Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,620
  • Verschill

    -0,105 -1,83%
  • Volume

    419.532 Gem. (3M) 329,3K
  • Bied

    5,610  
  • Laat

    5,830  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom Maart 2016

3.389 Posts
Pagina: «« 1 ... 64 65 66 67 68 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Leeuw 007 9 maart 2016 12:52
    [Modbreak IEX: Gelieve niet voortdurend dezelfde niet onderbouwde berichten op het forum te plaatsen, bericht is verwijderd.]
  2. [verwijderd] 9 maart 2016 12:53
    quote:

    shakermaker schreef op 9 maart 2016 12:32:

    [...]

    Lijkt me realistisch dat iedereen zo'n abbo neemt, want wie wil er nu met verouderde data rondrijden?

    2500 miljoen / 230 miljoen aandelen = 11,4 EUR p/a omzet. Alleen op Automotive.

    Aandeel naar de 100 en hoger komt dan wel heel dichtbij.
    Met een marge van 60% is dat vrij zeker. Die marge kan ook snel 70%- 80% worden.

    Volgens de altijd ultra-voorzichtige Goddijn wordt het 50% marktaandeel voor TomTom (nu zo'n 20%).
    100% take-rate in 2020 kan ook ergens 2021-2023 worden. 75% in 2020 lijkt mij zo'n beetje de ondergrens (marktexperts zoals Gartner verwachten minimaal groeiversnelling naar 60% in de komende jaren).
  3. [verwijderd] 9 maart 2016 13:03
    quote:

    Leeuw 007 schreef op 9 maart 2016 12:52:

    [...]
    Je koppie erbij houden?
    Het is gewoon een feit dat TomTom straks al zijn klanten gaat kwijt raken aan here.
    Wat een onzin. Als dat een feit is, dan heeft Google nu kennelijk in het geheim TomTom reeds overgenomen (voor ergens minimaal 6-8 miljard) en lopen alle klanten straks naar HERE.

    Feit is dat volgens Goddijn het marktaandeel van TomTom in automotive 50% wordt.
    Feit is ook dat Google geen positie heeft in Automotive en geen automotive grade maps heeft. Misschien dat ze dit wel willen in de toekomst. Zelf maken gaat heel lang duren. Toch maar TomTom overnemen dan?
    Allemaal speculatie.

    Goddijn is in de regel de meest betrouwbare in zijn uitspraken. Kennelijk heeft hij dus al nieuwe deals in de tas want anders doe je geen uitspraak van 50% marktaandeel in automotive.
    Hij zei tijdens de q4-CC ook blij te zijn om in 2015 voor nieuwe klanten reeds extra ontwikkelingskosten te mogen maken (drukt de wpa in 2015 met 23 cent; nog even los van de andere ontwikkelingskosten).
  4. [verwijderd] 9 maart 2016 13:08
    quote:

    Leeuw 007 schreef op 9 maart 2016 12:52:

    [...]
    Je koppie erbij houden?
    Het is gewoon een feit dat TomTom straks al zijn klanten gaat kwijt raken aan here.
    Persoonlijk denk ik ook dat HERE meer klanten erbij krijgt en ook wilt samenwerken met andere technologische bedrijven. In het samenwerken zit namelijk de kracht van kostenbesparing en het delen van informatie. Uiteindelijk komt dit de consument ten goede.

    Ik krijg persoonlijk argwaan van mensen die super positief zijn over TomTom zelfs als de koers zwaar omlaag gaat. Je hoort dan verhalen, zoals: de shorters zijn er nu bijna uit. Deze bank zit er nog 1 week in en moet dan echt verkopen, en dan ligt de weg naarboven weer vrij. Ander verhaal Als JdM erin zit dan moet je zeker in TomTom zitten, lachen.

    Je mag op dit forum geen ander geluid laten horen. Over de ZwarteRidder werd ook al raar gedaan. Hier werd door de uber positieve personen gesproken over ene Jos.
  5. [verwijderd] 9 maart 2016 13:10
    quote:

    Leeuw 007 schreef op 9 maart 2016 12:52:

    [...]
    Je koppie erbij houden?
    Het is gewoon een feit dat TomTom straks al zijn klanten gaat kwijt raken aan here.
    Noem eens 1 voorbeeld dan?

  6. [verwijderd] 9 maart 2016 13:12
    quote:

    Vuurgoudhaantjes schreef op 9 maart 2016 13:08:

    [...]

    Persoonlijk denk ik ook dat HERE meer klanten erbij krijgt en ook wilt samenwerken met andere technologische bedrijven. In het samenwerken zit namelijk de kracht van kostenbesparing en het delen van informatie. Uiteindelijk komt dit de consument ten goede.

    Ik krijg persoonlijk argwaan van mensen die super positief zijn over TomTom zelfs als de koers zwaar omlaag gaat. Je hoort dan verhalen, zoals: de shorters zijn er nu bijna uit. Deze bank zit er nog 1 week in en moet dan echt verkopen, en dan ligt de weg naarboven weer vrij. Ander verhaal Als JdM erin zit dan moet je zeker in TomTom zitten, lachen.

    Je mag op dit forum geen ander geluid laten horen. Over de ZwarteRidder werd ook al raar gedaan. Hier werd door de uber positieve personen gesproken over ene Jos.
    Als TT echt goud zou zijn, dan stond de koers niet op 8, en de markt heeft altijd gelijk. Ik zit er nog steeds in, maar het vertrouwen is de laatste weken wel een stuk minder geworden. Ik vrees dat TT de boot gaat missen, aan Google en Here.
  7. [verwijderd] 9 maart 2016 13:14
    quote:

    groeibriljant schreef op 9 maart 2016 13:03:

    [...]

    Wat een onzin. Als dat een feit is, dan heeft Google nu kennelijk in het geheim TomTom reeds overgenomen (voor ergens minimaal 6-8 miljard) en lopen alle klanten straks naar HERE.

    Feit is dat volgens Goddijn het marktaandeel van TomTom in automotive 50% wordt.
    Feit is ook dat Google geen positie heeft in Automotive en geen automotive grade maps heeft. Misschien dat ze dit wel willen in de toekomst. Zelf maken gaat heel lang duren. Toch maar TomTom overnemen dan?
    Allemaal speculatie.

    Goddijn is in de regel de meest betrouwbare in zijn uitspraken. Kennelijk heeft hij dus al nieuwe deals in de tas want anders doe je geen uitspraak van 50% marktaandeel in automotive.
    Hij zei tijdens de q4-CC ook blij te zijn om in 2015 voor nieuwe klanten reeds extra ontwikkelingskosten te mogen maken (drukt de wpa in 2015 met 23 cent; nog even los van de andere ontwikkelingskosten).
    Dat jullie nog op die inhoudsloze bashers reageren ipv negeren is op zich al een prestatie;)
  8. [verwijderd] 9 maart 2016 13:16
    www.t3.com/news/fords-new-3d-mapping-... Ford: According to Ford, the solution is a 3D mapping tool that actively logs every route you drive - so when you return on a day with grim weather, the car's AI simply reworks its records to suit the new environmental factors. 3D mapping system can detect single snow flakes Zou dit TomTom zijn??
  9. [verwijderd] 9 maart 2016 13:16
    quote:

    pieter1960 schreef op 9 maart 2016 13:12:

    [...]

    Als TT echt goud zou zijn, dan stond de koers niet op 8, en de markt heeft altijd gelijk. Ik zit er nog steeds in, maar het vertrouwen is de laatste weken wel een stuk minder geworden. Ik vrees dat TT de boot gaat missen, aan Google en Here.
    Dat is nu het mooie van deze groeimarkt, er gaan tientallen boten, ze kunnen de boot van Google en die van Here missen, en zelf uitzoeken welke boot ze willen pakken.
  10. Meryntje 9 maart 2016 13:24
    quote:

    Vici schreef op 9 maart 2016 13:23:

    Een Hyundai hoofddealer berichtte dit: IONIQ takes connectivity to the next level with Android Auto, Apple Car Play & TomTom Live: bit.ly/Hyundai-IONIQ
    Dank Vici. Heb er een AB aangehangen.

    Je bent één van mijn preferred posters.

    Groet uit Grunn.
  11. Meryntje 9 maart 2016 13:34
    quote:

    Natte krant schreef op 9 maart 2016 12:35:

    Knip en plak ingenieur.
    Heb er een AB aangehangen. Elke keer weer lachen om je rake hilarische opmerkingen.

    Moet wel zeggen dat de ingenieur er veel werk van maakt en tijd insteekt om ons op het "rechte" pad te houden.

    Groet uit Grunn.
  12. [verwijderd] 9 maart 2016 13:39
    quote:

    groeibriljant schreef op 9 maart 2016 12:08:

    [...]

    Wat je nu ziet in de cijfers van TomTom is nog niet het 20% marktaandeel c.q. de 27% take-rate. Eerder de helft daarvan.

    50% marktaandeel in 2020 is bij een take-rate van 100% even zeer grof berekend zo'n 2,5 miljard omzet (waarvan 1/4-1/3 China). Maar dat is op basis van de huidige marktprijzen van zo'n 50 euro per auto.
    De markt verschuift zeer waarschijnlijk meer en meer naar abonnementen op de real-time services (zie oa Renault en Volkswagen). Dan wordt het jaarlijks stapelen van abonnementen. Ook HD-Maps + RoadDNA kan voor hogere inkomsten per auto gaan zorgen.
    Je kunt het ook nog anders berekenen.
    Vrij grof 300 miljoen orderboek Automotive 2015 = 20-25% marktaandeel? (take-rate 27% volgens Goddijn Q3-CC).

    Markt nu dus ergens tussen 1,2-1,5 miljard (kan aardig kloppen denk ik)

    Gaat op termijn met 100% take-rate naar 4,4-5,5 miljard
    (als verkoopmodel en prijzen per auto gelijk blijven; hogere prijzen en jaarabonnementen op de real-time services kunnen die omzet nog naar een fors hoger niveau tillen)
    (75% take-rate in 2020? en wordt die 100% in periode 2021-2025 bereikt?)
    .

    50% marktaandeel is dan ergens tussen de 2-3 miljard omzet.
    60% marge lijkt mij de ondergrens. 70%-80% kan vrij gemakkelijk.

    Ook 20%-30% marktaandeel is al mooi. Maar de ultra-voorzichtige Goddijn himself verwacht 50%!
  13. forum rang 4 shaai 9 maart 2016 13:47
    quote:

    groeibriljant schreef op 9 maart 2016 13:39:

    [...]

    Je kunt het ook nog anders berekenen.
    Vrij grof 300 miljoen orderboek Automotive 2015 = 20-25% marktaandeel? (take-rate 27% volgens Goddijn Q3-CC).

    Markt nu dus ergens tussen 1,2-1,5 miljard (kan aardig kloppen denk ik)

    Gaat op termijn met 100% take-rate naar 4,4-5,5 miljard
    (als verkoopmodel en prijzen per auto gelijk blijven; hogere prijzen en jaarabonnementen op de real-time services kunnen die omzet nog naar een fors hoger niveau tillen)
    (75% take-rate in 2020? en wordt die 100% in periode 2021-2025 bereikt?)
    .

    50% marktaandeel is dan ergens tussen de 2-3 miljard omzet.
    60% marge lijkt mij de ondergrens. 70%-80% kan vrij gemakkelijk.

    Ook 20%-30% marktaandeel is al mooi. Maar de ultra-voorzichtige Goddijn himself verwacht 50%!
    goeie rekensom!
    alleen:
    als verkoopmodel en prijzen per auto gelijk blijven; hogere prijzen en jaarabonnementen op de real-time services

    hoger? bij meer auto's per klant en sowieso gaan die imo logischerwijs dalen

    Is het niet omdat het logisch is, dan wel omdat de klanten de amrge wel erg hoog vinden in de cutthroat, dunne marge, autobusiness
  14. [verwijderd] 9 maart 2016 13:51
    quote:

    shaai schreef op 9 maart 2016 13:47:

    [...]

    goeie rekensom!
    alleen:
    als verkoopmodel en prijzen per auto gelijk blijven; hogere prijzen en jaarabonnementen op de real-time services

    hoger? bij meer auto's per klant en sowieso gaan die imo logischerwijs dalen

    Is het niet omdat het logisch is, dan wel omdat de klanten de amrge wel erg hoog vinden in de cutthroat, dunne marge, autobusiness
    HD-Maps zijn duurder.

    Bij Renault en Volkswagen zie je nu al jaarabonnementen op de real-time services.
  15. [verwijderd] 9 maart 2016 13:55
    quote:

    pieter1960 schreef op 9 maart 2016 09:58:

    Ik weet niet waar het naar toe moet , met de koers, gelukkig heb ik de helft van mijn TT omgeruild voor AND, die koers gaat echt knallen vermoed ik. Die heeft ruimte om naar de 20 a 30 te gaan. Ook bij een positieve beurs weet TT zich niet te herstellen. Ik moet mij helaas bij Vuurgoudhaantjes en Leeuw aansluiten dat we de 5 gaan zien, en dat gaat niet zo heel lang meer duren.
    Beetje raar, als je dat denkt, en er toch nog voor de helft in zit...
  16. [verwijderd] 9 maart 2016 13:58
    quote:

    Girakian1 schreef op 9 maart 2016 13:55:

    [...]

    Beetje raar, als dat denkt, en er toch nog voor de helft in zit...
    Waarom raar, zeker weten doe je het natuurlijk nooit.
  17. [verwijderd] 9 maart 2016 13:58
    quote:

    Girakian1 schreef op 9 maart 2016 13:55:

    [...]

    Beetje raar, als dat denkt, en er toch nog voor de helft in zit...
    Life is funnier than shit (Joe - Once Upon A Time In America).
3.389 Posts
Pagina: «« 1 ... 64 65 66 67 68 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 01 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april (def)
    2. China inkoopmanagersindex industrie (Caixin) april
    3. NL omzet detailhandel maart
    4. Wolters Kluwer Q1-cijfers
    5. Beurzen Euronext gesloten vanwege Dag van de Arbeid
    6. Chinese beurzen gesloten
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. GlaxoSmithKline Q1-cijfers
    9. VS hypotheekaanvragen - wekelijks
    10. Kraft Heinz Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht