Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,620
  • Verschill

    -0,105 -1,83%
  • Volume

    419.532 Gem. (3M) 329,3K
  • Bied

    5,610  
  • Laat

    5,830  
+ Toevoegen aan watchlist

De hype cycle van self-driving cars

3.871 Posts
Pagina: «« 1 ... 121 122 123 124 125 ... 194 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Chiddix 26 november 2016 19:26
    Civil Maps lokalisatie en mapping-platform is nu beschikbaar voor autofabrikanten en andere bedrijven die geinteresseerd zijn in de low-cost, high precision 3D-kaart creatie en updates. Voertuigen met Civil Maps lokalisatie en mapping platform tap in real-time sensoren te aggregeren gedetailleerde en up-to-date kaartinformatie, het bouwen van een meer complete virtuele wereld voor autonome voertuigen en een soepeler rit voor passagiers.
  2. forum rang 6 Dutchy Ron 26 november 2016 19:32
    learnbonds.com/132317/intel-artificia...

    Intel is Making Massive Moves Toward Artificial Intelligence Tech (INTC)

    The company recently announced it would dedicate $250 million to the development of self-driving car systems

    The demand for AI tech in varying applications has become massive in recent years. As new uses for AI continue to grow, so does its adoption. Artificial intelligence is revered for its analytic and learning uses. It is capable of drawing parallels between raw and seemingly unrelated data in order to build structured information. This extent of AI has been applied to photos, video and sound recognition. It uses can also be found on social media platforms, maps and general online content. Tech giants make use of AI techniques like machine learning and natural language processing (NLP) to design systems that recognize texts, objects, sounds, movements, patterns and process that information to produce an outcome. It is no surprise that the technology is also core the world’s top virtual assistant apps.
  3. forum rang 6 Dutchy Ron 26 november 2016 19:36
    europe.autonews.com/article/20161125/...

    Daimler to invest 10 billion euros in EVs, r&d boss says

    Technological advances to increase the reach of an electric car by up to 50 percent are now spurring major investments by Volkswagen Group, Daimler and suppliers such as Robert Bosch and Continental.

    "By 2025 we want to develop 10 electric cars based on the same architecture," Thomas Weber told Stuttgarter Zeitung's Saturday edition. "For this push we want to invest up to 10 billion euros," he said, adding three of the models will be Smart-branded cars and that because of larger batteries they will be able to increase their cruising range up to 700 km.

    In September, a person familiar with Daimler's plans said that the carmaker plans to roll out at least six electric car models as part of its push to compete with Tesla and VW Group's Audi.

    Separately, Daimler said on Friday that it will continue to sell diesel-powered vehicles in the U.S., in contrast to German rival VW.
  4. forum rang 6 Chiddix 26 november 2016 19:45
    Iemand uit de techwereld zegt, een klein bedrijf heeft een coup gepleegd. Gaat over crowdsourcing kaarten in real-time. Een continue bijgewerkte kaart voor AVS.
  5. forum rang 4 holenbeer 26 november 2016 20:59
    @Hik, ik lees vaak in diverse bijdragen: 'de data van Mobileye' of 'de camera's van Mobileye', of data en sensoren van willekeurig welke leverancier.
    Zijn dat soort leveranciers inderdaad in staat dat soort condities af te dwingen?

    Ik zou verwachten, dat als ik een auto koop, dat de camera's, sensoren en de gegenereerde data gewoon van mij zijn. Ik kan me nog voorstellen dat de autofabrikant in zijn voorwaarden iets opneemt over het delen van die data, bv op straffe van verlies van garantie of zo (immers, wat voor leverage hebben ze anders als ik die data niet deel?).
    Maar dat zelfs de leverancier van een cameraatje recht zou hebben te weten wat dat cameraatje ziet, wie geeft hen die macht?
  6. [verwijderd] 26 november 2016 22:52
    quote:

    holenbeer schreef op 26 november 2016 20:59:

    @Hik, ik lees vaak in diverse bijdragen: 'de data van Mobileye' of 'de camera's van Mobileye', of data en sensoren van willekeurig welke leverancier.
    Zijn dat soort leveranciers inderdaad in staat dat soort condities af te dwingen?

    Ik zou verwachten, dat als ik een auto koop, dat de camera's, sensoren en de gegenereerde data gewoon van mij zijn. Ik kan me nog voorstellen dat de autofabrikant in zijn voorwaarden iets opneemt over het delen van die data, bv op straffe van verlies van garantie of zo (immers, wat voor leverage hebben ze anders als ik die data niet deel?).
    Maar dat zelfs de leverancier van een cameraatje recht zou hebben te weten wat dat cameraatje ziet, wie geeft hen die macht?
    Ik denk dat je er stilzwijgend mee akkoord gaat, zonder het je te realiseren dat je data (mits geanonimiseerd) gebruikt wordt. Zo erg is dat ook weer niet; uiteindelijk heb je er zelf ook profijt van toch?
    Zie hier TomTom's privacy statement: www.tomtom.com/en_gb/privacy/drive/
  7. forum rang 4 holenbeer 26 november 2016 23:28
    quote:

    Hik schreef op 26 november 2016 22:52:

    [...]

    Ik denk dat je er stilzwijgend mee akkoord gaat, zonder het je te realiseren dat je data (mits geanonimiseerd) gebruikt wordt. Zo erg is dat ook weer niet; uiteindelijk heb je er zelf ook profijt van toch?
    Zie hier TomTom's privacy statement: www.tomtom.com/en_gb/privacy/drive/
    Geen idee, ik koop alleen 2ehandsauto's.
    Het gaat me ook niet zozeer om mijn eigen data, maar meer om de inschatting van hoe hard sensorenleveranciers kunnen rekenen op data. Dat Nvidia data heen en weer stuurt naar een cloud vind ik logisch, maar bij een Mobileye vraag ik me sterker af waarom een autofabrikant daarmee akkoord zou gaan. Die data zijn geld waard, voegt Mobileye iets toe dat een autofabrikant niet kan met bv Bosch of Nvidia via sensor fusion?
  8. [verwijderd] 26 november 2016 23:54
    quote:

    holenbeer schreef op 26 november 2016 23:28:

    [...]
    Geen idee, ik koop alleen 2ehandsauto's.
    Het gaat me ook niet zozeer om mijn eigen data, maar meer om de inschatting van hoe hard sensorenleveranciers kunnen rekenen op data. Dat Nvidia data heen en weer stuurt naar een cloud vind ik logisch, maar bij een Mobileye vraag ik me sterker af waarom een autofabrikant daarmee akkoord zou gaan. Die data zijn geld waard, voegt Mobileye iets toe dat een autofabrikant niet kan met bv Bosch of Nvidia via sensor fusion?
    Ik denk dat het voor de discussie niets uitmaakt: als het Bosch sensoren zijn, is Bosch dan ook de eigenaar van de data? Maar als de data tot stand komt door middel van twee sensoren van twee verschillende fabrikanten, hoe zit het dan?
    Nvidia verwerkt alleen maar de data en hebben zelf geen sensoren, zij lijken me als laatste in aanmerking te komen voor het eigenaarschap.
    Maar als je mijn weergave van de Mobileye/ Barclays meeting hebt gelezen dan is de discussie van Mobileye met één van de automakers ook precies hierop gebaseerd.
    Zij zien de uitkomst van deze discussie als een mogelijke 'benchmark', mogelijk komt hier een nieuwe standaard of policy uit voort. HERE timmert ook druk aan de weg met de Sensoris standaard.
  9. NoWorry 27 november 2016 00:33
    quote:

    Hik schreef op 26 november 2016 23:54:

    [...]

    Ik denk dat het voor de discussie niets uitmaakt: als het Bosch sensoren zijn, is Bosch dan ook de eigenaar van de data? Maar als de data tot stand komt door middel van twee sensoren van twee verschillende fabrikanten, hoe zit het dan?
    Nvidia verwerkt alleen maar de data en hebben zelf geen sensoren, zij lijken me als laatste in aanmerking te komen voor het eigenaarschap.
    Maar als je mijn weergave van de Mobileye/ Barclays meeting hebt gelezen dan is de discussie van Mobileye met één van de automakers ook precies hierop gebaseerd.
    Zij zien de uitkomst van deze discussie als een mogelijke 'benchmark', mogelijk komt hier een nieuwe standaard of policy uit voort. HERE timmert ook druk aan de weg met de Sensoris standaard.
    @Hik,

    Jouw redinatie volgend zou Nokia dus eigenaar zijn van de foto's die met de door hen gefabriceerde toestellen gemaakt zijn.
    In het geval van Nvidia lijkt het mij dat zij eigenaar zijn van het resultaat van hun verwerking.
    De ruwe data wordt aangekocht en men eigenaar is ook van de bewerking.

    Groet
  10. [verwijderd] 27 november 2016 00:48
    quote:

    NoWorry schreef op 27 november 2016 00:33:

    [...]
    @Hik,

    Jouw redinatie volgend zou Nokia dus eigenaar zijn van de foto's die met de door hen gefabriceerde toestellen gemaakt zijn.
    In het geval van Nvidia lijkt het mij dat zij eigenaar zijn van het resultaat van hun verwerking.
    De ruwe data wordt aangekocht en men eigenaar is ook van de bewerking.

    Groet
    Nou, dat dat uit mijn redenatie te halen is vind ik bijzonder, want ik heb het helemaal niet over wat ik vind. Maar kijk bijvoorbeeld maar eens hoe ver Facebook gaat in de voorwaarden over op Facebook geplaatste content. Als jij op je Android telefoon 'locatie services' aanzet gebruikt Google die data ook, zogenaamd om je van dienst te zijn. Wat denk je dat er nog meer met die data gebeurt? Overice Google 'services' maken daar dankbaar gebruik van en wie weet aan wie ze al die big-data weer doorverkopen? Als je foto's upload naar Google cloudservices worden ze ook door machinelearning algoritmes gehaald. Is zó handig dat ze automatisch gerubriceerd kunnen worden. Ja, ja ;-) En zo kun je nog wel even doorgaan. Het gaat éigenlijk alleen maar om data. Daar zit de waarde.
  11. NoWorry 27 november 2016 01:11
    quote:

    Hik schreef op 27 november 2016 00:48:

    [...]

    Nou, dat dat uit mijn redenatie te halen is vind ik bijzonder, want ik heb het helemaal niet over wat ik vind. Maar kijk bijvoorbeeld maar eens hoe ver Facebook gaat in de voorwaarden over op Facebook geplaatste content. Als jij op je Android telefoon 'locatie services' aanzet gebruikt Google die data ook, zogenaamd om je van dienst te zijn. Wat denk je dat er nog meer met die data gebeurt? Overice Google 'services' maken daar dankbaar gebruik van en wie weet aan wie ze al die big-data weer doorverkopen? Als je foto's upload naar Google cloudservices worden ze ook door machinelearning algoritmes gehaald. Is zó handig dat ze automatisch gerubriceerd kunnen worden. Ja, ja ;-) En zo kun je nog wel even doorgaan. Het gaat éigenlijk alleen maar om data. Daar zit de waarde.
    Heb over een '?' heen gelezen in de tweede regel. Het is ook al laat.
    Maar je hebt volkomen gelijk met al die 'diensten'die aangeboden worden.
    Ik maak er geen gebruik van.

    Groet
  12. forum rang 4 holenbeer 27 november 2016 08:23
    quote:

    Hik schreef op 26 november 2016 23:54:

    [...]

    Ik denk dat het voor de discussie niets uitmaakt: als het Bosch sensoren zijn, is Bosch dan ook de eigenaar van de data? Maar als de data tot stand komt door middel van twee sensoren van twee verschillende fabrikanten, hoe zit het dan?
    Nvidia verwerkt alleen maar de data en hebben zelf geen sensoren, zij lijken me als laatste in aanmerking te komen voor het eigenaarschap.
    Maar als je mijn weergave van de Mobileye/ Barclays meeting hebt gelezen dan is de discussie van Mobileye met één van de automakers ook precies hierop gebaseerd.
    Zij zien de uitkomst van deze discussie als een mogelijke 'benchmark', mogelijk komt hier een nieuwe standaard of policy uit voort. HERE timmert ook druk aan de weg met de Sensoris standaard.
    Hoi hik,

    Het gaat er mij om in te schatten wie de meeste kans heeft om met die data aan de slag te gaan om extra waarde te creëren. Ik stop mijn geld liever in een partij die meer doet dan alleen sensoren leveren.
    Stel een Tesla heeft radar, sonar en camera's van verschillende leveranciers. Alle data worden door Nvidia gefuseerd en de resultaten gaan via de (Nvidia?)cloud naar andere Tesla's.
    Dan zit ik liever in Nvidia dan in een sensorleverancier, omdat Nvidia onmisbaarder is en iets met de bewerkte en gedeelde data kan doen. Maar als Nvidia de data levert aan tesla en er verder niks mee mag, is tesla interessanter.
    Het hangt er mi dus nogal vanaf welke partij het hardst nodig is. Heeft tesla Nvidia nodig om als eerste SDC te leveren, of heeft Nvidia tesla nodig als launching customer, desnoods met verlies? Zal wel ergens in het midden liggen.
  13. siepels 27 november 2016 08:41
    quote:

    Chiddix schreef op 26 november 2016 19:45:

    Iemand uit de techwereld zegt, een klein bedrijf heeft een coup gepleegd. Gaat over crowdsourcing kaarten in real-time. Een continue bijgewerkte kaart voor AVS.
    Iemand?: Graag naam en toenaam.
    Waarom?: Er zijn te veel mensen met duimen.
  14. forum rang 6 Chiddix 27 november 2016 09:05
    quote:

    siepels schreef op 27 november 2016 08:41:

    [...]

    Iemand?: Graag naam en toenaam.
    Waarom?: Er zijn te veel mensen met duimen.
    Het kwartje wil maar niet vallen , dat Civil Maps een uniek systeem heeft ontwikkeld. Misschien moet Jos Versteeg er maar eens naar gaan kijken? Het systeem is baanbrekende mapping-technologie. Is uiteraard gericht op de autonome car waar je niet van weet of de meeste bestuurders bereid zijn op de termijn het stuurwiel in te leveren.
    Ook is het niet bekend of bepaalde autofabrikanten gekozen hebben voor TT , om die kaarten technologie te gaan gebruiken voor de autonome car. Je hoort hier veel Bosch(stofzuigers/boormachines etc) en Nvidia noemen maar dat zijn geen autofabrikanten.
  15. siepels 27 november 2016 09:37
    quote:

    Chiddix schreef op 27 november 2016 09:05:

    [...]

    Het kwartje wil maar niet vallen , dat Civil Maps een uniek systeem heeft ontwikkeld. Misschien moet Jos Versteeg er maar eens naar gaan kijken? Het systeem is baanbrekende mapping-technologie. Is uiteraard gericht op de autonome car waar je niet van weet of de meeste bestuurders bereid zijn op de termijn het stuurwiel in te leveren.
    Ook is het niet bekend of bepaalde autofabrikanten gekozen hebben voor TT , om die kaarten technologie te gaan gebruiken voor de autonome car. Je hoort hier veel Bosch(stofzuigers/boormachines etc) en Nvidia noemen maar dat zijn geen autofabrikanten.
    Het gaat niet om het kwartje dat al of niet valt.
    Jouw berichten zijn steeds: van iemand gehoord of gezien.
    Dit moet men kunnen controleren.
    En daarvoor gebruikt men links.
    Wanneer valt het dubbeltje bij jou?
  16. forum rang 6 Chiddix 27 november 2016 09:56
    quote:

    siepels schreef op 27 november 2016 09:37:

    [...]

    Het gaat niet om het kwartje dat al of niet valt.
    Jouw berichten zijn steeds: van iemand gehoord of gezien.
    Dit moet men kunnen controleren.
    En daarvoor gebruikt men links.
    Wanneer valt het dubbeltje bij jou?
    Gewoon een uurtje ervoor uittrekken , om wat van de reeks artikelen op internet over Civil Maps door te lezen. Lijkt mij niet zo moeilijk.
  17. [verwijderd] 27 november 2016 10:50
    quote:

    Chiddix schreef op 27 november 2016 09:05:

    [...]

    Het kwartje wil maar niet vallen , dat Civil Maps een uniek systeem heeft ontwikkeld.

    Je hoort hier veel Bosch(stofzuigers/boormachines etc) en Nvidia noemen maar dat zijn geen autofabrikanten.
    Doe je huiswerk een beter met je Bosch (stofzuigers/boormachines).
    Nee tuurlijk is Bosch geen autofabrikant maar een hele grote toeleverancier..

    Wat is Civil Maps nou etgenlijk dan?
    Hebben die eigen kaarten? Leveren die aan autofabrikanten?
  18. forum rang 6 boem! 27 november 2016 11:15
    Chiddix een oprechte oproep aan jou om dit draadje niet verder te bevuilen.
  19. [verwijderd] 27 november 2016 11:30
    Zonder over de moderatie te willen discussieren lijkt het mij een uitgelezen mogelijkheid voor de moderator om de frequente ongefundeerde berichten van @ chiddix consequent te verwijderen

    De berichten zijn nl niet bedoeld om discussie te voeren, maar om een discussie te ontregelen en klimaat/ stemming te maken

    Beste moderatoren; volgens het forum reglement zijn frequente - niet onderbouwde - berichten ( bedoeld om koers en/of sentiment te beinvloeden) niet toegestaan.

    Meerdere forumbezoekers hebben bij herhaling gevraagd om de achtergrond van geponeerde stellingen. Zonder uitzondering blijven de uitspraken staan zonder dat er een verwijzing naar herkomst wordt gegeven.

    Laat even weten of ondergetekende het forumreglement verkeerd interpreteert, kan ik me weer een week (of langer) van het forum terug trekken.

    KC
  20. [verwijderd] 27 november 2016 11:52
    Ik hou het ook maar even voor gezien. Het lijkt er op dat iex bewust meewerkt aan vervuiling van het forum. Dan heb ik het niet over de moderatie, want die is er niet. Zelfs een grappig bedoelde link naar het nummer van Rowen Heze (Henk is unne lollige vent) wordt op communistische old-school wijze weggehaald.
    Het zal wel bij de tijdsgeest horen, Treitervlogger zou best eens het woord van 2016 kunnen worden.
    Nou, Leve de Treiteraars en Trollen dan maar. Het woord is aan jullie.
    Doei!
3.871 Posts
Pagina: «« 1 ... 121 122 123 124 125 ... 194 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 01 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april (def)
    2. China inkoopmanagersindex industrie (Caixin) april
    3. NL omzet detailhandel maart
    4. Wolters Kluwer Q1-cijfers
    5. Beurzen Euronext gesloten vanwege Dag van de Arbeid
    6. Chinese beurzen gesloten
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. GlaxoSmithKline Q1-cijfers
    9. VS hypotheekaanvragen - wekelijks
    10. Kraft Heinz Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht