Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,620
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    291.496 Gem. (3M) 327,6K
  • Bied

    5,620  
  • Laat

    5,770  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom Oktober 2016

6.784 Posts
Pagina: «« 1 ... 93 94 95 96 97 ... 340 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 12 oktober 2016 23:31
    quote:

    holenbeer schreef op 12 oktober 2016 23:23:

    [...]
    Zou het voor hem niet voordeliger zijn om TT niet te noemen, maar de Maps te presenteren als 'homegrown'? Bosch en Nvidia kan ik inkomen, maar TT verzwijgt hij misschien net zo makkelijk?

    TomTom is gewoon onderdeel van het Bosch en Nvidia pakket.

    Weet niet goed welk voordeel een ontkenning van TomTom op zou kunnen leveren..

    Wellicht is juist het tegendeel waar. Nu kan men toch bij enig falen Bosch of TomTom de schuld geven?
  2. [verwijderd] 12 oktober 2016 23:37
    quote:

    trend follower schreef op 12 oktober 2016 22:05:

    [...]

    Ik heb ook naar het verhaal van Mobileye geluisterd en tevens naar de Q2 CC. De manier waarop zij communiceren is het tegenovergestelde van TT. Maar persoonlijk luister ik dan liever naar HG die voorzichtiger is dan naar een stel cowboys die aangeven dat ze veel business winnen, maar dat achteraf blijkt dat autobouwers alleen maar nieuwsgierig zijn en in een uiterst prille testfase zitten waarbij er nog geen contract is getekend.

    Nvidia ben ik met je eens, dat zij goed op weg zijn, maar dit is geen concurrent van TT maar een samenwerkingsverband waar beiden sterker van worden.

    Wat ik eigenlijk probeer duidelijk te maken, HD Maps zijn essentieel voor het autonoom rijden en alle tussen fases richting autonoom rijden. Welke directe concurrent van TT heeft wel aanspraaksmakende deals bekend gemaakt of significante business gewonnen? Ik kan het namelijk niet bedenken.

    Dus als TT niet met de loftrompet zwaait hoeft dat niet te betekenen dat ze geen business winnen. Ik zou het een ander verhaal vinden als directe concurrenten van TT wel significant business naar hen toe wisten te trekken, ten koste van TT.

    Wachten is op het orderboek, dit is voor mij de meest toonaangevende maatstaf

    Met elke letter eens!

    Overigens is Mobileye de uitzondering op de regel en niet andersom. Israëlische tech hebben de neiging om heel hoog van de toren te blazen. Waze was idem dito. Mensen van Mobileye geven zelf ook toe dat het op de CES vaporware was. Een paar soundbites van een contact van me. "Jim" = Jim DeLuca. Ex GM.

    - I spoke with some of the Mobileye people at CES and at the time it was very much vaporware. Some of my GM contacts also indicated that the relationship there was very tentative, Jim just wanted to see what Mobileye could do.

    - It looks like they are trying to do the entire stack, although I expect they will only be able to develop the visual layers, such as stop signs and stop lights. I also think that Mobileye simply doesn’t have the capacity to do all of the things are signing up to do and I expect that a complete map will be one of the things that gets dropped. This really is a problem is harder to do and it appears on first glance. They still have the problem that they have to get a hold of the data from the OEMs, even though they have the sensors in the cars.

    - I believe they can make a layer of the map based primarily on the vision systems, but will have a hard time doing much beyond that. I certainly don’t think that the idea was terribly novel, but then HERE did not come around to this concept until about 2-3 years ago.

  3. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 13 oktober 2016 05:17
    quote:

    groeibriljant schreef op 12 oktober 2016 16:17:

    [...]

    TomTom komt juist op het netvlies van de Amerikaanse belegger na een deal met Tesla.

    En niet alleen van de Amerikaanse belegger, maar de hele autowereld en techwereld zal verrast zijn van een dergelijke deal.
    Is TomTom in 1 klap een leading softwareleverancier voor de zelfrijdende auto (HD-Maps, RoadDNA, real-time services etc.)

    Volvo is ver van hun bed. En dat Volvo een deal is voor de ADAS use-case is niet gecommuniceerd (=HD-Maps+RoadDNA inclusief jaarabonnement per auto op de real time services).

    Bosch + TomTom is ook ver van hun bed.

    De deal tussen Nvidia + TomTom gaat pas echt leven als een partij als Tesla er mee gaat rondrijden.

    Of Uber, maar dan zal TomTom moeten communiceren dat ze aan Uber de HD-Maps en RoadDNA leveren.
    Tesla kan de katalysator zijn om de koers van TomTom snel richting de 15 euro te tillen.
    ...
    De Q3cijfers zouden zelfs voor een outlookverhoging kunnen zorgen. Allerbelangrijkste is echter het orderboek Automotive 2016. Indien >400 miljoen, dan zie ik de koers ook naar boven de 10 euro knallen. Mogelijk zelfs 12.
    AB. Zoals ik al vaker schreef:
    TT als spin in het web. Een niet makkelijke zichtbare spin, mede door de terughoudendheid van HG. Maar de ene na de andere prooi wordt in het web gevangen.

    Velen volgen hier al het nieuws over TT meer op de voet dan ik. Met veel aandacht voor SDC, bravo.
    Maar dat is pas na 2020 of zelfs 2025 echt aan de orde. Wat Tusk ook moge beweren (gisteren in het nieuws: die Marsreizigers van Tusk gaan al onderweg allerlei stralingsziekten ondervinden). Vertel mij als fysicus niks, ooit van de ionosfeer gehoord, van de van-Allen gordels, of van het Noorderlicht?
    Mijn sub-scriptie ging over van-Allen. (Ja, in mijn tijd waren nog twee scripties vereist.) Tusk moet eens gaan fietsen, onder die door onze Schepper (interpretatie naar eigen keuze) gecreëerde beschermende atmosfeer.

    Zo, dat lucht op.
    Maar waarom ben ik TT-belegger, ook in het hier en nu?
    Zie de vele posts van @gb, ook die hierboven. Trek er 50% overdrijving van af, dan nog...

    Maar ook over het hier en nu. TT's marktaandeel in automotive is groeiende.
    Waarom? Vanwege hun traffic. Niets of niemand in de wereld kan daar aan tippen.

    > 10 mio echte traffic probes, per definitie actief indien onderweg (anders dan bij WAZE). Voornamelijk in West-Europa en de USA, waar het bijna genoeg is qua interpretatie. Elders nog niet.
    Maar ik volg de echte ontwikkelingen in de wereld op de voet, met een Aussie-kleinzoon en een andere met een ZA-moeder. Weten jullie hoe verdomde actief en goed TT-SA bezig is?

    Ik ben zwaar belegd in TT, en kan geduld hebben. Geven jullie je maar weer over aan het driftige daggedoe. Ik kan intussen naar muziek luisteren.

    Mijn SA vriendin wees mij op het volgende:
    www.youtube.com/watch?v=pdsyNwUoON0

    Een mij onbekend gezelschap, maar heel zuiver en precies.
    Xynix, weet jij meer?

  4. forum rang 6 Dutchy Ron 13 oktober 2016 06:55
    Gisteravond op een feestje iemand gesproken die in de optische lenzen zit en aan de vooravond staan om ze ook te gaan leveren voor zelfrijdende auto's en ADAS. Stel dat zijn werkgever aan Bosch levert, dan wordt dat bedrijf niet genoemd in een deal TESLA/BOSCH. M.a.w. hoe groot moet je bedrijf of product (bijdrage) zijn om genoemd te worden. Ik vermoed dat TT een substantiële bijdrage levert dat het net aan de goede kant van de streep staat en noemenswaardig is, i.t.t. de leverancier van die speciale lenzen. Dus ik vraag mij wel af of TT in de berichten vanuit IR Tesla wordt genoemd of dat het weer aan elkaar knopen is van berichten/deals en hier op IEX en op de technische sites duidelijk is dat TT de leverancier is van de Tesla/Nvidia/Bosch deal. We gaan het meemaken, succes vandaag!
  5. forum rang 4 holenbeer 13 oktober 2016 07:14
    quote:

    Paulus29 schreef op 12 oktober 2016 23:31:

    [...]

    1. TomTom is gewoon onderdeel van het Bosch en Nvidia pakket.

    2. Weet niet goed welk voordeel een ontkenning van TomTom op zou kunnen leveren..

    3. Wellicht is juist het tegendeel waar. Nu kan men toch bij enig falen Bosch of TomTom de schuld geven?
    Ad 1. Precies, waarom zou je de onderdelen van het pakket noemen? Zie ook de lenzen van Dutchy Rons contact, dan blijf je bezig.

    Ad 2. Geen ontkenning, gewoon niet noemen. Voordeel is dan meer aandacht/credits naar Tesla.

    Ad 3. Dat kan ook door ' het pakket van Bosch en NVidia ' de schuld te geven.

    Ik zeg niet dat het zo zal gaan, vraag het me af. Het is mi geen zekerheidje dat een Tesla-contract überhaupt genoemd gaat worden als TT subcontractor van Bosch of Nvidia is. En dan komen we minder snel op de radar van de US belegger.
    Wij zelf vogelen het wel uit, maar wij gaan de free float niet voor 15 euro kopen. Wij verkopen voor dat bedrag, in elk geval deels.
  6. forum rang 6 NewKidInTown 13 oktober 2016 07:34
    Zal TOM de brede markten volgen (naar het zuiden, is mijn inschatting) de komende tijd of z'n eigen route weten te bepalen ?
  7. forum rang 6 NewKidInTown 13 oktober 2016 07:35
    quote:

    Aegon Targaryen schreef op 13 oktober 2016 07:32:

    TomTom announces preliminary third quarter 2016 results
    Waar ? Link ?

    En wat kan de reden daarvoor zijn ?
  8. MNC 13 oktober 2016 07:42
    TomTom announces preliminary third quarter 2016 results

    Amsterdam, 13 October 2016 – TomTom (TOM2) today announced preliminary financial information for Q3 2016, which ended 30 September 2016, and updated full year 2016 outlook.

    Consumer PND markets have been weak over recent periods.

    The European PND market is experiencing a faster rate of unit decline compared with what we have seen in the first half of the year and we now expect this market in units to be down by about -20% for the year as a whole. The rate of unit decline of the North American PND market is broadly in line with what we have seen in the first half of the year and for the year as a whole is expected to be around -23%.

    The Automotive, Licensing, and Telematics businesses are developing in line with expectations.

    Hardware revenues are lower than planned because of weak PND sales; content and service revenues reported growth, which resulted in a strong gross margin.

    Full Q3 2016 results will be published on 21 October 2016.

    Outlook 2016 updated

    As a result of these developments, we now expect full year group revenue of around €980 million, down from previous guidance of around €1,050 million. Outlook for adjusted EPS1 of around €0.23 is unchanged.

    Key figures

  9. Juun 13 oktober 2016 07:43
    Lekker, zo'n winstwaarschuwing...
    En geen orderboek...

    Hier heb ik geen goed woord voor over.
  10. forum rang 6 NewKidInTown 13 oktober 2016 07:44
    Amsterdam, 13 October 2016 – TomTom (TOM2) today announced preliminary financial information for Q3 2016, which ended 30 September 2016, and updated full year 2016 outlook.

    Consumer PND markets have been weak over recent periods.

    The European PND market is experiencing a faster rate of unit decline compared with what we have seen in the first half of the year and we now expect this market in units to be down by about -20% for the year as a whole. The rate of unit decline of the North American PND market is broadly in line with what we have seen in the first half of the year and for the year as a whole is expected to be around -23%.

    The Automotive, Licensing, and Telematics businesses are developing in line with expectations.

    Hardware revenues are lower than planned because of weak PND sales; content and service revenues reported growth, which resulted in a strong gross margin.

    Full Q3 2016 results will be published on 21 October 2016.

    Outlook 2016 updated

    As a result of these developments, we now expect full year group revenue of around €980 million, down from previous guidance of around €1,050 million. Outlook for adjusted EPS1 of around €0.23 is unchanged.
  11. [verwijderd] 13 oktober 2016 07:48
    Blijkbaar moeten er een paar hun belang nog uitbreiden voor maandag de 17e. Koers wordt wederom voor belangrijk nieuws gedrukt, alles kan en mag hier :-(
6.784 Posts
Pagina: «« 1 ... 93 94 95 96 97 ... 340 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 02 mei

    1. Chinese beurzen gesloten ivm Labor Day
    2. ArcelorMittal Q1-cijfers
    3. DSM Firmenich Q1-cijfers
    4. ING Q1-cijfers
    5. BAM Q1-cijfers
    6. ForFarmers Q1-cijfers
    7. Aedifica Q1-cijfers
    8. HelloFresh Q1-cijfers
    9. Shell Q1-cijfers
    10. RELX 41,8 pence ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht