Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,620
  • Verschill

    -0,105 -1,83%
  • Volume

    419.532 Gem. (3M) 329,3K
  • Bied

    5,610  
  • Laat

    5,830  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom in onderhandelingen met Tesla

346 Posts
Pagina: «« 1 ... 9 10 11 12 13 ... 18 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 tatje 11 september 2016 17:22
    quote:

    Wielerfanaat schreef op 11 september 2016 15:48:

    Is het mogelijk die pressconference van Musk vanavond live te volgen? En zo ja, waar is die te vinden?
    Tja, de grote vraag, wanneer is de persconferentie van Musk !

    Vici schreef gisteren 10 september om 23.37 uur.
    Morgen 20.00 uur ned tijd Persconferentie Tesla Musk.

    Is de persconferentie nu vanavond om 20.00 uur ned tijd.

    Of was Vici in de veronderstelling dat het al 11 september was en is de persconferentie van Tesla Musk, maandagavond 20.00 uur ned tijd.

    Ik denk dat VICI uitsluitsel kan geven :-)

    Verder zei * Justin *, gaat de koper van Volvo, de chinese autobouwer Geely, misschien ook met Tom Tom werken.

    Je zou er bijna vandaag chinees van gaan eten :-)

  2. Regenboog33 11 september 2016 17:44
    Vici heeft wel gelijk. Als je naar onderstaande links kijkt zegt Musk idd 11am PDT (Pacific Daylight Time). Deze tijd komt overeen met onze tijd 20.00 uur. Dus als Musk idd doet wat hij zegt dan geeft hij vanavond om 20.00 uur een Q&A over autopilot v8.0. Ik ben benieuwd of TT hierin genoemd gaat worden.

    electrek.co/2016/09/10/elon-musk-auto...

    www.worldtimebuddy.com/pdt-to-edt-con...
  3. forum rang 6 tatje 11 september 2016 18:21
    quote:

    Turquoisine schreef op 11 september 2016 17:44:

    Vici heeft wel gelijk. Als je naar onderstaande links kijkt zegt Musk idd 11am PDT (Pacific Daylight Time). Deze tijd komt overeen met onze tijd 20.00 uur. Dus als Musk idd doet wat hij zegt dan geeft hij vanavond om 20.00 uur een Q&A over autopilot v8.0. Ik ben benieuwd of TT hierin genoemd gaat worden.

    electrek.co/2016/09/10/elon-musk-auto...

    www.worldtimebuddy.com/pdt-to-edt-con...
    Het is dus helemaal duidelijk, wanneer !

    Doet ie het of doet ie het niet !

    Ik bedoel dus Tom Tom noemen.

    Spannend :-)
  4. KeesTom 11 september 2016 18:26
    quote:

    Turquoisine schreef op 11 september 2016 17:44:

    Vici heeft wel gelijk. Als je naar onderstaande links kijkt zegt Musk idd 11am PDT (Pacific Daylight Time). Deze tijd komt overeen met onze tijd 20.00 uur. Dus als Musk idd doet wat hij zegt dan geeft hij vanavond om 20.00 uur een Q&A over autopilot v8.0. Ik ben benieuwd of TT hierin genoemd gaat worden.

    electrek.co/2016/09/10/elon-musk-auto...

    www.worldtimebuddy.com/pdt-to-edt-con...
    Zou geweldig zijn, we gaan het zien. Succes!
  5. forum rang 6 tatje 11 september 2016 18:30
    Wat wordt het, een ei, een half ei, of een lege dop :-)

    Misschien noemt Musk Bosch en TT vergeet ie :-)
  6. forum rang 4 vreemdvermogen 11 september 2016 18:31
    Toch wel opmerkelijk dat we het zo belangrijk vinden wat Elon Musk te vertellen heeft. Die hele Tesla boel kan ook zomaar de afgrond in duiken. Dat hebben we wel meer gezien in de States. Een energiebedrijfje en een bankje om maar wat te noemen. Ik zet toch meer in op Uber en Volvo.
  7. NoWorry 11 september 2016 19:44
    quote:

    vreemd vermogen schreef op 11 september 2016 18:31:

    Toch wel opmerkelijk dat we het zo belangrijk vinden wat Elon Musk te vertellen heeft. Die hele Tesla boel kan ook zomaar de afgrond in duiken. Dat hebben we wel meer gezien in de States. Een energiebedrijfje en een bankje om maar wat te noemen. Ik zet toch meer in op Uber en Volvo.
    Je bedoeld toch niet toevallig Enron ??
    Wat ben ik daar de mist mee in gegaan. Dacht steeds : .. Naah, dat kannie ..
    Hebben ze die die CEO nog ooit de bak in gekregen ?? Die oplichter !!

    Groet
  8. forum rang 4 vreemdvermogen 11 september 2016 20:51
    quote:

    NoWorry schreef op 11 september 2016 19:44:

    [...]
    Je bedoeld toch niet toevallig Enron ??
    Wat ben ik daar de mist mee in gegaan. Dacht steeds : .. Naah, dat kannie ..
    Hebben ze die die CEO nog ooit de bak in gekregen ?? Die oplichter !!

    Groet
    Ja natuurlijk Enron (Musk?) Volgens mij zit de CEO nog steeds in de bak. Zo gaan soms zaken in de US. Kijk ook eens naar Mobileye. Veel geblaat weinig wol.
  9. ballie2 11 september 2016 21:04
    Ik zie via twitter vele berichten voorbij komen. Zijn de benoemde verbeteringen Tom2 gerelateerd?
  10. KeesTom 11 september 2016 21:08
    Upgrading Autopilot: Seeing the World in Radar

    The Tesla Team 11 september 2016
    While there are dozens of small refinements with Version 8 of our software, described in addendum below, the most significant upgrade to Autopilot will be the use of more advanced signal processing to create a picture of the world using the onboard radar. The radar was added to all Tesla vehicles in October 2014 as part of the Autopilot hardware suite, but was only meant to be a supplementary sensor to the primary camera and image processing system.

    After careful consideration, we now believe it can be used as a primary control sensor without requiring the camera to confirm visual image recognition. This is a non-trivial and counter-intuitive problem, because of how strange the world looks in radar. Photons of that wavelength travel easily through fog, dust, rain and snow, but anything metallic looks like a mirror. The radar can see people, but they appear partially translucent. Something made of wood or painted plastic, though opaque to a person, is almost as transparent as glass to radar.

    On the other hand, any metal surface with a dish shape is not only reflective, but also amplifies the reflected signal to many times its actual size. A discarded soda can on the road, with its concave bottom facing towards you can appear to be a large and dangerous obstacle, but you would definitely not want to slam on the brakes to avoid it.

    Therefore, the big problem in using radar to stop the car is avoiding false alarms. Slamming on the brakes is critical if you are about to hit something large and solid, but not if you are merely about to run over a soda can. Having lots of unnecessary braking events would at best be very annoying and at worst cause injury.

    The first part of solving that problem is having a more detailed point cloud. Software 8.0 unlocks access to six times as many radar objects with the same hardware with a lot more information per object.

    The second part consists of assembling those radar snapshots, which take place every tenth of a second, into a 3D "picture" of the world. It is hard to tell from a single frame whether an object is moving or stationary or to distinguish spurious reflections. By comparing several contiguous frames against vehicle velocity and expected path, the car can tell if something is real and assess the probability of collision.

    The third part is a lot more difficult. When the car is approaching an overhead highway road sign positioned on a rise in the road or a bridge where the road dips underneath, this often looks like a collision course. The navigation data and height accuracy of the GPS are not enough to know whether the car will pass under the object or not. By the time the car is close and the road pitch changes, it is too late to brake.

    This is where fleet learning comes in handy. Initially, the vehicle fleet will take no action except to note the position of road signs, bridges and other stationary objects, mapping the world according to radar. The car computer will then silently compare when it would have braked to the driver action and upload that to the Tesla database. If several cars drive safely past a given radar object, whether Autopilot is turned on or off, then that object is added to the geocoded whitelist.

    When the data shows that false braking events would be rare, the car will begin mild braking using radar, even if the camera doesn't notice the object ahead. As the system confidence level rises, the braking force will gradually increase to full strength when it is approximately 99.99% certain of a collision. This may not always prevent a collision entirely, but the impact speed will be dramatically reduced to the point where there are unlikely to be serious injuries to the vehicle occupants.

    The net effect of this, combined with the fact that radar sees through most visual obscuration, is that the car should almost always hit the brakes correctly even if a UFO were to land on the freeway in zero visibility conditions.

    Taking this one step further, a Tesla will also be able to bounce the radar signal under a vehicle in front - using the radar pulse signature and photon time of flight to distinguish the signal - and still brake even when trailing a car that is opaque to both vision and radar. The car in front might hit the UFO in dense fog, but the Tesla will not
  11. Juun 11 september 2016 21:10
    Dit is al ouder zeker.
    www.cnet.com/roadshow/news/tesla-auto...

    Tesla's Autopilot system has been under close scrutiny since a fatal crash of a Model S running Autopilot was made public on June 30. In that crash, a tractor-trailer turned in front of a Model S, and neither the driver nor the Autopilot system applied the brakes. Since then, Mobileye, the company that provided the semi-autonomous functionality for the Model S, announced that it would no longer be providing its technology to Tesla. While Musk declined to comment on that detail, shifting away from optical recognition and toward radar detection could be seen as Tesla distancing itself from Mobileye technology.

    "It's not really beta, it's just that if something is described really clearly with 'beta' you're less likely to be complacent."
    Elon Musk

    In addition to the new reliance on radar detection, Version 8 includes many safety-oriented enhancements, including more-visible warnings on the dashboard and sharper application of brakes in an emergency situation. However, perhaps the most important enhancement is a complete deactivation of the Autosteer system if the driver has been unresponsive to warnings. Musk said that if the driver ignores three warnings over the course of one hour the system will completely deactivate itself until the car is parked and turned on and off.
  12. forum rang 6 tatje 11 september 2016 21:53
    Net in DFT

    Topman Musk: ’Wij worden veiligste automerk’

    Update remsysteem voor Tesla’s

    16 min geleden Olof van Joolen

    AMSTERDAM Elektrische autobouwer Tesla verbetert het bij de Autopilot horende automatische remsysteem waardoor de modellen S en X volgens de fabrikant de veiligste auto’s ter wereld moeten worden.

    Tijdens de telefonische persbijeenkomst waarin topman Elon Musk de verbeteringen aankondigde, stond hij stil bij recente dodelijke ongelukken met Tesla’s, waaronder die in ons land. Woensdag verongelukte een Tesla-eigenaar dodelijk op een provinciale weg bij Baarn.

    De topondernemer stond op de voor hem kenmerkende tamelijk directe manier stil bij de fatale ongelukken. Hij gaf aan dat ondanks innovatie het aantal dodelijke slachtoffers en gewonden nooit nul zal worden. ,,Maar er sterven ook mensen doordat ze worden verpletterd door snoepautomaten. En die verbieden we ook niet.”

    De verbeterde software lijkt vooral te zijn ingegeven door het feit dat Tesla in thuisland de Verenigde Staten zwaar onder vuur ligt sinds een dodelijk ongeluk. Eigenaar Joshua Brown kwam om het leven terwijl gebruik maakte van de automatische piloot. Zijn Tesla Model S klapte op een vrachtwagen die afsloeg. Een software update moet dit soort ongelukken nu voorkomen.

    Zowel wanneer de auto op de Autopilot staat als niet zal een Tesla remmen wanneer de radarinstallatie onder de bumper iets groots van metaal in de baan van de auto detecteert. Het systeem werkt ook op grote staande objecten. Zoals bijvoorbeeld bomen. Nieuw is deze techniek niet. Ook de Duitse luxemerken bieden zo’n noodremsysteem aan.

    Elon Musk is er echter van overtuigd dat Tesla’s variant de beste in de klasse zal worden. De grote man achter Tesla denkt dat het aantal ongevallen ermee kan worden gehalveerd. Musk vermoedt dat de verbeterde techniek het dodelijk ongeval van Joshua Brown had kunnen voorkomen. In het geval van het ongeluk in Baarn lijkt die kans een stuk kleiner. Het noodremsysteem zal bij extreme snelheden wel remmen, maar een auto lang niet altijd op tijd tot stilstand weten te krijgen.
  13. [verwijderd] 11 september 2016 22:22
    Tesla 7.1 uitgerold in januari staat in de laatste zin. klinkt logisch als tomtom haar hd maps klaar zegt te hebben eind dit jaar. Remember: tot nu toe zijn een stuk of 15 Amerikaanse staten en de hele Duitse autobahn in kaart gebracht, aldus bekendmaking tomtom. Frankrijk waren ze mee bezig en er is al een citroen met tomtom maps zelfstandig van Amsterdam naar Parijs gereden. Qua timing zou het moeten kunnen. TomTom rondt dit jaar de hd maps af en in januari komt Tesla met de software update.

    Anders gezegd: wie zou het anders kunnen? Ik denk niet dat HERE eind dit jaar heel Europa en de VS op snelwegen in HD maps heeft. Het is daar heel stil en ze zijn reorganiserende. Andere smaken zijn er niet. Het verklaart ook de opex hike in de tweede jaarhelft die tomtom voorspelt. "Om bepaalde deals binnen te halen moeten soms extra werkzaamheden verricht worden en dat verlaart de verwachte groei in operational expenses". Je zou ook kunnen zeggen: " wij maken die kosten omdat we de allereerste kaartenmaker zullen zijn die hd maps verkoopt aan een autofabrikant ten behoeve van massaproductie". Klinkt wel lekkerder.
  14. [verwijderd] 11 september 2016 22:25
    Ikzelf heb er niet zo veel van verwacht vanavond, wel altijd nieuwsgierig natuurlijk wat Elon te vertellen heeft, maar hij houdt alles nog onder de "Radar".
    Interessanter is te weten dat eind dit jaar maps usa en europa van TT af zijn, dat begreep ik eerder uit een post van Justin. Nu zijn dat 13 staten.
    In combinatie daarmee: Wat het dan nog boeiender maakt dat Elon Musk meldt:

    electrek.co/2016/08/03/elon-musk-tesl...

    An announcement is expected by the end of the year.
    “It blows me away the progress we are making. And if it blows me away, it’s really going to blow away other people too when they see it for the first time.”
    Musk looked like he was about to give a direct answer, but after a few seconds of hesitation he said that there will be another big event “maybe toward the end of the year” during which he will talk in more details on the subject.

    He then added that it will be “really big news” when he starts talking about it and that Tesla will do the “obvious thing”.

    The “obvious thing” is now expected to be fully self-driving technology. With all the hype, anything else would be somewhat disappointing.

346 Posts
Pagina: «« 1 ... 9 10 11 12 13 ... 18 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 01 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april (def)
    2. China inkoopmanagersindex industrie (Caixin) april
    3. NL omzet detailhandel maart
    4. Wolters Kluwer Q1-cijfers
    5. Beurzen Euronext gesloten vanwege Dag van de Arbeid
    6. Chinese beurzen gesloten
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. GlaxoSmithKline Q1-cijfers
    9. VS hypotheekaanvragen - wekelijks
    10. Kraft Heinz Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht