Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,620
  • Verschill

    +0,065 +1,17%
  • Volume

    225.292 Gem. (3M) 278,3K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

5 redenen waarom Google maps Navigation geen

112 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 2 november 2009 13:08
    5 redenen waarom Google Maps Navigation geen concurrent van TT gaat worden..
    of een andere nav. builder gaat worden..

    En ik ben ICT-er dus ik kan het weten! :-)

    1- Google Maps is Internet gebaseerd! Je hebt geen voor-geïnstalleerde kaarten op een datadrager. Alle kaarten moeten via het GPRS of UMTS netwerk binnengehaald worden. = Langzaam en duur en onbetrouwbaar, vanwege de (grote)hoeveelheid data die gedownload moet worden via je GSM-provider, via Internet. Google levert namelijk niet de (draadloze) data-verbinding.

    2- Als je dus in een land of gebied zit met geen GSM-dekking of storing of te weinig zendcapaciteit zit: (vanwege extreme GPRS/UMTS data aanvraag) Geen verse Google-Maps kaarten!

    3- Bij grote evenementen zoals concerten en het gelijktijdig verlaten van grote aantallen bezoekers van deze evenementen zullen GSM-masten door alle nieuw op te halen data overbelast gaan worden en capaciteitsproblemen gaan opleveren, denk aan alle extra bandbreedte die Google Maps gaat creëren als iedereen tegelijk weer naar huis gaat. Dit effect zie je nu al bij veel bellers en zelfs bij géén dataoverdracht op grote evenementen. De laatste 1800-GSM masten kunnen nog steeds slechts een beperkt aantal bellers/te verzenden data KB/sec. aan per paal aan en het dekkingsbereik wordt kleiner bij veel aanbod, en dan zal het maximale bereik van 8 tot 10 KM binnen de paal verdwijnen ook nog eens verdwijnen. Bijv. Met mooi weer op strand bij Scheveningen. Word je bij veel drukte je gewoon de van de GSM-mast gedonderd tijden het bellen."netwerk bezet" krijg je dan in je display te zien De GSM-providers zoals KPN en Vodapone? En wie gaat zo meteen deze extra GPRS/UMTS bandbreedte sowieso betalen? Ja hoor, zeggen de GSM-providers zoals KPN/Vodaphone enz. wij zetten wel even voor niets duizenden extra GSM-Masten uitgerust met de laatste, zeer dure GPRS/UMTS- zendapparatuur even voor koef neer voor de nieuwe Google-Maps gebruikers. Há. Mag ik even lachen. Dacht het niet! En je data abonnement zal vervoudigen in prijs. Dus gratis? No way! Reken daarom ook de eerste jaren op zeer veel hinderlijke, irritante aanloopproblemen met de "gratis" Google Maps.

    4- Hinderlijke, vervelende, irritante reclameboodschapopen op de meest ongelegen momenten.

    5- De interfaces: De telefones met Android 2.0.(??) Wat is dat voor een OS??
    Zijn totaal ongeschikt voor iedereen van boven de 40 jaar. En trouwens: weer een nieuwe PND kopen? Op je bestaande (TomTom)device zal Google Maps uiteraard zeker niet draaien. Dus: Hoezo gratis? Die dingen zijn voice-operated, en daar wordt je ook niet vrolijk van, iets onduidelijk praten of iets te veel omgevingsgeluid(en daar heb je natuurlijk last van als je auto zit, duh) en je krijgt 26.000 verkeerde suggesties. En ook touchscreen zonder Stylus(het bekende pennetje) gaat ook niet fijn werken met de dikke vingers voor ouderen.

    Conclusie. Ik persoonlijk zou nooit met Google Maps Navigation gaan werken, het is veel te veel speulgoed voor nerds en is veel te gebruiksonvriendelijk en zeker, het huidige aanbod van phones with Android 2.0. is ook nog zeer beperkt en meest belangrijk: Ik voorzie zeer grote problemen met het data netwerk: Als duizenden gebruikers tegelijkertijd hun kaarten door EDGE/GPRS /HSCSD /HSDPA /HSUPA /UMTS of door welke vorm van GSM-dataoverdracht dan ook. Dan krijg je 100% zeker bandbreedte problemen, en kun je navigeren wel vergeten. Ergo Dus te onbetrouwbaar, dus sowieso al voor de zakelijke markt niet interessant, ook door de gratis commercials


    Zie hier het nerdy filmpje van de believers van Google, (Sjezus wat kijkt die gozer sekteachtig en gehersenspoeld trouwens, brrr.. Scientology is er volgens mij nog niets bij..)
    www.google.com/mobile/navigation/inde...
  2. [verwijderd] 2 november 2009 13:23
    quote:

    Uptrent schreef:

    5 redenen waarom Google Maps Navigation geen concurrent van TT gaat worden..
    of een andere nav. builder gaat worden..

    Heel sterk Uptrent, een AB van mij.

    En trouwens wat te denken als je juist op een druk verkeerspunt met je googletoestel aan het navigeren bent en je wordt gebeld? Ik kan me voorstellen dat je navigatiescherpje dan overruled wordt door een binnenkomend gesprekvenster oid. Ergo, neen, dan lijkt mij een TomTom toch wat doeltreffender.
  3. [verwijderd] 2 november 2009 13:39
    Ook een ABtje van mij. Eindelijk iemand die het snapt. Het is zo duidelijk als iets dat google nooit een volwaardige concurrent wordt. Google zie ik ook niet samenwerken met automerken voor navigatiesystemen. TomTom doet dit beijvoorbeeld wel. Mensen willen gewoon een duidelijk tastbaar kastje in de auto of een volwaardig navigatiesysteem en geen gepruts op een telefoon met een slechte data verwerking.
  4. [verwijderd] 2 november 2009 13:47
    AB-tje. In Europa gaat dit inderdaad niet werken.
    Het Google nieuws is voornamelijk gebruikt om de lucht die is ontstaan na de IPhone hysterie bij TomTom beleggers er weer uit te laten lopen. Die lucht is er nu wel uit. Nu kan er weer worden gekeken naar krimpende marges, lagere winsten en weinig toekomstperspectief. Deze trend is nog steeds niet gekeerd, ondanks alle nieuwe initiatieven.
  5. [verwijderd] 2 november 2009 13:55
    quote:

    rogver schreef:

    AB-tje. In Europa gaat dit inderdaad niet werken.
    Het Google nieuws is voornamelijk gebruikt om de lucht die is ontstaan na de IPhone hysterie bij TomTom beleggers er weer uit te laten lopen. Die lucht is er nu wel uit. Nu kan er weer worden gekeken naar krimpende marges, lagere winsten en weinig toekomstperspectief. Deze trend is nog steeds niet gekeerd, ondanks alle nieuwe initiatieven.
    Weinig toekomstperspectief ben ik niet met je eens. TT kan als marktleider makelijk investeren in nieuwe soft- en hardware zoals head up display nav. systemen ontwikkelen(zie afb.) om maar eens wat te noemen.

    En een Lucratieve) samenwerking of zelfs overname van TT met/door Google is ook niet uit te sluiten. Want sommige elementen van dat filmpje zijn best in een TT-device te integreren. Hoewel ze bij TT nu ook al wel het beste er uit kunnen jatten en doorontwikkelen en in de laatste softwareversie van TT kunnen bouwen ;-)

    www.google.com/mobile/navigation/inde...
  6. [verwijderd] 2 november 2009 14:35
    quote:

    Uptrent schreef:

    5 redenen waarom Google Maps Navigation geen concurrent van TT gaat worden..
    of een andere nav. builder gaat worden..

    En ik ben ICT-er dus ik kan het weten! :-)

    1- Google Maps is Internet gebaseerd! Je hebt geen voor-geïnstalleerde kaarten op een datadrager. Alle kaarten moeten via het GPRS of UMTS netwerk binnengehaald worden. = Langzaam en duur en onbetrouwbaar, vanwege de (grote)hoeveelheid data die gedownload moet worden via je GSM-provider, via Internet. Google levert namelijk niet de (draadloze) data-verbinding.
    [/quote]
    Grote hoeveelheden data? Als je satellite view zou gebruiken wel ja, die paar vectoren zijn zo opgehaald hoor.

    [quote=Uptrent]
    2- Als je dus in een land of gebied zit met geen GSM-dekking of storing of te weinig zendcapaciteit zit: (vanwege extreme GPRS/UMTS data aanvraag) Geen verse Google-Maps kaarten!
    [/quote]
    Die kun je dus gewoon van te voren downloaden, ipv dat je de hele kaart moet kopen zoals bij TomTom.

    [quote=Uptrent]
    3- Bij grote evenementen zoals concerten en het gelijktijdig verlaten van grote aantallen bezoekers van deze evenementen zullen GSM-masten door alle nieuw op te halen data overbelast gaan worden en capaciteitsproblemen gaan opleveren, denk aan alle extra bandbreedte die Google Maps gaat creëren als iedereen tegelijk weer naar huis gaat. Dit effect zie je nu al bij veel bellers en zelfs bij géén dataoverdracht op grote evenementen. De laatste 1800-GSM masten kunnen nog steeds slechts een beperkt aantal bellers/te verzenden data KB/sec. aan per paal aan en het dekkingsbereik wordt kleiner bij veel aanbod, en dan zal het maximale bereik van 8 tot 10 KM binnen de paal verdwijnen ook nog eens verdwijnen. Bijv. Met mooi weer op strand bij Scheveningen. Word je bij veel drukte je gewoon de van de GSM-mast gedonderd tijden het bellen."netwerk bezet" krijg je dan in je display te zien De GSM-providers zoals KPN en Vodapone? En wie gaat zo meteen deze extra GPRS/UMTS bandbreedte sowieso betalen? Ja hoor, zeggen de GSM-providers zoals KPN/Vodaphone enz. wij zetten wel even voor niets duizenden extra GSM-Masten uitgerust met de laatste, zeer dure GPRS/UMTS- zendapparatuur even voor koef neer voor de nieuwe Google-Maps gebruikers. Há. Mag ik even lachen. Dacht het niet! En je data abonnement zal vervoudigen in prijs. Dus gratis? No way! Reken daarom ook de eerste jaren op zeer veel hinderlijke, irritante aanloopproblemen met de "gratis" Google Maps.
    [/quote]
    Zie 1. Datahoeveelheid is verwaarloosbaar, en werkt ook offline.

    [quote=Uptrent]
    4- Hinderlijke, vervelende, irritante reclameboodschapopen op de meest ongelegen momenten.
    [/quote]
    Onzin, heb jij nu last van de reclame op google.com of maps.google.com? Daar hoor je niemand over.

    [quote=Uptrent]
    5- De interfaces: De telefones met Android 2.0.(??) Wat is dat voor een OS??
    Zijn totaal ongeschikt voor iedereen van boven de 40 jaar. En trouwens: weer een nieuwe PND kopen? Op je bestaande (TomTom)device zal Google Maps uiteraard zeker niet draaien. Dus: Hoezo gratis? Die dingen zijn voice-operated, en daar wordt je ook niet vrolijk van, iets onduidelijk praten of iets te veel omgevingsgeluid(en daar heb je natuurlijk last van als je auto zit, duh) en je krijgt 26.000 verkeerde suggesties. En ook touchscreen zonder Stylus(het bekende pennetje) gaat ook niet fijn werken met de dikke vingers voor ouderen.
    [/quote]
    OS boeit niet, komt ook voor iPhone. Voice operated is optioneel, doet TomTom zelf ook. Stylus is optioneel.

    [quote=Uptrent]
    Conclusie. Ik persoonlijk zou nooit met Google Maps Navigation gaan werken, het is veel te veel speulgoed voor nerds en is veel te gebruiksonvriendelijk en zeker, het huidige aanbod van phones with Android 2.0. is ook nog zeer beperkt en meest belangrijk: Ik voorzie zeer grote problemen met het data netwerk: Als duizenden gebruikers tegelijkertijd hun kaarten door EDGE/GPRS /HSCSD /HSDPA /HSUPA /UMTS of door welke vorm van GSM-dataoverdracht dan ook. Dan krijg je 100% zeker bandbreedte problemen, en kun je navigeren wel vergeten. Ergo Dus te onbetrouwbaar, dus sowieso al voor de zakelijke markt niet interessant, ook door de gratis commercials
    Ik snap dat je de koers van je aandelen omhoog probeert te kletsen, maar dat zal je op deze manier niet lukken. Google is gratis en gebruiksvriendelijker, dat gaat de dedicated PND leverancieren gewoon veel marktaandeel kosten.
  7. forum rang 8 lucas D 2 november 2009 14:43
    quote:

    Warren E. Buffet schreef:

    [quote=Uptrent]
    5 redenen waarom Google Maps Navigation geen concurrent van TT gaat worden..
    of een andere nav. builder gaat worden..

    En ik ben ICT-er dus ik kan het weten! :-)

    1- Google Maps is Internet gebaseerd! Je hebt geen voor-geïnstalleerde kaarten op een datadrager. Alle kaarten moeten via het GPRS of UMTS netwerk binnengehaald worden. = Langzaam en duur en onbetrouwbaar, vanwege de (grote)hoeveelheid data die gedownload moet worden via je GSM-provider, via Internet. Google levert namelijk niet de (draadloze) data-verbinding.
    [/quote]
    Grote hoeveelheden data? Als je satellite view zou gebruiken wel ja, die paar vectoren zijn zo opgehaald hoor.

    [quote=Uptrent]
    2- Als je dus in een land of gebied zit met geen GSM-dekking of storing of te weinig zendcapaciteit zit: (vanwege extreme GPRS/UMTS data aanvraag) Geen verse Google-Maps kaarten!
    [/quote]
    Die kun je dus gewoon van te voren downloaden, ipv dat je de hele kaart moet kopen zoals bij TomTom.

    [quote=Uptrent]
    3- Bij grote evenementen zoals concerten en het gelijktijdig verlaten van grote aantallen bezoekers van deze evenementen zullen GSM-masten door alle nieuw op te halen data overbelast gaan worden en capaciteitsproblemen gaan opleveren, denk aan alle extra bandbreedte die Google Maps gaat creëren als iedereen tegelijk weer naar huis gaat. Dit effect zie je nu al bij veel bellers en zelfs bij géén dataoverdracht op grote evenementen. De laatste 1800-GSM masten kunnen nog steeds slechts een beperkt aantal bellers/te verzenden data KB/sec. aan per paal aan en het dekkingsbereik wordt kleiner bij veel aanbod, en dan zal het maximale bereik van 8 tot 10 KM binnen de paal verdwijnen ook nog eens verdwijnen. Bijv. Met mooi weer op strand bij Scheveningen. Word je bij veel drukte je gewoon de van de GSM-mast gedonderd tijden het bellen."netwerk bezet" krijg je dan in je display te zien De GSM-providers zoals KPN en Vodapone? En wie gaat zo meteen deze extra GPRS/UMTS bandbreedte sowieso betalen? Ja hoor, zeggen de GSM-providers zoals KPN/Vodaphone enz. wij zetten wel even voor niets duizenden extra GSM-Masten uitgerust met de laatste, zeer dure GPRS/UMTS- zendapparatuur even voor koef neer voor de nieuwe Google-Maps gebruikers. Há. Mag ik even lachen. Dacht het niet! En je data abonnement zal vervoudigen in prijs. Dus gratis? No way! Reken daarom ook de eerste jaren op zeer veel hinderlijke, irritante aanloopproblemen met de "gratis" Google Maps.
    [/quote]
    Zie 1. Datahoeveelheid is verwaarloosbaar, en werkt ook offline.

    [quote=Uptrent]
    4- Hinderlijke, vervelende, irritante reclameboodschapopen op de meest ongelegen momenten.
    [/quote]
    Onzin, heb jij nu last van de reclame op google.com of maps.google.com? Daar hoor je niemand over.

    [quote=Uptrent]
    5- De interfaces: De telefones met Android 2.0.(??) Wat is dat voor een OS??
    Zijn totaal ongeschikt voor iedereen van boven de 40 jaar. En trouwens: weer een nieuwe PND kopen? Op je bestaande (TomTom)device zal Google Maps uiteraard zeker niet draaien. Dus: Hoezo gratis? Die dingen zijn voice-operated, en daar wordt je ook niet vrolijk van, iets onduidelijk praten of iets te veel omgevingsgeluid(en daar heb je natuurlijk last van als je auto zit, duh) en je krijgt 26.000 verkeerde suggesties. En ook touchscreen zonder Stylus(het bekende pennetje) gaat ook niet fijn werken met de dikke vingers voor ouderen.
    [/quote]
    OS boeit niet, komt ook voor iPhone. Voice operated is optioneel, doet TomTom zelf ook. Stylus is optioneel.

    [quote=Uptrent]
    Conclusie. Ik persoonlijk zou nooit met Google Maps Navigation gaan werken, het is veel te veel speulgoed voor nerds en is veel te gebruiksonvriendelijk en zeker, het huidige aanbod van phones with Android 2.0. is ook nog zeer beperkt en meest belangrijk: Ik voorzie zeer grote problemen met het data netwerk: Als duizenden gebruikers tegelijkertijd hun kaarten door EDGE/GPRS /HSCSD /HSDPA /HSUPA /UMTS of door welke vorm van GSM-dataoverdracht dan ook. Dan krijg je 100% zeker bandbreedte problemen, en kun je navigeren wel vergeten. Ergo Dus te onbetrouwbaar, dus sowieso al voor de zakelijke markt niet interessant, ook door de gratis commercials
    [/quote]
    Ik snap dat je de koers van je aandelen omhoog probeert te kletsen, maar dat zal je op deze manier niet lukken. Google is gratis en gebruiksvriendelijker, dat gaat de dedicated PND leverancieren gewoon veel marktaandeel kosten.

    Beetje een doodoener de reactie in eerste zin. Zo kan je alles naar de prullebak verwijzen, zie er ook geen enkel dragend argument voor.

    Kan me heel goed vinden in de 5 genoemde punten.

    lucas D
  8. [verwijderd] 2 november 2009 15:22
    Uptrent, en dat niet alleen, de wereldbevolking is aan het vergrijzen denk je nu echt dat iem. van boven de 35/40 jaar weer zo'n tel. met android software gaat aanschaffen alleen maar omdat je er zogenaamd gratis GPS erop krijg met al die tierelantijntjes erbij,en de groep waar het voor bedoelt is kan hem niet(meer) betalen.
    nee, de toekomst word Simpel&een groot schermpje!
  9. [verwijderd] 2 november 2009 15:58
    quote:

    lucas D schreef:

    Beetje een doodoener de reactie in eerste zin. Zo kan je alles naar de prullebak verwijzen, zie er ook geen enkel dragend argument voor.

    Kan me heel goed vinden in de 5 genoemde punten.

    lucas D
    Ik zit al sinds 1995 in GIS, wij (IBM) maakten toen al kaarten met TeleAtlas. Gecomprimeerde vectoren stelt echt niets voor hoor, waarom denk je dat je kaartje op routenet etc zo snel te voorschijn komt?
    Internet/Offline (cached) is zeker zo bruikbaar als de kaarten van TomTom...
  10. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 2 november 2009 22:35
    quote:

    beeldscherm schreef:

    Uptrent, en dat niet alleen, de wereldbevolking is aan het vergrijzen denk je nu echt dat iem. van boven de 35/40 jaar weer zo'n tel. met android software gaat aanschaffen alleen maar omdat je er zogenaamd gratis GPS erop krijg met al die tierelantijntjes erbij,en de groep waar het voor bedoelt is kan hem niet(meer) betalen.
    nee, de toekomst word Simpel&een groot schermpje!
    Met m'n grijze kop en (te dikke?) oude vingers nog steeds in staat om jou en Uptrent een AB-tje te geven. Krijg zelfs mijn tomtom nog aan de praat, en kan het scherm nog zonder leesbril aflezen (niet onbelangrijk voor 50+ers!).
    Ben zelfs nog kien genoeg om gistermorgen (zondag) te voorspellen (zie draadje 'Vallend mes') dat we vrijdag de bodem gezien hadden. Er waren aanwijzingen genoeg voor.

    Ik geef toe, de week is nog niet voorbij. Maar het het is duidelijk dat het iPhone-bericht enkele maanden geleden veel te positief geïnterpreteerd werd, en het Google-bericht vorige week weer veel te negatief. Of dat nu oprechte schrik was of gemanipuleer door shorters laat ik in het midden (ik denk beide). Enfin, hoe navigatie er over 4 jaar uit zal zien weet niemand, maar zoals de zaken er nu voorstaan is het vallende mes een vallende ster geworden. Verdampt.

    Geen koopadvies, wie ben ik, iedereen moet zelf weten wat hij/zij doet. Maar het zou me zeer verbazen als we dit jaar weer onder de 6,5 euro, laat staan onder 6 gaan duiken.
    Zelfs Wall Street staat weer op groen, zie ik...
  11. FEARmyBEER 2 november 2009 23:14
    quote:

    Warren E. Buffet schreef:

    [quote=lucas D]
    Beetje een doodoener de reactie in eerste zin. Zo kan je alles naar de prullebak verwijzen, zie er ook geen enkel dragend argument voor.

    Kan me heel goed vinden in de 5 genoemde punten.

    lucas D
    [/quote]
    Ik zit al sinds 1995 in GIS, wij (IBM) maakten toen al kaarten met TeleAtlas. Gecomprimeerde vectoren stelt echt niets voor hoor, waarom denk je dat je kaartje op routenet etc zo snel te voorschijn komt?
    Internet/Offline (cached) is zeker zo bruikbaar als de kaarten van TomTom...
    Ik ben het wel eens met mr buffet. Als je streetview wilt downloaden zal dat wel ff duren maar puur voor wat je nodig hebt voor navigatie zal het niet veel eisen van je downloadcapaciteit. Voor navigatie alleen is geen schokkende mate van detail vereist.

    Ik heb verder niks tegen dit topic aangezien ik zelf ook belang heb in tomtom. Toch kan ik niet ontkennen dat warren gelijk heeft. Daarnaast geloof ik nooit dat google zo een enorme beginnersfout zal maken als hier gesuggereerd wordt. Verder ben ik het wel eens met het 'gebeld worden' scenario.. Je moet niet alles op een telefoon willen hebben. Sommige dingen werken nog altijd beter als losstaand apparaat.

    Daarnaast is het maar de vraag of de adroid telefoons ooit populair zullen worden.
  12. [verwijderd] 2 november 2009 23:33
    Je gaat niet betalen voor iets dat als "gratis" verkocht is.

    Het betalen komt door de roaming kosten die je gaat krijgen.

    GRATIS BESTAAT NIET. Wake up.
  13. [verwijderd] 3 november 2009 03:30
    quote:

    Warren E. Buffet schreef:

    [quote=lucas D]
    Beetje een doodoener de reactie in eerste zin. Zo kan je alles naar de prullebak verwijzen, zie er ook geen enkel dragend argument voor.

    Kan me heel goed vinden in de 5 genoemde punten.

    lucas D
    [/quote]
    Ik zit al sinds 1995 in GIS, wij (IBM) maakten toen al kaarten met TeleAtlas. Gecomprimeerde vectoren stelt echt niets voor hoor, waarom denk je dat je kaartje op routenet etc zo snel te voorschijn komt?
    Internet/Offline (cached) is zeker zo bruikbaar als de kaarten van TomTom...
    [/quote]

    Zelfs al zou de data gecomprimeerd zijn, zie ik beren in dit digitale bos. Wat dacht je bijv. als je van de predetermined route afgaat en je een alternatieve route moet downloaden? En stel dat je 'android' net tussen 2 zendmasten aan het schakelen is omdat jezelf aan het verplaatsen bent in een vervoersmiddel? Duurt het allemaal nog langer en zul je dingen 2X moeten DL-en. En het is niet zo handig als je alleen de snelweg en de 3 hoofdwegen in Donker- Zimbabwe zonder Internet zit, hebt gedownload. En je toch een andere route moet kiezen omdat er net een leeuw of een giraffe of zo, op de initiële route er zijn defecatie gepland had…

    [quote=Warren E. Buffet] Internet/Offline (cached)(cached) is zeker zo bruikbaar als de kaarten van TomTom...
    (Internet/Offline (cached) noemt TomTom inderdaad gewoon ‘navigatiekaarten’ met een duur woord, wat is dan nog de toegevoegde waarde volgens jou van online Internet based Google Maps als je eerst alles tijdrovend en duur in het voren moet gaan downloaden? En al helemaal als je in het buitenland zit met je paranoïde android, dan gaat helemaal
    Elke KB Door De Portemonnee(hee, dat rijmt :-)
    Want in Den Vreemde DL-en via andere GSM-aanbieders die je roamingcontract dan nog toelaat, is nog steeds hemeltergend duur. Ook al is de data overdracht nog net zo klein.

    Nee joh WEB, als je de routes per se via Internet elke keer binnen wil halen, stel je jezelf bloot aan 144.000 tijdrovende en frustrerende manieren waarop dit proces gedwarsboomd kan worden.

    De Google Maps oplossing is een oplossing die allereerst niet écht gratis is. En het is er een die het nog voor geen 2% bij normale TT haalt die zijn kaarten gewoon van een datadrager af kan trekken. Zoveel is in ieder geval mij wel duidelijk.

    Vergeet niet dat niet iedere voorruitgang direct een verbetering is.
    Denk dan aan bijvoorbeeld Windows Vista om maar eens wat te noemen.

    www.youtube.com/watch?v=fHiGbolFFGw

  14. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 3 november 2009 07:42
    quote:

    Uptrent schreef:

    ...
    Nee joh WEB, als je de routes per se via Internet elke keer binnen wil halen, stel je jezelf bloot aan 144.000 tijdrovende en frustrerende manieren waarop dit proces gedwarsboomd kan worden.
    ...
    Juist. Al ben ik geen IT-er van huis uit, ik weet toevallig iets van real-time dataverkeer + informatieverstrekking via onzekere en af en toe onbeschikbare 'kanalen'. (In mijn geval: RDS-TMC.)

    Ik wil geen technieken vergelijken, maar wat op papier leuk lijkt kan idd op 144.000 (of 144 miljoen) manieren tegenvallen. Juist bij die mobiele (lees: onzekere) verbindingen.

    Een paar vectoren downloaden? En tegelijk een actuele verkeersinformatie-service? Ik bedoel: een plotselinge file? En what about de POI?
    Of, idd, ik rij verkeerd, en de route moet opnieuw berekend worden? Wie constateert dat? Wie gaat gillen via GPRS? Mijn telefoon, neem ik aan? Hoe weet die dat? OK, ingebouwde GPS. Oja? Welke ervaring heeft Google daarmee? En wie zoekt dan de verbinding, en WIE BETAALT DAT?
    (NB. Mijn TT doet dit alles al vanzelf.)

    Simplicity is het toverwoord. Inclusief de simplicity die ik als 'oudere' wens, niet vanuit tech-vrees maar omdat ik weet wat ik als consument wil, en welke fratsen ik niet wil of niet nodig heb.

    Wat ik niet nodig heb is uitval van verbindingen bij crisis of na afloop van een concert, omdat alle GSM/GPRS/... masten overbezet zijn. En dan zwijg ik nog maar van verre buitenlanden.
    Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?
  15. [verwijderd] 3 november 2009 10:46
    quote:

    HandeR schreef:

    [quote=Uptrent]
    ...
    Nee joh WEB, als je de routes per se via Internet elke keer binnen wil halen, stel je jezelf bloot aan 144.000 tijdrovende en frustrerende manieren waarop dit proces gedwarsboomd kan worden.
    ...
    [/quote]

    Juist. Al ben ik geen IT-er van huis uit, ik weet toevallig iets van real-time dataverkeer + informatieverstrekking via onzekere en af en toe onbeschikbare 'kanalen'. (In mijn geval: RDS-TMC.)

    Ik wil geen technieken vergelijken, maar wat op papier leuk lijkt kan idd op 144.000 (of 144 miljoen) manieren tegenvallen. Juist bij die mobiele (lees: onzekere) verbindingen.

    Een paar vectoren downloaden? En tegelijk een actuele verkeersinformatie-service? Ik bedoel: een plotselinge file? En what about de POI?
    Of, idd, ik rij verkeerd, en de route moet opnieuw berekend worden? Wie constateert dat? Wie gaat gillen via GPRS? Mijn telefoon, neem ik aan? Hoe weet die dat? OK, ingebouwde GPS. Oja? Welke ervaring heeft Google daarmee? En wie zoekt dan de verbinding, en WIE BETAALT DAT?
    (NB. Mijn TT doet dit alles al vanzelf.)

    Simplicity is het toverwoord. Inclusief de simplicity die ik als 'oudere' wens, niet vanuit tech-vrees maar omdat ik weet wat ik als consument wil, en welke fratsen ik niet wil of niet nodig heb.

    Wat ik niet nodig heb is uitval van verbindingen bij crisis of na afloop van een concert, omdat alle GSM/GPRS/... masten overbezet zijn. En dan zwijg ik nog maar van verre buitenlanden.
    Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?

    Het lijkt me niet nodig, maar wat let je om alle kaarten die je wil gewoon te downloaden? Google's software kan gewoon offline werken, met net zo'n kaarten als TomTom. Dat ze realtime zijn mocht je toevallig connectie hebben is alleen maar een voordeel.
    Ik zie echt alleen maar voordelen via online/Google. Waarschijnlijk moet TomTom eenzelfde business model proberen te vinden, dat zal nog niet meevallen.
  16. [verwijderd] 3 november 2009 12:00
    Stel je wilt je serieus bezig gaan houden met routeplanning en je krijgt dit voor je neus :

    www.tomtom.com/page/radio538

    als serieuze routeplanner trek je dan maar 1 conclusie :

    WEGWEZEN

    TomTom geeft 5 GRATIS muziekdownloads via Radio 538 weg bij aanschaf van een accessoire*

    Wat een infantiele troep.
  17. [verwijderd] 3 november 2009 14:33
    quote:

    Warren E. Buffet schreef:

    [quote=HandeR]
    [quote=Uptrent]
    ...
    Nee joh WEB, als je de routes per se via Internet elke keer binnen wil halen, stel je jezelf bloot aan 144.000 tijdrovende en frustrerende manieren waarop dit proces gedwarsboomd kan worden.
    ...
    [/quote]

    Juist. Al ben ik geen IT-er van huis uit, ik weet toevallig iets van real-time dataverkeer + informatieverstrekking via onzekere en af en toe onbeschikbare 'kanalen'. (In mijn geval: RDS-TMC.)

    Ik wil geen technieken vergelijken, maar wat op papier leuk lijkt kan idd op 144.000 (of 144 miljoen) manieren tegenvallen. Juist bij die mobiele (lees: onzekere) verbindingen.

    Een paar vectoren downloaden? En tegelijk een actuele verkeersinformatie-service? Ik bedoel: een plotselinge file? En what about de POI?
    Of, idd, ik rij verkeerd, en de route moet opnieuw berekend worden? Wie constateert dat? Wie gaat gillen via GPRS? Mijn telefoon, neem ik aan? Hoe weet die dat? OK, ingebouwde GPS. Oja? Welke ervaring heeft Google daarmee? En wie zoekt dan de verbinding, en WIE BETAALT DAT?
    (NB. Mijn TT doet dit alles al vanzelf.)

    Simplicity is het toverwoord. Inclusief de simplicity die ik als 'oudere' wens, niet vanuit tech-vrees maar omdat ik weet wat ik als consument wil, en welke fratsen ik niet wil of niet nodig heb.

    Wat ik niet nodig heb is uitval van verbindingen bij crisis of na afloop van een concert, omdat alle GSM/GPRS/... masten overbezet zijn. En dan zwijg ik nog maar van verre buitenlanden.
    Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?

    [/quote]
    Het lijkt me niet nodig, maar wat let je om alle kaarten die je wil gewoon te downloaden? Google's software kan gewoon offline werken, met net zo'n kaarten als TomTom. Dat ze realtime zijn mocht je toevallig connectie hebben is alleen maar een voordeel.
    Ik zie echt alleen maar voordelen via online/Google. Waarschijnlijk moet TomTom eenzelfde business model proberen te vinden, dat zal nog niet meevallen.
    Ik denk niet dat Google alle kaarten van Europa, US en de rest van de wereld voor niets als compleet downloadbare kaartensets gaat aanbieden.
    A- Hebben ze die complete kaarten gewoon niet.(waar is hun TeleAtlas?) En Teleatlas is van TT dus als ze die kaarten compleet van TeleAtlas willen gaan betrekken bij Google, dan weet TT wat het moet doen: De hoofdprijs vragen!!!
    B- TT's Europa's kaartenset alleen al is al ruim meer als 2 GB(2048 MB) groot.(en die is ook al dan gecomprimeerd op de mini-SD card) En als je dan honderden miljoenen gebruikers hebt die al die (kaarten)software voor niets van de servers van Google af gaan trekken, gaat Google gewoon failliet doordat ze haar backbone oneindig voor niets factor 5000 kan gaan uitbreiden, evenals haar servercapaciteit.

    Leuk businessmodel!

    Denk eerder dat Google maar beter TT kan overnemen en haar businessmodel maar kan adapteren.. ;-)
  18. forum rang 6 charlieb 3 november 2009 17:13
    Mss zijn ze daar al stiekem mee bezig en goedkope stukjes T2 aan het binnen harken, op dit moment met een koers van 6,60e is T2 toch heel goedkoop!!!!Google koop T2 maar zou ik zeggen, wl tegn een mooie prijs natuurlijk en je krijgt Tele Atlas, ook een schitterend bedrijf er gratis bij, wat wil je nog meer in deze tijd, 2 krijgen, 1 vet betalen!!!
  19. [verwijderd] 3 november 2009 17:16
    quote:

    charlie b schreef:

    Mss zijn ze daar al stiekem mee bezig en goedkope stukjes T2 aan het binnen harken, op dit moment met een koers van 6,60e is T2 toch heel goedkoop!!!!Google koop T2 maar zou ik zeggen, wl tegn een mooie prijs natuurlijk en je krijgt Tele Atlas, ook een schitterend bedrijf er gratis bij, wat wil je nog meer in deze tijd, 2 krijgen, 1 vet betalen!!!
    vraagje,zouden de grootaandeelhouders TT v/d beurs kunnen halen en wat zal dit kosten,want volgens mij speelt dat.
112 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 20 mei

    1. Dui, producentenprijzen april
    2. Ryanair jaarcijfers
    3. Brunel €0,55 ex-dividend
    4. HAL €2,85 ex-dividend
    5. UMG €0,27 ex-dividend
    6. Alfen Q1-cijfers
    7. Zoom Video Communications Q1-cijfers
  2. 21 mei

    1. Fagron €0,30 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht