Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,620
  • Verschill

    -0,105 -1,83%
  • Volume

    419.532 Gem. (3M) 329,3K
  • Bied

    5,610  
  • Laat

    5,830  
+ Toevoegen aan watchlist

TOMTOM FEBRUARI 2016

4.386 Posts
Pagina: «« 1 ... 205 206 207 208 209 ... 220 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Bosporus 25 februari 2016 11:32
    Zou wel een toppunt van schofterigheid zijn van TomTom om geld bij de aandeelhouder op te halen, om die reden dat TomTom juist niet de indruk wekt enigszins begaan te zijn met dezelfde aandeelhouder...
  2. [verwijderd] 25 februari 2016 11:35
    Wat heeft TT nou de afgelopen jaren gedaan? De balans versterken en tegelijk investeren in de techniek. De cashflow is voldoende om beide te doen. Logisch ook bij een omzet van 1007 miljoen en een marge van 51%.

    Er wordt geen div uitgekeerd en geen inkoop eigen aandelen. Daar is bewust voor gekozen.

    Helder verhaal, lijkt me.

    quote:

    Happy Chappy schreef op 25 februari 2016 10:22:

    @ Harry, waarom iemand erin laten op de dip of een discount?
    TT's beurswaarde is 1,7 miljard en Here maps bracht 2,8 op

    dan opteer je dus een strategische partner te laten kopen door reguliere aandeelhouders eruit te drukken, want zijzelf zijn volkomen statisch.
    nieuwe aandelen uitgeven voor een partner erin te laten op 7 of 8 euro ? en wij verwateren allemaal zonder enige vorm van zekerheid daar iets van terug te zien.

    heeft TT nog veel meer Geld nodig dan nu blijkt voor R&D ? en zijn ze daarom opzoek naar vers kapitaal zonder zelf meer risico geld erin te steken ?

    klinkt allemaal precies wat ik niet zou willen horen

    ga dan voor een IPO aan de overkant van het water
    of benader MS en ga voor hun blue sky scenario en zet de Kaarten in de etalage.
  3. [verwijderd] 25 februari 2016 12:09
    TomTom doet 30 miljoen extra investeringen (CAPEX) en heeft veel extra mensen aangenomen (OPEX) voor allerlei R&D rond zelfrijdende auto's.

    Die extra uitgaven zijn INBEGREPEN in de outlook die uitgaat van 10% winstgroei en een positieve cash ontwikkeling, zelfs als TT nog wat overnames doet.

    Anders was de winstgroei groter geweest. Dus inderdaad, wordt gewoon uit de lopende baten gefinancierd. Verder is TT schuldenvrij (100 miljoen positief) en hebben ze een niet-aangesproken krediet van 100 miljoen.
  4. [verwijderd] 25 februari 2016 12:09
    @xynix: nog iets gehoord van tt?

    Als dat niet zo is dan zet ik toch mijn speculatie kaart in..
    btw: zo bot was je mail nu toch ook weer niet.
  5. Dokus 25 februari 2016 12:29
    quote:

    Natte krant schreef op 25 februari 2016 12:09:

    @xynix: nog iets gehoord van tt?

    Als dat niet zo is dan zet ik toch mijn speculatie kaart in..
    btw: zo bot was je mail nu toch ook weer niet.
    ook op twitter diverse tweets richting Corinne en TomTom zelf...geen enkele response. DIt terwijl Corinne op vorige tweets wel antwoord gaf
  6. [verwijderd] 25 februari 2016 12:32
    quote:

    harrysnel schreef op 25 februari 2016 08:58:

    Ik zie dat de data bij de adviezen van ING en ABN zijn bijgewerkt naar 24 feb en 25 feb. Advies ongewijzigd.

    corporate.tomtom.com/analysts.cfm
    Ik heb niet gezien wat de aanleiding was voor ING en ABN om hun koersdoelen te herbevestigen.

    Wel heb ik onderstaande gezien.

    PEUGEOT is inviting visitors to the Geneva Motor Show to discover its new generation of connected services. The new PEUGEOT capacitive touchscreen includes all the services used for simplifying journeys and driving. Simply touch the screen lightly with your finger or use voice control. Voice recognition provides additional security, especially for using the Navigation, Telephone and Media features without taking your eyes off the road.

    The new generation of PEUGEOT connected 3D navigation, controlled by voice recognition and/or using the touch-screen includes free lifetime updates of the mapping four times a year and the PEUGEOT Connect connected services for three years, available at launch in 11 countries (Germany, Austria, Belgium, France, Spain, UK, Italy, the Netherlands, Poland, Portugal and Switzerland).

    PEUGEOT Connect includes TomTom Traffic real-time traffic information, the location and prices of service stations and car parks, weather information and local search of points of interest (POI).
  7. Dokus 25 februari 2016 13:00
    leuk online magazine... ook diverse articles van TomTom o.a Nicolas Burger, Automotive channel marketing director at tomtom

    www.ai-online.com/ADVPDFs/Q415.pdf
    (bij mij laadt hij langzaam..even geduld wellicht)

    quote:
    AI: For many people automated vehicles are synonymous
    with sensors. Which technologies does TomTom bring to
    the car to enable automated driving?
    De Vries: Car sensors became the most common technology
    showcased and yet driverless cars rely on a far broader range
    of technology components. As OEMs/Tier1’s move towards the
    production of highly automated vehicles, they will first integrate
    different advanced driving assistance systems and create multiple
    redundancies between these systems to create solid and safe
    HAD systems.
    Most people in the industry will recognize that a highly accurate,
    detailed and up-to-date map is one of the key products to bring
    HAD to reality. Our role in automated driving is to help our partners
    developing vehicles capable of answering to these simple yet
    complicated questions:
    (i) Where exactly is the vehicle located? Our HAD maps provide
    highly detailed road context and allow precise positioning of
    the vehicle with decimetre precision;
    (ii) What lies ahead? TomTom’s connected services such as
    traffic and advanced weather services provide live road status
    beyond the reach of vehicle sensors
    (iii) Where can the car go? Navigation software and eHorizon
    calculate the most probable paths and guide the vehicle to
    its destination.
    (iv)Finally, how can we get there comfortably? Based on driver
    speed profiles and local point speeds, we know exactly what
    the suitable speed and driving style are.
  8. [verwijderd] 25 februari 2016 13:00
    Zo zeg, gisteren tussen 16.20 en 16.30 uur was echt h.e.t. moment op de Permanent Long Porto wat extra leverage mee te geven door geschreven puts.

    Rendeert als een malle on the shake-shake.

    Buy the dip dus, sowieso tot 8,50. Tijdens Geneve waarschijnlijk boven de 9.

  9. Dokus 25 februari 2016 13:06
    www.ai-online.com/ADVPDFs/Q415.pdf

    AI: In this context, can you tell us more about the
    partnership with VW and Bosch?

    De Vries: We are working together with these partners to
    co-develop innovative car features and bring them to market.
    The co-operation with Bosch is focused on ADAS to start
    with. Our navigation technology and maps are integrated
    into Bosch’s Advanced Driving Assistance Systems (ADAS).
    This partnership enables Bosch to develop more advanced
    applications including intelligent cruise control, upcoming
    curve alerts, and jam tail warnings, which are all critical
    components for car manufacturers developing the latest
    standards in automated driving systems. With Volkswagen
    Group Research we are joining forces to develop Highly
    Automated Driving (HAD) Systems. The goal of this research
    co-operation is to jointly develop HAD maps which are updated
    in near real-time using sensor data from cars. VW and TomTom
    combine their competencies by adding TomTom’s expertise
    in map content and mapmaking to Volkswagen’s know-how
    about the car as well as automated driving. We believe that
    in order to continuously innovate and accelerate the arrival
    of the automated car, automotive players will have to partner
    with third-party companies, combining strengths in R&D and
    product development initiatives.

    .......

    A popular feature
    of future highly automated driving vehicles will be the traffic jam
    chauffeur, where the car will be able to drive, including taking
    over other cars, without human intervention during a traffic jam.
    TomTom enables this use case by providing highly detailed 3D
    maps and highly reliable traffic information. These allow tail and
    head of traffic jam to be accurately identified granting the driver
    enough time to safely take back the control of the vehicle
  10. keak 25 februari 2016 13:11
    ja als tom tom hier eens over nadenkt!!

    zelfs op 10 euro zou ik daar toch een probleem mee hebben, oo al staan we thans in de 7, ik ben geen voorstander van nieuwe aandelen uitgeven , ook al zou dat een bind-middel zijn voor strategische partners, dan zie ik veel liever een premie voor een onderdeel te verzelfstandigen en laat ze zich daar maar inkopen @ die opgewaardeerde prijs, dat is juist wat een IPO ten doel heeft, of je kan ook een "newco" oprichten TT-maps, je waardeert aan same price Here en laat 3 partners erin ieder voor 10% en TT ( de huidige aandeelhouders) houden dan 70% over, dan hebben WIJ er ook wat aan dan rijden WIJ ook mee voor 70% @ 2,8 miljard en dan staat TT overnight @ 20 euro op de Beurs

    moe je je eens voorstellen als TT een 1, 2 of 3 tal partners erin zou laten en daar nog eens een 100mio aandelen voor uitgeeft, dan krijg je in 1e instantie een kapitaal boost, maar tegelijk staan er 100 mio aandelen meer uit, en dan met de wpa outlook waar TT nu al moeite mee heeft hard te maken, dan krijgt TT een discount voor KW multiple over tijd ipv van een premie
    [/quote]
  11. [verwijderd] 25 februari 2016 13:15
    Dit klinkt me werkelijk als muziek in de oren.

    Persoonlijk blijf ik zeker bijkopen onder de 8,50.

    Wat de koers gaat doen weet ik niet, maar gelet op de balans is er weinig neerwaarts risico en een samenwerking met / overname door BOSCH = ongelimiteerd opwaarts risico.

    quote:

    Dokus_ schreef op 25 februari 2016 13:06:

    www.ai-online.com/ADVPDFs/Q415.pdf

    AI: In this context, can you tell us more about the
    partnership with VW and Bosch?

    De Vries: We are working together with these partners to
    co-develop innovative car features and bring them to market.
    The co-operation with Bosch is focused on ADAS to start
    with. Our navigation technology and maps are integrated
    into Bosch’s Advanced Driving Assistance Systems (ADAS).
    This partnership enables Bosch to develop more advanced
    applications including intelligent cruise control, upcoming
    curve alerts, and jam tail warnings, which are all critical
    components for car manufacturers developing the latest
    standards in automated driving systems. With Volkswagen
    Group Research we are joining forces to develop Highly
    Automated Driving (HAD) Systems. The goal of this research
    co-operation is to jointly develop HAD maps which are updated
    in near real-time using sensor data from cars. VW and TomTom
    combine their competencies by adding TomTom’s expertise
    in map content and mapmaking to Volkswagen’s know-how
    about the car as well as automated driving. We believe that
    in order to continuously innovate and accelerate the arrival
    of the automated car, automotive players will have to partner
    with third-party companies, combining strengths in R&D and
    product development initiatives.

    .......

    A popular feature
    of future highly automated driving vehicles will be the traffic jam
    chauffeur, where the car will be able to drive, including taking
    over other cars, without human intervention during a traffic jam.
    TomTom enables this use case by providing highly detailed 3D
    maps and highly reliable traffic information. These allow tail and
    head of traffic jam to be accurately identified granting the driver
    enough time to safely take back the control of the vehicle
  12. Mojo 25 februari 2016 13:15
    @"LEGO ingenieur" Haantjes: heb je een grafiek die deze stijging kan verklaren? Ik ben het spoor een beetje bijster...
  13. Leeuw 007 25 februari 2016 13:23
    [Modbreak IEX: Gelieve niet voortdurend dezelfde inhoudsloze berichten op het forum te plaatsen, bericht is verwijderd.]
  14. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 25 februari 2016 13:30
    quote:

    Natte krant schreef op 25 februari 2016 12:09:

    @xynix: nog iets gehoord van tt?

    Als dat niet zo is dan zet ik toch mijn speculatie kaart in..
    btw: zo bot was je mail nu toch ook weer niet.
    Laat xynix toch met rust. Hij is nog bezig de 0-0 van PSV te verstouwen, gunstig of niet?? Zo is hij ook bezig met TT.

    Ik heb net als xynix geleden onder de koersval, wat dacht je? Ik hoop dat zijn cash uit zijn oude huis tijdig vrijkomt.

    Bij mij komt geen cash meer zonder meer vrij, ik ben door mijn pensioen afhankelijk van het idiote bankvriendelijke maar spaarders-onvriendelijke rentebeleid van de ECB, met de zegen van de zeis (Dijssel) en Knot. What's in a name?

    Mijn idioot zware overweging in TT is mijn pensioen. Ik ben dus bevooroordeeld. Maar eerlijk als het over cijfers gaat.

    En nog iets. Ik ken vanuit mijn oude beroep diverse ontwikkelaars bij Bosch, ik geef toe: allen 50+.
    Maar precieser: Bosch-Blaupunkt in Hildesheim. En nog af en toe kom ik hun namen tegen bij patenten.
    Bij Bosch-patenten? Nee, bij TT-patenten!

  15. Dokus 25 februari 2016 13:40
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 25 februari 2016 13:30:

    [...]

    Laat xynix toch met rust. Hij is nog bezig de 0-0 van PSV te verstouwen, gunstig of niet?? Zo is hij ook bezig met TT.

    Ik heb net als xynix geleden onder de koersval, wat dacht je? Ik hoop dat zijn cash uit zijn oude huis tijdig vrijkomt.

    Bij mij komt geen cash meer zonder meer vrij, ik ben door mijn pensioen afhankelijk van het idiote bankvriendelijke maar spaarders-onvriendelijke rentebeleid van de ECB, met de zegen van de zeis (Dijssel) en Knot. What's in a name?

    Mijn idioot zware overweging in TT is mijn pensioen. Ik ben dus bevooroordeeld. Maar eerlijk als het over cijfers gaat.

    En nog iets. Ik ken vanuit mijn oude beroep diverse ontwikkelaars bij Bosch, ik geef toe: allen 50+.
    Maar precieser: Bosch-Blaupunkt in Hildesheim. En nog af en toe kom ik hun namen tegen bij patenten.
    Bij Bosch-patenten? Nee, bij TT-patenten!

    Toyota alone has patented over 2,000 new driverless tech inventions in the last five years, double the number two player Bosch.
  16. [verwijderd] 25 februari 2016 13:45
    quote:

    Natte krant schreef op 25 februari 2016 12:09:

    @xynix: nog iets gehoord van tt?

    Als dat niet zo is dan zet ik toch mijn speculatie kaart in..
    btw: zo bot was je mail nu toch ook weer niet.
    Nee, het zelfde onbeschofte stilzwijgen dat ik onderhand wel gewend ben. Hele slechte beurt van Bisera Grubesic.

    Ik heb zojuist ook nog even telefonisch geprobeerd en kreeg een dame aan de lijn die zei relatief nieuw in de organisatie te zijn. Het leek alsof HARMAN geen nieuw begrip voor haar was. Voor de rest was het waarschijnlijk weer een "afpoeier"-poging. Ze moest iemand iemand anders raadplegen en "would look into it".

    corporate.tomtom.com/contact-us.cfm

    Wellicht willen er nog andere forumleden bellen met de zelfde vraag waarom er geen HARMAN persbericht komt? Hoe meer pogingen even lomp onbeantwoord blijven hoe sterker t.z.t. een eventuele "irritatie-brief" is naar de RvB/RvC met afschrift naar de VEB.

    In de tussentijd moet IR misschien de titel van de pagina laten aanpassen in:

    "DON'T CONTACT US, NEVER EVER!!!!!!"
4.386 Posts
Pagina: «« 1 ... 205 206 207 208 209 ... 220 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 01 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april (def)
    2. China inkoopmanagersindex industrie (Caixin) april
    3. NL omzet detailhandel maart
    4. Wolters Kluwer Q1-cijfers
    5. Beurzen Euronext gesloten vanwege Dag van de Arbeid
    6. Chinese beurzen gesloten
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. GlaxoSmithKline Q1-cijfers
    9. VS hypotheekaanvragen - wekelijks
    10. Kraft Heinz Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht