Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Spyker N.V. Terug naar discussie overzicht

Spyker: handel in aandeel Spyker beeindigd per 13 september 2013

7.376 Posts
Pagina: «« 1 ... 56 57 58 59 60 ... 369 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. greenspanalan 21 oktober 2013 00:12
    quote:

    Chiddix schreef op 20 oktober 2013 22:55:

    [...]

    Voor Spyker was zelfstandig doorgaan geen optie meer. Het was eind 2011 over en uit tenzij....
    Youngman heeft zich opgeworpen als redder van Spyker en deelt nu de lakens uit.
    Maar zonder de technologie van Spyker kan Youngman ook niets beginnen.
    VM blijft een belangrijke factor.
    Oeverloos gelul. Noem mij eens een stukje technologie van Spyker? Noem mij eens iets technologisch dat Youngman al niet kan? Hou toch op man, een Spyker is een kitcar samengesteld uit ingekochte componenten. Wordt eens concreet ipv dit soort loze statements zonder enige onderbouwing af te vuren. Ik wacht in spanning af..
  2. forum rang 6 Chiddix 21 oktober 2013 05:45
    Denk dat Spyker wat meer is dan een sportwagen in elkaar knutselen met een bouwpakket.
    Design van een Spyker is een technisch hoogstandje(vernuft).
    Men weet adembenemende modellen uit de hoed te toveren.
    De know how(speciale kennis) en het bedrijfspand, worden op 30 a 40 miljoen euro geschat.
    Met recht kun je een Spyker een exclusieve sportwagen noemen.
    Gebrek aan geld heeft Spyker de das omgedaan.
    In 2007 kon Spyker leveranciers niet allemaal meer uitbetalen. Het roekeloze F1 avontuur was daar debet aan.
    Voor beleggers was dat het signaal , dat men daarna nog belegde in een zinkend schip.
    Maar dat schip bleef nog lang drijven.
    De draad wordt nu opnieuw opgepakt door een joint venture met de Chinese autobouwer Youngman.
    En die zijn bereid er veel geld in te steken.
    Er is een bescheiden opstart kapitaaltje van 10 miljoen door Youngman aan Spyker overgemaakt plus een toezegging van 25 miljoen.
    Daarnaast zal Youngman nog honderden miljoenen moeten gaan uittrekken, om de drie genoemde modellen in productie te nemen.
    Of dat zwart op wit staat moet nog blijken maar de contouren worden zichtbaar.
  3. greenspanalan 21 oktober 2013 06:52
    De know how wordt op 30 miljoen geschat? Door wie, Muller zelf? Toch bijzonder dat het hele bedrijf maar 3 miljoen waard is dan. Kijk nou eens goed naar die auto, wat denk je dat al dat bling bling kost? Een setje wielen custom made, die stoelen, het dashboard etc. De kostprijs van die auto ligt warschijnlijk op een ton of 4. En dan denken dat je hem in de markt kan zetten tegen de prijs van een Porsche 911 en winst kan maken bij een productie van een paar honderd stuks. Wahaha. Jij verdraait bovendien de werkelijkheid. Spyker stapte in de F1 omdat de automotive business voor geen meter draaide, om diezelfde reden kochten ze later Saab. De automotive business heeft altijd zware verliezen geleden, zelfs in het "topjaar" 2006.
  4. greenspanalan 21 oktober 2013 06:59
    Heb het nog even nagekeken, non-current assets waren 9 mio bij laatste halfjaarcijfers. Daarvan 8 mio geactiveerde development cost. Die stellen ze bij met 25k per verkochte auto, oftewel 320 auto's proest. Ieder jaar doet het mismanagement een impairment test om te bezien of dit realistisch is. Wij van wc eend etc.
  5. greenspanalan 21 oktober 2013 07:02
    Die 25 miljoen is niet toegezegd aan Spyker, maar aan Youngman zelf. Zij hebben namelijk 75% van de aandelen in Spyker P2P. Die 10 miljoen die Spyker wel heeft gehad is al lang weer weggepist. Spyker heeft een negatief ev en nul cash.
  6. forum rang 6 Chiddix 21 oktober 2013 09:07
    Er komt heel wat voor kijken, om een Spyker te ontwikkelen. Dat kost een aardige duit.
    Maar als de sportwagen eenmaal is uitontwikkeld, kunnen de vruchten geplukt worden.
    Kijk je naar het gemiddelde van het aantal geproduceerde sportwagens bij Spyker tussen 2005 en 2009, is dat ver onder de maat.
    Dat heeft zo zijn redenen.
    De kosten gaan bij Spyker voor de baten.
    Wanneer Spyker erin slaagt naast de C8 ,de andere twee modellen in productie te brengen, breken er andere tijden aan.
    Jaren van noeste arbeid(development), gaan zich dan uitbetalen.
    Vriend VM mikt op duizenden exemplaren, die hun weg moeten vinden naar autoliefhebbers.
    Dat is andere koek dan de jaren 2005-2009. De comeback van Spyker is in wording indien Youngman de schouders eronder zet.
  7. [verwijderd] 21 oktober 2013 09:44

    Chid, ik begrijp dat je warme contacten met vriend Victor onderhoudt.

    Wil je hem vragen of hij met onmiddellijke ingang zijn actieve inbreng wil staken? Hij heeft al zijn kruit verschoten en het laatste krediet verspeeld.

    Thanks!

  8. forum rang 6 Chiddix 21 oktober 2013 09:50
    Moet mijn kennis waar de sportwagens worden gebouwd nog wat bijspijkeren.
    De C8 Aileron wordt in Zeewolde gebouwd.
    Men is wel op zoek naar een nieuwe krachtbron voor deze sportwagen.
    Spyker moet uitwijken naar een andere locatie dan Zeewolde , om de B6 Venator in productie te brengen.
    Duitsland of Engeland worden genoemd.
    Machines ,om de nieuwe modellen in productie te brengen moeten nog worden gebouwd(Aug 2013).
  9. forum rang 6 Chiddix 21 oktober 2013 09:56
    quote:

    Bullish. schreef op 21 oktober 2013 09:44:

    Chid, ik begrijp dat je warme contacten met vriend Victor onderhoudt.

    Wil je hem vragen of hij met onmiddellijke ingang zijn actieve inbreng wil staken? Hij heeft al zijn kruit verschoten en het laatste krediet verspeeld.

    Thanks!

    Bullish, straks ga je nog denken dat VM mij per bijdrage(post) uitbetaald.
  10. [verwijderd] 21 oktober 2013 10:42
    quote:

    Chiddix schreef op 21 oktober 2013 09:56:

    [...]

    Bullish, straks ga je nog denken dat VM mij per bijdrage(post) uitbetaald.
    Dat denken? Ik durf er een stevig bedrag op in te zetten. Jij bent niets anders dan een domme reclameschrijver die voor Victor leuke stukjes produceert.

    Sprookjesverhalen, niets meer en niets minder.

  11. forum rang 6 Chiddix 21 oktober 2013 10:57
    Hou mij aan de info in de media. Of het nu sprookjesverhalen zijn of niet, de feiten spreken voor zich.
    Door een brief sturen naar klanten, lijkt Muller op koers te liggen.
    Je gaat geen B6 Venator bestellen terwijl een productielijn onhaalbaar is, lijkt mij.
  12. forum rang 4 egeltjemetstekel 21 oktober 2013 11:06
    quote:

    Chiddix schreef op 21 oktober 2013 10:57:

    Hou mij aan de info in de media. Of het nu sprookjesverhalen zijn of niet, de feiten spreken voor zich.
    Door een brief sturen naar klanten, lijkt Muller op koers te liggen.
    Je gaat geen B6 Venator bestellen terwijl een productielijn onhaalbaar is, lijkt mij.
    haal jij "feiten uit sprookjesverhalen"????

    dat is heel verhelderend voor mij!!!!
  13. [verwijderd] 21 oktober 2013 11:09

    "Er was eens... een over het paard getilde jongen die graag auto's wilde maken. Op een mooie zomerdag zag hij een hele oude Spykert. Goh, dacht hij, wat een mooie Spykert is dat. Jammer hij zo oud is. Daar wil ik iets mee gaan doen. Hij bedacht dat grote bedrijven altijd een mooie spreuk voerden en aan zijn leraar Latijn vroeg hij met hem mee te denken. Het was wel zo chique, Latijn.

    Met een oude gereedschapskist op zijn bagagedrager toog hij op zekere dag naar een vriend die altijd auto's tekende op van die reuzegrote vellen papier. Stevige, spannende lijnen, wulpse rondingen en veel actiestrepen om de dynamiek van zijn schetsen goed uit te laten komen. Het zag er zo mooi uit! En samen trokken ze de wijde wereld in om mensen geld afhandig te maken voor hun nieuwe avontuur..."

    Verrek... dit had ik zelf dus ook kunnen bedenken!

  14. goldrush 21 oktober 2013 11:20
    quote:

    Chiddix schreef op 21 oktober 2013 10:57:

    Hou mij aan de info in de media. Of het nu sprookjesverhalen zijn of niet, de feiten spreken voor zich.
    Door een brief sturen naar klanten, lijkt Muller op koers te liggen.
    Je gaat geen B6 Venator bestellen terwijl een productielijn onhaalbaar is, lijkt mij.
    Victor doet niets anders dan sprookjesverhalen.

    Hij vertelde ca 1 maand geleden zijn personeel nog doodleuk dat hij maar besloten had om de beursnotering te beëindigen, omdat dit teveel onrust gaf in het bedrijf.
    Het strafbankje en het gedwongen vertrek, verzweeg hij maar even.

    Je praat over bestellingen van een B6. Hoe kom je erbij dat er bestellingen zijn? In Victor zijn sprookjesverhalen wordt wel steeds over bestellingen gesproken, dit was bij alle modellen al zo, maar waarom werd er dan nauwelijks iets geproduceerd en blijven een groot aantal productiemodellen in de eigen en dealer-voorraad hangen?
  15. forum rang 6 Chiddix 21 oktober 2013 11:32
    Verwacht, dat de eerste 100 B6 Venators als warme broodjes over de toonbank zullen gaan. Veel vraag naar dit topmodel.
    Heren, ik heb niet veel tijd meer. Ik heb nog een afspraak en wat verplichtingen.
  16. [verwijderd] 21 oktober 2013 11:37

    Jammer dat je weg moet, Chid. Het begon net gezellig te worden.

    En oh ja... doe Victor de groeten! (En zeg dat hij z'n duim nou even rust moet gunnen, want hij heeft er veel te hard aan gezogen!)

7.376 Posts
Pagina: «« 1 ... 56 57 58 59 60 ... 369 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 465 6.853
AB InBev 2 5.309
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.580 47.092
ABO-Group 1 19
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.129
Accentis 2 253
Accsys Technologies 22 9.039
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 160
ADMA Biologics 1 32
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 13 16.619
Aedifica 2 832
Aegon 3.257 320.334
AFC Ajax 537 7.026
Affimed NV 2 5.778
ageas 5.843 109.785
Agfa-Gevaert 13 1.897
Ahold 3.536 74.015
Air France - KLM 1.024 34.390
AIRBUS 1 2
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 466 12.778
Alfen 13 17.314
Allfunds Group 3 1.236
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.247
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 341
Altice 106 51.196
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.485 114.772
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.821 240.487
AMG 965 126.585
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 303 6.527
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 383
Antonov 22.632 153.605
Aperam 91 14.201
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 322
Arcadis 251 8.628
Arcelor Mittal 2.024 318.771
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 272
arGEN-X 15 9.186
Aroundtown SA 1 186
Arrowhead Research 5 9.312
Ascencio 1 20
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.107 37.770
ASML 1.762 77.622
ASR Nederland 18 4.162
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 340
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 29 10.800
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 49
Azerion 7 2.681

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 22 mei

    1. Aalberts Q1-cijfers
    2. Prijzen bestaande koopwoningen april (NL)
    3. Consumenten- en producentenprijzen april (VK)
    4. Heijmans - Beleggersdag
    5. Hypotheekaanvragen - wekelijks (VS)
    6. Bestaande woningverkopen april (VS)
    7. Olievoorraden - wekelijks (VS)
    8. Federal Reserve notulen (VS) volitaliteit verwacht
    9. Nvidia Q1-cijfers
    10. Snowflake Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht