Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

UNIBAIL-RODAMCO-WESTFIELD FR0013326246

Laatste koers (eur)

79,820
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    15.577 Gem. (3M) 382,6K
  • Bied

    79,820  
  • Laat

    79,880  
+ Toevoegen aan watchlist

Unibail Rodamco Westfield 2023, Rise or Fall ?

2.737 Posts
Pagina: «« 1 ... 59 60 61 62 63 ... 137 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. boha 7 juni 2023 16:31
    Dit heeft te maken met de platforms waarvan ze de aantallen bijhouden Ik heb geen idee hoeveel platforms er zijn maar in ieder geval veeul
  2. forum rang 7 HCohen 7 juni 2023 20:15
    Het kan best n triggermoment zijn geweest tot kopen van URW-aandelen(goed opgemerkt idd) deze middag maar;
    A)dit pafond beschermde tot heden slechts kmo's(klein- en middenbedrijf) en B) wordt op n later moment helaas waarschijnlijk alsnog aangenomen(verlenging tot begin 2024)

    www.moneyvox.fr/immobilier/actualites...

    De Senaat verwierp woensdag een wetsvoorstel om het plafond voor huurherwaarderingsindexen voor huishoudens en kmo's te verlengen, waarbij de regering wordt verweten geen rekening te houden met de wooncrisis.
    De tekst van de afgevaardigde Thomas Cazenave (Renaissance), die afgelopen donderdag in eerste lezing door de Nationale Vergadering werd gestemd, zal zijn reis voortzetten en zal waarschijnlijk uiteindelijk alsnog door de afgevaardigden worden aangenomen.

    Zij stelt voor om het 'huurschild' te verlengen tot begin 2024: een plafond op de verhoging van de huurreferentie-index tot 3,5%. Geïntroduceerd in de zomer van 2022, loopt het eind juni 2023 af. Een gelijkaardige regeling beperkt de stijging van de commerciële huurindex voor kmo's.
  3. forum rang 8 Branco P 7 juni 2023 20:23
    quote:

    !@#$!@! schreef op 7 juni 2023 19:53:

    Goed gevonden. Alleen wel vreemd dat het effect er dan niet was bij MERC (en Klep?)
    In URW werd (volgens Saxo althans) 133% van het normale dagvolume verhandeld terwijl dat voor KLEP, MERC, CAR, ECP tussen 60% en 85% lag.

    Daarbij kan het misschien zo zijn dat Saxo daarbij voor URW kijkt naar de periode na delisting in NL.

    Maar inderdaad, in die berichten zie ik eigenlijk ook geen reden waarom nu juist URW extra stijgt tov de rest..
  4. forum rang 6 !@#$!@! 7 juni 2023 20:49
    quote:

    HCohen schreef op 7 juni 2023 20:15:

    Het kan best n triggermoment zijn geweest tot kopen van URW-aandelen(goed opgemerkt idd) deze middag maar;
    A)dit pafond beschermde tot heden slechts kmo's(klein- en middenbedrijf) en B) wordt op n later moment helaas waarschijnlijk alsnog aangenomen(verlenging tot begin 2024)
    Oh, dan is het idd waarschijnlijk gewoon een non-event. Wat dus ook verklaart waarom er geen reactie was bij Merc en Klep.
    Dan zal het gewoon vraag en aanbod zijn geweest. Zo bijzonder was het natuurlijk ook weer niet.
  5. forum rang 8 Branco P 9 juni 2023 09:07
    quote:

    matin schreef op 9 juni 2023 09:02:

    Dat is effe schrikken. Plus 3%
    Het lijkt mij dat er wat shorters het hazenpad kiezen.

    En dat Lamsrust prefect getimed heeft. +20K in een paar dagen, dat verdien ik niet elke maand ;-)
  6. forum rang 7 HCohen 9 juni 2023 09:21
    quote:

    Branco P schreef op 9 juni 2023 09:07:

    [...]

    Het lijkt mij dat er wat shorters het hazenpad kiezen.

    En dat Lamsrust prefect getimed heeft. +20K in een paar dagen, dat verdien ik niet elke maand ;-)
    Ik zeg niet dat het de aanleiding is, maar wellicht speelt het een rol en we komen in elk geval goed weg;
    Edenred-SE gaat naar de CAC40 en URW werd eerder genoemd als meest in gevaar om er uit gegooid te worden. uiteindelijk moet Vivendi wandelen en mag URW blijven

    www.zonebourse.com/cours/action/EDENR...
    www.zonebourse.com/cours/action/VIVEN...
  7. forum rang 6 Lamsrust 9 juni 2023 13:08
    quote:

    Branco P schreef op 9 juni 2023 09:07:

    [...]

    Het lijkt mij dat er wat shorters het hazenpad kiezen.

    En dat Lamsrust prefect getimed heeft. +20K in een paar dagen, dat verdien ik niet elke maand ;-)
    Vooralsnog perfect getimed, want ik houd de 4.000st voor de lange termijn en niet voor de korte handel. Ik had er eigenlijk 8.000st willen kopen, maar ik verwachte nog wat koersdaling naar de E 40 regio. Voorlopig dus een papieren winst, maar het sentiment hoeft maar iets te verslechteren en er is zo weer 10% van de koers af. Nu winstnemen doe ik ook niet, want dan zul je net zien dat de koers nu wel naar de E55/60 loopt.

    Maar mijn beursparel is op dit moment AMG Critical Materials. In 2 maanden tijd van E 32 naar E 46/47. In dat fonds zit ik al jaren en inmiddels met forse convictie zoals dat heet.
  8. forum rang 7 HCohen 9 juni 2023 16:28
    quote:

    Lamsrust schreef op 9 juni 2023 13:08:

    [...]

    Vooralsnog perfect getimed, want ik houd de 4.000st voor de lange termijn en niet voor de korte handel. Ik had er eigenlijk 8.000st willen kopen, maar ik verwachte nog wat koersdaling naar de E 40 regio. Voorlopig dus een papieren winst, maar het sentiment hoeft maar iets te verslechteren en er is zo weer 10% van de koers af. Nu winstnemen doe ik ook niet, want dan zul je net zien dat de koers nu wel naar de E55/60 loopt.

    Maar mijn beursparel is op dit moment AMG Critical Materials. In 2 maanden tijd van E 32 naar E 46/47. In dat fonds zit ik al jaren en inmiddels met forse convictie zoals dat heet.
    Zolang je je convictie voor URW maar vasthoudt en je de imo waardevolle bijdragen blijft doen, mag je van mij AMG hier op het URW-forum zoveel opheerlijken als je goeddunkt ;-)
    NB heb zelf een kleine turbo long positie in AMG
  9. forum rang 8 Branco P 9 juni 2023 16:35
    quote:

    Lamsrust schreef op 9 juni 2023 13:08:

    [...]
    Maar mijn beursparel is op dit moment AMG Critical Materials. In 2 maanden tijd van E 32 naar E 46/47. In dat fonds zit ik al jaren en inmiddels met forse convictie zoals dat heet.
    AMG en BESI stonden ook op mijn lijstje, maar daar heb ik de boot gemist. Bij Shell, Eurocommercial en Vopak zat ik wel goed. Bij OCI dan (vooralsnog) weer even niet :)
  10. forum rang 6 Lamsrust 9 juni 2023 17:04
    quote:

    HCohen schreef op 9 juni 2023 16:28:

    [...]

    Zolang je je convictie voor URW maar vasthoudt en je de imo waardevolle bijdragen blijft doen, mag je van mij AMG hier op het URW-forum zoveel opheerlijken als je goeddunkt ;-)
    NB heb zelf een kleine turbo long positie in AMG
    Zeker, ik zie URW als een van de meest aantrekkelijk gewaardeerde fondsen qua risico/reward omdat de schuld - indien noodzakelijk - vanaf 2024 snel kan worden afgelost via volledige winstinhouding.Bij een fonds als Justeattake away is verdubbeling van de koers ook mogelijk, maar de risico's zijn m.i. veel hoger omdat je minder zicht hebt op de toekomstige cash flows.
  11. forum rang 7 HCohen 10 juni 2023 06:54
    Near Intelligence Reveals Visitation to Shopping Centers Up 19% Despite Looming Recession in its Commercial Real Estate Report
    06/06/2023
    www.marketscreener.com/quote/stock/NE...
    business.near.com/cre-trends-to-revit...

    Report identifies five trends to revitalize shopping centers and adapt to changing consumer preferences
    Entertainment, Food & Mixed-Use Developments draw more visitors and keep them lingering longer
    Near Intelligence, Inc. (Nasdaq: NIR) (“Near” or the “Company”), a global leader in privacy-led data intelligence on people, places, and products, today released a report, “Commercial Real Estate Trends to Revitalize Shopping Centers” which identifies five top trends to help shopping centers draw in more visitors and adapt to changing consumer preferences in the face of a looming recession.

    Despite economic concerns, when looking at the performance of shopping centers overall, in Q4 of 2022, visitation increased 19% from Q4 in 2021. This growth shows the increasing eagerness of US consumers to return to normalcy when it comes to shopping, dining, and entertainment.

    The study emphasizes that to thrive in the new world of consumer behavior, malls must offer unique dining, retail, entertainment, and other experiences that shoppers cannot find just anywhere.

    "If there’s any one constant when it comes to consumer behavior, it’s change. The trends that are resonating now are likely to be different in a few years, or even a few months. In order to future-proof, malls and shopping centers must leverage data analytics to personalize the shopping experience and create engaging and convenient experiences that keep customers coming back for more," said Cate Zovod, VP of Product and Industry Marketing at Near.

    Unique experiences expand reach
    Shopping centers offering interactive experiences and entertainment help to increase visitation from a wider geographical area.

    Seismique, an interactive art exhibit that features 40,000 square feet of Instagram-friendly art installations, replaced a former big box retailer in a struggling center.
    Upon opening it, a boost of visitors traveled a median distance of 28 miles to get to the attraction - far beyond the trade area for the rest of the mall.

    Eatertainment keeps customers on-site longer
    While casual dining chains have struggled in recent years, Eatertainment has thrived thanks to more upscale menus and a focus on the experience.

    Consumers spent longer in Eatertainment anchors than any other type - spending a median of 60 minutes in an Eatertainment venue.
    Meanwhile, Big Box and Grocery Anchors had roughly half that dwell time, as consumers hurry to finish their errands.

    Consumers also prefer dwelling at mixed-use developments
    The study found that mixed-use developments had visitors spending a longer time there than other types of malls.

    The median dwell time at mixed-use malls in Near’s study was 60 minutes, higher than any other.
    This could be partially explained by how many multi-use developments are planned to create a community feel, with open park-like spaces creating an experience for residents and visitors alike to linger and enjoy.

    Consumers travel for healthcare
    Having medical offices and medtail in malls offers several opportunities for both the medical industry and mall owners.

    Medical offices can bring additional foot traffic to malls, potentially leading to increased revenue for mall owners and other retailers.
    Among the malls in the study, healthcare anchors drew visitors from the farthest median distance - 13.6 miles - even surpassing experiential anchors.

    Centers engage directly with customers
    While shopping centers have traditionally left retailers to handle direct interactions with customers, malls are increasingly connecting with customers across social media, loyalty programs, livestreaming, and more.

    Westfield Group allows their mall loyalty program customers to link their credit card to their account, automatically adding loyalty points with each purchase - and offering appealing rewards from discounts to free meals.
    Their Westfield Garden State Plaza location attracts 2-3x more visitors than other shopping centers in the area, who spend an average of 58 minutes at Westfield versus 36 minutes for the average shopping center in New Jersey.
  12. forum rang 7 HCohen 10 juni 2023 06:59
    Gen Z is helping to revitalize in-person shopping, survey finds
    June 10, 2023
    www.theexpressnewstoday.com/gen-z-is-...

    SAN FRANCISCO (KGO) — Online shopping has become a way of life for many, but new data is showing that a big majority of Gen Z are also shopping in-person.

    They’re considered the first digitally native generation but even though most of Gen Z doesn’t know life without the internet, new data shows that they also are shopping in-person.

    Researchers with the International Council of Shopping Centers surveyed more than 1,000 16 to 26 year olds across the country.

    While they found that 95% of them were shopping online, 97% also shop in person
    .

    “We kind of broke it up, 16 to 17, 18 to 22. We had the high school, you have the college, and then the 23 to 26 year olds who are just starting their career, and they all are going,” said Stephanie Cegielski, with the ICSC, “We didn’t find a lot of difference in, in the numbers of the age groups that were going, it was pretty even across the board, which is very encouraging.

    The study looked into Gen Z as a consumer and found that they’re continuing to play a key role in the revival of brick and mortar stores.

    A good majority going to discount retailers, followed by specialty retailers that can be found at shopping malls.

    While many malls across the country have seen a decline, Westfield Valley Fair in San Jose has been a major exception, Gen Z they say has played a part in that success.

    “They want to have a day with their friends and it’s just not something you can do online shopping,” said marketing director, Rachel Weisser,

    The South Bay mall recently put $1 billion into expansions they say facilitates in-person shopping and gathering.

    “I think Gen Z can identify that and where they want to come and see what all the excitement is about,” Weisser said.

    Some local Gen Z’ers say a large part of the draw to shop in-person is convenience.

    “I’m currently looking for a graduation dress and I can’t find any online that I like so I’m going in person tomorrow at the mall,” said Briana Jazmin Bravo.

    Others say that after dealing with pandemic isolation, it’s a place to find connectivity.

    “I think it’s also the social aspect of buying it from someone and going with your friends,” said Sophia DiFonzo.

    Westfield Valley Fair says they’re actively working to keep drawing in large Gen Z crowds long-term.

    “Malls, they need to adapt to consumers trends and desires and we do that,” Weisser said.

    Those behind the survey say they hope that other business owners and landlords, take the results of the survey to help develop their business strategy over the coming years.

    “This generation has a lot of loyalty,” Cegielski said, “So it’s an opportunity for retailers to really build that brand loyalty to hold on to those consumers for the long term.”
  13. forum rang 7 HCohen 10 juni 2023 07:07
    URW UK, lijkt me n leuke toevoeging

    EE announces innovative new Studio store? in Westfield London
    6th June 2023
    365retail.co.uk/ee-announces-innovati...
    ee.co.uk/

    EE has announced the forthcoming launch of its groundbreaking new flagship store, The EE Studio, located in Westfield London, White City. The grand opening will take place at noon on Friday, 16th June, offering the public a unique opportunity to interact closely with the most recent advancements in technology.
    Situated on the first floor of Westfield London, this impressive 4,230 sq ft retail space is set to redefine the presence of phone shops on the UK’s high streets, making it one of the country’s largest telecom retail spaces.
  14. forum rang 8 Branco P 10 juni 2023 13:46
    is wel geinig, maar het is maar een unit van 390 m2

    als ik op de website van Westfield Londen kijk, naar de plattegrond, dan zie ik ca. 70 units, veelal wel kleinere units, leeg staan. In aantallen units is dat 20% leeg. Dat is nu een voorbeeld van de Westfield Mastodonten. Ze zijn veel te groot én over te veel verdiepingen. En er is dan altijd een minder presterende verdieping. In dit geval +1. Ik zou zeggen, bij 0 a 15 winkelunits spreken we nog van frictieleegstand. Voor het overige kun je stellen: dat is niet goed. En het risico op verdere toename van de leegstand is dan ook steeds aanwezig. Hoewel zo'n winkelcentrum op zich kan blijven presteren, gaat het nooit lukken om die weer helemaal vol te krijgen zonder delen van het winkelcentrum te herbestemmen. Maar ook daarna blijft het suboptimaal in mijn ogen. Tenzij je een hele verdieping zou gaan herbestemmen, wat in mijn ogen nog wel eens de beste optie zou kunnen zijn op de langere termijn. Delen van de verdiepingen kun je dan toch als winkelruimte behouden, maar dan als een interne tweede verdieping van de grootste huurders. Maar je moet al je klanten op 1 verdieping zien te centreren. Zoals bij Westfield Mall of the Netherlands. Daar tel ik maar ca. 15 units leeg waarvan een stuk of 4 aan 1 buitenzijde (dat zal dan daar niet werken).

    Kleine kans natuurlijk nog dat de plattegronden niet goed bijgehouden worden, maar waarom dan die van UK veel slechter dan NL? Ik denk niet dat het dat is eerlijk gezegd.

    Daarom is in mijn ogen logisch: liefst heel Westfield eruit gooien, ook UK, voor een redelijke prijs en vervolgens op het Europese vasteland aan de slag gaan met o.a. een nieuwe Westfield Brussel en Milaan. Mocht het zo ver komen, zal ik wel gaan kijken of afscheid nemen van m'n aandelen Eurocommercial verstandig is (gezien de overlap in verzorgingsgebieden). Nog beter zou zijn: heel Westfield eruit en dan pas op de plaats. Doorexploiteren met wat je hebt bij een LTV ver onder 35%.
  15. Tenko 10 juni 2023 13:56
    Is het niet zo dat bij de malls met veel verdiepingen en hoge leegstand, de leegstand meestal uit in de bovenste verdiepingen die leeg staan terwijl de winkels lager geconcentreerd worden en wel de indruk van een volle, gezonde mall geven? Lijkt me dan eerder gunstig om inderdaad de bovenste verdiepingen van zulke complexen een herbestemming te geven. Vraag is natuurlijk of dat kosten baten de moeite is qua investering...
  16. forum rang 7 HCohen 10 juni 2023 14:23
    quote:

    Branco P schreef op 10 juni 2023 13:46:

    is wel geinig, maar het is maar een unit van 390 m2

    als ik op de website van Westfield Londen kijk, naar de plattegrond, dan zie ik ca. 70 units, veelal wel kleinere units, leeg staan. In aantallen units is dat 20% leeg. Dat is nu een voorbeeld van de Westfield Mastodonten. Ze zijn veel te groot én over te veel verdiepingen. En er is dan altijd een minder presterende verdieping. In dit geval +1. Ik zou zeggen, bij 0 a 15 winkelunits spreken we nog van frictieleegstand. Voor het overige kun je stellen: dat is niet goed. En het risico op verdere toename van de leegstand is dan ook steeds aanwezig. Hoewel zo'n winkelcentrum op zich kan blijven presteren, gaat het nooit lukken om die weer helemaal vol te krijgen zonder delen van het winkelcentrum te herbestemmen. Maar ook daarna blijft het suboptimaal in mijn ogen. Tenzij je een hele verdieping zou gaan herbestemmen, wat in mijn ogen nog wel eens de beste optie zou kunnen zijn op de langere termijn. Delen van de verdiepingen kun je dan toch als winkelruimte behouden, maar dan als een interne tweede verdieping van de grootste huurders. Maar je moet al je klanten op 1 verdieping zien te centreren. Zoals bij Westfield Mall of the Netherlands. Daar tel ik maar ca. 15 units leeg waarvan een stuk of 4 aan 1 buitenzijde (dat zal dan daar niet werken).

    Kleine kans natuurlijk nog dat de plattegronden niet goed bijgehouden worden, maar waarom dan die van UK veel slechter dan NL? Ik denk niet dat het dat is eerlijk gezegd.

    De gedeeltelijke conversie is idd the way to go in the UK.

    De leegstand(UK) is niet dramatisch al is (verdere) verbetering nodig;
    Q1: In Continental Europe, vacancy was at 3.8%, 70 bps above FY-2022. In the UK, vacancy slightly decreased to
    9.3% vs. 9.4% in FY-2022 and 11.6% in Q1-2022. Op basis van eerdere berichtgeving zou de leegstand in de loop van dit jaar veder moeten afnemen(nwe huurders en expansions), aanzien.

    Ik melde deze nwe huurder niet vanwege het aantal m2, welke niet indrukwekkend is(absoluut).
    Relatief(branche) is het wel een mooi oppervlakte(flagship telecom retail) en het lijkt me een leuke trekker voor een brede doelgroep en een aardige aanvulling voor de huurdersmix.

    De sites worden helaas, daar heb je een terecht punt van kritiek, niet (constant) adequaat bijgehouden en deze zouden wat mij betreft ook een andere(meer geintegreerd in de digitale Westfield-wereld , meer creativiteit en interactiviteit) opzet mogen hebben.
    Daar is nog winst te behalen.
2.737 Posts
Pagina: «« 1 ... 59 60 61 62 63 ... 137 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
    2. NL inflatie april
    3. Reserve Bank of Australia rentebesluit
    4. Infineon Q1-cijfers
    5. UBS Q1-cijfers
    6. Zalando Q1-cijfers
    7. Solvay Q1-cijfers
    8. Heijmans Q1-cijfers
    9. Kendrion Q1-cijfers
    10. BP Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht