Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,510
  • Verschill

    -0,060 -1,08%
  • Volume

    71.816 Gem. (3M) 285,6K
  • Bied

    5,510  
  • Laat

    5,520  
+ Toevoegen aan watchlist

Februari 2024, Gaat AI TomTom naar grote hoogte brengen

529 Posts
Pagina: «« 1 ... 16 17 18 19 20 ... 27 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 vreemdvermogen 11 februari 2024 11:09
    Hmm Ketchup. Ik heb al eerdere en meerdere verwachtingen van je gelezen. Voor mij blijft het voorlopig: "Het kan vriezen, het kan dooien". Weliswaar maakt TT kleine, doch broze, stapjes naar de al zolang verwachte zwarte cijfers. Er worden wel aankondigingen gedaan van af te sluiten deals, maar een echt nieuw contract heb ik nog niet gelezen. Maar goed je gebruikt ook het woord 'hopelijk'. Ik blijf voorlopig mn eigen strategie volgen. Verder zie ik het wel wat TT allemaal belooft en niet waarmaakt ( tot dusver)
  2. forum rang 8 Wereldbelegger 12 februari 2024 12:39
    Nico Bakker is weer een stukje enthousiaster over TomTom.
    (Bij een koers van € 7,50 op vrijdag.)

    Dashboard Dag; Groen - Koop/Houden status binnen een stijgende trend
    Dashboard Week; Groen - Enter Long overweging
    Dashboard Maand; Oranje - Exit Short overweging
  3. forum rang 8 Wereldbelegger 12 februari 2024 12:49
    quote:

    sniklaas schreef op 9 februari 2024 21:57:

    [...]De BEV strijd heeft de EU al verloren in kwaliteit, leveringszekerheid en prijs.

    In het najaar van 2022 verwerkte de haven van Oostende al 300.000 BEV’s afkomstig uit China, voor 2023 werd gerekend op 600.000 BEV’s met een uitloop naar 1.000.000 BEV’s wat ongeveer 10% van de totale EU auto verkopen is…

    De Chinezen hebben voor 2024 de verdubbelaar ingezet, dus 2.000.000 BEV’s wat een marktaandeel van 20% betekend, een kopie van de Japanse invasie in de jaren 80 van de vorige eeuw…

    Zelfs onze slogan ‘niet lullen maar poetsen ‘werkt beter in China dan hier en is vele malen beter, efficiënter en goedkoper in BEV’s produceren en vervoeren waar voor zover ik ben geïnformeerd geen TOMTOM technologie aan te pas komt…

    De grootste uitdaging voor de Chinezen is de BEV’s vanuit de haven’s naar de importeur, garage, klant te vervoeren…
    De heer Goddijn heeft wel een en ander gezegd over Chinese automerken (logo's in zijn taalgebruik) maar was niet concreet.

    Dus mijn vraag blijft:
    wat heeft TT aan de opmars van Chinese auto's?
    Lees: heeft TT last van de opmars van Chinese auto's?

    Heeft TT last van sluiting van Europese autofabrieken omdat de EV productie stagneert?
    Of blijkt de focus op Orbis maps en AI de bedrijfsredder?
  4. forum rang 8 Wereldbelegger 12 februari 2024 12:50
    Grappig verhaal.

    Autokopers in China: ga weg met je BYD, wij willen een Volkswagen

    BYD wordt wereldwijd steeds groter. In het laatste kwartaal van 2023 verkocht het zelfs meer EV’s dan Tesla. Ook in eigen land is het merk populair, al zijn Chinese autokopers in januari van dit jaar meer verknocht aan Volkswagen.

    Volgens een bericht van carnewschina.com verkocht het merk uit Wolfsburg vorige maand 209.476 auto’s in China, waarmee het een marktaandeel van ruim 10 procent in handen had. Hiermee versloeg Volkswagen zijn rivaal BYD voor het eerst in bijna een jaar tijd. In januari 2024 besloten 'maar' 191.122 Chinezen hun dream te builden.

    De top drie werd gecompleteerd door Toyota. De Japanners verkochten 141.689 auto’s in de eerste maand van het jaar. Andere populaire merken waren het voor ons onbekende Changan (130.408 verkopen), Honda (129.638) en Geely (120.019).

    In januari werden in totaal 2.035.000 auto’s verkocht in China, ruim 57 procent meer dan in dezelfde maand vorig jaar. Ter vergelijking: in Nederland gingen vorige maand 34.477 nieuwe auto’s over de toonbank. Dat scheelt een factor 59.

    www.autoreview.nl/nieuws/id/33901/aut...
  5. forum rang 8 Wereldbelegger 12 februari 2024 18:03
    "Slechts" 200.000 aandelen afgelopen week via 2de Lijns inkoopprogramma.

    Weekly Summary
    Period Total shares repurchased Average purchase price Total consideration
    30 October - 03 November 2023 558,637 €5.7013 €3,184,945
    06 - 10 November 2023 422,211 €5.9802 €2,524,901
    13 - 17 November 2023 202,403 €6.1856 €1,251,981
    20 - 24 November 2023 206,160 €6.2425 €1,286,962
    27 November - 01 December 2023 141,591 €6.1186 €866,342
    04 - 08 December 2023 103,518 €6.1712 €638,827
    11 - 15 December 2023 151,967 €6.2198 €945,208
    18 - 22 December 2023 65,011 €6.3222 €411,014
    27 - 29 December 2023 24,376 €6.4791 €157,934
    02 - 05 January 2024 20,000 €6.1251 €122,503
    08 - 12 January 2024 250,000 €6.3402 €1,585,050
    15 - 19 January 2024 250,000 €6.1654 €1,541,350
    22 - 26 January 2024 250,000 €6.4532 €1,613,300
    29 January - 2 February 2024 250,000 €6.4946 €1,623,650
    05 - 09 February 2024 200,000 €7.4193 €1,483,850
    Subtotal 3,095,874 €6.2140 €19,237,817
  6. forum rang 8 Wereldbelegger 12 februari 2024 18:06
    Start date 30-Oct-23
    Max end date 31-Oct-24
    Percentage of program completed: 38,48%
    Alleen via STL

    Uit de Freefloat via Euronext Amsterdam, Cboe DXE of Turquoise: n.v.t.
  7. forum rang 5 hvasd2 13 februari 2024 03:00
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 12 februari 2024 12:39:

    Nico Bakker is weer een stukje enthousiaster over TomTom.
    (Bij een koers van € 7,50 op vrijdag.)

    Dashboard Dag; Groen - Koop/Houden status binnen een stijgende trend
    Dashboard Week; Groen - Enter Long overweging
    Dashboard Maand; Oranje - Exit Short overweging
    Deze man waait gewoon mee met de wind. Zo kan ik het ook wel
  8. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 13 februari 2024 11:21
    Is iedereen nog aan het carnavallen of met een kater op bed?
    Van de huidige koersontwikkeling hoeven we gelukkig geen kater te hebben.
    We gaan gestaag naar hogere regionen waarbij we op een rood dagje als vandaag op de AEX iets terug gaan, maar de dag is nog lang en een plusje is ook vandaag weer mogelijk.

    TomTom is en blijft zeer koopwaardig en zoals ik al eerder aangaf is TT momenteel wel het meest onderschatte bedrijf cq aandeel wat er is. Strong buy is TomTom zeer zeker.
  9. forum rang 4 Jaap 13 februari 2024 13:08
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 12 februari 2024 12:39:

    Nico Bakker is weer een stukje enthousiaster over TomTom.
    (Bij een koers van € 7,50 op vrijdag.)

    Dashboard Dag; Groen - Koop/Houden status binnen een stijgende trend
    Dashboard Week; Groen - Enter Long overweging
    Dashboard Maand; Oranje - Exit Short overweging
    De hele TA analyse is volgens mij gebaseerd op het short program van JP M.
    Maw JP M AI heeft tot nu toe het koersverloop bepaald, en daarmee de TA.

    TomTom probeert daar doorheen te breken met het inkoop program, maar let wel goed op dat het niet meegetrokken wordt in het AI short program van JP M.
  10. forum rang 4 Jaap 13 februari 2024 13:27
    JP M hanteert drempels: 5.5 en dan telkens 50 cent erbij (of eronder).
  11. forum rang 6 pwijsneus 13 februari 2024 13:37
    quote:

    Jaap schreef op 13 februari 2024 13:08:

    [...]

    De hele TA analyse is volgens mij gebaseerd op het short program van JP M.
    Maw JP M AI heeft tot nu toe het koersverloop bepaald, en daarmee de TA.

    TomTom probeert daar doorheen te breken met het inkoop program, maar let wel goed op dat het niet meegetrokken wordt in het AI short program van JP M.
    Totale onzin.
  12. forum rang 4 Jaap 13 februari 2024 13:51
    TA werd vooral toegepast door de Yuppen in de jaren 80, toen de computer dat soort berekeningen mogelijk maakte.
    Daarmee werden die Yuppen rijk.
    Nu heb je AI die met veel geld van de bank de TA kunnen schrijven.
    Daar ga jij arm van worden.
  13. forum rang 8 Wereldbelegger 13 februari 2024 18:11
    TomTom
    Totale netto shortpositie op Feb. 13, 2024: 5.59%
    (van 5,61% naar 5,59%)

    Shortsellpositie Marchall Wace van 0,91% naar 0,89%

    Eerste Meldingsdatum (boven de 0,50%)
    Meldingsdatum Houdende partij Netto shortpositie
    9-1-2024 Citadel Advisors 0,68%
    22-12-2023 Marchall Wace 0,89%
    24-10-2023 Franklin Templeton Investment Management 0,53%
    19-12-2022 Otus Capital Management 1,31%
    26-8-2021 J.P. Morgan Asset Management 2,18%
    Totaal shortsellpositie (met boven de 0,50% melding): 5,59%

    Totaal aantal aandelen in (gemeld) shortpositie:
    5,59% van 132.366.672* is: 7.399.297 aandelen


    Aantal aandelen in shortpositie van de Free Float* in procenten:
    7.399.297 van 67.520.681* is: 10,96%

    *Totaal aantal uitstaande aandelen waarvan aantal aandelen in Free Float volgens opgave TomTom met meldingsdatum: 31-1-2024

    *Niet geheel onbelangrijk; in het aantal Free Float aandelen zitten ook de 25 grootaandeelhouders (van 0,06% t/m 5,12%) waaronder Teslin en JdMol ieder met 5,12% van het totaal aantal uitstaande aandelen.
  14. forum rang 5 hvasd2 14 februari 2024 01:47
    quote:

    Vive tu vida positivamente schreef op 13 februari 2024 17:37:

    [...]

    Hoe voorspelbaar!, slot: €7,50 !!!
    Het nieuwe woord voor magneet: €7,50
  15. forum rang 8 Wereldbelegger 14 februari 2024 13:26
    Het is "kunnen" en "kan" bij de vooruitzichten, voor de small- en midcapbedrijven, van Teslin.

    Teslinfondsen Midlin en Gerlin boeken dubbelcijferige jaarrendementen

    Gerlin en Midlin, de twee aandelenfondsen van Teslin die ook in het buitenland investeren, hebben het afgelopen kalenderjaar hoge rendementen behaald. Het op Duitse small caps gerichte Gerlin behaalde 31,9% rendement. Midlin, dat in Nederlandse, Belgische, Duitse, Zwitserse en Scandinavische bedrijven belegt, pluste 13%. Het op Nederlandse small caps gerichte Teslin Participaties eindigde in de min met -3%. Alle rendementen zijn op basis van herbelegd dividend.

    Institutionele beleggers
    Voor Teslin Participaties verliep 2023 moeizamer. Ondanks drie mooie transacties die werden aangekondigd wist het fonds niet te ontkomen aan een negatief rendement. Dit werd met name veroorzaakt door operationele problemen bij twee portefeuillebedrijven. “We zijn het afgelopen jaar erg actief geweest en hebben hard gewerkt om deze bedrijven met een goede uitgangspositie het nieuwe jaar in te laten gaan. We hebben goede hoop dat dat gelukt is. Voor deze bedrijven hebben we de business case opnieuw geanalyseerd en we zien potentieel voor waardecreatie op basis van de attractieve markten waarin ze actief zijn en het onderscheidend vermogen van hun proposities. Ook de relatief lage waarderingen op de beurs werkten niet mee”, aldus fondsbeheerder Jan-Jaap Bongers.

    “De kleine tot middelgrote beursbedrijven in Nederland hebben het de afgelopen jaren minder goed gedaan, waardoor een groter waarderingsverschil is ontstaan met AEX-fondsen. Dalende rentes en meer overnames van kleinere bedrijven kunnen echter voor een inhaalslag zorgen”, stelt hij. „Het zou verder goed zijn als grote institutionele beleggers actiever in kleine en middelgrote bedrijven gaan beleggen. Wanneer small- en midcapbedrijven met goede resultaten komen, kan het herstel naar meer realistische en dus duidelijk hogere waarderingen snel gaan.”

    De macro-economische vooruitzichten blijven onzeker. De geopolitieke ontwikkelingen, zoals de oorlog in Oekraïne, laten zich moeilijk voorspellen, evenals de inflatie. Teslin verwacht dat ondanks de moeilijke macro-economische omgeving ook in 2024 verdere omzet- en winstgroei kan worden gerealiseerd. Houben: “De Europese aandelenbeurzen voor large caps zijn in 2023 grotendeels hersteld van de stevige waardedalingen in 2022. Voor small caps geldt dit echter nog niet. In onze ogen is de waardering van small caps in het algemeen momenteel laag. Dat biedt ons volop kansen om in 2024 tegen aantrekkelijke waarderingen nieuwe bedrijven van hoge kwaliteit te selecteren.”

    www.analist.be/berichten/1062524-tesl...
  16. forum rang 8 Wereldbelegger 14 februari 2024 14:03
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 12 februari 2024 12:39:

    Nico Bakker is weer een stukje enthousiaster over TomTom.
    (Bij een koers van € 7,50 op vrijdag.)

    Dashboard Dag; Groen - Koop/Houden status binnen een stijgende trend
    Dashboard Week; Groen - Enter Long overweging
    Dashboard Maand; Oranje - Exit Short overweging
    Nico Bakker blijft enthousiast

    Dashboard Dag; Correctie - Oranje - Correctie gaande binnen de uptrend
    Dashboard Week; UP - Groen - Koop/Houden status binnen een stijgende trend
    Dashboard Maand; Rebound - Oranje – Exit Short overweging
529 Posts
Pagina: «« 1 ... 16 17 18 19 20 ... 27 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 08 mei

    1. NL industriële productie maart
    2. AB InBev Q1-cijfers
    3. Pharming - Q1-cijfers
    4. Ahold Delhaize Q1-cijfers
    5. SBM Offshore Q1-cijfers
    6. Dui industriële productie maart
    7. AMG jaarvergadering
    8. Wolters Kluwer jaarvergadering
    9. Arcadis jaarvergadering
    10. Uber Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht