Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Tesla US88160R1014

Vertraagde koers (usd)

170,180
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    349.882 Gem. (3M) 100,5M
  • Bied

    172,300  
  • Laat

    172,370  
+ Toevoegen aan watchlist

Tesla blow-off

7.742 Posts
Pagina: «« 1 ... 203 204 205 206 207 ... 388 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Rai444,44 22 januari 2020 17:50
    Wat een actie weer bij Tesla. Cijfers volgende week, zou daar de top gezet gaan worden, gaat heel hard.
  2. Rai444,44 22 januari 2020 17:53
    Wanneer gaat de echte shortsqueeze plaatsvinden, kunnen er nog veel gekkere bewegingen komen. Moet nu ongetwijfeld pijn beginnen te doen.
  3. [verwijderd] 22 januari 2020 18:48
    Ik ben weer ingestapt, werd uitgestopt op een dipje en heb weer (meer) bijgekocht op iets lager niveau. Nog geen koersdoel bepaald. Wil het ritje nu zo lang mogelijk meemaken uiteraard.
    Door de dag de neiging weerstaan short te gaan. Want in zo'n uptrend biedt dat natuurlijk maar een minieme kans op succes. Al te makkelijk te proberen elke beweging te melken. Handmatig zonder afgetrainde bot zeker.
  4. Rai444,44 22 januari 2020 18:57
    Nu nog instappen, mij niet gezien. Ik kijk het aan, een short momentje gaat er onherroepelijk aankomen.
  5. [verwijderd] 22 januari 2020 19:46
    Al uren keiharde support bij $585-586 maar het zal me niet verbazen als die nog breekt voor we $600 zien.

    EDIT, 2 minuten later en die lijn wordt gebroken. Net nadat ik op de lijn bijkocht :-)
  6. [verwijderd] 22 januari 2020 19:47
    quote:

    Rai444,44 schreef op 22 januari 2020 18:57:

    Nu nog instappen, mij niet gezien. Ik kijk het aan, een short momentje gaat er onherroepelijk aankomen.
    De korte correcties zijn tientallen dollars geweest. Wanneer weet jij dat het tijd is te shorten er nog $50 of $100 af gaat?
  7. Rai444,44 22 januari 2020 20:34
    quote:

    Skater schreef op 22 januari 2020 19:47:

    [...]
    De korte correcties zijn tientallen dollars geweest. Wanneer weet jij dat het tijd is te shorten er nog $50 of $100 af gaat?
    Niemand weet waar de koers heen gaat, wat dat betreft is het gewoon gokken. Op een gegeven moment zullen er wel wat winstnemingen komen of als alle shorters gecovered hebben, kan de koers met eenzelfde vaart naar beneden.
  8. [verwijderd] 22 januari 2020 21:36
    Ik zou graag strategiën doorspreken met iemand die ook niet zo geinteresseerd is in losse aandelen, of ook wel eens iets anders wil proberen.
    Nu is steeds mis grijp, denk ik dat het handig is in deze rally alleen long te kopen na -$20 en -$30 moves. Dan steeds verkopen bij zeg +$40 ongeveer.
    Wie biedt, even offline iets uitdenken? Twee weten meer dan 1.
  9. löngterm 22 januari 2020 23:13
    Ieder zijn ding maar zie niet in waarom een korte termijn strategie ook maar iets met beleggen te maken heeft. Kortom ik raad je aan naar het casino te gaan. Met blackjack heb je nog betere kansen dan met die dagelijkse turbo ritjes...
  10. [verwijderd] 23 januari 2020 01:06
    quote:

    löngterm schreef op 22 januari 2020 23:13:

    Ieder zijn ding maar zie niet in waarom een korte termijn strategie ook maar iets met beleggen te maken heeft. Kortom ik raad je aan naar het casino te gaan. Met blackjack heb je nog betere kansen dan met die dagelijkse turbo ritjes...
    Dat is een heel andere discussie. Maar casino is een goede analogie. Helaas is kaarten tellen verboden en mij sowieso niet gegeven. Ik heb een ex die pro poker speelde, online. Als je 51/100 keer wint ben je goed bezig in poker. In trading kun je beter doen. Daarom zijn goede traders rijker dan goede kaartspelers, zelfs valsspelers. Ook kun je met traden legaal bots inzetten. In poker hebben websites hele teams die werken aan het herkennen en bannen van bots.
  11. tomansky 23 januari 2020 12:03
    quote:

    voda schreef op 22 januari 2020 16:18:

    Tesla is nu meer waard dan Volkswagen, terwijl die Duitse autofabrikant vorig jaar dertig keer zoveel voertuigen verkocht als Tesla. Daarnaast heeft het bedrijf ook een hogere beurswaarde dan zijn Amerikaanse branchegenoten General Motors en Ford bij elkaar.
    Deze Volkswagen??
    www.nu.nl/economie/6025693/canada-beb...

    Als je je niet aan regels houd kan iedereen veel auto's verkopen.
  12. [verwijderd] 23 januari 2020 15:46
    Joh, Volkwagens, echt? Dat wist niemand hier denk ik...
    Moeten we nu antwoorden met links voor elke keer dat Tesla op de vingers getikt moest worden om hun werk beter en eerlijker te doen?
    De waardering is extreem hoog, dat is gewoon een feit. Er komt groei aan, maar er is dan wel voor 5 jaar aan groei ingeprijsd. Plus projecten die misschien niets op gaan leveren.
  13. forum rang 10 voda 24 januari 2020 11:14
    Topman Volkswagen: we kunnen Tesla inhalen

    Gepubliceerd op 24 jan 2020 om 10:41 | Views: 780

    Volkswagen 09:00
    178,20 +1,50 (+0,85%)

    VOLKSWAGEN AG VZO O.N. 23 jan
    177,12 -2,06 (-1,15%)

    DAVOS (AFN/BLOOMBERG) - Volkswagen is klaar voor de strijd met Tesla op het vlak van elektrisch rijden. Dat laat Herbert Diess, de topman van het Duitse autoconcern, weten een interview met Bloomberg TV. Daarbij is hij optimistisch gestemd over de mogelijkheden Tesla uiteindelijk in te halen met de verkoop van stekkerauto's.

    "Het is een open race. We zijn er vrij optimistisch over dat we gelijke tred kunnen houden met Tesla en ze uiteindelijk inhalen", zegt Diess over vernieuwing in de auto-industrie. Innovatie is volgens hem belangrijk, "maar daarbij is het ook belangrijk om schaalgrootte te hebben", zo klinkt het in Davos.

    Tesla werd deze week op het beurs voor het eerst meer dan 100 miljard dollar waard. Dat is meer dan de beurswaarde van Volkswagen, dat dertig keer zoveel auto's verkoopt als het Amerikaanse bedrijf. Diess geeft ondanks de concurrentie hoog op van Tesla. "Ik zou Tesla serieuzer nemen dan Google en ook Toyota is erg concurrerend."

    Voor de autosector als geheel voorspelt Diess een moeilijk jaar. Dat komt enerzijds door strengere emissie-eisen in de Europese Unie, waar vanaf volgend jaar nieuwe auto's gemiddeld nog maar 95 gram CO2 per kilometer mogen uitstoten. Daarnaast kwakkelt de wereldwijde vraag naar auto's door tragere mondiale economische groei.
  14. [verwijderd] 24 januari 2020 14:34
    Volkswagen komt er wel. Ze hebben een goede strategische partner in Rimac die ook al bij Hyundai/Kia in de keuken stond, toch efficiëntiekanonnen. En dat helpt ontzettend bij productiekosten van een wagen met bepaalde actieradius.
    Die ID.3 wordt geen zuipschuit, zijn de eerste testberichten. Een prima wagen voor 60% van een ongeveer vergelijkbare Tesla. Wat de Tesla extra biedt is franje, geen noodzaak.

    Natuurlijk wel heel fijn voor Tesla zo hoog geprijsd te zijn. Van aandelenuitgifte zijn ze niet verlegen en kapitaal aantrekken is daarmee heel goedkoop. En zij hebben minder oud zeer als blok aan het been. Solar City moet zich nog gaan terugbetalen alleen.
  15. [verwijderd] 24 januari 2020 14:41
    Ze gingen toch gewoon megachargers meeleveren? Solar op het dak van de fabriekshal van de Semi klant?
    Veel vrachtwagens hebben een home base (meest voor de nacht) en geen gruwelijk lange route te rijden. Dat is het laaghangende fruit. Eerst dat maar eens vervangen.
    Met zoveel actieradius en lage snelheid, kan er prima geladen worden als de chauffeur rust. En dat moet die. Hoeveel wagens hebben dubbele bemannening or rijden echt 24/7 met chauffeurs in shifts?

    Met 3 van de bekende Ioniq 350 kW laders kan zo'n vrachtwagen in een uurtje opgeladen worden, geen probleem. Tesla heeft op de proto al 4 of 5 Supercharger aansluitingen om tegelijk te gebruiken.
  16. Mr sponge 26 januari 2020 21:21
    quote:

    Skater schreef op 24 januari 2020 14:41:

    Ze gingen toch gewoon megachargers meeleveren? Solar op het dak van de fabriekshal van de Semi klant?
    Veel vrachtwagens hebben een home base (meest voor de nacht) en geen gruwelijk lange route te rijden. Dat is het laaghangende fruit. Eerst dat maar eens vervangen.
    Met zoveel actieradius en lage snelheid, kan er prima geladen worden als de chauffeur rust. En dat moet die. Hoeveel wagens hebben dubbele bemannening or rijden echt 24/7 met chauffeurs in shifts?

    Met 3 van de bekende Ioniq 350 kW laders kan zo'n vrachtwagen in een uurtje opgeladen worden, geen probleem. Tesla heeft op de proto al 4 of 5 Supercharger aansluitingen om tegelijk te gebruiken.
    Ja die laadstations zijn vermoedelijk de verborgen kosten. Die zijn duur in aanschaf en moeten goed onderhouden en gekeurd worden.
    En waar wordt zo'n laadstation geplaatst? Is het elektriciteitsnet daar op voozien of moet dat ook geupgrade worden? De tijd gaat het leren.
    Weten we al waar die Semi gemaakt gaat worden? Ik heb alleen gelezen dat ze dit jaar de eerste gaan maken, maar waar heb ik even gemist denk ik...
  17. [verwijderd] 27 januari 2020 01:58
    Supermarken bijvoorbeeld zitten op industrieterreinen en dergelijke. Die krijgen wel stroom. Maar solar is onderdeel van de deal voor een deal lijkt het.
    Overigens wilde Tesla $0.07/kWh gaan rekenen. Wellicht investeren ze zelf in solar zodra een grote klant die vrachtwagens afneemt. Ze kunnen de laders eventueel zelf in eigendom houden.
    Wanneer de klant geen hoogspanning in de buurt heeft, kan Tesla het dak opfleuren met wat panelen. De vrachtwagens kunnen "direct" laden, of via buffers. Megapacks komen goed van pas.
    Er waren geruchten voor de fabricage. Een logistiek centrum van ze werd genoemd. Maar ze zijn er misschien zelf nog niet uit.

    Lijkt me lastig een goede truck te maken (Elon had het al over 600 mijl nu, niet zo heel raar als 500 mijl een worst case was als gezegd) zonder de volgende generatie cellen. Qua netto laadvermogen en productiekosten. En natuurlijk duurzaamheid.
    Als die nieuwe accu's een miljoen mijl bieden in een gewone auto, dan in zo'n truck eerder het dubbele door de relatief grote accu. En dat zullen fleet managers graag horen. Enige wat ze boeit is langetermijn kosten.
  18. löngterm 27 januari 2020 09:40
    Er gingen inderdaad geruchten dat het in een distributie centrem ergens tussen nevada en fremond zou gebeuren. Zelf schat ik die kans echter zeer klein in. Naar mijn verwachting komt het in fremond terecht met nevada als tweede keuze.
7.742 Posts
Pagina: «« 1 ... 203 204 205 206 207 ... 388 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in
Premium Premium

Alles lijkt tegen te zitten bij Tesla: waarom blijft Elon Musk optimistisch?

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 26 april

    1. Bank of Japan rentebesluit 0% (onveranderd) volitaliteit verwacht
    2. Corbion Q1-cijfers
    3. Signify Q1-cijfers
    4. IMCD Q1-cijfers
    5. Basic-Fit trading update Q1 en jaarvergadering
    6. Total Energies Q1-cijfers
    7. Beursgang CVC (verwacht)
    8. ABN Amro € 0,89 ex-dividend
    9. ASML €1,75 ex-dividend
    10. Vopak €1,50 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht