Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,620
  • Verschill

    +0,065 +1,17%
  • Volume

    225.292 Gem. (3M) 279,2K
  • Bied

    5,520  
  • Laat

    5,650  
+ Toevoegen aan watchlist

Het Tom Tom Januari 2022 draadje :-)

2.254 Posts
Pagina: «« 1 ... 35 36 37 38 39 ... 113 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Dutchy Ron 6 januari 2022 16:57
    Zo …..weer wat sneeuwstormen getrotseerd………daggrafiek ziet er bizar uit, iemand wilde er bestens vanaf zo te zien op klokslag 16:00 uur. ……..koers nog steeds boven de 9 ondanks AEX -2%…….EV’s in US gisteren dieprood en vandaag weer rood.

  2. [verwijderd] 6 januari 2022 17:01
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 6 januari 2022 16:57:

    Zo …..weer wat sneeuwstormen getrotseerd………daggrafiek ziet er bizar uit, iemand wilde er bestens vanaf zo te zien op klokslag 16:00 uur. ……..koers nog steeds boven de 9 ondanks AEX -2%…….EV’s in US gisteren dieprood en vandaag weer rood.

    Dat om vier uur was de nesdek die even niet wist welke kant hij op wilde.

    Moet je de grafiek op '1d' zetten

    www.iex.nl/Index-Koers/61120143/Citi-...
  3. forum rang 7 ketchup 6 januari 2022 17:02
    quote:

    Eva1960 schreef op 6 januari 2022 15:08:

    @ketchup

    Je hebt de aankoop gemist zag ik. of heb je toch nog hoger ingelegd dan 8,93. Het aandeel ligt er sterk bij.

    heb er 100 gekregen uit een order van 12.500
    lig nog steeds in @ 8.93. - ga niet opbetalen, want ik hoef ze niet echt , krijg ik aan mijn prijs prima, dan gaat mijn gemiddelde iets omhoog , maar niet noemenswaardig
    het is dan wel gelijk de hoogste aankoop voor mij , dusver

    wat ik al eerder aangaf voor mij hebben we het goede nieuws al gekregen en is dit verder een non-event geweest voor TT
    ik zie thans meer dan genoeg draagkracht voor TT om het gat met HERE te dichten en dan heb ik het over waardering
    HERE schat ik op 2 miljard euro waarde , dat is 10% onder de laatste gewonnen partner door HERE
    TT voor assetwaardering aan 1.750 miljard euro ex de cash is dan nog een discount van 250 mio tel daar de cash bij van 350 mio = 600 mio euro verschil met een HERE
    1.750 miljard bij 130 mio uitstaande aandelen = 13,50 euro ( deze notering verwacht ik op 18 maand te zien aan de beurs)
    600 mio = 4,50 euro ( dat is dan het cash-verschil )
    kom je voor een totaal op 18 euro like for like met HERE

    ervan uitgaande dat HERE bij een listing ( in welke vorm dan ook ) 3 miljard kan opbrengen ( ondergrens wat een goede map-maker kost ) en zet ik dat dan ook op TT bij een verkoop om verder te gaan onder een groter dak = heb je het over 23 euro exit prijs

    dat is tevens de berekening van private banking die bij de Q3 / 2021 presentatie al het advies gaf TT is een Buy & Hold voor 2 @ 3 jaar , rekenen op een exit
    let wel TT zakte toen onder de 7 euro

    lees mijn posts maar terug uit die periode bij de cijferpresentatie - heb het hier toen gemeld
    Q3 2021 was de laatste dump , van nu is het verder een kwestie hoe hoog weet HG het op eigen kracht te tillen en wat is daarna de premie voor een exit

    HG weet als geen ander wat Google ooit voor schade leverde aan TT
    hij weet dat als Apple over 2 jaar up & running is het hele Car Inc met alle toeleveranciers er compleet anders uitziet

    een bedrijf dat verleden jaar 21 miljard $ uit kan geven aan R&D en al jaren investeert in hun Car-project verpulverd straks iedereen en de ongelovigen moeten maar eens terug denken 20 jaar geleden aan wat er met Blackberry en Nokia gebeurde, die zijn er nooit meer van weten te herstellen
    die noemden Apple een toy-maker die nooit hun mobiele phone markt zou weten te penetreren, Apple heeft ze out of business gezet.
  4. forum rang 6 pwijsneus 6 januari 2022 17:06
    quote:

    *JustMe* schreef op 6 januari 2022 16:42:

    [...]

    Hi PW,

    Maar stel je nou eens voor dat HERE een bericht zou uitdoen waarin staat dat zij de meeste van de top 10 autofabrikanten van HD maps voorzien en 3 van de top 5 fabrikanten. Niet alleen voor level 1-2, maar recente deals voor level 3 en hoger. En daarbij zouden géén bedragen genoemd worden. O ja, en ze zouden daarbij ook zeggen dat hun ADAS maps afzet sneller zal groeien komende jaren dan de markt, vanwege die deals.

    Ik kan me voorstellen dat er dan geen 'harde cijfers' nodig zijn om te stellen met grote zekerheid dat TomTom "de doodsteek" heeft gehad of iets van die strekking. Of dat TomTom niet de commerciële slagkracht heeft om die deals zelf te winnen (die hebben ze dus wel). Ik vind dat een Calimero houding, alsof een Nederlands gespecialiseerd bedrijf niet mee kan doen op het grote speelveld.

    Ik frustreer me er niet over, ik zie het als een gegeven. Maar ik verbaas me er wel soms over. Ik heb weleens gezegd: je moet het ook willen zien dat TomTom succesvol is. We hebben het vaak over feiten, data, cijfers, etc. Maar ik bespeur ook gewoon een soort onwil om goed nieuws te geloven en een soort gretigheid om slecht nieuws wel te geloven.

    Ik stel vast dat Toyota - de grootste autofabrikant ter wereld - met TomTom in zee is en DENSO al tijden data verstrekt aan de TomTom HD Maps makers om crowdsourcing te gebruiken als aanvulling op HD maps. Ik stel ook vast (zie maar dat Reddit draadje) dat die TT mensen heel goed weten waar ze mee bezig zijn.

    De video herinnerde me er ook aan dat de overname van Autonomos een schot in de roos geweest is om crowdsourcing en AI in HD mapping naar een hoger plan te trekken, wat nodig is, want TT wil ook de binnensteden, de hele wereld in HD maps in kaart brengen. Die overname van Autonomos is hier echt interessants over te zien en lezen www.iex.nl/Forum/Topic/1384916/TomTom...

    Door beleggers is Autonomous - een bedrijf dat werd overgenomen en toegevoegd als R&D afdeling niet als waardevol gezien. Het kost geld en er komen extra mensen op de payroll. Er wordt dus alleen naar kosten gekeken. De waarde toevoeging gaat men misschien later nog een keer zien.

    Ben aandeelhouder in TT, dus reken maar dat ik het echt wel wil zien. Het helpt alleen enorm als je omzetcijfers je verhaal ondersteunen, en dat essentiele detail laat TomTom (nog) niet zien.

    De update van vandaag is een vervolg op deze berichtgeving:

    TomTom Celebrates Automated Driving Milestone: Half a Million Vehicles on the Road
    www.tomtom.com/press-room/general/252...

    Number of TomTom-Powered Automated Vehicles on Road Doubles
    www.tomtom.com/press-room/general/257...

    More than 5 million vehicles now rely on TomTom’s maps for automated driving
    www.tomtom.com/press-room/general/144...

    En valt in deze categorie:

    TomTom Reaches Mapping Milestone: 1.5 Billion Updates in a Single Month
    www.tomtom.com/press-room/general/249...

    TomTom Telematics named Europe’s largest provider of fleet management solutions for fourth year running
    www.tomtom.com/press-room/general/251...

    TomTom Secures Market Leadership in HD Mapping
    www.tomtom.com/press-room/general/254...

    Het leest allemaal prachtig, echter als beursanalist vraag je je toch af, wat moet ik hier nou precies mee?! Dat bedoel ik met applausje voor jezelf, waar helemaal niets mis mee is. Dus iedereen kan hier zeer gewichtig gaan doen, prima toch. TomTom is trots op wat ze bereikt hebben. Tast zelf nog een beetje in het duister wat het gaat opleveren, maar het gaat blijkbaar best lekker vinden ze in Amsterdam. Nou, dikke prima! Laat februari maar komen. Hopelijk zien we het enthousiasme terug in de cijfers.

    Overigens, de indexen liggen er niet bepaald lekker bij, echter mocht het sentiment vanavond in de US of morgen draaien naar positief, kan TomTom de week toch nog positief eindigen. En dat zonder concreet nieuws.
  5. forum rang 7 sniklaas 6 januari 2022 17:08
    quote:

    ketchup schreef op 6 januari 2022 17:02:

    [...]een bedrijf dat verleden jaar 21 miljard $ uit kan geven aan R&D en al jaren investeert in hun Car-project verpulverd straks iedereen en de ongelovigen moeten maar eens terug denken 20 jaar geleden aan wat er met Blackberry en Nokia gebeurde, die zijn er nooit meer van weten te herstellen
    die noemden Apple een toy-maker die nooit hun mobiele pion,e markt zou wete te penetreren, Apple heeft ze out of business gezet.
    Een verstandig mens (en bedrijf) watert niet tegen de wind in...
  6. forum rang 8 closer 6 januari 2022 17:14
    quote:

    pwijsneus schreef op 6 januari 2022 17:06:

    Dat bedoel ik met applausje voor jezelf, waar helemaal niets mis mee is.
    Klopt, zo hoort dat kennelijk in het zakenleven. Zwijgen is daar geen pré.

    Overigens mijn excuses want ik las het alsof je DR beschuldigde van een applausje voor zichzelf.
  7. forum rang 6 pwijsneus 6 januari 2022 17:16
    quote:

    closer schreef op 6 januari 2022 17:14:

    [...]
    Klopt, zo hoort dat kennelijk in het zakenleven. Zwijgen is daar geen pré.

    Overigens mijn excuses want ik las het alsof je DR beschuldigde van een applausje voor zichzelf.
    Zou niet durven!
  8. forum rang 8 Wereldbelegger 6 januari 2022 17:45
    Amazon gaat infotainmentsysteem ontwikkelen met Opel-moederbedrijf Stellantis

    Vanaf 2024 zullen de infotainmentsystemen van automerken van Stellantis voorzien zijn van dashboardsoftware dat de bedrijven samen gaan ontwikkelen, maakte de fabrikant bekend tijdens CES.

    Momenteel zijn auto's van de fabrikant nog voorzien van Android. Stellantis-cso Yves Bonnefont zei tegen Reuters dat het gebruik van Android voor auto's de komende tijd zal 'evolueren'.

    quote:

    pakman schreef op 6 januari 2022 15:14:

    [...]

    ik denk dat je het dan helemaal verkeerd interpreteerd,evolueren, uitbreiden /groter maken / volwassener
    Dank voor uw reactie.
    #closer heeft me om 14.01 uur er al op gewezen dat er evolueren staat en niet evalueren.

    Nu maar hopen dat de schrijver van het artikel goed vertaald heeft. En/of geen tikfout heeft gemaakt.
    ((-;

  9. forum rang 8 closer 6 januari 2022 17:52
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 6 januari 2022 17:45:

    Nu maar hopen dat de schrijver van het artikel goed vertaald heeft. En/of geen tikfout heeft gemaakt.
    Zie mijn bericht van 14:24 www.iex.nl/Forum/Post/13931656.aspx

    En misschien moeten ze hun "ontwikkel"-capaciteit nog wat verder opschroeven want de stream is nog steeds niet terug te zien, "Replay video available shortly": www.stellantis.com/en/investors/event...
  10. forum rang 4 H. Berkhof 6 januari 2022 18:31
    Sta mij a.u.b. toe om als niet-kenner toch af en toe hier iets te melden. Ik zit al jaren op dit forum.
    Speciaal voor degene die hier niets mee van doen heeft, wil ik u vragen dat bij mij te melden.
    Na melding kan ik daarmee rekening houden.
    U kunt dit melden door een reactie te geven op deze quote.
  11. forum rang 8 closer 6 januari 2022 18:52
    Rare post, wat bedoel je ermee? En stop eens met dat gedateerde "u". Dat zou al flink helpen, en deed je vroeger ook niet.
  12. forum rang 4 H. Berkhof 6 januari 2022 19:10
    quote:

    closer schreef op 6 januari 2022 18:52:

    Rare post, wat bedoel je ermee? En stop eens met dat gedateerde "u". Dat zou al flink helpen, en deed je vroeger ook niet.

    Ik ben al 17 jaar thuis man. Ik ben nog van de tijd dat je iedereen met u aansprak. Daar kan ik ook niets aan doen. Maar mocht ik nu een reactie op een post van jou hebben, dan gebruik ik je/jou. Goed?
  13. forum rang 4 vreemdvermogen 6 januari 2022 19:12
    quote:

    closer schreef op 6 januari 2022 18:52:

    Rare post, wat bedoel je ermee? En stop eens met dat gedateerde "u". Dat zou al flink helpen, en deed je vroeger ook niet.
    Hahaha. Onder welke welke alias dan werd je dan aangesproken? Voor mij ben je een newbe en een niet al te positieve. Maar goed dat mag. Geen probleem.
  14. forum rang 8 closer 6 januari 2022 20:18
    Sorry, ik begrijp (alweer) niet wat je bedoelt.
    Wat je voorkeur voor "u" betreft: ik zie dat je in de 70 bent, dat kan het verklaren maar kennelijk vond je het vorig jaar geen punt.
  15. forum rang 4 H. Berkhof 6 januari 2022 20:51
    quote:

    closer schreef op 6 januari 2022 20:18:

    Sorry, ik begrijp (alweer) niet wat je bedoelt.
    Wat je voorkeur voor "u" betreft: ik zie dat je in de 70 bent, dat kan het verklaren maar kennelijk vond je het vorig jaar geen punt.
    Laat maar zitten. Boven de 70.
    Dat ligt eraan met wie? Het kan ook wel een zogenaamde Newby zijn, zoals jij.
    Maar kan/mag jij iedereen aanspreken met jij?

    p.s. jij reageert op mij. Niet andersom.
  16. forum rang 8 closer 6 januari 2022 21:52
    quote:

    Ikkenietweten schreef op 6 januari 2022 20:51:

    Het kan ook wel een zogenaamde Newby zijn, zoals jij.
    Met 11 jaar ben ik nog steeds nieuw? Kom op, zeg.
  17. [verwijderd] 6 januari 2022 22:00
    Thomas Lenzen
    Senior Products and partnerships management Infotainment, Bosch

    Great to see that our partnership is well received by media. A big thank you to all the colleagues from Qualcomm, BlackBerry QNX, TomTom, Cerence Inc., Amazon and all other contributors for the great collaboration. The whole is greater than the sum of the parts! #bosch #infotainment #partnership #collaboration #ces2022

    www.wardsauto.com/vehicles/bosch-s-ne...

    Cesar Arego
    Business Development Manager digital Cockpit ‘Indigo’ at TomTom

    Great to see the positive media reception. We are proud to be able to power your XC team with #TomTom technology!

    Thomas Lenzen
    Senior Products and partnerships management Infotainment, Bosch

    Thanks Cesar, we are glad you literally navigate us to the next level of cockpit experience with #TomTom :-)

    Jose Maria Marin
    Senior business developer automotive, Amazon

    It is great to see this becoming a reality!

    Thomas Lenzen
    Senior Products and partnerships management Infotainment, Bosch

    Thanks Jose, for your Alexa contributions and looking forward working with you on the AWS side in 2022.

  18. forum rang 8 closer 6 januari 2022 22:09
    Ik kom hier al jaren, hoor. Een "ikkenietweten" kan ik me van toen niet herinneren.
2.254 Posts
Pagina: «« 1 ... 35 36 37 38 39 ... 113 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 17 mei

    1. Japan economische groei Q1
    2. China detailhandelsverkopen april
    3. China industriële productie april
    4. Sif Q1-cijfers
    5. Engie Q1-cijfers
    6. Corbion ex €0,61 dividend
    7. EU inflatie april (def)
    8. VS voorlopende indicatoren april
  2. 20 mei

    1. Dui, producentenprijzen april
    2. Ryanair jaarcijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht