Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,685
  • Verschill

    -0,040 -0,70%
  • Volume

    58.887 Gem. (3M) 289,5K
  • Bied

    5,685  
  • Laat

    5,690  
+ Toevoegen aan watchlist

Android app Tomtom: really coming soon now ?

67 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 17 oktober 2011 12:57
    quote:

    Guppie59 schreef op 17 oktober 2011 11:23:

    [...]

    Geen bestaanrecht ?? Het zou beter voor het bedrijf zijn, snellere groei, betere ontwikkeling ect etc ok. Maar geen bestaansrecht, is overdreven.

    Zelfstandig geen bestaansrecht, goed lezen, Gup.
  2. [verwijderd] 17 oktober 2011 12:59
    quote:

    twister schreef op 17 oktober 2011 12:47:

    [...]
    Als je beter had gelezen had je geweten dat Goddijn een jaar of 5 terug eens was gepolst over een eventuele overname en die had afgewezen..
    Slimme opmerking !

    (edit: wat denk je, zal hij nu zijn haren uit zijn hoofd trekken, of niet?)
  3. [verwijderd] 19 oktober 2011 20:10
    enkele gedachtenspinsels mijnerzijds bericht

    www.slashgear.com/iphone-4s-siri-inte...

    1 de andoidapp komt er niet.Want Google ziet met lede ogen dat Tomtom al een foothold heeft in de iphone , en dat gecombineerd met de data uit de navigatiekastjes, los en inbouw , zou betekenen t Tomtom een ijzersterke datapositie krijgt en daardoor te sterk wordt tacv location based services (o.a. places ) en de evenuen die daarin zitten. Google wil die positie ook zelf is bekend en blokkeeert daarom.
    2 Tomtom werkt niet meer actief aan de andoidapp omdat men wat belangrijkers te doen heeft. Tomtom gaat Google Maps vervangen in de iphone, en daarvoor moet een integratie worden voorbereid (samenwerken met siri, andere talen, etc).

  4. [verwijderd] 19 oktober 2011 23:08
    Ik sprak trouwens gisteren iemand met een hoge positie bij KPN. Overmorgen is de laatste dag dat er smartphones te koop zijn met onbeperkt internet. Je gaat vanaf dan betalen naar gelang het gebruik. Zijn verwachting is dat uiteindelijk alle telco's die kant op gaan. Dat betekent dat gratis navigatie zonder voorgeinstalleerde kaarten vanaf dat moment prijziger gaat worden en dat mensen bewuster worden van kosten van data. Dat is gunstig voor tomtom.
  5. [verwijderd] 20 oktober 2011 11:41
    quote:

    *Justin* schreef op 19 oktober 2011 23:08:

    Dat betekent dat gratis navigatie zonder voorgeinstalleerde kaarten vanaf dat moment prijziger gaat worden en dat mensen bewuster worden van kosten van data. Dat is gunstig voor tomtom.
    Dat is een rake opmerking.
    Helemaal als het een wereldwijde tendens is om voor online te laten betalen.

    Maar het was niet helemaal onbeperkt, de data was beperkt tot 250MB of 1GB, daarna werd er "afgeknepen": niet erg prettig als je erg lang moet wachten bij het plannen van de route, c.q. downloaden van de kaarten.
  6. [verwijderd] 20 oktober 2011 11:45
    quote:

    tophound schreef op 20 oktober 2011 11:41:

    [...]

    Dat is een rake opmerking.
    Helemaal als het een wereldwijde tendens is om voor online te laten betalen.

    Maar het was niet helemaal onbeperkt, de data was beperkt tot 250MB of 1GB, daarna werd er "afgeknepen": niet erg prettig als je erg lang moet wachten bij het plannen van de route, c.q. downloaden van de kaarten.
    kpn kan denk ik niet genoeg meer verdienen aan bellen en sms en dat geldt ook voor vodafone etc. dus de verwachting is wel dat data duurder gaan worden. want data verbruiken is eigenlijk het nieuwe bellen net zoals skypen in feite ook bellen is maar dan over een datalijn. kpn heeft het dan ook niet over bellen maar over communiceren en hoe je dat wil doen maakt niet uit maar er hangt toch een prijskaartje aan. misschien wordt het bedrijf kpn ook wel verkeerd begrepen want die asocieert men ook nog teveel met bellen.
  7. [verwijderd] 21 oktober 2011 13:15
    de druk wordt opgevoerd en de stakes worden hoger:
    - Google verstrekt zich Europa door het sluiten van een overeenkomst met Inrix (bericht 27 september 2011)
    - inrix nam voor 60 mln concurrent ITIS over om zich te vertserken tav real time traffic data

    www.gpsbusinessnews.com/Google-Select...

    - de strijd tusen Apple en google is een heel fundamentele; die verder lijkt te gaan dan het direct zakelijke

    www.macrumors.com/2011/10/20/from-ste...

    En een van de belangrijke battlefields is tur-by-turn navigation, met alles wat daar zakelijk nog achter zit (lokale advertising markt)

    - Tomtom heeft sterke positie, zelfs voorsprong in auto`s (vast en los)en een app voor de iphone.

    Met meer autodeals en vooral d eintroductie van een app voor androidphones verandert het landschap verder.
    Tomtom komt direct in het vizier van die 2 giganten (kijken argwanend vanuuit offensief en defensieve optiek naar wat T2 doet of wat ermee gebeurd). Zolang Tomtom succes houdt en tempo blijft maken zit Tomtom vlgs mij in comfortabele positie : zelfstandig doorgaan of die twee rivals als hofmakers tegen elkaar uitspelen.

    Boeiend
  8. [verwijderd] 21 oktober 2011 13:32
    Heel erg boeiend Andres. Belangrijker dan hoeveel winst ze volgend jaar precies maken is of ze extra deals met autofabrikanten binnenhalen en wanneer Android en ook Windows mobile app wordt gelanceerd. En zo snel mogelijk naar wereldwijde dekking van HD traffic, ze lopen voor op inrix. Ook Apple kan helpen (iphone5) om sneller meer data binnen te krijgen.

    Los van de winst: als dit TomTom komend jaar lukt: Windows mobile, Android en deals, dan gaan ze vanzelf groeien. Dan kunnen die grote jongens twee dingen doen: een is toezien hoe TomTom verder groeit. En twee is ingrijpen en een grote zak geld neerleggen. TomTom heeft dan echter geen enkele haast of noodzaak want de groeifase is dan aangebroken. Er moet dan wel heel veel geboden worden wil de deur open staan. Van mij hoeft die overname dan niet per se. Als er weer groei is hou ik mijn aandelen wel aan en rol ik opties verder door.
  9. [verwijderd] 21 oktober 2011 13:39
    je verwoord het perfect;zo zit het volgens mij.
    Eea betekent dat de directe winst minder belangrijk is : dat is hoe ze op korte termijn de middelen verdelen. Kijk wel naar verschuiving van d e gross margin. Essentieler is de vordering mbt deze stregische gebieden tov de concurrenten. En het aandeel ? Als je ze twee jaar kunt wegleggen, dan vooral binnenharken want het resultaat komt dan m.i. echt wel dubbel en dwars (vanuit het huidige koersniveau)
  10. [verwijderd] 31 oktober 2011 13:23
    Ik ben weer terug na een weekje vakantie in la douce France. De kwartaalcijfers geven de burger moed., en passen aardig in mijn lijn inzake ontwikkeling van kastjes naar datadiensten en de impact daarvan op de gross margin.
    Maar nu de actualiteit.
    Ik denk dat het bericht bij 9to5mac over de overname van C3 door Apple belangrijker is dan velen denken. En wel om de volgende redenen:
    -het bericht maakt vooral aan eenieder duidelijk dat Apple echt bezig is met zijn eigen geavanceerde MAPsoplossing. Ontbrekend element is welk kaartenbasis daarin gebruikt gaat worden (los van Google maps)
    - Apple zal , nu duidelijk is dat een eigen navigatie eraan zit te komen, nu snel duidelijk moeten hoe die eruit gaat zien. En dan vooral duidelijk moeten maken dat die ook beschikbaar komt voor de Iphone 4S. Apple zal namelijk niet willen dat potentiele kopers uit onzekerheid hierover een aankoop uitstellen om te wachten op de iphone 5. En duidelijkheid betekent of ze om Google Maps heengaan , en wat daarvoor dan in de plaats komt. (trouwens het contract van Teleatlas met Google heeft ook niet het eeuwige leven; bij mijn weten voor 5 jaar afgesloten met looptijd tot medio 2013). Let op : ik zeg niet dat het Tomtom wordt , maar wel dat Apple in een tijdsklem komt te zitten die snelle duidelijkheid logisch maakt
    - China is voor de groei van Apple een wezenlijke markt (zie ontwikkeling verkopen naar geografische regio . En gezien het bijgaande bericht hebben ze daar problemen
    popherald.com/iphone-5-without-google...
    Apple zal die snel willen oplossen om geen vertraging te krijgen in de markt . Dus een goede kaartbasis buiten google maps wordt daarvoor snel noodzakelijk (kan niet wachten op iphone 5; anders negatief effect op verkopen en imago).

    En als Apple een eigen kaartenbasis wil via Teleatlas, wat betekent het in dat geval.

    Vanuit bovenstaande betekent het niet zonder meer een overname van Tomtom, wat velen op dit forum hopen. Punt bij Apple is namelijk niet dat ze het geld niet hebben of niet relatief veel zouden willen betalen. Apple heeft nooit zo gekeken naar wat iets kost, maar wat iets toevoegt of oplevert. En de recente referentiecases zijn wat dit betreft geen hinderpaal ; Intel betaalde voor Telmap 10x de omzet !
    Nee , veel belangrijker is de snelheid en zekerheid van een deal. Apple kan zich namelijk geen slepende strijd veroorloven als ze snel een zet doet in de kaartenwereld. Een biedingsstrijd met bijv . Google om Tomtom is desastreus vanuit het belang van Apple . Apple laat daarmee zijn kaarten zien (dat ze een eigen kaartenbasis moeten hebben). En d e kans op naast het net vissen leidt tot niet tot oplossen van marktonzekerheid, maar tot vergroting ervan.
    Een eventuele overname kan op alleen snel op de volgende manier:
    - Apple verleidt Google tot het doen van een eerste zet/ bod. Zodat Apple er met een zodanig knock-out bod overheen kan dat Goddijn die als een niet te passeren deal kan verkopen. Voordeel in d e situatie met Tomtom is dat Goddijn c.s. een groot belang
    Als Apple als eerste komt dan bestaat het risico dat een concurrent d ekoers boven het bod tilt en gaat vertragen. Dat is vanuit Apples positie m.i. een vreselijk persectief
    Een veilig alternatief voor Apple s de volgend e. Er wordt met Tomtom een knockoutdeal gesloten die alleen betrekking heeft op Teleatlas. Die kan als ie erg goed is door Goddijn altijd afgeschermd worden tegen andere geinteresseerden met argumenten van bedrijfsbelang etc. Daar kunnen ze dan niet bijkomen via de beurskoers.

    Of het gebeurt weet ik niet . Tomtom kan ook prima zelfstandig verder zoals eerder aangegeven.
    Maar vanuit Apple geredeneerd zijn dit m.i. reële argumenten.

  11. forum rang 6 charlieb 31 oktober 2011 13:36
    quote:

    andres25 schreef op 31 oktober 2011 13:23:

    Ik ben weer terug na een weekje vakantie in la douce France. De kwartaalcijfers geven de burger moed., en passen aardig in mijn lijn inzake ontwikkeling van kastjes naar datadiensten en de impact daarvan op de gross margin.
    Maar nu de actualiteit.
    Ik denk dat het bericht bij 9to5mac over de overname van C3 door Apple belangrijker is dan velen denken. En wel om de volgende redenen:
    -het bericht maakt vooral aan eenieder duidelijk dat Apple echt bezig is met zijn eigen geavanceerde MAPsoplossing. Ontbrekend element is welk kaartenbasis daarin gebruikt gaat worden (los van Google maps)
    - Apple zal , nu duidelijk is dat een eigen navigatie eraan zit te komen, nu snel duidelijk moeten hoe die eruit gaat zien. En dan vooral duidelijk moeten maken dat die ook beschikbaar komt voor de Iphone 4S. Apple zal namelijk niet willen dat potentiele kopers uit onzekerheid hierover een aankoop uitstellen om te wachten op de iphone 5. En duidelijkheid betekent of ze om Google Maps heengaan , en wat daarvoor dan in de plaats komt. (trouwens het contract van Teleatlas met Google heeft ook niet het eeuwige leven; bij mijn weten voor 5 jaar afgesloten met looptijd tot medio 2013). Let op : ik zeg niet dat het Tomtom wordt , maar wel dat Apple in een tijdsklem komt te zitten die snelle duidelijkheid logisch maakt
    - China is voor de groei van Apple een wezenlijke markt (zie ontwikkeling verkopen naar geografische regio . En gezien het bijgaande bericht hebben ze daar problemen
    popherald.com/iphone-5-without-google...
    Apple zal die snel willen oplossen om geen vertraging te krijgen in de markt . Dus een goede kaartbasis buiten google maps wordt daarvoor snel noodzakelijk (kan niet wachten op iphone 5; anders negatief effect op verkopen en imago).

    En als Apple een eigen kaartenbasis wil via Teleatlas, wat betekent het in dat geval.

    Vanuit bovenstaande betekent het niet zonder meer een overname van Tomtom, wat velen op dit forum hopen. Punt bij Apple is namelijk niet dat ze het geld niet hebben of niet relatief veel zouden willen betalen. Apple heeft nooit zo gekeken naar wat iets kost, maar wat iets toevoegt of oplevert. En de recente referentiecases zijn wat dit betreft geen hinderpaal ; Intel betaalde voor Telmap 10x de omzet !
    Nee , veel belangrijker is de snelheid en zekerheid van een deal. Apple kan zich namelijk geen slepende strijd veroorloven als ze snel een zet doet in de kaartenwereld. Een biedingsstrijd met bijv . Google om Tomtom is desastreus vanuit het belang van Apple . Apple laat daarmee zijn kaarten zien (dat ze een eigen kaartenbasis moeten hebben). En d e kans op naast het net vissen leidt tot niet tot oplossen van marktonzekerheid, maar tot vergroting ervan.
    Een eventuele overname kan op alleen snel op de volgende manier:
    - Apple verleidt Google tot het doen van een eerste zet/ bod. Zodat Apple er met een zodanig knock-out bod overheen kan dat Goddijn die als een niet te passeren deal kan verkopen. Voordeel in d e situatie met Tomtom is dat Goddijn c.s. een groot belang
    Als Apple als eerste komt dan bestaat het risico dat een concurrent d ekoers boven het bod tilt en gaat vertragen. Dat is vanuit Apples positie m.i. een vreselijk persectief
    Een veilig alternatief voor Apple s de volgend e. Er wordt met Tomtom een knockoutdeal gesloten die alleen betrekking heeft op Teleatlas. Die kan als ie erg goed is door Goddijn altijd afgeschermd worden tegen andere geinteresseerden met argumenten van bedrijfsbelang etc. Daar kunnen ze dan niet bijkomen via de beurskoers.

    Of het gebeurt weet ik niet . Tomtom kan ook prima zelfstandig verder zoals eerder aangegeven.
    Maar vanuit Apple geredeneerd zijn dit m.i. reële argumenten.

    Beste Andres, mooi leesvoer, AB van mij!!
    Charlie
  12. forum rang 6 boem! 31 oktober 2011 14:00
    andres 25,

    help mij even voor mij is google niet zozeer geinteressert in autonavigatie maar gaat het hun meer om de mogelijkheden van googlemaps met advertentieopbrengsten uit te nutten.

    apple zit in een meer oncomfortabele positie omdat ze geen eigen kaarten hebben maar wat zou er optegen zijn om een deal af te sluiten met tt(teleatlas) om de thans beste voorradige kaarten te bemachtigen waarna ze met hun acquisities deze kaarten zodanig kunnen opleuken dat google daar last van heeft.
    dat hoeft voor tt niet onvoordelig te wezen?
  13. [verwijderd] 31 oktober 2011 14:10
    quote:

    martinmartin schreef op 31 oktober 2011 14:00:

    andres 25,

    help mij even voor mij is google niet zozeer geinteressert in autonavigatie maar gaat het hun meer om de mogelijkheden van googlemaps met advertentieopbrengsten uit te nutten.

    apple zit in een meer oncomfortabele positie omdat ze geen eigen kaarten hebben maar wat zou er optegen zijn om een deal af te sluiten met tt(teleatlas) om de thans beste voorradige kaarten te bemachtigen waarna ze met hun acquisities deze kaarten zodanig kunnen opleuken dat google daar last van heeft.
    dat hoeft voor tt niet onvoordelig te wezen?
    punt is dat alle partijen de waarde van de local advertising markt zien. Apple wil die, Gopogle dacht die binnen bereik te hebben, Tomtom beweegt zich ook zelfstandig in die richting (places).
    En Google en App,e proberen elkaar overal dwars te zitten en terrein af te pakken. Ik denk dat wat er ook gebeurd datr voordelig voor Tomtom is . Vraag is alleen hoe en wanneer. Wat ik probeer om scenario`s en argumenten te schtsen vanuit de scope en positie van de verschillend e partijen.

    Ik zou me op korte termijn zelfs ook een verdelingsdeal kunnen voorstellen richting mobile toepassingen(voor Google of Apple ) en de kastjes in de auto (ingebouwd of los) voor Tomtom. Maar dat is voor tomtom m.i. op termijn niet de beste deal.
  14. forum rang 6 boem! 31 oktober 2011 14:28
    je bedoelt te zeggen dat tt in car-navigatiemet zijn life traffic toch de beste deal is. Dus waarom niet met die kwaliteit in huis een gooi doen naar de bredere advertentieinkomsten gelieerd aan bv places begrijp ik dat goed?

    maar dan praat je erover dat tt zich ook prominent positioneert op het gebied waar google, microsoft en apple een groot deel van hun toekomstige winsten denken te behalen.

    hoe kan tt weerstand bieden aan de tegendruk die er ontegenzeggelijk zal ontstaan als zij hier succesvol in lijken te worden en is het daarom niet veel profijtelijker en risikolozer om bijv met apple in zee te gaan door hun de kaarten te verschaffen voor advertentieuitnutting en daar een goede prijs voor te vragen en zichzelf toe te leggen op car-nivigatie met hdtraffic
  15. [verwijderd] 31 oktober 2011 14:37
    quote:

    martinmartin schreef op 31 oktober 2011 14:28:

    je bedoelt te zeggen dat tt in car-navigatiemet zijn life traffic toch de beste deal is. Dus waarom niet met die kwaliteit in huis een gooi doen naar de bredere advertentieinkomsten gelieerd aan bv places begrijp ik dat goed?

    maar dan praat je erover dat tt zich ook prominent positioneert op het gebied waar google, microsoft en apple een groot deel van hun toekomstige winsten denken te behalen.

    hoe kan tt weerstand bieden aan de tegendruk die er ontegenzeggelijk zal ontstaan als zij hier succesvol in lijken te worden en is het daarom niet veel profijtelijker en risikolozer om bijv met apple in zee te gaan door hun de kaarten te verschaffen voor advertentieuitnutting en daar een goede prijs voor te vragen en zichzelf toe te leggen op car-nivigatie met hdtraffic
    Dat TT die giganten aan het uitdagen is lijdt voor mij geen twijfel. Bijv. vorig jaar kregen ze subsidie in het kader van het Holland Financial center voor het onderstaande project

    Projecttitel: Hyperlocal Service Platform
    Partners: TomTom, Wegener, Trendlight, Universiteit van Amsterdam.

    Dankzij het Hyperlocal Service Platform kunnen uitgevers en andere dienstenaanbieders locatiegebonden advertentiemogelijkheden benutten, waarbij de adverteerder gebruik kan maken van de combinatie lokale informatie over producten en diensten en geografische informatie, bijvoorbeeld voor visualisatie doeleinden.

    Dit is duidelijk gericht op het ontwikkelen van iets voor die local advertuising markt. En gezsien je andere punt. Ik denk dat Tomtom allen voldoend e power zal hebben als ze heel snel een dominante postie krijgt in real time traffic info (via extra deals met de grote autofabrikanten). Dan is Tomtom mogelijk voldoend esterk of zelfstandig het gevecht om de local ad markt aan te gaan.

    Zit dat er niet in dan zal ze moten kiezen voor een van d egrote kampen om zich veilig verder te ontwikkelen. En dat is ook niet onvoordelig
  16. forum rang 6 boem! 31 oktober 2011 16:02
    andres 25,

    bedankt voor je visie.

    het is dus automotive automotive automotive met daaraan gekoppeld real time traffic om nog actueler en precieser de standaardnavigatie in te vullen maar dan wel zodanig verrijkt, dat als je van a naar b wilt men daarbij direct aangeeft wat de meest efficiente route is.
67 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 10 juni

    1. NL industriële productie april
    2. FuelCell Q2-cijfers
  2. 11 juni

    1. NL inflatie mei def.
    2. VK werkloosheid april
    3. VS ondernemersvertrouwen MKB mei
    4. Eurocommercial Properties AvA
    5. Maandrapport OPEC
  3. 12 juni

    1. Consumenten- en producentenprijzen mei (Chi) +0,3% YoY volitaliteit verwacht
    2. Faillissementen mei (NL)
    3. Inflatie mei def. (Dld)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht