineering.
    Daarbij heeft AMG een geweldig contract binnen voor hun Lithium uit fase 1, wat dus ook als basis fungeert voor de cashflow.
    En dan heb je er nog het potentieel van Lithium fase 2&3 bij. Verdere investeringen zullen zeker gedaan worden. Daar kunnen nog enorme cashflows uit gehaald worden na 2019.
    Een mooi verhaal als je het mij vraagt.
  6. [verwijderd] 25 maart 2018 11:17
    Kobalt en Lithium zijn als grondstoffen de laatste jaren enorm bekend geraakt bij beleggers. In hetzelfde rijtje past ook Vanadium, maar dit metaal heeft nooit écht de spotlight gehaald.

    Zo is vanadium dit jaar al met 55% gestegen, zonder dat de media hier ook maar iets over schrijven. Zonde, want de opwaartse ruimte is nog GI-GAN-TISC

    En laten we dan eens snel kijken naar dit metaal. Vanadium wordt naast het versterken van metaal ook gebruikt om energie op te slaan. Hierdoor is het een batterij en lijkt het wat weg te hebben van lithium.Omdat de grootte van deze energiefabrieken eigenlijk alleen geschikt zijn voor industriële toepassingen, heeft vanadium nooit de aandacht gekregen die lithium en kobalt wel zijn toebedeeld.

    Dat, terwijl vanadium eigenlijk heel veel voordelen heeft. Zo is het veel duurzamer dan lithium. Een Vanadiumbatterij kan 20 jaar lang hergebruikt worden zonder significant capaciteitsverlies en kan ook nog eens 100% worden opgeladen (en 100% worden leeggetrokken).

    Bovendien is vanadium schaalbaar. En dat is de grote kracht van dit metaal.

    Als je de capaciteit van een lithiumbatterij vergroot, kan dat alleen door meer te berekenen. 100% meer capaciteit staat gelijk aan 100% meer materiaal.

    Bij vanadiumsystemen werkt dat net wat anders. De tanks die je hierboven ziet, kunnen gewoon groter worden gemaakt waardoor de prijs per kwh naar beneden zal gaan. Hoe groter de tank, hoe goedkoper er energie kan worden geleverd.

    Juist door deze schaalbaarheid ontstaat er een situatie waarin industriële partijen ineens hele 'solar farms' en energiegrids kunnen aansluiten op deze batterijen. Hoe meer, hoe beter (want goedkoper!).

    Dat zou dus betekenen dat hele landen, hun energienetwerk kunnen laten ondersteunen door vanadiuminstallaties.

    Hierdoor is vanadium zeer interessant voor beleggers. Want als we eens kijken naar de toepassingen van energieopslag, dan wordt duidelijk dat de industrie de markt domineert.Terwijl huishoudens met een Tesla of Leaf natuurlijk lithium nodig hebben, is het vanadium dat op een écht grote afzetmarkt mag rekenen.

    Zo is er alleen al in Amerika een jaarlijkse kostenpost van 4 miljard dollar, omdat de overheid daar geen efficiente manier kan vinden om groene energie te bewaren. Dat is met deze installaties een fluitje van een cent.

    Staten zoals Hawaii, hebben al een voornemen om tegen 2045 voor 100% afhankelijk te zijn van hernieuwbare energie. En daarbij zijn ze niet de enige, want veel meer staten en andere landen willen meer en meer van hun energieconsumptie kunnen halen uit hernieuwbare vorm.

    Een heel energienetwerk, kan gewoon op dit soort grote batterijen draaien. De potentie is dus... enorm!

    De hele markt voor energieopslag, zal in de komende jaren verzesvoudigen. Tegen 2030, zal de markt ongeveer 6 keer groter zijn dan nu. Daar ga je simpelweg niet komen met wat lithiumbatterijen.

    Nu zijn wij niet van mening dat je of vanadium, of lithium, of kobalt moet hebben. Want ze spelen alledrie een rol in de energie van de toekomst. Maar het is wel 100% zeker, dat vanadium onterecht te weinig aandacht krijgt bij beleggers.

    Aan de andere kant is dat niet helemaal de schuld van beleggers. Het is namelijk vrij lastig om te investeren in vanadium. Er zijn maar weinig vanadiumbedrijven en de echt goede zijn al helemaal zeldzaam. Slecht knip en plak werk;-(
  7. forum rang 5 geldmaker 25 maart 2018 11:57
    Als dat eens in de media zou komen en dan aan AMG gelinkt kon worden zou heeeel goed zijn. Alleen hoe komt dat daar asap...

  8. forum rang 4 lanciared 25 maart 2018 12:36
    @ Ongelooflijk dit.

    Krijgt AMG nu nog eens een geschenk van 10/20 tot 50 miljoen euro per jaar ?
    Staat het zo in Jullie media in Nederland ook zo ? Bij ons in Vlaanderen wordt geschreven van de wagen van Hamilton : Mercedes AMG.
    De naam AMG wordt zonder toevoegsels - dus gewoon AMG erbij / AMG erop vermeld in de media.
    Ik had gelezen dat Randstadt voor eignlijk een minieme naamvermelding op de 2 formule 1 wagens enkele jaren terug 7 of 8 miljoen euro moest betalen / jaar.

    Anderzijds afgelopen jaar o.a. in de 24 hours of Spa (FIA-GT3) - (Blancpain Endurance) reden er niet minder dan 8 Mercedes wagens op , met volle naamvermelding vooraan, en op de zijkanten van AMG.
    2 wagens exclusief en gans in volle AMG outfit.
    Gewoon AMG in het groot, gans de wagen vol, zonder enig ander toevoegsel.
    En nu 2018 spreken ze bij ons in de media in de formule 1 over Mercedes AMG als wagen.

    Voila, dat noem ik nog eens "fantastische reclame"
    En eigenlijk gratis. Er hoeft niet voor betaald te worden. Gratis en voor niets.
    LR
  9. forum rang 7 Just lucky 25 maart 2018 13:04
    Stelling: als de omzet en prijzen van metalen dit jaar niet stijgen, de Vanadiumprijs blijft op dit hoge niveau en spodumeneproductie start pas in januari 2019, dan nog haalt AMG de ebitadoelstelling 2018. PUUR OBV HUIDIGE VANADIUMPRIJS
  10. forum rang 7 Just lucky 25 maart 2018 14:12
    quote:

    Umi1 schreef op 25 maart 2018 13:48:

    The Hydrogen-Powered Car’s Big Setback!
    A two-year trial to offer cars that consume Earth’s most common element and emit only water will end over high costs.
    www.bloomberg.com/news/articles/2018-...
    (private modus openen & link in google plakken)
    Mooi artikel, geen bedreiging voor e-mobility de komende 30 jaar.
  11. [verwijderd] 25 maart 2018 23:43
    quote:

    YNWA schreef op 25 maart 2018 11:17:

    Kobalt en Lithium zijn als grondstoffen de laatste jaren enorm bekend geraakt bij beleggers. In hetzelfde rijtje past ook Vanadium, maar dit metaal heeft nooit écht de spotlight gehaald.

    Zo is vanadium dit jaar al met 55% gestegen, zonder dat de media hier ook maar iets over schrijven. Zonde, want de opwaartse ruimte is nog GI-GAN-TISC

    .............
    In het Annual Report 2017 staat hier het volgende over:

    Theme Five: We should be reminded
    that vanadium chemicals are the
    critical material for vanadium redox
    batteries. In AMG Titanium Alloys
    and Coatings, we recently delivered
    a vanadium electrolyte material, for
    a vanadium redox battery, for
    installation in southern Germany
    to manage energy supply volatility.
    Onshore wind availability in Germany
    is 25% or 2,000 hours per annum. As
    renewable energy increases its share
    of total energy production, grid stability
    is quickly turning into a “Mega Theme”.

    Verder uit het rapport:

    Gross profit increased by 15% to
    $149.9 million in 2017, driven by higher
    sales volumes across the division,
    a focus on higher value-added products,
    and improvements in vanadium prices.

    En dan de potentie:

    The flow battery market is expected to grow from $230 million this year to $946 million by 2023, at a CAGR of 33%. The VRB seems set to radically increase the global demand for vanadium.
    www.energyandcapital.com/articles/inv...

    EN:

    But vanadium redox flow batteries do use a lot of vanadium. A few numbers will go a long way to illustrating the opportunity:

    First consider that the vanadium market is small; its only about 80,000tpy.

    From this article, it takes 15 tonnes of vanadium to build 1.6MWh of vanadium redox flow battery capacity. What this is saying is that if these batteries are implemented at scale, they are going to require A LOT of vanadium.

    China is building a 800MWh vanadium redox battery project in Dalian. This project alone will use 7,500 tonnes of Vanadium. That in itself would give a big boost to global demand. (https://investingnews.com/daily/resource-investing/industrial-metals-investing/vanadium-investing/friedland-china-biggest-vanadium-flow-battery/) en: electrek.co/2017/12/21/worlds-largest...

    If Vanadium redox flow batteries catch on in scale, demand for vanadium is going to increase substantially.
    reminiscencesofastockblogger.com/2018...

    Mooi he!

  12. Umi1 26 maart 2018 08:45
    @ grote zwarte vogel; zéér mooi zou ik durven zeggen!
    Vergeet niet dat op korte termijn het vooral de verhoogde 'rebar'-standaard in China is, die voor druk zal zorgen aan de "vraag-kant". met 30% !! & die ontwikkeling zien we vandaag al, tesamen met een kleiner aanbod :)
    op LT ziet VRB er gigantisch uit. (Indien die cijfers correct zijn natuurlijk.)
    & dat geeft hoop op structureel hogere prijzen!

    ps Is er geen apart Vanadium-draadje? Zoniet laat ik de eer aan u om eentje op te starten ;)

    Edit; wordt de markt voor Vanadium niet uitgedrukt in ton V. & hier voor de batterij gebruikt men x ton V2O5?
    Dan zou men dat bedrag met 1,88x moeten delen voor een juiste impact te zien op Vanadium suplly...
  13. [verwijderd] 26 maart 2018 09:00
    Heel mooie bijdragen over vanadium, bedankt jongens!
    Het viel mij ook op dat amg zelf heel bullish schrijft/praat over vanadium.
    Ik ben er vrij zeker van dat dhr. heinz deze enorme trend ook zelf ziet & dat we daarmee plots een CEO te zien krijgen die stukken opportunistischer praat qua outlook.
    Ik ken (buiten enkele bedrijven met massa’s schulden/omzetdaling)niet veel aandelen die gewaardeerd staan aan een p/e van minder dan 10. Wanneer gaat de vraag naar AMG eindelijk weer de lucht in??
  14. [verwijderd] 26 maart 2018 09:09
    Vandaag gaan ze een begin maken met de lucht in

    Bijgekocht. Deze koers heeft me tot schrapen van cash geleid. Alles wat ik nog heb is nu Amg
  15. [verwijderd] 26 maart 2018 09:16
    Handelsoorlog of niet.
    Die Vanadium wordt bovenop het mooie lithium verhaal een duvel uit het doosje.

    Fantastisch te lezen dat de vanadium based accus nu ook van start gaan.
    De vanadium prijs zou de komende jaren wel eens met 20-40% kunnen gaan stijgen.

    Dat is muziek in de oren van Amg.
2.123 Posts
Pagina: «« 1 ... 89 90 91 92 93 ... 107 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 26 april

    1. Bank of Japan rentebesluit 0% (onveranderd) volitaliteit verwacht
    2. Corbion Q1-cijfers
    3. Signify Q1-cijfers
    4. IMCD Q1-cijfers
    5. Basic-Fit trading update Q1 en jaarvergadering
    6. Total Energies Q1-cijfers
    7. Beursgang CVC (verwacht)
    8. ABN Amro € 0,89 ex-dividend
    9. ASML €1,75 ex-dividend
    10. Vopak €1,50 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht