Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,670
  • Verschill

    +0,090 +1,61%
  • Volume

    199.192 Gem. (3M) 273,6K
  • Bied

    5,620  
  • Laat

    5,680  
+ Toevoegen aan watchlist

TOMTOM AUGUSTUS 2018

1.528 Posts
Pagina: «« 1 ... 15 16 17 18 19 ... 77 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 6 augustus 2018 18:17
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 6 augustus 2018 18:10:

    [...]
    Bewijs maar eens dat wat ik zeg niet klopt...!!!

    Ik acht het zelfs mogelijk dat TomTom de autofabrikanten moet betalen om hun kaarten in nieuwe auto's te mogen installeren.
    Gelukkig worden de temperaturen beter deze week.
  2. [verwijderd] 6 augustus 2018 18:20
    Het is toch te gek voor woorden dat er na meer dan 100 jaar automobielen er nog steeds mensen op een paard rijden.

    Dat zij weinig begrip hebben voor en van de vernieuwingen in de mobiliteit behoeft geen betoog.

    Ik trek mij nog een dag terug in mijn koele kelder, totdat de verhitte gemoederen gesust zijn;-)
  3. forum rang 10 DeZwarteRidder 6 augustus 2018 18:31
    Ik wacht met spanning op het bewijs dat autofabrikanten iets moeten betalen aan TomTom voor de eerste kaarten in een nieuwe auto.

    Waarom denken jullie dat TomTom zo geheimzinnig is over hun deals met autofabrikanten...???
  4. [verwijderd] 6 augustus 2018 19:28
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 6 augustus 2018 18:10:

    [...]
    Bewijs maar eens dat wat ik zeg niet klopt...!!!

    Ik acht het zelfs mogelijk dat TomTom de autofabrikanten moet betalen om hun kaarten in nieuwe auto's te mogen installeren.
    Het gaat mij er meer om dat jij het blijkbaar zo ontzettend belangrijk vindt om het hier zo vreselijk overdreven te verkondigen.
    Dat is vast niet om een ieder te behoeden voor een foute koop..
  5. [verwijderd] 6 augustus 2018 19:38
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 6 augustus 2018 17:31:

    TomTom heeft helaas geen unieke troeven in handen, dus hun onderhandelingspositie tegenover Apple, Microsoft en de autofabrikanten is zeer zwak.

    Van autofabrikanten krijgen ze waarschijnlijk niks of bijna niks voor hun kaarten en TomTom neemt daar genoegen mee omdat ze hopen dat de autokoper een abonnement gaat nemen.
    Misschien handig om te denken in termen van gezamenlijk belang in een partnership. De klant heeft goede kaarten, traffic, andere content en software nodig. En dat tomtom het vuur voor hen uit de sloffen loopt om het beste te leveren en eventuele fouten op te lossen. En dat tegen de beste prijs/kwaliteit verhouding. Wat je als inkoper niet wilt is je leverancier ‘uitknijpen’, ten koste van de relatie en de dienstverlening. Dan doet de leverancier wel zijn best om te leveren wat is afgesproken maar doet niet die extra stap om mee te denken over jouw toekomstige behoeften. Ik mag aannemen dat ze bij oa Microsoft professionele inkopers hebben. En bij tomtom goede onderhandelaars die weten wat ze ‘extra’ kunnen weggeven om het voor tomtom toch een lucratieve deal te maken.
  6. forum rang 10 DeZwarteRidder 6 augustus 2018 19:52
    quote:

    JIBA schreef op 6 augustus 2018 19:28:

    [...]Het gaat mij er meer om dat jij het blijkbaar zo ontzettend belangrijk vindt om het hier zo vreselijk overdreven te verkondigen.
    Dat is vast niet om een ieder te behoeden voor een foute koop..
    Ik vind het gewoon gezellig hier...!!
  7. Pieterbell 6 augustus 2018 20:22
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 6 augustus 2018 18:10:

    [...]
    Bewijs maar eens dat wat ik zeg niet klopt...!!!

    Ik acht het zelfs mogelijk dat TomTom de autofabrikanten moet betalen om hun kaarten in nieuwe auto's te mogen installeren.
    Hallo Zwarte Ridder,
    Dat is de omgekeerde wereld, jij begint met uitspraken omtrent de verdiensten van @TT en dan zou je op z'n minst enige correspondentie moeten overleggen waarbij deze uitspraken kunnen worden gestaafd!

    Is waardevolle informatie maar enkel wanneer deze cijfers, een fee van 40% van de @MS opbrengsten, etc...
    Zonder bewijzen is het enkel interessant en stemming makerij waar niemand op zit te wachten..

    Als sniklaas wacht ik vol verwachting op de bewijzen die je gaat overhandigen?

    Succes.........Peter
  8. Pieterbell 6 augustus 2018 20:40
    quote:

    De Roze Ridder schreef op 6 augustus 2018 20:27:

    Ik vertoon wel vaker mijn 'zwartgallige' kotsgedrag...
    Raar dat mensen nog steeds op mij reageren!
    In Nederland zijn diverse instanties die je hulp kunnen bieden, dit forum hoort daar niet bij..
  9. forum rang 7 ketchup 6 augustus 2018 20:46
    quote:

    *Justin* schreef op 6 augustus 2018 19:38:

    [...]

    Misschien handig om te denken in termen van gezamenlijk belang in een partnership. De klant heeft goede kaarten, traffic, andere content en software nodig. En dat tomtom het vuur voor hen uit de sloffen loopt om het beste te leveren en eventuele fouten op te lossen. En dat tegen de beste prijs/kwaliteit verhouding. Wat je als inkoper niet wilt is je leverancier o‘uitknijpen’, ten koste van de relatie en de dienstverlening. Dan doet de leverancier wel zijn best om te leveren wat is afgesproken maar doet niet die extra stap om mee te denken over jouw toekomstige behoeften. Ik mag aannemen dat ze bij oa Microsoft professionele inkopers hebben. En bij tomtom goede onderhandelaars die weten wat ze ‘extra’ kunnen weggeven om het voor tomtom toch een lucratieve deal te maken.
    Ben niet zeker dat dit lange termijn werkt, daarom zie je vaak dat bedrijven zowel horizontaal als verticaal integreren , dat is wat anders als outsourcen of franchise business
    Het is ongelofelijk moeilijk een marge te maken als je niet aan de bron of het eindproduct staat, alles wat er tussen staat is vaak uitgeperst of uiteindelijk vervangbaar en er zijn nu eenmaal bedrijven die niet voor marge, doch voor omzet gaan en bereid zijn zelfs verlies te nemen om in the game te blijven en het heel opportunistisch benaderen

    TT kan pas echt verdienen als je een brand bent waar men niet omheen kan, dan pak je marge
    Ik blijf er daarom bij dat TTs asset dan ook veel beter voor waarde zijn in te schatten dan het verdienmodel
    De assets zijn de investeringen en de voorsprong in techniek/knowhow die dit geeft, het verdienmodel is aan hen die de kracht hebben het eindproduct weg te zetten op hun condities , daarom is HERE ondanks dat ze waarschijnlijk achter lopen voor techniek op TT de sterkere partij voor bestaansrecht

    TT moet equity gebonden partners krijgen, geen samenwerkingen op basis van fair_trade, want fair bestaat niet in biz op de LT

    Dat is mijn ervaring
  10. forum rang 10 DeZwarteRidder 6 augustus 2018 20:49
    quote:

    sniklaas schreef op 6 augustus 2018 20:22:

    [...]Hallo Zwarte Ridder,
    Dat is de omgekeerde wereld, jij begint met uitspraken omtrent de verdiensten van @TT en dan zou je op z'n minst enige correspondentie moeten overleggen waarbij deze uitspraken kunnen worden gestaafd!

    Is waardevolle informatie maar enkel wanneer deze cijfers, een fee van 40% van de @MS opbrengsten, etc...
    Zonder bewijzen is het enkel interessant en stemming makerij waar niemand op zit te wachten..
    Als sniklaas wacht ik vol verwachting op de bewijzen die je gaat overhandigen?
    Succes.........Peter
    Ik gebruik gewoon mijn gezonde boerenverstand en ik ben niet bevooroordeeld.
  11. [verwijderd] 6 augustus 2018 21:29
    We doen nu ca. 9x ebitda18 met TomTom.

    10x is echt geen luxe voor een bedrijf dat gaat groeien. Zelfs Garmin doet 14x. Mixt Telematics doet 14,5x.

    Dus na de zomer maar snel naar 10-14 regionen.

    Negativiteit krijgt geen vat meer op TomTom, mooi om te zien.
  12. [verwijderd] 6 augustus 2018 21:55
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 6 augustus 2018 20:49:

    [...]
    Ik gebruik gewoon mijn gezonde boerenverstand en ik ben niet bevooroordeeld.
    Je kan het gezellig vinden hier, maar met deze opmerking doe je de agrarische sector wel heel erg te kort.
    Jij rijdt nog op een paard toch?
  13. Pieterbell 6 augustus 2018 22:01
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 6 augustus 2018 20:46:

    [...]

    Ben niet zeker dat dit lange termijn werkt, daarom zie je vaak dat bedrijven zowel horizontaal als verticaal integreren , dat is wat anders als outsourcen of franchise business
    Het is ongelofelijk moeilijk een marge te maken als je niet aan de bron of het eindproduct staat, alles wat er tussen staat is vaak uitgeperst of uiteindelijk vervangbaar en er zijn nu eenmaal bedrijven die niet voor marge, doch voor omzet gaan en bereid zijn zelfs verlies te nemen om in the game te blijven en het heel opportunistisch benaderen

    TT kan pas echt verdienen als je een brand bent waar men niet omheen kan, dan pak je marge
    Ik blijf er daarom bij dat TTs asset dan ook veel beter voor waarde zijn in te schatten dan het verdienmodel
    De assets zijn de investeringen en de voorsprong in techniek/knowhow die dit geeft, het verdienmodel is aan hen die de kracht hebben het eindproduct weg te zetten op hun condities , daarom is HERE ondanks dat ze waarschijnlijk achter lopen voor techniek op TT de sterkere partij voor bestaansrecht

    TT moet equity gebonden partners krijgen, geen samenwerkingen op basis van fair_trade, want fair bestaat niet in biz op de LT

    Dat is mijn ervaring
    inderdaad Wies, levensduur van fair play totdat je als leverancier wordt uitgespuugd!

    Enkel bij @TT inside worden gouden marges gerealiseerd en anders zal @TT genoegen moeten nemen met alsmaar verder uitgeknepen marges en zullen de gedane investeringen/overnames nimmer worden terugverdiend.

    @TT Inside als zelfstandig bedrijf wordt een lastige opgave, als onderdeel van een wereldspeler wordt het stukken makkelijker..

    Ondanks dat het volume opdroogd blijft de koers redelijk liggen maar het zal nog een hele opgave worden om terug te keren naar richting de 10 waar we vorig jaar in november aan hebben gesnuffeld..
    Het aandeel mist belangstelling van LONG players en die heeft het nodig, waar blijven de kandidaten!!

    Prettige avond......Peter
  14. [verwijderd] 6 augustus 2018 22:07
    Lees hier ook vaak dat toeleveranciers worden uitgeknepen door de fabrikanten.
    De VAG groep heeft te hoog spel gespeeld met de gieterij van de V8 blokken en wil niet meer leveren.
    Scania heeft al 2000 orders van zijn V8 vrachtwagens moeten cancelen daardoor..
    Dat uitknijpen verhaal kan dus ook de prullenbak in..
  15. Pieterbell 6 augustus 2018 22:45
    quote:

    TKR schreef op 6 augustus 2018 22:07:

    Lees hier ook vaak dat toeleveranciers worden uitgeknepen door de fabrikanten.
    De VAG groep heeft te hoog spel gespeeld met de gieterij van de V8 blokken en wil niet meer leveren.
    Scania heeft al 2000 orders van zijn V8 vrachtwagens moeten cancelen daardoor..
    Dat uitknijpen verhaal kan dus ook de prullenbak in..
    die gieterij zal niet uit weelde zijn gestopt met leveren, wellicht dat de bodem is bereikt!

    Redelijk wat producenten van brands zien leveranciers als een vaatdoek en blijven knijpen totdat er geen druppels meer uitkomen.
    Zolang je de enige leverancier bent kun je redelijke marges behalen maar de producent van een brand zal op zoek gaan naar een 2e of 3e leverancier en dan kan het spel van uitknijpen beginnen..

    In iedere tak van sport worden opdrachten aangenomen tegen een geringe of geen marge om uiteenlopende redenen;
    - mensen aan het werk houden in slappe tijden, denk aan de bouw gedurende de crises jaren
    - voor spin of opdrachten omdat je mag leveren aan het grote APPLE of iets dergelijks
    - zelfs de grotere bakker om de hoek leveren brood en gebak tegen afbraak prijzen om productie capaciteit te maximaliseren
    - de aardappelboer met z’n contractprijs nipt boven kostprijs
    - enz......
  16. [verwijderd] 6 augustus 2018 23:00
    quote:

    sniklaas schreef op 6 augustus 2018 22:45:

    [...]die gieterij zal niet uit weelde zijn gestopt met leveren, wellicht dat de bodem is bereikt!
    Redelijk wat producenten van brands zien leveranciers als een vaatdoek en blijven knijpen totdat er geen druppels meer uitkomen.
    Zolang je de enige leverancier bent kun je redelijke marges behalen maar de producent van een brand zal op zoek gaan naar een 2e of 3e leverancier en dan kan het spel van uitknijpen beginnen..

    In iedere tak van sport worden opdrachten aangenomen tegen een geringe of geen marge om uiteenlopende redenen;
    - mensen aan het werk houden in slappe tijden, denk aan de bouw gedurende de crises jaren
    - voor spin of opdrachten omdat je mag leveren aan het grote APPLE of iets dergelijks
    - zelfs de grotere bakker om de hoek leveren brood en gebak tegen afbraak prijzen om productie capaciteit te maximaliseren
    - de aardappelboer met z’n contractprijs nipt boven kostprijs
    - enz......

    Dat uitknijpen word altijd sterk overdreven..
    Bosch , michelin en noem maar op worden ook uitgeknepen zeker..
    De markt waarin Tomtom zit is de keus niet zo groot om over te stappen naar een ander..
    De Duitse eigenaren van Here nemen zelfs nog af van Tomtom..
  17. Pieterbell 6 augustus 2018 23:17
    quote:

    TKR schreef op 6 augustus 2018 23:00:

    [...]
    Dat uitknijpen word altijd sterk overdreven..
    Bosch , michelin en noem maar op worden ook uitgeknepen zeker..
    De markt waarin Tomtom zit is de keus niet zo groot om over te stappen naar een ander..
    De Duitse eigenaren van Here nemen zelfs nog af van Tomtom..
    @BOSH, @MICHELIN zijn brands en worden niet zo 1,2,3 uitgeknepen, hun leveranciers en wellicht eigen mensen is een ander verhaal..
    En inderdaad als er weinig tot niets te kiezen valt zit je gebeiteld totdat je klant kan kiezen..

    Zolang het consumeren blijft toenemen zal ook het uitknijpen van leveranciers en mensen blijven bestaan, we moeten consuminderen is ook nog gunstig voor moeder aarde..

    Stond afgelopen zaterdag een mooi artikel over de ‘slaven’ van Bozes in de telegraaf, volgens mij voelen die mensen zich behoorlijk uitgeknepen door Amazon..
  18. De Schimmelkoning 7 augustus 2018 00:47
    De zwarte ridder heeft afgelopen dagen behoorlijk aktief in de Amsterdamse kanalen liggen spartelen. Zijn harnas zit stroef en zijn mondklep zit vast. Niet veel meer van over behalve wartaal, ik versta hem niet !
    K
1.528 Posts
Pagina: «« 1 ... 15 16 17 18 19 ... 77 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 15 mei

    1. ABN Amro Q1-cijfers
    2. InPost Q1-cijfers
    3. Allianz Q1-cijfers
    4. Commerzbank Q1-cijfers
    5. RWE Q1-cijfers
    6. Thyssenkrupp halfjaarcijfers
    7. ASMI €2,75 ex-dividend
    8. NL economische groei Q1 (voorlopig)
    9. NL consumentenuitgaven maart
    10. NL internationale handel maart
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht