Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,620
  • Verschill

    -0,105 -1,83%
  • Volume

    419.532 Gem. (3M) 329,3K
  • Bied

    5,610  
  • Laat

    5,830  
+ Toevoegen aan watchlist

De hype cycle van self-driving cars

3.871 Posts
Pagina: «« 1 ... 86 87 88 89 90 ... 194 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 23 augustus 2016 22:54
    Lidar is volgens Mobileye puur ondersteunend als redundancytool. Niet nodig voor het bouwen van hun versie van High-Defenition maps:
    Citaat uit bovenstaand (vrij slecht speech to text) transcript.

    ....maybe you can talk about LIDAR is that the key to making level 4 autonomy possible?

    Amnon Shashua

    ...But just a CSLP approach is camera and radar-centric where LIDAR acts as a redundant range sensing support where needed. And I would say that this has two advantages. First, the high definition maps can be created and updated without relying on detailed 3D sensing, this is due to the REM technology based on high resolution camera sensing. Second is simplifying the industrialization of solid state LIDARs because of the LIDAR is only contributing redundancy range related, range measurement redundancy and therefore it would simplify the industrialization of solid state LIDARs. And this is an approach that would be very cost effective and bring the cost of the entire system to few thousands of dollars because camera, because it is the really camera and radar-centric and also the maps are built through camera technology.


    Dit is een duidelijke handreiking naar Delphi. Zij hebben een groot belang in Quanergy, één van de makers van solid-state Lidar.
  2. B_B 24 augustus 2016 01:31
    quote:

    groeibriljant schreef op 23 augustus 2016 11:10:

    [...]

    Delphi kan het kennelijk niet alleen en ziet de markt naar Bosch gaan.

    Mobileye is er recent bij Tesla uitgegooid dus kennelijk is partneren met een tier 1 de enig overgebleven optie.

    Iig geen teken van sterkte dat deze 2 partijen elkaar vinden. Nu al roepen dat ze bij CES2017 gaan presenteren geeft al aan dat ze daar weer gigantisch gaan blufpokeren. Of de markt dat blijft geloven valt te betwijfelen.

    Ook het verschuiven van de datum voor een eerste contract voor Rem van eind dit jaar naar begin volgend jaar geeft aan dat Mobileye momenteel zwaar onder druk staat. Deze verschuiving is een teken dat Volkswagen mogelijk afhaakt c.q. toch niet zo geinteresseerd is.
    Tue Aug 23, 2016 10:10am EDT
    Bosch rejects diesel allegations as 'wild and unfounded'

    www.reuters.com/article/us-volkswagen...
  3. [verwijderd] 24 augustus 2016 08:51

    @ Hik

    delphi & mbly samenwerking of meer ? gerucht dat delphi een belang overweegt in mbly , waar of niet ? hoe dan ook mbly ging gisteren dik 6% in de plus

    CITI leest dit aandeel werkelijk briljant 37,50$ erin 50$ winst nemen ( 1e target), onder in de 40$ op de correctie weer opladen voor nu 60$ einde jaar
    en dat allemaal in 1 jaar

    ook de TT goed nieuws maanden komen eraan, nu maar hopen dat ze het allemaal met ons willen delen, aandeel nog steeds on target voor 10 einde jaar, zelfs de high van 12 is mogelijk moeten ze wel wat willen ondernemen.

    Tesla - Elon lult het aandeel verder omhoog, de vraag is wel hoelang gaat dit feest nog duren ?
  4. [verwijderd] 24 augustus 2016 09:07
    quote:

    potpourri schreef op 24 augustus 2016 08:51:

    @ Hik

    delphi & mbly samenwerking of meer ? gerucht dat delphi een belang overweegt in mbly , waar of niet ? hoe dan ook mbly ging gisteren dik 6% in de plus

    CITI leest dit aandeel werkelijk briljant 37,50$ erin 50$ winst nemen ( 1e target), onder in de 40$ op de correctie weer opladen voor nu 60$ einde jaar
    en dat allemaal in 1 jaar

    ook de TT goed nieuws maanden komen eraan, nu maar hopen dat ze het allemaal met ons willen delen, aandeel nog steeds on target voor 10$ einde jaar, zelfs de high van 12 is mogelijk moeten ze wel wat willen ondernemen.

    Tesla - Elon lult het aandeel verder omhoog, de vraag is wel hoelang gaat dit feest nog duren ?

    Mobileye 'lijkt' aan de budgetten van alle OEM's te willen knabbelen door ze vóór te zijn en een totale oplossing te ontwikkelen (met eventueel meerdere opties voor de luxere varianten), samen met Delphi. Hij wil ze zogezegd ontzorgen'. Met als argument dat ze dan zelf niet zoveel allemaal hetzelfde hoeven te ontwikkelen om dat het uiteindelijk toch allemaal op hetzelfde neer gaat komen. Hij heeft natuurlijk wel een punt. Jaja...
    Qua samenwerking zijn het elkaar goed aanvullende bedrijven, met name op software/AI gebied (door de Ottomatika overname van Delphi in 2015) komen ze samen heel ver. Delphi is natuurlijk alomtegenwoordig en dat geldt ook voor Mobileye. Ingangen richting autobouwers zijn er hierdoor genoeg. Tevens neemt Delphi in hun kielzog ook nog eens Quanergy (de maker van solid-state Lidar) mee dat ze zwaar financieel supporten en waar ze ook een belang in hebben.
    Ik vind het een sterke combi en zou niet gelijk willen zeggen dat Delphi uit is op een belang. De totale investering tot de ready to market versie is zeer bescheiden. Uit het transcript lees ik dat het voor beiden over enkele honderden miljoenen gaat.

    Deze keer ga ik meeliften op CITI's advies. Ben er tot nu toe gewoon in blijven zitten. Dat is niet verkeerd tot nu toe. Maar met jouw CITI-advies kan het beter.
    Mobileye komt naar eigen zeggen tegen het einde van het jaar met nog meer namen op de proppen. Het wordt weer een zeer levendige CES, met hopelijk eindelijk ook eens een nieuwsklapper vanuit Tom2.
  5. [verwijderd] 24 augustus 2016 09:09
    quote:

    Hik schreef op 23 augustus 2016 22:54:

    Lidar is volgens Mobileye puur ondersteunend als redundancytool. Niet nodig voor het bouwen van hun versie van High-Defenition maps:
    Citaat uit bovenstaand (vrij slecht speech to text) transcript.

    ....maybe you can talk about LIDAR is that the key to making level 4 autonomy possible?

    Amnon Shashua

    ...But just a CSLP approach is camera and radar-centric where LIDAR acts as a redundant range sensing support where needed. And I would say that this has two advantages. First, the high definition maps can be created and updated without relying on detailed 3D sensing, this is due to the REM technology based on high resolution camera sensing. Second is simplifying the industrialization of solid state LIDARs because of the LIDAR is only contributing redundancy range related, range measurement redundancy and therefore it would simplify the industrialization of solid state LIDARs. And this is an approach that would be very cost effective and bring the cost of the entire system to few thousands of dollars because camera, because it is the really camera and radar-centric and also the maps are built through camera technology.


    Dit is een duidelijke handreiking naar Delphi. Zij hebben een groot belang in Quanergy, één van de makers van solid-state Lidar.
    Tsja, die Sashua kennen we inmiddels al wat langer als grote sprookjesverteller. Preekt nu ook weer voor eigen parochie. Vermoedelijk denkt Delphi: ach laten we maar even kijken wat ze aan kennis kunnen leveren. Delphi werkt net als Bosch, Continental, Harman etc.etc. zo'n beetje met de hele wereld samen.

    Tesla weet inmiddels wel beter en gooide recent Mobileye de deur uit.

    En ook het zogenaamde eerste Rem-contract met Volkswagen ziet er niet goed uit voor ze. De termijn is nu plotseling verschoven naar volgend jaar. Denk dat ook VW is afgehaakt.

  6. [verwijderd] 24 augustus 2016 09:24
    quote:

    potpourri schreef op 24 augustus 2016 08:51:

    @ Hik

    delphi & mbly samenwerking of meer ? gerucht dat delphi een belang overweegt in mbly , waar of niet ? hoe dan ook mbly ging gisteren dik 6% in de plus

    CITI leest dit aandeel werkelijk briljant 37,50$ erin 50$ winst nemen ( 1e target), onder in de 40$ op de correctie weer opladen voor nu 60$ einde jaar
    en dat allemaal in 1 jaar

    ook de TT goed nieuws maanden komen eraan, nu maar hopen dat ze het allemaal met ons willen delen, aandeel nog steeds on target voor 10 einde jaar, zelfs de high van 12 is mogelijk moeten ze wel wat willen ondernemen.

    Tesla - Elon lult het aandeel verder omhoog, de vraag is wel hoelang gaat dit feest nog duren ?

    Tja, Elon Musk is een feest voor de belegger, de twijfel bij mij dat het bij TT niet gaat gebeuren, word met de dag groter. Misschien gaat TT het toch niet worden, de sector is zo hot, en we staan rond de 8,25.
  7. [verwijderd] 24 augustus 2016 09:31
    quote:

    groeibriljant schreef op 24 augustus 2016 09:09:

    [...]

    Tsja, die Sashua kennen we inmiddels al wat langer als grote sprookjesverteller. Preekt nu ook weer voor eigen parochie. Vermoedelijk denkt Delphi: ach laten we maar even kijken wat ze aan kennis kunnen leveren. Delphi werkt net als Bosch, Continental, Harman etc.etc. zo'n beetje met de hele wereld samen.

    Tesla weet inmiddels wel beter en gooide recent Mobileye de deur uit.

    En ook het zogenaamde eerste Rem-contract met Volkswagen ziet er niet goed uit voor ze. De termijn is nu plotseling verschoven naar volgend jaar. Denk dat ook VW is afgehaakt.

    @GB, ik ken al langere tijd je aversie tegen Mobileye, maar wat ik me afvraag is: denk je niet dat vóór dat gerenommeerde bedrijven in zee gaan met Mobileye ook niet zoiets hebben van "laat eerst maar eens iets zien en dan praten we verder"? En dat dat inderdaad gebeurd is? En dat ze daarvan op zijn minst gecharmeerd waren en misschien zelfs wel van onder de indruk? En dat ze toen hebben gezegd, oké we gooien onze naam dus niet te grabbel en we gaan de samenwerking aan? En dat gaan we dan ook nog eens breed uitmeten in de pers?
    Op de open dag heb ik gesproken met JM de Vries en ondanks dat Justin beweert dat hij Mobileye toen al (net zoals ik toen), en nu nog steeds (maar ik niet meer) "vaporware" vindt, moest JM de Vries bekennen dat het ook voor Tom2 een zeer disruptive move was en dat ze er echt last van hebben gehad.

    Qua Tesla-Mobileye relatie krijgen we natuurlijk nooit boven tafel wie er nu wie de bons heeft gegeven en wat er in achterkamertjes heeft gespeeld.
    Ik hoop oprecht dat Tesla voor Tom2/Bosch kiest, maar vooralsnog zie ik geen tekenen die daarop wijzen. Hij heeft het wel over een radar-pointcloud, maar nog steeds niet over Lidar. Musk moet eerst de morrende beleggers tevreden zien te houden met een nog snellere (in godsnaam: waarom?) en langer doorrijdende Tesla om zo te verantwoorden waarom hij zijn familie gered heeft met een investering die vanuit het bedrijf Tesla gezien nu niet bepaald voor de hand liggend of noodzakelijk had geweest.
  8. [verwijderd] 24 augustus 2016 09:41
    Ze maken prima sensoren bij Mobileye, maar zien terecht dat ze de softwareMijn aversie is gebaseerd op de sprookjes die die Sashua verteld. Met camera's en crowd maak je nog geen goede kaarten. En een positioneringslaag is verder wat anders dan HD-kaarten. En dat beginnen ze nu zelf ook te beseffen door de samenwerking te zoeken met Here en TomTom.

    Jou betrap ik ook op die kaarten 2.0 onzin. Het zijn GEEN kaarten, maar een positioneringslaag.

    Tesla prikt door de sprookjes van Mobileye heen en gooit ze nu de deur uit.
    Die kiezen vrijwel zeker voor Bosch + TomTom. Simpelweg omdat dat superieure en reeds ontwikkelde technologie is. Kunnen ze nu al voor Autopilot 2.0 gebruiken en niet pas ergens vanaf 2019/2020.

    Op CES2017 zullen we wel weer nieuwe sprookjes horen van Sashua. Ondertussen lijkt de realiteit dat naast Tesla ook Volkswagen niet langer met ze in zee te willen gaan. Dat wordt even tussen de regels door gemeld; eerste REM-contract is plotseling verschoven naar volgend jaar!
  9. [verwijderd] 24 augustus 2016 09:44

    bij rtlz ook al zo negatief over Tesla.
    Ik zit wel in de Elon Musk fanclub, betere batterij voor iedereen die nu sneller en verder wil, goede prijs waardoor de kosten voor model 3 omlaag kunnen.
    Daarnaast geen vragen over autopilot 2.0 beantwoorden maar wel laten doorschemeren dat het beter is dan verwacht met enkele verrassingen, ook hier maximaal scoren voor Tesla en voor het aandeel Tesla.

    Naast TT, heb ik kleine posities Tesla en MBLY, in ieder geval leuk om te volgen
  10. joe123 24 augustus 2016 15:45
    Straks om 17u30 op Z-Today.
    Interview over de wederopstanding van tom tom.
    Men gaat het hebben over de kaarten van de zelfrijdende auto's.

  11. NoWorry 24 augustus 2016 16:10
    quote:

    joe123 schreef op 24 augustus 2016 15:45:

    Straks om 17u30 op Z-Today.
    Interview over de wederopstanding van tom tom.
    Men gaat het hebben over de kaarten van de zelfrijdende auto's.

    Ben benieuwd of Josti ook wordt benaderd als sector-expert.

    Groet
  12. [verwijderd] 24 augustus 2016 18:36
    quote:

    Hik schreef op 23 augustus 2016 15:23:

    [...]

    George Hotz's Comma.ai gebruikt inmiddels ook NVidia DrivePX voor hun SDC. Ook hier de term CNN.

    Waar denk je dat Tesla, Ford, GM, etc mee bezig zijn? Iedereen is met CNN's bezig, dit is Musk's 'What we’ve got will blow people’s minds, it blows my mind...'.

    Mocht het je echt interesseren, hier een redelijk toegankelijke uitleg.

    ujjwalkarn.me/2016/08/11/intuitive-ex...
  13. [verwijderd] 24 augustus 2016 19:29
    quote:

    Slainte schreef op 24 augustus 2016 18:36:

    [...]

    Waar denk je dat Tesla, Ford, GM, etc mee bezig zijn? Iedereen is met CNN's bezig, dit is Musk's 'What we’ve got will blow people’s minds, it blows my mind...'.

    Mocht het je echt interesseren, hier een redelijk toegankelijke uitleg.

    ujjwalkarn.me/2016/08/11/intuitive-ex...

    "Komaan, het is lekker weer dus ik zet eens wat positieve gedachten op het forum"

    @Slainte, Ik denk persoonlijk dat Musk Nvidia Drive heeft gekozen voor Autopilot 2.0.
    Nvidia maakt snel vorderingen en ook George Hotz is er ineens op overgestapt (we kennen vast nog wel zijn eerste filmpje van de 'zelfrijdende' auto die afgeladen vol zat met electronica en bedrading).
    De concurrentie is trouwens moordend en de beweging die Mobileye/Delphi hebben ingezet is heel logisch en anderen zullen volgen.

    In the end hebben we straks nog maar één kaart. De overheid wil het, OEM-ers willen het, verzekeraars eisen het. Het begrip kaart mag dan van mij uitgelegd worden zoals Mobileye of TomTom of Google het interpreteert. We rijden straks met zijn allen in één virtuele wereld. Het kan niet zo zijn dat er verschillende interpretaties van de werkelijkheid bestaan.
    Updates van kaarten zijn hoe dan ook sensor-based en crowdsourced.

    Wie gaat wat leveren? Ik denk dat heel veel partijen een stukje gaan leveren. Amazon/Microsoft/Intel en anderen: ze zullen de cloud en de backoffice inrichten en tegen abonnementsprijs faciliteren aan OEM-ers. Dit allemaal volgens open standaarden.
    In de auto zullen er behoorlijk wat partijen zijn die de sensoren, verwerking hiervan naar drivetrain, CPU's en communicatie gaan leveren. Ook hier wordt straks gewoon een open communicatie standaard voor gebruikt. Net zoals nu al gaande is voor V2X.

    Vorig jaar zei ik al dat 2016 het jaar van de allianties en coöperaties zou worden. Ook heb ik toen "delen is het nieuwe bezitten" gezegd. Ik zie het allemaal gebeuren in het Automotive speelveld.

    Ik had gehoopt dat Tom2 hier ook al mee aan de slag zou gaan en meer samenwerkingen zou aangaan en beter zou gaan communiceren. Helaas blijven ze me de indruk geven dat ze de heilige graal in handen denken te hebben en alles alleen uit willen vinden. Dat kan goed uitpakken als ze met iets unieks komen. Mocht dat niet zo zijn dan verdampt de waarde waar we bij staan. Het unieke selling-point van Tom2 wat voor ons bekend is, is nu namelijk een beetje aan het verwateren. Vandaag al een filmpje gezien van een start-up die op basis van de huidige GPS/GNSS met een nauwkeurigheid van 1 cm kunnen localiseren. Dat maakt RoadDNA dus overbodig. En wat is nu de werkelijke waarde van het feit dat ze "De enige onafhankelijke kaartenleverancier" zijn?
    Natuurlijk zijn ze in werkelijkheid alweer met iets totaal anders bezig (hoop ik), ze zullen wel moeten. Alleen vertellen ze het niet aan de aandeelhouder en horen we het vaak pas achteraf. Ze zijn inmiddels alweer aan het afschrijven op het RT-platform terwijl er geen betalende klanten lijken te zijn. De remmende voorsprong treedt dan op: schot voor de boeg?
    Ik vrees de eerstkomende CES. Als het niet goed gaat met de Q3 cijfers en de CC, dan gaan we echt naar ongekende lage koersen. Vorig jaar was het effect van (grotendeels) de CES: 12 -> 8 euro. Komende CES van 8 -> ?? euro?
  14. forum rang 6 leonardus65 24 augustus 2016 19:54
    Lekker positieve gedachte heb jij @Hik , als je denkt dat de koers weer dik onder de 8 gaat zeg dan gewoon dat je het negatief ziet, dus koers (dik) onder de 8.
  15. [verwijderd] 24 augustus 2016 19:54
    @Hik
    Tesla met Nvidia denk ik ook.
    Eén kaart waren we het al over eens. Ik geloof trouwens nog steeds in geen kaart, zeker met de ontwikkelingen op het gebied van CNN's. Echter in beide gevallen: wat blijft er voor TOM2 over?
    RoadDNA kunnen ze nu al gaan afschrijven.

    Maar, huh, "positieve gedachten" zei je. Waarom zit je eigenlijk nog in TOM2?
  16. [verwijderd] 24 augustus 2016 20:07
    @hik, 2016 het jaar van de allianties, dat is de goede zin uit je betoog.

    Ik verwacht wel dat TT daar vol mee bezig is en helemaal niet zijn eigen weg gaat.
    Voor zo'n klein navigatiebedrijfje zie ik juist tig tekenen van samenwerking met grote klanten en grote partners. Slechte communicatie past juist bij samenwerking.

    Kaarten zullen uiteindelijk een standaard zijn, maar dan praat je over 2030 of zo, juist in de jaren 2020 tot 2030 zal er veel geld te verdienen zijn, ook voor TT. Juist omdat ze zoveel partners hebben en niks op hun eigen houtje doen.
  17. [verwijderd] 24 augustus 2016 21:23
    @hik

    Zelden zulke onzin van je gelezen.

    Iedereen werkt zo'n beetje met iedereen samen in deze fase van research voor HAD 4+5. Ondertussen wordt ADAS/HAD 2+3 nu al stapje voor stapje ingevoerd. Zie de deal van TomTom met Volvo.

    Tesla heeft Mobileye aan de kant gezet omdat die alleen een sprookje konden leveren. Nvidia is ook nog volop in ontwikkeling en gaat echt geen kaarten opleveren; wel plaatjes voor de positioneringslaag.
    Mijn verwachting is dat Tesla nu Bosch + TomTom gaat kiezen omdat die als enige partij een werkende oplossing kunnen leveren.

    De standaard voor kaarten is er overigens ook al en heet NDS. Er komt geen overheidskaart maar wel een kwaliteitseis voor de SDC.

    2016 jaar van allianties is ook grote onzin. Was 2015 ook en wordt 2017 ook. En die allianties gaan nog wel even door. Veranderen ook. Zie bijvoorbeeld Tesla dat Mobileye de deur uitgooit en een nieuwe alliantie aangaat. En Volvo, de trouwste klant van Here, dat nu kiest voor TomTom. En ook de allianties van TomTom met Apple en Uber groeien en groeien.

    Overigens werkt TomTom ook voor RoadDNA met heel veel partijen samen.

    Ben je soms door de hitte bevangen?

    Mijn inschatting is dat we de komende CES niet op 8 maar eerder op ergens 15-20 staan. Er komt veel goed nieuws aan. En al helemaal als Tesla als klant binnen is. Gaan ze de show stelen in Las Vegas 2017 en dat trekt ook Amerikaanse beleggers.
  18. forum rang 4 holenbeer 24 augustus 2016 22:41
    quote:

    seren schreef op 24 augustus 2016 09:44:

    bij rtlz ook al zo negatief over Tesla.
    Ik zit wel in de Elon Musk fanclub, betere batterij voor iedereen die nu sneller en verder wil, goede prijs waardoor de kosten voor model 3 omlaag kunnen.
    Daarnaast geen vragen over autopilot 2.0 beantwoorden maar wel laten doorschemeren dat het beter is dan verwacht met enkele verrassingen, ook hier maximaal scoren voor Tesla en voor het aandeel Tesla.

    Naast TT, heb ik kleine posities Tesla en MBLY, in ieder geval leuk om te volgen
    Same here, zijn toch een beetje communicerende vaten.
    Heb er ook wat NXP bij. Nvidia staat op de watchlist, maar daar komt maar geen serieuze dip, zoals pas bij Mobileye. Zit intussen al 20 % stijging te watchen vanaf de zijlijn :-(
  19. Oeps..! 24 augustus 2016 22:51
    quote:

    Slainte schreef op 24 augustus 2016 19:54:

    @Hik
    Tesla met Nvidia denk ik ook.
    Eén kaart waren we het al over eens. Ik geloof trouwens nog steeds in geen kaart, zeker met de ontwikkelingen op het gebied van CNN's. Echter in beide gevallen: wat blijft er voor TOM2 over?
    RoadDNA kunnen ze nu al gaan afschrijven.

    Maar, huh, "positieve gedachten" zei je. Waarom zit je eigenlijk nog in TOM2?

    Geen kaart? Als je van A naar B wilt (wel of niet autonoom) zul je toch altijd een up to date kaart nodig hebben.
    Misschien kunnen ze de positionering wel tot op 1 cm nauwkeurig bepalen, maar men zal toch altijd van A naar B moeten. Hoe wil je dat zonder kaart doen? Dat is toch gewoon basis.
  20. forum rang 6 Dutchy Ron 24 augustus 2016 22:52
    Als ik mij niet vergis ging een van mijn 1e postings (begin deze maand) over Nvidia. Die leveren meer (SDC diensten) dan krachtige processoren. Zij zullen een grote rol gaan spelen in de SDC en hebben weinig concurrntie. Daarom zie ik liever (eerst) een deal tussen Nvidia en TT dan tussen TT en Tesla. Ook daar zullen de meningen hier over verschillen, geen probleem. Van RTLZ hoeven we het niet te hebben. Al sluit ik niet uit dat het weer wat nieuwe particuliere beleggers trekt morgenvroeg.
3.871 Posts
Pagina: «« 1 ... 86 87 88 89 90 ... 194 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 01 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april (def)
    2. China inkoopmanagersindex industrie (Caixin) april
    3. NL omzet detailhandel maart
    4. Wolters Kluwer Q1-cijfers
    5. Beurzen Euronext gesloten vanwege Dag van de Arbeid
    6. Chinese beurzen gesloten
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. GlaxoSmithKline Q1-cijfers
    9. VS hypotheekaanvragen - wekelijks
    10. Kraft Heinz Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht