Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

AMG Critical Materials N.V. NL0000888691

Laatste koers (eur)

17,010
  • Verschill

    -0,540 -3,08%
  • Volume

    303.992 Gem. (3M) 219,8K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

AMG 2024

4.470 Posts
Pagina: «« 1 ... 181 182 183 184 185 ... 224 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. axie 21 mei 2024 21:45
    quote:

    Just lucky schreef op 21 mei 2024 20:00:

    [...]Er zijn vandaag ruim 450k aandelen gedumpt, oftewel 1,5%. Dat is een partij die zijn longpositie stevig afbouwd....
    Goed lezen, die shorts waren gisteren opgebouwd. De shorts van vandaag zien we morgenavond. Een daling door bijv. shorts kunnen anderen ook triggeren om te verkopen door bv stop loss.
  2. forum rang 6 Lamsrust 21 mei 2024 22:04
    quote:

    Jagr schreef op 21 mei 2024 21:32:

    Geen paniek, beleggen doe je voor de lange termijn. Dit is toch een mooie koopkans op een beurs die (te) hoog staat.
    Eens, de chef van ING private banking vond een positie ook het overwegen waard gelet op de toekomstige potentie van zowel lithium als vanadium. Immers de energietransitie zal zich ontvouwen, wellicht iets langzamer dan voorzien maar het gaat gebeuren, en daarbij zijn deze grondstoffen nu eenmaal benodigd.

    Daarnaast de rol van London hedgies in dit aandeel nooit onderschatten; als de beurs maar iets hapert duiken die op dit aandeel om de koers een paar euro te drukken, zodat ze een paar weken later de winst binnenharken.

    Gewoon rustig blijven zitten en de ontwikkelingen afwachten.
  3. forum rang 8 Branco P 21 mei 2024 22:23
    quote:

    Just lucky schreef op 21 mei 2024 16:41:

    [...]Grote partij wil zo te zien een flinke pluk aandelen kwijt, maar het biedboekje is m.u.v de marketmaker leeg, dus dondert de koers in elkaar.
    Lijkt mij sterk. Tenzij zo´n partij bewust ervoor wil zorgen dat hij zo weinig mogelijk geld krijgt voor de aandelen waar hij vanaf wil. Niet erg waarschijnlijk. Als je van een grote positie af wilt, ga je ze niet bestens op de koers gooien. Dat doe je gecontroleerd, over een langere tijdsspanne.

    Dit lijkt mij het werk van professionele shorters (Blackrock, WQ) aangevuld met een groep particulieren
  4. axie 21 mei 2024 22:45
    quote:

    Branco P schreef op 21 mei 2024 22:23:

    [...]

    Lijkt mij sterk. Tenzij zo´n partij bewust ervoor wil zorgen dat hij zo weinig mogelijk geld krijgt voor de aandelen waar hij vanaf wil. Niet erg waarschijnlijk. Als je van een grote positie af wilt, ga je ze niet bestens op de koers gooien. Dat doe je gecontroleerd, over een langere tijdsspanne.

    Dit lijkt mij het werk van professionele shorters (Blackrock, WQ) aangevuld met een groep particulieren
    Correct, zo is dat. Geen grote partij die er nu uit wil, dan was het al eerder gebeurd.
  5. forum rang 8 Lepre Chaun 22 mei 2024 03:00
    quote:

    axie schreef op 21 mei 2024 22:45:

    [...]

    Correct, zo is dat. Geen grote partij die er nu uit wil, dan was het al eerder gebeurd.
    Misschien door de demonstratie bij Shell dachten zekers dat wij Shell AMG recycling zijn ?

    x.com/GlobalJusticeUK/status/17928490...

    www.shell-amg.com/
  6. forum rang 7 Just lucky 22 mei 2024 08:33
    quote:

    Branco P schreef op 21 mei 2024 22:23:

    [...]

    Lijkt mij sterk. Tenzij zo´n partij bewust ervoor wil zorgen dat hij zo weinig mogelijk geld krijgt voor de aandelen waar hij vanaf wil. Niet erg waarschijnlijk. Als je van een grote positie af wilt, ga je ze niet bestens op de koers gooien. Dat doe je gecontroleerd, over een langere tijdsspanne.

    Dit lijkt mij het werk van professionele shorters (Blackrock, WQ) aangevuld met een groep particulieren
    Ik denk juist van wel, zelfs bij de slotveiling werd nog even 150k stukken gedumpt, hij wil er dus gewoon vanaf ongeacht de prijs.
  7. Geeninspiratie 22 mei 2024 08:52
    www.nu.nl/economie/6313803/europeanen...

    De verkoop van nieuwe auto's in de Europese Unie is in april flink gestegen, na de dip in maart. Consumenten kochten 913.995 nieuwe personenauto's, bijna 14 procent meer dan een jaar eerder. Dat komt deels door de feestdagen dit jaar.
    Doordat Pasen in maart viel, had de maand april twee extra verkoopdagen. In maart vielen de verkopen van nieuwe auto's juist ruim 5 procent lager uit dan een jaar eerder.

    Nederland was wel een uitzondering. In Duitsland, Spanje, Italië en Frankrijk werden veel meer auto's verkocht dan vorig jaar. Maar bij ons daalden de verkopen juist met bijna 4 procent. In april werden 28.432 nieuwe auto's verkocht, blijkt uit de nieuwe cijfers van brancheorganisatie ACEA.

    De verkoop van volledig elektrische auto's nam in de EU vorige maand ook snel toe. Die steeg met bijna 15 procent tot 108.552 voertuigen. Daarmee zijn ze in de EU goed voor een marktaandeel van bijna 12 procent.
  8. forum rang 5 christo1 22 mei 2024 09:02
    quote:

    Geeninspiratie schreef op 22 mei 2024 08:54:

    Het is niet de vraag of de elektrificatie er komt, maar hoe snel.
    Blijkbaar in de EU niet zo snel, gezien de stabilisatie van de verkoop van EV ten voordele van hybride modellen dit kan een probleem geven voor de chinezen die volop op EV modellen hebben geïnvesteerd mede doordat ze geen voldoende kennis hadden van benzine/diesel motoren in het verleden, zou positief moeten zijn voor de Europese en amerikaanse autoconstructeurs en ondertussen kunnen er hun achterstand inhalen op gebied van EV technologie.

    Mvg.
  9. forum rang 7 Just lucky 22 mei 2024 09:06
    quote:

    christo1 schreef op 22 mei 2024 09:02:

    [...]

    Blijkbaar in de EU niet zo snel, gezien de stabilisatie van de verkoop van EV ten voordele van hybride modellen dit kan een probleem geven voor de chinezen die volop op EV modellen hebben geïnvesteerd mede doordat ze geen voldoende kennis hadden van benzine/diesel motoren in het verleden, zou positief moeten zijn voor de Europese en amerikaanse autoconstructeurs en ondertussen kunnen er hun achterstand inhalen op gebied van EV technologie.

    Mvg.
    Misschien moet je parkeerterreinen gaan verhuren, schijnt goede bussiness te zijn....
  10. Geeninspiratie 22 mei 2024 09:29
    quote:

    christo1 schreef op 22 mei 2024 09:02:

    [...]

    Blijkbaar in de EU niet zo snel, gezien de stabilisatie van de verkoop van EV ten voordele van hybride modellen dit kan een probleem geven voor de chinezen die volop op EV modellen hebben geïnvesteerd mede doordat ze geen voldoende kennis hadden van benzine/diesel motoren in het verleden, zou positief moeten zijn voor de Europese en amerikaanse autoconstructeurs en ondertussen kunnen er hun achterstand inhalen op gebied van EV technologie.

    Mvg.
    Je moet het wel willen zien. AMG kan namelijk ook gewoon lithium aan de Chinezen verkopen.

    Maar jij bent meer gefocust op het drinken van een halfleeg glas. Totdat de koers ineens de 20 aantikt, dan is ie halfvol.

    Mvg.
  11. Geeninspiratie 22 mei 2024 09:31
    Ondertussen is het waterstof experiment afgeketst, worden de batterijen elke maand beter en wil niemand afhankelijk zijn van Rusland of Saudi mbt grondstoffen.
  12. forum rang 8 Lepre Chaun 22 mei 2024 09:46
    Ze zijn wel allemaal SPAC aan het bakken en braden .

    Chinese EV Maker Aiways Stages Comeback Via $400M US SPAC

    Lithium Refiner Stardust Power Expects SPAC Deal Completion In June following the completion of a $490 million blank check deal .

    www.tradingview.com/news/benzinga:218...

    www.benzinga.com/markets/equities/24/...

    geld genoeg voor EV en Lithium dus .
  13. forum rang 8 Lepre Chaun 22 mei 2024 10:48
    De vooruitzichten van BHP-Anglo wijzen op meer fusies en overnames voor mijnwerkers.

    Het bod van BHP op Anglo American onderstreept de groeiende vraag naar energietransitiemetalen van mijnwerkers die agressiever moeten worden om nieuwe projecten veilig te stellen of het risico lopen mis te lopen, zeiden investeerders en mijnbouw-CEO's woensdag.

    Gezien het feit dat de lithiumprijzen zich beginnen te herstellen van een dieptepunt, is dit voor bedrijven met de financiering nu een goed moment om te kopen, zegt Joshua Thurlow, hoofd van lithium bij de Australische gediversifieerde mijnbouwer Mineral Resources.

    "M&A's houden de hoofden van mensen bezig. Het is op dat punt in de cyclus. Als je anticyclisch kunt zijn... zou je kunnen zeggen dat dit een goed moment is om het te doen", zei hij tegen Reuters.

    "Maar soms is er ook veel enthousiasme en een grootschalig balansversterkingsproces voor nodig om dit te kunnen doen", voegde hij eraan toe.

    MinRes is vorig jaar begonnen met een overname van aanzienlijke belangen in Australische lithiumontwikkelaars.

    ca.finance.yahoo.com/news/bhp-anglo-p...

    Laten We maar hopen op een snel bod op AMG .
    We zijn gewoon te goedkoop en ook nog eens hydroxide fabriek .
4.470 Posts
Pagina: «« 1 ... 181 182 183 184 185 ... 224 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 17 juni

    1. Detailhandelsverkopen mei (Chi)
    2. Industriële productie mei (Chi) volitaliteit verwacht
    3. ING Beleggersdag
    4. Flow Traders ex €0,15 dividend
    5. Empire State index juni (VS)
  2. 18 juni

    1. Reserve Bank of Australia rentebesluit 4,35%
    2. ZEW-index economisch sentiment juni (Dld) 50 volitaliteit verwacht
    3. Inflatie mei def. (eur)
    4. Detailhandelsverkopen mei (VS) +0,3%
    5. Industriële productie mei (VS)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht