Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Air France-KLM FR001400J770

Laatste koers (eur)

10,375
  • Verschill

    +0,391 +3,92%
  • Volume

    1.853.031 Gem. (3M) 1,9M
  • Bied

    10,370  
  • Laat

    10,375  
+ Toevoegen aan watchlist

Air France KLM 2018

3.833 Posts
Pagina: «« 1 ... 44 45 46 47 48 ... 192 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 havik of duif 26 april 2018 12:03
    Hoe meer berichten er komen over andere Europese luchtvaartmaatschappijen hoe verstandiger ik het optreden vind van de baas van Air France de heer Janaillac.
  2. Sjonnie2 26 april 2018 12:25
    quote:

    gbakl schreef op 26 april 2018 12:00:

    www.shortsell.nl/short/DeutscheLuftha...

    je zou het niet verwachten maar ook hier slaan ze onherroepelijk toe.
    koers gedrukt en weinig tegengas...de hedgefunds hebben ALLE controle.

    Ik wil nog wel even een kanttekening plaatsen, je laat de grafiek zien inclusief de partijen die onder de meldingsgrens zijn gekomen en dan kom je inderdaad tot 10,73% shortposities.
    Het is niet bekend of deze partijen 0,49 of 0% shortposites aanhouden.
    Als je de grafiek laat zien zonder de partijen die onder de meldingsgrens komen dan kom je op 0% shortposities, het is aannemelijker dat de het percentage dichter bij de 0 dan 10,73% ligt.
    Ik heb nog even de grafiek vanaf 2014 zonder deze meldingsgrens bijgevoegd en dan zie je dat de shortposities stevig zijn afgebouwd.

    "Totale netto shortpositie op 26 april 2018: 10,73% (inclusief de laatst bekende positie van partijen die onder de meldingsgrens zijn gekomen).
    Bekende shortposities die onder de 0.5% vallen hebben geen meldingsplicht meer. Het is dus niet bekend of deze posities na de slotmelding nog bestaan en welke omvang ze hebben"


  3. forum rang 6 gbakl 26 april 2018 13:50
    WEL goed lezen ! deze info is tm 26april 2018 !!!
    wat de laatste dagen gebeurd is, staat er niet bij maar je ziet dat de grafiek aardig stabiel is, dus weinig kans dat er veel veranderd is...

    tm 7procent gedrukt de koers van LH...inmiddels
  4. Sjonnie2 26 april 2018 14:13
    quote:

    gbakl schreef op 26 april 2018 13:50:

    WEL goed lezen ! deze info is tm 26april 2018 !!!
    wat de laatste dagen gebeurd is, staat er niet bij maar je ziet dat de grafiek aardig stabiel is, dus weinig kans dat er veel veranderd is...

    tm 7procent gedrukt de koers van LH...inmiddels
    Ik weet dat de shortpositie t/m 26 april is, dat was mijn punt ook niet.
    Ik heb aangegeven dat jouw grafiek de shortposities laat zien inclusief de partijen die minder dan 0,5% short zitten en dus onder de meldingsgrens zitten.
    Van die shortpartijen kun je dus niet weten of ze 0,49% of 0% short zitten.
    Vandaar mijn punt dat het daadwerkelijke shortpercentage tussen de 0% en 10,73% zit.
    In de grafiek die ik bijgevoegd had kun je het shortpercentage zien vanaf 2014 met shortpartijen die boven de meldingsgrens van 0,5% zitten.
    In dit geval zijn er dus geen partijen die boven die meldingsgrens uitkomen en is ook duidelijk te zien dat er vanaf januari 2018 stevig afgebouwd is.
    Ik hoop dat ik zo mijn standpunt wat heb kunnen verduidelijken.
  5. forum rang 6 gbakl 26 april 2018 14:56
    www.shortsell.nl/short/AirFrance-KLM/...

    jij suggereert dat er helemaal niets meer wordt geadministreerd als je eenmaal onder die 0,5% zit...

    aan deze KLM tabel zie je dat dat dus helemaal niet klopt...

    als een partij van 0,6 naar 2x 0,3 % gaat via filialen, dan duiken
    ze wel onder de radar van de grafiek > 0,5 % maar werd er NIET afgebouwd.
  6. forum rang 6 gbakl 26 april 2018 15:06
    AFM is gewoon onbetrouwbaar en naief door ze die mogelijkheid te geven..

    0,48% Marshall Wace
    0,41% Marshall Wace Asia

    dit zegt al genoeg...
  7. forum rang 6 gbakl 26 april 2018 15:32
    niets meer dan de suggestie dat er flink afgebouwd is door de
    shorters/hedgefunds terwijl de realiteit zegt dat ze dat wel prettig vinden om op te knippen in vele kleinere partijen zonder meldingsplicht
    controle is voor groot deel helemaal weg

    AFM vindt dit wel prima zo, arrogant als ze zijn.
  8. trq786 26 april 2018 17:06
    Waarom zo druk maken om de shorters? Fugro was het meest geshorte aandeel en zie vandaag. Juist omdat het veel geshort was krijg je zo een koerssprong ala die van fugro vandaag. Laat ze maar lekker shorten en lage verwachtingen hebben. Des te meer een kans voor een mega koerssprong. Die bonden hebben weer stakingsdagen aangekondigd. Steeds meer mensen krijgen een hekel aan ze. Ze willen hard to get spelen en dat krijgen ze ook. Stelletje koppige narcisten.

    Overigens, er is een partij flink aan het inkopen/coveren.
  9. Sjonnie2 26 april 2018 18:21
    quote:

    gbakl schreef op 26 april 2018 14:56:

    www.shortsell.nl/short/AirFrance-KLM/...

    jij suggereert dat er helemaal niets meer wordt geadministreerd als je eenmaal onder die 0,5% zit...

    aan deze KLM tabel zie je dat dat dus helemaal niet klopt...

    als een partij van 0,6 naar 2x 0,3 % gaat via filialen, dan duiken
    ze wel onder de radar van de grafiek > 0,5 % maar werd er NIET afgebouwd.
    Totale netto shortpositie op 26 april 2018: 17,47% (inclusief de laatst bekende positie van partijen die onder de meldingsgrens zijn gekomen).
    Bekende shortposities die onder de 0.5% vallen hebben geen meldingsplicht meer. Het is dus niet bekend of deze posities na de slotmelding nog bestaan en welke omvang ze hebben.

    Beste gbakl, laat het vetgedrukte even op je inwerken. De door jouw genoemde percentages minder dan 0,5% kunnen de werkelijke shortpercentages zijn maar kunnen ook minder zijn.

    Ik zal het met een voorbeeld proberen te verduidelijken:

    AHL Partners heeft een shortpositie van 0,7% en bouwt deze af naar 0,46% en moet dit melden aan de AFM. De AFM vermeld netjes in het shortregister dat AHL Partners een shortpositie heeft van 0,46%
    Vervolgens bouwen ze deze shortpositie helemaal af naar 0% en kunnen ze dit melden maar hoeven dat niet te doen.
    In het shortregister blijft dus netjes 0,46% staan terwijl het in werkelijkheid 0,0% is.
    AHL Partners kan shorten en coveren tot 0,5% zonder dat er ook maar enige melding van gemaakt hoeft te worden en kan dus zo onder de radar van de AFM blijven.

    jij suggereert dat er helemaal niets meer wordt geadministreerd als je eenmaal onder die 0,5% zit...

    Ik suggereer niet dat er helemaal niets wordt geadministreerd maar ik zeg alleen dat alle percentages onder de 0,5% niet betrouwbaar zijn omdat er geen meldplicht is, zoals ik in bovenstaand voorbeeld heb proberen duidelijk te maken.
    Vandaar dat ik zeg dat in geval van Airfrance-KLM het werkelijke shortpercentage ergens tussen de 5,07 en 17,47% zal liggen ( 5,07 zonder <0,5% en 17,47% met <0,5% melding.

    aan deze KLM tabel zie je dat dat dus helemaal niet klopt...

    als een partij van 0,6 naar 2x 0,3 % gaat via filialen, dan duiken
    ze wel onder de radar van de grafiek > 0,5 % maar werd er NIET afgebouwd.


    0,48% Marshall Wace
    0,41% Marshall Wace Asia


    Bovenstaand heb je natuurlijk wel gelijk maar het betreft hier wel 2 bedrijven die mekaar de bal toespelen. Maar ook hier weet jij niet of die 0,48% en 0,41% daadwerkelijk nog actueel zijn.

    Nog een stukje van de AFM ter verduidelijking:

    Een natuurlijke of rechtspersoon die een netto shortpositie heeft in het geplaatste kapitaal van een onderneming waarvan de aandelen tot de handel op een handelsplatform zijn toegelaten, maakt deze positie openbaar telkens wanneer de positie gelijk is aan 0,5% van het geplaatste kapitaal van de betrokken onderneming en elke 0,1% daarboven. De openbaarmaking vindt plaats via dit register.

    Zodra een aanmerkelijke netto shortpositie de 0,5% drempel onderschrijdt, is de melding nog één werkdag zichtbaar in het actuele gedeelte van dit register. Daarna wordt de melding verplaatst naar het archiefdeel.

    Heeft een aandeel zijn belangrijkste handelsplatform in een niet-EU land, dan zijn artikelen 5, 6, 12 en 15 van bovengenoemde verordening niet van toepassing op dat aandeel en hoeven netto short sell posities in dat aandeel niet bij de AFM gemeld te worden.


    Zo, het is een heel verhaal geworden en je hebt me wel getriggert om er weer eens in te duiken waarvoor dank.
  10. Sjonnie2 26 april 2018 19:39
    quote:

    Sjonnie2 schreef op 26 april 2018 18:21:

    [...]

    Totale netto shortpositie op 26 april 2018: 17,47% (inclusief de laatst bekende positie van partijen die onder de meldingsgrens zijn gekomen).
    Bekende shortposities die onder de 0.5% vallen hebben geen meldingsplicht meer. Het is dus niet bekend of deze posities na de slotmelding nog bestaan en welke omvang ze hebben.

    Beste gbakl, laat het vetgedrukte even op je inwerken. De door jouw genoemde percentages minder dan 0,5% kunnen de werkelijke shortpercentages zijn maar kunnen ook minder zijn.

    Nog even een kleine aanvulling, de door jouw genoemde percentages minder dan 0,5% kunnen de werkelijke shortpercentages zijn maar kunnen ook minder zijn, maar kunnen ook meer zijn tot een maximum van 0,5% zonder meldingsplicht.
    Tja wat kan ik hier nou uit concluderen, eigenlijk dat het shortregister niet betrouwbaar is omdat je niet weet hoeveel er nou echt door professionele partijen geshort wordt.
    Die 17,47% kan dus net zo makkelijk 25% zijn of 5,07% als alle partijen onder de meldingsgrens alles hebben gecovered.
    En dan heb ik het nog niet eens over de partikuliere belegger die ook short kan gaan.
    Ik kan maar tot 1 conclusie komen en dat is dat het shortregister gewoon een indicatie is en dat je er niet te veel waarde aan moet hechten.
    Ik ben wel benieuwd hoe jij er over denkt.
  11. forum rang 6 gbakl 26 april 2018 20:46
    los van deze getallenregen die in grote lijnen wel aangeeft wat wel of niet allemaal mogelijk is, telt voor mij zeker zo zwaar hoe in de praktijk wordt "gewerkt" met het kapitaal wat deze hedgefunds ter beschikking staat.
    de "free flow" bepaalt wat er gemiddeld dagelijks aan bied en laat voorbij komt en zonder de hedgefunds zou dit een dood aandeel zijn, doodsaai in elk geval.

    vorig jaar is de koers MEER dan normaal omhoog gehypt, ondanks een enorm percentage shorters, dus het oude scenario van alleen de koers drukken hebben ze al lang losgelaten voor een veel beter verdienmodel.
    je ziet aan het dagelijkse koersverloop, de enorme volumepieken vaak EEN richting op, dat de koers gemanipuleerd wordt.

    dat is aan EEN kant triest, dat we kijken naar een soort piramidespel dat slechts vaag gevolg geeft aan de bedrijfsresultaten en de algemene beurstrend maar overigens verder zijn eigenwijze weg gaat, zoals de grote partijen op de achtergrond dat bepaald hebben, hoe ze het hebben willen.

    turbojagen en in deze periode zo goedkoop mogelijk inslaan is de strategie die op een gegeven moment wel weer een UP rally zal geven
    om het grote verdienmodel aan te jagen.
    de omzet, het volume vind ik gemiddeld vrij hoog de laatste tijd en met zulke bedragen kun je met kleine winstmarges al heel ver komen.
    het koersniveau hoeft niet eens heel veel te stijgen willen ze al vele miljoenen binnenharken nu en echt grote klappers maken.

    dat verontrust mij want dan komt het niveau boven 9 euro voorlopig helemaal niet terug en blijft het langere tijd jojo-en in de marge.
    maar niets verbaast me intussen meer, het kan nog een stuk lager of ook
    in een klap fors omhoog.
    met beleggen heeft het wat mij betreft weinig meer te maken en wil ik niet eens de aandelen meer hebben maar alleen wat meespelen met instrumenten als opties om te zien of ik de grote lijnen een beetje kan volgen....is al lastig genoeg.
  12. Sjonnie2 27 april 2018 07:42

    Door YTEKE DE JONG

    Updated Gisteren, 21:09
    Gisteren, 21:05 in FINANCIEEL

    Alles wordt in Frankrijk uit de kast gehaald om het personeel van luchtvaartmaatschappij Air France te bewegen in te stemmen met het loonbod van de directie van de luchtvaartmaatschappij, buiten de vakbonden om. Donderdag startte een raadpleging onder de werknemers, die volgende week vrijdag eindigt.

    Donderdagochtend kwam daar de oproep bij van premier Edouard Philippe op de Franse radio: als het personeel kiest voor een ’nee’ dan breken voor Air France turbulente tijden aan. Topman Jean-Marc Janaillac van Air France KLM heeft namelijk zijn hoofd op het hakblok gelegd. Bij een ’nee’ zal hij vertrekken.

    Na het dreigement van de Franse premier kondigden de pilotenvakbonden in Frankrijk donderdag prompt vier nieuwe stakingen aan. Als dat doorgaat, wordt het record van 2014 van 14 dagen verbroken. Nu zal de teller mogelijk op 15 dagen komen.

    Machtsstrijd
    Het conflict over het hogere salaris is uitgemond in de machtsstrijd tussen directie en vakbonden. Bij een vertrek van Janaillac moet het bedrijf zich bezighouden met een opvolger. Die moet zich inwerken, een nieuwe strategie bepalen en is de luchtvaartmaatschappij zo weer een jaar verder.

    Een overwinning brengt ook geen rust. De vakbonden zijn buitenspel gezet en zullen doorgaan voor hun gelijk. Ondertussen draait de concurrentie door. Norwegian, dat Air France bestookt op Parijs, wordt mogelijk gekocht door het Britse IAG. Deze heeft als aandeelhouder het rijke Qatar Airways. Zelfs dat is niet voldoende om de Franse vakbonden wakker te schudden.

    De geschiedenis herhaalt zich keer op keer. Weer is men bij Air France bezig met elkaar, in plaats van de bedrijfsvoering. Een veelgehoorde klacht vanuit KLM in de afgelopen jaren, die moet opdraaien voor de verliezen. Afgelopen jaren dreef de Frans-Nederlandse luchtvaartcombinatie op KLM, dat goed was voor tweederde van de brutobedrijfswinst.

    Afgrijzen
    Aandeelhouder Delta moet de gebeurtenissen bij Air France met afgrijzen bekijken. De Amerikaanse luchtvaartmaatschappij stak vorig jaar samen met de China Eastern €790 miljoen in de luchtvaartcombinatie. Zij willen rendement zien, maar dit jaar is in financieel opzicht al verloren voor Air France.

    Het maakt KLM kwetsbaarder voor hardere ingrepen op last van de aandeelhouders. Bijvoorbeeld reorganisaties die ten koste gaan van personeel of zeggenschap. Maar ook het verliezen van bestemmingen op Schiphol of zelf het omvormen naar een B-merk kunnen gevolgen zijn van deze kat in de zak van de Amerikanen. Er moeten tenslotte altijd nog meer mensen naar Parijs dan naar Amsterdam.
  13. forum rang 6 gbakl 27 april 2018 08:00
    het mooiste best-case scenario (zal wel niet lukken...)
    stel: AF in problemen want er komt geen oplossing en de bonden blijven
    acties uitzetten...

    alle partners op RAM-koers door deze situatie, vooral KLM.
    Delta Airlines neemt KLM over uit de holding in ruil voor een zak geld, die AF nodig heeft om te overleven.
    KLM nu in een holding met Delta...en los van AF.

    zou niet ideaal zijn maar wel een stuk beter...
  14. Sjonnie2 27 april 2018 08:10
    quote:

    gbakl schreef op 26 april 2018 20:46:

    los van deze getallenregen die in grote lijnen wel aangeeft wat wel of niet allemaal mogelijk is, telt voor mij zeker zo zwaar hoe in de praktijk wordt "gewerkt" met het kapitaal wat deze hedgefunds ter beschikking staat.

    Volledig mee eens, hedgefunds gebruiken dit geshorte kapitaal om te koers te bespelen volgens mij o.a met algorithmen om zo winst te genereren

    de "free flow" bepaalt wat er gemiddeld dagelijks aan bied en laat voorbij komt en zonder de hedgefunds zou dit een dood aandeel zijn, doodsaai in elk geval.

    vorig jaar is de koers MEER dan normaal omhoog gehypt, ondanks een enorm percentage shorters, dus het oude scenario van alleen de koers drukken hebben ze al lang losgelaten voor een veel beter verdienmodel.
    je ziet aan het dagelijkse koersverloop, de enorme volumepieken vaak EEN richting op, dat de koers gemanipuleerd wordt.

    dat is aan EEN kant triest, dat we kijken naar een soort piramidespel dat slechts vaag gevolg geeft aan de bedrijfsresultaten en de algemene beurstrend maar overigens verder zijn eigenwijze weg gaat, zoals de grote partijen op de achtergrond dat bepaald hebben, hoe ze het hebben willen.

    turbojagen en in deze periode zo goedkoop mogelijk inslaan is de strategie die op een gegeven moment wel weer een UP rally zal geven
    om het grote verdienmodel aan te jagen.

    Ik geloofde dat in eerste instantie niet toen je daar over begon, maar heb het met eigen ogen gezien omdat je daar steeds op attendeerde. voornamelijk in de neergaande trend. Waarvoor mijn dank AB tje daarvoor.

    de omzet, het volume vind ik gemiddeld vrij hoog de laatste tijd en met zulke bedragen kun je met kleine winstmarges al heel ver komen.
    het koersniveau hoeft niet eens heel veel te stijgen willen ze al vele miljoenen binnenharken nu en echt grote klappers maken.

    dat verontrust mij want dan komt het niveau boven 9 euro voorlopig helemaal niet terug en blijft het langere tijd jojo-en in de marge.
    maar niets verbaast me intussen meer, het kan nog een stuk lager of ook
    in een klap fors omhoog.

    Als er eenmaal een akkoord is over de salarisverhoging en de rust keert weer terug zie ik de 9 Euro nog wel terugkeren. Maar ik heb mijzelf een heel ander denkpatroon aangeleerd. Ik volg het aandeel op fundamentele basis en met technische analyse als een soort van navigatie.
    In het gevalvan Airfrance KLM alleen maar negatieve berichten, stakingen oplopende olieprijs stroeve samenwerking met KLM etc. Dan verbaasd het mij niet dat de koers daalt. Vorig jaar zat de luchtvaart behoorlijk in de lift, dit jaar zakt het alweer aardig in elkaar. De grote hausse is wel voorbij denk ik.


    met beleggen heeft het wat mij betreft weinig meer te maken en wil ik niet eens de aandelen meer hebben maar alleen wat meespelen met instrumenten als opties om te zien of ik de grote lijnen een beetje kan volgen....is al lastig genoeg.

    Met beleggen heeft de beurs in deze tijd weinig meer te maken, ik ben van mening dat de koers hoofdzakelijk wordt bepaald door hoe het bedrijf presteert ( kijk naar Galapagos, ASML bv) maar dat er allerlei krachten actief zijn die het aandeel een bepaalde richting opsturen.
    Maak ik mij daar druk om ?, niet echt ik kan het immers niet veranderen maar ik probeer het te doorzien en te begrijpen en probeer er zo wat aan te verdienen.


    Beste gbakl, ik ben zo vrij geweest om mijn commentaar vetgedrukt in je quote te zetten, veel succes vandaag.
  15. forum rang 6 gbakl 27 april 2018 09:06
    we zijn het verrassend op hoofdlijnen eens.

    hoop vandaag op een relief dagje met iets hogere koers voor AF/KLM en wat herstel Lufthansa. (geforceerd afgestraft gisteren).
  16. Erwin L 27 april 2018 09:32
    Indien de stakingen niet heel snel ophouden is het een kwestie van dagen/weken voordat AirFrance/KLM met een winstalarm komt. Sterker nog: Men ziet nu al dat gezonde Amerikaanse branchegenoten (o.a. American Airlines) de verwachtingen naar beneden aan het bijstellen zijn ivm stijgende brandstofkosten. Deze kosten heeft AF/KLM net zo veel last van als anderen. Tel je daar de stakingsschade bij op dan wordt binnenkort een winstalarm onvermijdelijk.
3.833 Posts
Pagina: «« 1 ... 44 45 46 47 48 ... 192 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in
Premium Premium

Air France-KLM heeft een serieus kostenprobleem, en dat is niet voor het eerst

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 08 mei

    1. NL industriële productie maart
    2. AB InBev Q1-cijfers
    3. Pharming - Q1-cijfers
    4. Ahold Delhaize Q1-cijfers
    5. SBM Offshore Q1-cijfers
    6. Dui industriële productie maart
    7. AMG jaarvergadering
    8. Wolters Kluwer jaarvergadering
    9. Arcadis jaarvergadering
    10. Uber Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht