Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,595
  • Verschill

    +0,015 +0,27%
  • Volume

    23.906 Gem. (3M) 286,4K
  • Bied

    5,585  
  • Laat

    5,600  
+ Toevoegen aan watchlist

TOMTOM NOVEMBER 2016

5.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 152 153 154 155 156 ... 270 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. mjmj 14 november 2016 11:34
    quote:

    vCalker schreef op 14 november 2016 11:24:

    [...]

    ... De NS en Prorail stellen al tijden teleur. ..
    Hoe kom je erbij dat NS teleur stelt? Ga eens naar een paar buitenlanden en vergelijk hun punctualiteit en frequentie met die van de NS.
  2. Meryntje 14 november 2016 11:42
    quote:

    Gira schreef op 14 november 2016 11:27:

    [...]

    even een vraag: Vertel mij eens waarom jij vind dat prorail en ns jou teleurstellen? Een veiliger spoor als Nederland is er bijna niet....bijna 90% van de treinen rijdt op tijd....en de vertraging die er is, is hoofdzakelijk veroorzaakt door reizigers of mensen in of langs het spoor....dus????

    Het kan altijd beter, maar daar is geld voor nodig, veel geld....
    Hoor ik hier een TRDL?

    Groet uit Grunn.
  3. [verwijderd] 14 november 2016 11:48
    Gira, mjmj,

    Ik moet het inderdaad een beetje nuanceren, maar om te stellen dat het in Nederland goed gaat, omdat het in het buitenland niet goed gaat vind ik niet zo relevant.

    Zoals het artikel zegt, moet er veel gesubsidieerd worden per reiziger per kilometer. Dat is mijns inziens alleen al een reden om te stellen dat het teleurstelt. Dan heb ik het nog niet eens over dat de NS moeite heeft als er een sneeuwvlokje op het treinspoor ligt. Personenvervoer moet natuurlijk nooit afhankelijk zijn van subsidie (ouderenvervoer wellicht uitgezonderd).
  4. KeesTom 14 november 2016 11:52
    quote:

    vCalker schreef op 14 november 2016 11:48:

    Gira, mjmj,

    Ik moet het inderdaad een beetje nuanceren, maar om te stellen dat het in Nederland goed gaat, omdat het in het buitenland niet goed gaat vind ik niet zo relevant.

    Zoals het artikel zegt, moet er veel gesubsidieerd worden per reiziger per kilometer. Dat is mijns inziens alleen al een reden om te stellen dat het teleurstelt. Dan heb ik het nog niet eens over dat de NS moeite heeft als er een sneeuwvlokje op het treinspoor ligt. Personenvervoer moet natuurlijk nooit afhankelijk zijn van subsidie (ouderenvervoer wellicht uitgezonderd).
    Een ding is voor mij zeker, ze hadden prorail en ns nooit moeten splitsen. Althans zeker het gedeelte verkeersleiding /treindienstleiding......
  5. KeesTom 14 november 2016 11:53
    quote:

    Meryntje schreef op 14 november 2016 11:42:

    [...]

    Hoor ik hier een TRDL?

    Groet uit Grunn.
    ssssssttttttttt......
  6. forum rang 6 tatje 14 november 2016 12:47
    Jo JO met de koers en de grote jongens verdienen.

    Dat blijft zo, tot aan een overname of winst in de eind game.

    Get Going Tom Tom, hadden Max moeten vragen, is nog hotter dan Tom Tom .

    Max is bekend over de hele wereld, Tom Tom NOG niet :-)

    Max voor 1 miljoen met die sport items laten lopen, is goud.
  7. DerksVisie 14 november 2016 12:52
    quote:

    tatje schreef op 14 november 2016 12:47:

    Jo JO met de koers en de grote jongens verdienen.

    Dat blijft zo, tot aan een overname of winst in de eind game.

    Get Going Tom Tom, hadden Max moeten vragen, is nog hotter dan Tom Tom .

    Max is bekend over de hele wereld, Tom Tom NOG niet :-)

    Max voor 1 miljoen met die sport items laten lopen, is goud.
    Ik weet niet of die echt zo bekend is in het buitenland. Vooral heel bekend in Nederland zelf.
  8. forum rang 6 boem! 14 november 2016 12:57
    quote:

    Riet van Milt schreef op 14 november 2016 12:19:

    [...]

    [Modbreak IEX: Gelieve inhoudelijk te reageren, bericht is bij dezen verwijderd.]
    Riet ik denk echt dat je niet dommer bent dan dat je je nu voordoet maar waarom?

    Uiteraard gaat het om de netto wpa in de toekomst om een reeele koers te voorspellen voor Tom2.

    Men was hier weer in de wolken bij de uitspraken van HG dat de drie btb units zullen stijgen yoy met 15%.
    Dit terwijl de reeds verstrekte gegevens met de orderboeken Automotive , de ontwikkeling bij Telematics en Licensing laten zien dat die 15% een harde ondergrens is met meer mogelijkheden om te groeien naar 17,5% a 20% voor deze drie bedrijfseenheden.

    Ook jij begrijpt, dat de transite van hardware naar C&S gepaard gaat met veel hogere brutomarges.
    Vanaf 2009 gemiddeld 1,5% erbij en die trend wordt alsmaar sterker TENZIJ Consumer nog een rol van betekenis gaat spelen
    Ik ga zelf uit van een uitfasering van de PND market met 20% per jaar maar indien de hogere margebrenger Sports enigszins succesvol is is het niet onwaarschijnlijk dat zij de daling in Consumer op kan vangen en met hogere marges veel bij kan dragen aan de netto wpa.

    Bij het volledig wegvallen van Consumer glinsteren er aan de horizon brutomarges van 80%.
    Indien Consumer enigszins succesvol is zal dat gereduceerd worden naar 70% en bij een doorslaand succes naar 60%.

    In alle gevallen zullen de omzetten en de kostenquote ertoe leiden dat de netto winst omhoog gaat.

    Nogmaals waarom?

  9. [verwijderd] 14 november 2016 13:00
    Toch kan ik de daling weer wel begrijpen. Even een up bij nieuws, maar het nieuws zijn nog geen facts! Er is nog niets gerealiseerd en prognoses zijn nog geen harde cijfers.
  10. [verwijderd] 14 november 2016 13:12
    quote:

    Timtimster schreef op 14 november 2016 13:00:

    Toch kan ik de daling weer wel begrijpen. Even een up bij nieuws, maar het nieuws zijn nog geen facts! Er is nog niets gerealiseerd en prognoses zijn nog geen harde cijfers.
    Voor de betreffende 3 business units zitten deze cijfers ergens tussen prognoses en "facts" in. Zeker bij Automotive en Licensing liggen er langjarige contracten onder die al voor een belangrijk stuk zijn gesloten (=facts).
  11. [verwijderd] 14 november 2016 13:15
    quote:

    martinmartin schreef op 14 november 2016 12:57:

    [...]

    Riet ik denk echt dat je niet dommer bent dan dat je je nu voordoet maar waarom?

    Uiteraard gaat het om de netto wpa in de toekomst om een reeele koers te voorspellen voor Tom2.

    Men was hier weer in de wolken bij de uitspraken van HG dat de drie btb units zullen stijgen yoy met 15%.
    Dit terwijl de reeds verstrekte gegevens met de orderboeken Automotive , de ontwikkeling bij Telematics en Licensing laten zien dat die 15% een harde ondergrens is met meer mogelijkheden om te groeien naar 17,5% a 20% voor deze drie bedrijfseenheden.

    Ook jij begrijpt, dat de transite van hardware naar C&S gepaard gaat met veel hogere brutomarges.
    Vanaf 2009 gemiddeld 1,5% erbij en die trend wordt alsmaar sterker TENZIJ Consumer nog een rol van betekenis gaat spelen
    Ik ga zelf uit van een uitfasering van de PND market met 20% per jaar maar indien de hogere margebrenger Sports enigszins succesvol is is het niet onwaarschijnlijk dat zij de daling in Consumer op kan vangen en met hogere marges veel bij kan dragen aan de netto wpa.

    Bij het volledig wegvallen van Consumer glinsteren er aan de horizon brutomarges van 80%.
    Indien Consumer enigszins succesvol is zal dat gereduceerd worden naar 70% en bij een doorslaand succes naar 60%.

    In alle gevallen zullen de omzetten en de kostenquote ertoe leiden dat de netto winst omhoog gaat.

    Nogmaals waarom?

    Ook ik denk dat de koers omhoog zal gaan en de k/w tegelijkertijd omlaag, niet in een rechte lijn en daarvoor hanteer ik stoplossen. Vanmorgen gelijk afgegaan en ik heb ze nu weer terug.

    Het stoort mij gewoon om nog steeds hier te doen of de afsplitsing zeer waarschijnlijk is en koersexplosies te voorspellen. Dat deden we een jaar geleden toen de koers naar de 12,43 ging en daar hebben we 2016 bovenop gekregen.

    Met horten en stoten dit jaar naar de 10 gaan zou al mooi zijn, wie weet krijgen we bij de cijfers mooi nieuws dat de opgaande lijn kan consolideren.

    Aan de boel hier opjutten zoals die Levy doet is zinloos, dat lijkt zelfs groeibriljant inmiddels te hebben begrepen.

    Nou ja, bij een bepaald soort weet je het gewoon niet wat de bedoelingen achter zo'n post zijn, maar het lijkt me duidelijk dat het niet realistisch is en zal als te doen gebruikelijk zijn wel gebaseerd zijn op eigenbelang. Komen we hier wel vaker tegen.
  12. [verwijderd] 14 november 2016 13:17
    quote:

    Timtimster schreef op 14 november 2016 13:00:

    Toch kan ik de daling weer wel begrijpen. Even een up bij nieuws, maar het nieuws zijn nog geen facts! Er is nog niets gerealiseerd en prognoses zijn nog geen harde cijfers.
    Ik heb report gelezen. Volgens Goddijn is Automotive 2017 en 2018 op basis van contracten al "pretty much in the bag".

    Dit geldt natuurlijk ook grotendeels voor Telematics in de zin van bestaande abonnees en herhaalinkomsten en de branche-brede verwachting van de groei van deze sector en de onderpenetratie op dit moment (zie ook de slides die vandaag gepost zijn op dit forum).

    Voor Licensing gelden ook meerjarige licentiecontracten, waarbinnen het contract met UBER nog moeit groeien. En er overstappers te zien zijn die zich niet senang voelen bij Google. Dus daar is ook een vrij zekere voorspelling voor te doen.

    Indien er in de toekomst afwijkingen komen op de voorspelling, dan is dat naar boven. Namelijk nog niet getekende contracten die derhalve nog niet in de prognose van 15% groei/jaar zijn meegenomen.
  13. [verwijderd] 14 november 2016 13:39
    quote:

    *Justin* schreef op 14 november 2016 13:17:

    [...]
    Ik heb report gelezen. Volgens Goddijn is Automotive 2017 en 2018 op basis van contracten al "pretty much in the bag".

    Dit geldt natuurlijk ook grotendeels voor Telematics in de zin van bestaande abonnees en herhaalinkomsten en de branche-brede verwachting van de groei van deze sector en de onderpenetratie op dit moment (zie ook de slides die vandaag gepost zijn op dit forum).

    Voor Licensing gelden ook meerjarige licentiecontracten, waarbinnen het contract met UBER nog moeit groeien. En er overstappers te zien zijn die zich niet senang voelen bij Google. Dus daar is ook een vrij zekere voorspelling voor te doen.

    Indien er in de toekomst afwijkingen komen op de voorspelling, dan is dat naar boven. Namelijk nog niet getekende contracten die derhalve nog niet in de prognose van 15% groei/jaar zijn meegenomen.
    Eens. Dat was ook min of meer de essentie van mijn post. Het is en blijft wel de vraag in hoeverre "de markt" dit al op het netvlies heeft. Zodra de koopdruk wat wegvalt blijkt het iedere keer toch weer eenvoudig de koers omlaag te brengen.

    Dus een deel van je portefeuille inzetten voor "premiemelken" is wellicht t/m januari nog niet zo dom. Zowel in puts als in calls is nu in een dikke maand > 5% premie te behalen (per kant). Als de koers constant of onder de 8,70 blijft is dat 10% rendement (er van uit gaande dat je de calls afdekt). Die 10% is ook wel het maximale rendement. Dus gaat TomTom galopperen dan is alles boven de 8,70 boterhammen met tevredenheid smeren (en hopen op een terugval na de december expiratie). Gaat de boel weer stevig onderuit zit je met een dubbele positie tegen gemiddeld 7,45-7,50.

    Tja, niks is zeker in het leven.
  14. Levy 14 november 2016 13:48
    [Modbreak IEX: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen, bericht is bij dezen verwijderd.]
  15. [verwijderd] 14 november 2016 13:58
    quote:

    xynix schreef op 14 november 2016 13:39:

    [...]
    Eens. Dat was ook min of meer de essentie van mijn post. Het is en blijft wel de vraag in hoeverre "de markt" dit al op het netvlies heeft. Zodra de koopdruk wat wegvalt blijkt het iedere keer toch weer eenvoudig de koers omlaag te brengen.

    Dus een deel van je portefeuille inzetten voor "premiemelken" is wellicht t/m januari nog niet zo dom. Zowel in puts als in calls is nu in een dikke maand > 5% premie te behalen (per kant). Als de koers constant of onder de 8,70 blijft is dat 10% rendement (er van uit gaande dat je de calls afdekt). Die 10% is ook wel het maximale rendement. Dus gaat TomTom galopperen dan is alles boven de 8,70 boterhammen met tevredenheid smeren (en hopen op een terugval na de december expiratie). Gaat de boel weer stevig onderuit zit je met een dubbele positie tegen gemiddeld 7,45-7,50.

    Tja, niks is zeker in het leven.
    Kenden wij jou vroeger als Ad Melkert?
5.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 152 153 154 155 156 ... 270 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 07 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april
    2. NL inflatie april
    3. Reserve Bank of Australia rentebesluit
    4. Infineon Q1-cijfers
    5. UBS Q1-cijfers
    6. Zalando Q1-cijfers
    7. Solvay Q1-cijfers
    8. Heijmans Q1-cijfers
    9. Kendrion Q1-cijfers
    10. BP Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht