Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,620
  • Verschill

    -0,105 -1,83%
  • Volume

    419.532 Gem. (3M) 329,3K
  • Bied

    5,610  
  • Laat

    5,830  
+ Toevoegen aan watchlist

April 2024, TomTom kijkt vooruit maar ook terug

627 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 32 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 hvasd2 4 april 2024 13:08
    quote:

    tatje schreef op 4 april 2024 10:59:

    [...]

    Zet mij er ook maar bij !

    Ik geloof ook in 60 als het spel eerlijk wordt gespeeld.
    Ik had tussen 9 en 10 vandaag even het gevoel dat de koers naar de 60 zou gaan…
  2. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 4 april 2024 14:18
    Humor is goed en belangrijk.
    Cynisme hoort er uiteraard ook bij.
    Maar we zitten hier toch voor het grote deel op dit forum omdat we in een bedrijf geloven en verwachten dat door de verbeterde resultaten en inspelen op de veranderde nieuwe wereld de koers flink gaat stijgen?!
  3. forum rang 4 Straddleman 4 april 2024 16:31
    quote:

    tatje schreef op 4 april 2024 10:59:

    [...]

    Zet mij er ook maar bij !

    Ik geloof ook in 60 als het spel eerlijk wordt gespeeld.
    Hoe meer geld er ergens mee gemoeid is, hoe valser het spel gespeeld wordt.
  4. forum rang 5 hvasd2 4 april 2024 16:34
    Koersdoel 7,50 ING is bereikt. Was een soort inkoppertje voor ING. Kijken waar ze nu mee gaan komen.
  5. forum rang 6 tatje 5 april 2024 11:07
    Taco zei het al bij de call Q4 over 2024.

    On our net results, unfortunately, I don't think that we will be reporting black numbers from an IFRS point of view. We do think that free cash flow will be strong this year, although also there will be seasonal patterns, like the effects of the reorganization that we announced in the fourth quarter of 2023 will be visible in the first half of the year. But for the year as a whole, we will be comfortably free cash flow-positive.

    Ik geef mijn prognose en geen koop of verkoop advies over Q1 2024

    Q1 2023 Q1 2024

    A 81,1 84
    E 36,9 37
    C 22.7 20
    140,7 141 totaal
    86% 86% marge
    120.7 121
    118 127 OP
    2,7 - 6 ebit
    12,5 10 D en A
    15,1 + 4 ebitda

    In Q1 2023 hadden we nog geen inflatie correctie OP 118 - D en A 12,5 Op zonder D en A 105,5
    In Q4 2023 was de opex 137,2 maar one off 10 en D en A 10 geeft een opex zonder van 117. D en A 10 in Q1 2024, tenminste als ze intangible assets 20 ( balans 1 jan 2024 ) ook helemaal afschrijven.
    Dus 117 plus 10 is 127, is mijn OP voor Q1 2024

    Ik heb al een verschil in ebitda Q1 2023 en Q1 2024 van 11,1, als ze dan ook de one off in Q1 2024 nemen ( die niet zoals de reorganisatie van 2022 op de FCF wordt gecorrigeerd dan verwacht ik een FCF in Q1 2024 van - 5 tot 0

    verder kunnen ze de Q1 2024 cijfers tot zeker 10% legaal aanpassen

    We vergaderen nog en in het kader van onze strategie kunnen we met de cijfers legaal schuiven.

    . But for the year as a whole, we will be comfortably free cash flow-positive.

    Verwacht over 2024 tov 2023

    In Q 234 een lagere Opex en enkele greenshots.

    Als de greenshots begin binnen komen a 40 miljoen begin Q4 ( bij E meestal jaarlijkse betaling te verdelen over 4 kwartalen ).

    dan gaat er 10 naar de P en L en 30 verhoogt de FCF in 2024via groei in deferred E !

    De pest is alleen, bijna iedereen kijkt alleen naar de cijfers Q1 2024 en niet naar heel 2024 en verder.

    Verwacht dat ze de one off van 10 miljoen verdelen over Q1 en Q2 of helemaal in Q2 , de strategie bepaalt dat !
  6. forum rang 7 ketchup 5 april 2024 11:09
    TT is geen investering aanbeveling zolang ze bottom-line geen winst en groei laten zien
    lip-service over een mooie toekomst werkt allang niet meer

    TT moet laten zien dat alle investeringen en inspanningen van de laatste jaren leiden tot keiharde winstresultaten in de cijfers
    de verwachting is dat dit eind financial year 2024 staat te gebeuren, het zal waarschijnlijk nog behoudend zijn, maar winst en groei zal wel voor een notering zorgen in dubbele cijfers

    zodra TT bij machte is @ 12 euro te noteren zal het voor de aandeelhouder te hopen zijn dat HG de toko in de etalage zet en dat het bij 2026 verkocht kan worden voor 17-20 euro
    mi is daarom een te behappen long positie in TT de moeite waard en dat kan op 2 jaar een prima rendement geven

    de downside is dat TT wederom FY 2024 geen potten breekt en dan is 5 euro niet uit te sluiten

    acht de kans 65/35 % voor een positive uitkomst
  7. forum rang 6 tatje 5 april 2024 11:46
    quote:

    ketchup schreef op 5 april 2024 11:09:

    TT is geen investering aanbeveling zolang ze bottom-line geen winst en groei laten zien
    lip-service over een mooie toekomst werkt allang niet meer

    TT moet laten zien dat alle investeringen en inspanningen van de laatste jaren leiden tot keiharde winstresultaten in de cijfers
    de verwachting is dat dit eind financial year 2024 staat te gebeuren, het zal waarschijnlijk nog behoudend zijn, maar winst en groei zal wel voor een notering zorgen in dubbele cijfers

    zodra TT bij machte is @ 12 euro te noteren zal het voor de aandeelhouder te hopen zijn dat HG de toko in de etalage zet en dat het bij 2026 verkocht kan worden voor 17-20 euro
    mi is daarom een te behappen long positie in TT de moeite waard en dat kan op 2 jaar een prima rendement geven

    de downside is dat TT wederom FY 2024 geen potten breekt en dan is 5 euro niet uit te sluiten

    acht de kans 65/35 % voor een positive uitkomst
    Ben het helemaal met je eens.

    Alleen praatjes vullen geen gaatjes, we hebben keiharde cijfer bewijzen nodig.

    Maar het 1 HJ 2024 zal in ieder geval geen winst laten zien.

    Dus qua koers zullen we nooit boven de 7,50 komen.

    Het 2e HJ zal verlies van ik denk van rond de 10 ebit HJ 1 , moeten compenseren om op 0 ebit uit te komen.

    Het 2e HJ zal de FCF HJ1 tussen -7 en 0 moeten verhogen naar 6% 36 Outlook voor 2024

    Dus HJ 2 zal toch veel beter moeten zijn zowel qua ebit als FCF

    Miz krijgen de shorters nog hun kansen !
  8. beursbeurs 5 april 2024 12:28
    quote:

    ketchup schreef op 5 april 2024 11:09:

    TT is geen investering aanbeveling zolang ze bottom-line geen winst en groei laten zien
    lip-service over een mooie toekomst werkt allang niet meer

    de downside is dat TT wederom FY 2024 geen potten breekt en dan is 5 euro niet uit te sluiten

    Dus o.a. Volkswagen gaat nog steeds geen omzet genereren in 2024. Dit bijna 3 jaar na deal met Cariad.

    Wat zijn de uitspraken van de directie nog waard?
  9. DWVS 5 april 2024 13:20
    Keer op keer dode mussen maar niemand binnen TT schijnt te begrijpen dat dode mussen niet vliegen .....
  10. visje 5 april 2024 13:26
    quote:

    beursbeurs schreef op 5 april 2024 12:28:

    [...]

    Dus o.a. Volkswagen gaat nog steeds geen omzet genereren in 2024. Dit bijna 3 jaar na deal met Cariad.

    Wat zijn de uitspraken van de directie nog waard?
    bron tomtom website

    Millions of Volkswagen Group cars in Europe are already equipped with TomTom’s Real-Time Traffic feature. TomTom Traffic provides straightforward, up-to-date information on the traffic situation, tailbacks, incidents and traffic jam clearances. Traffic data is gathered in real time and online. Based on the situation of the roads, dynamic street guidance takes possible time savings into account.
  11. visje 5 april 2024 13:27
    TomTom and THTC collaborate to improve mobility in the Gulf states
    TomTom announces the extension of its partnership with Transport Hi-Tech Consultants (THTC), a geospatial and smart mobility solutions provider from Dubai. Building on successful collaborations on major projects, such as traffic management for the AFC Asian Cup Qatar, Royal Commission for Riyadh City, and Dubai’s Roads & Transport Authority, this partnership ensures TomTom’s maps and traffic information will continue to be leveraged for analytics and traffic management projects across the Gulf.

    via tomtom commercial news 3 april
  12. Kuiken 5 april 2024 14:53
    Van der TT site- vandaag:

    Adding custom maps to Figma is easier than ever with the TomTom Maps Generator plugin

    Editorial team
    TomTom Blog
    Apr 05, 2024 · 2 min read
    Add custom maps to Figma easily with new TomTom plugin | TomTom Newsroom
    Figma is one of the most used and best loved tools for designers all over the world. And now, it’s adding another string to its bow with a dedicated maps plugin from TomTom.

    The TomTom Maps Generator plugin for Figma debuted last week and is bringing app designers much greater flexibility and ease when integrating maps into their Figma designs and workflows.
    At its core, the plugin allows designers on Figma to add up-to-date, customized or pre-styled maps to the wireframes on their Figma boards — a boon for any organization that builds map or location-based apps and needs to see how maps will appear and work in their products.
    With just a URL, it’s possible to import custom map styles with a predefined zoom level and location into Figma designs and iterate product improvements faster, all in a no-code fashion.
    TomTom Map Generator plugin for Figma
    With the TomTom Map Generator plugin for Figma designers can style maps however they want and import them easily to their Figma wireframes.
    As a result, designers no longer have to use static images of maps to represent where they appear on their apps as part of their users’ journey. Now, designers can use accurate maps that represent their brand and show details important to their users. What’s more, when they update the map’s style it updates all instances of it in Figma, saving laborious coding or the manual copying and pasting of map images.
  13. beursbeurs 5 april 2024 15:14
    quote:

    visje schreef op 5 april 2024 13:26:

    [...]

    bron tomtom website

    Millions of Volkswagen Group cars in Europe are already equipped with TomTom’s Real-Time Traffic feature. TomTom Traffic provides straightforward, up-to-date information on the traffic situation, tailbacks, incidents and traffic jam clearances. Traffic data is gathered in real time and online. Based on the situation of the roads, dynamic street guidance takes possible time savings into account.
    Bovenstaande heeft niets met de Cariad deal van 2021 te maken. Volkswagen genereert anno 2024 voor TomTom nog steeds geen omzet m.b.t. navigatie en adas?

    Dezelfde vraag zou je kunnen stellen voor bijvoorbeeld Hyundai
  14. forum rang 6 tatje 5 april 2024 15:33
    Tja !

    Taco Q4 2023

    . We also saw a rise in operating expenses for the quarter, due to a €10 million one-off reorganization charge resulting from the further streamlining of our R&D activities.

    De opex was in Q4 2023 137,2
    Tel je daar de one off 10 en D en A 10 af, dan heb je 117,2

    Is dit de nieuwe standaard oa door de reorganisatie dan krijg je dus in Q1 2024

    117,2 plus D en A 10 opex 127,2

    Dus de one off van 10 miljoen zit 1 malig in de opex.

    D en A 10 maal 4 op jaarbasis is 40 ( 20 lease en PPE en de laatste 20 intangible assets )

    Wordt 127,2 de nieuwe opex per kwartaal in 2024 en zijn er geen costs of sales, die de marge verlagen.

    Dan kom voor mij HJ 1 2024 uit op een ebit van -1,2 en een ebitda van 18,8

    In Q3 2023 was de kale opex 127,7 min D en A 9,8 = 117,9

    we hebben nog maar 20 intangible assets staan .

    Taco zei op de CMD
    The only things that we capitalize are lease assets and some IT stuff that we have in house. But over time, the CapEX and D&A – they will reach parity. We expect that in a couple of years from now. And that parity will be around €20 million.

    Maar zoals Ketchup al zei :
    TT is geen investering aanbeveling zolang ze bottom-line geen winst en groei laten zien
    lip-service over een mooie toekomst werkt allang niet meer

    Praatjes alleen vullen bij TT geen gaatjes, het moet zichtbaar worden in de cijfers.
  15. forum rang 6 tatje 7 april 2024 10:52
    Momenteel staat de aandelen inkoop op :

    4.795.874 aandelen voor 31.817.717 euro .

    Tellen we er voor 2 april tm 5 april 200000 bij en voor 8 april tm 12 april 250000

    dan is de stand net voor de Q1 cijfers.

    5.245.874 aandelen voor ruim 35 miljoen.

    Gaan we voor dezelfde prijs en aantallen door dan zijn we half juni klaar.

    Dus de aandelen inkoop zal rond 7,3 miljoen aandelen opleveren voor 50 miljoen euro.

    Gaat de koers omhoog dan zal het ongeveer 7,2 miljoen aandelen worden, gaat de koers omlaag dan zal het rond de 7,4 miljoen aandelen worden.

    Maar rond half juni zijn we klaar.

    Als je rond de cijfers Q1 nog 9 weken aandelen inkoop moet doen , wil je dan knal positieve cijfers bij Q1.
    Ze gaan Q1 2024 vergelijken met Q1 2023.

    Q1 2023 was voor de loonsverhoging ivm de inflatie vanaf Q2 2023

    Q1 2023

    A 81,1
    E 36,8
    C 22,7
    140,7
    marge 86%
    120,7
    opex 118 ( kaal 105,5 plus 12,5 D en A )
    ebit 2,6
    D en A 12,5
    ebitda 15,1

    In Q1 2024 neem ik voor E hetzelfde en laat C ongeveer gelijk dalen met de stijging van A.
    De opex zonder D en A en one off als Q4 2023 117.

    Q1 2024
    A 84
    E 37
    C 20
    totaal 141
    marge 86%
    121
    opex 127 ( kaal 117 plus 10 D en A )
    ebit - 6
    D en A 10
    ebitda 4

    Dus Q1 2024 tov Q1 2023
    ebit 8,6 lager
    ebitda 11,1 lager.

    Ik verwacht dus geen koersstijging rond de cijfers.

    Geen koop of verkoop advies voor TT, gewoon een eigen schatting.

    Nu de parelloop met kinderen en klein kinderen, doei.
  16. forum rang 8 Wereldbelegger 7 april 2024 11:10
    Maakt Carlos Tavares hier een punt?

    Stellantis-CEO: ‘EV’s niet voor iedereen’

    - Te zwaar, te veel grondstoffen -

    Carlos Tavares gooit weer eens een knuppel in het elektrisch aangedreven hoenderhok: de CEO van autogigant Stellantis ziet de EV zeker niet als een oplossing voor de hele wereld.

    Tavares laat zich wel vaker kritisch uit over de door veel overheden met harde hand aangezwengelde EV-transitie, en doet dat nu weer. “We moeten af van het dogmatische denken waarbij er één oplossing voor iedereen is”, tekent Automotive News op uit de mond van Carlos Tavares. De topman zou wel geloven dat de huidige EV als oplossing kan fungeren voor ‘sommige samenlevingen’, maar dus niet voor iedereen in ieder gebied ter wereld.

    Volgens Tavares staat onder meer de hoeveelheid grondstoffen die nodig zijn om EV’s te bouwen een succesvolle wereldwijde adaptatie in de weg. 500 kg aan grondstoffen voor één accupakket zou volgens hem ‘niet overkomen als een erg redelijke uitkomst’ als het doel is om het milieu te ontzien. Daarom zou de auto-industrie op zoek moeten naar nieuwe, innovatieve oplossingen die het gewicht en de hoeveelheid benodigde grondstoffen met minstens 50 procent verlagen. Tavares: “Het slaat nergens op om 500 extra kilo’s aan grondstoffen in een EV te stoppen om hem een redelijk bereik van zo’n 400 kilometer te geven”.

    Tavares krijgt bijval van Roberto Schaeffer, professor ‘energy economics’ aan de universiteit van Rio de Janeiro. Schaeffer is net als Tavares één van de vijf experts op het jaarlijkse Freedom of Mobility Forum, en ziet vooral beren op de weg als het gaat om toegang tot een stabiel stroomnet. Dat is in Brazilië en een heleboel andere landen namelijk zeker geen zekerheid. Schaeffer wijst ook op de kosten van elektrisch rijden, die volgens hem in de komende decennia voor veel mensen nog niet op te hoesten zullen zijn.

    www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/st...
627 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 32 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 01 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april (def)
    2. China inkoopmanagersindex industrie (Caixin) april
    3. NL omzet detailhandel maart
    4. Wolters Kluwer Q1-cijfers
    5. Beurzen Euronext gesloten vanwege Dag van de Arbeid
    6. Chinese beurzen gesloten
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. GlaxoSmithKline Q1-cijfers
    9. VS hypotheekaanvragen - wekelijks
    10. Kraft Heinz Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht