Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,620
  • Verschill

    -0,105 -1,83%
  • Volume

    419.532 Gem. (3M) 329,3K
  • Bied

    5,610  
  • Laat

    5,830  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom December 2016

3.270 Posts
Pagina: «« 1 ... 141 142 143 144 145 ... 164 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Juun 27 december 2016 18:29
    constant omhoog gegaan en het zou mij niet verbazen als sectorgenoot en partner Gilead steeds bijkoopt", lichtte Van der Does toe.
    In de Midkap was kaartenmaker TomTom met een plus van 2,2 procent één van de sterkste stijgers. Concurrent HERE, eigendom van de Duitse autofabrikanten Audi, BMW en Daimler, maakte bekend een belang van 10 procent aan twee Chinese bedrijven en een investeringsfonds uit Singapore te hebben verkocht. Volgens analist Martijn den Drijver van NIBC onderstreept dit de onderwaardering van TomTom, maar betekent dit ook dat HERE in China de koppositie gaat innemen, tenzij TomTom erin slaagt ook een lokale partner te vinden. "Het nieuws over HERE kan positief en negatief worden uitgelegd, maar het is in ieder geval goed sectornieuws", aldus marktanalist Van der Does.
    Air France-KLM was met een verlies van 0,9 procent de grootste daler in de AMX-index. De Frans-Nederlandse luchtvaartgroep wordt zowel bij Air France als bij KLM al geruime
    www.beurs.nl/nieuws/buitenland/418805...
  2. forum rang 4 holenbeer 27 december 2016 18:33
    quote:

    de speurneus schreef op 27 december 2016 14:14:

    TomTom: Here stake sale and its implications

    Short summary:
    BMW/AUDI/Daimler have sold 10% of Here to Tencent, NavInfo and GIC on an enterprise value of EUR 3.1bn, roughly similare to Here acquisition value. Deal underlines that TomTom is undervalued but also puts Here in pole position in China unless TomTom also finds a local partner. Buy, pt EUR 10 ps.

    Kind regards,
    Research NIBC Markets

    NIBC is member of ESN, a pan-European network of 8 local brokers active in 8 countries.

    nb de aanschafprijs is er al uit..lol
    Ik lees overigens ook dat die 10 % slechts 243 miljoen heeft gekost.
    Dat zou inhouden dat de Duitsers er al verlies op hebben geleden en dat HERE minder waard is geworden:

    www.scmp.com/business/article/2057446...

    Tencent, its affiliate NavInfo Co. and the Government of Singapore Investment Corp. (GIC) will jointly fork out 243 million euros (HK$1.97 billion) for 10 percent of The Netherlands-based HERE Global BV, a provider of high-definition maps for vehicles.
  3. [verwijderd] 27 december 2016 19:20
    De afgelopen weken hebben zowel TomTom als Here deals en samenwerkingen gepresenteerd, maar ik kan mij niet aan het gevoel ontrekken dat TomTom tweede viool (blijft) spelen.

    De TomTom-deals zijn aardig en de Microsoft deal heeft zelfs de potentie strategisch te zijn. Als ik dat echter vergelijk met de 'veroveringen' van HERE ,oogt het toch beperkt. HERE legt met haar Microsoft deal een stevig fundament als aanbieder van locatiediensten en data (en dit zal tevens een aanzienlijke omzet met zich meebrengen). En de sprong naar China brengt HERE weer een stapje verder als mondiale aanbieder van locatiediensten.

    Het kan echter nog best goedkomen met TomTom. De TomTom deal met Microsoft lijkt een aanvulling op de door HERE geleverde diensten. Dit zullen dus diensten zijn (HD-maps?) die HERE niet kan aanbieden. Dit biedt perspectief en hopelijk leidt dit tot deals met autofabrikanten.

    Toch lijkt mij de kans groot dat google maps en HERE leidend worden. Waymo heeft na jaren testen waarschijnlijk relatief snel een soort plug en play systeem in de aanbieding met uiteraard standaard google maps.Nu HERE zowel veel data en locatiedeals met grote spelers afsluit en ook samenwerkt met meerdere grote autoproducenten heeft het ook goede kaarten. Tomtom zal dan de derde speler zijn met minder mogelijkheden om een goed product aan te bieden. Laten we maar hopen dat er nog mooie strategische deals voor TomTom aan zitten te komen!

  4. Chameleon 27 december 2016 19:25
    www.ft.com/content/c090b4d2-cbeb-11e6...

    "Here had net assets of €1.87bn at the end of the first half of 2016, and the parties to the deal estimate the company’s enterprise value to be €3.1bn."

    Appels en appels (enterprise value en enterprise value): 3.1b nu vs 2.8b bij de acquisitie (als we dit artikel mogen geloven)

    www.nokia.com/en_int/news/releases/20...
  5. [verwijderd] 27 december 2016 19:31
    quote:

    Juun schreef op 27 december 2016 18:29:

    constant omhoog gegaan en het zou mij niet verbazen als sectorgenoot en partner Gilead steeds bijkoopt", lichtte Van der Does toe.
    In de Midkap was kaartenmaker TomTom met een plus van 2,2 procent één van de sterkste stijgers. Concurrent HERE, eigendom van de Duitse autofabrikanten Audi, BMW en Daimler, maakte bekend een belang van 10 procent aan twee Chinese bedrijven en een investeringsfonds uit Singapore te hebben verkocht. Volgens analist Martijn den Drijver van NIBC onderstreept dit de onderwaardering van TomTom, maar betekent dit ook dat HERE in China de koppositie gaat innemen, tenzij TomTom erin slaagt ook een lokale partner te vinden. "Het nieuws over HERE kan positief en negatief worden uitgelegd, maar het is in ieder geval goed sectornieuws", aldus marktanalist Van der Does.
    Air France-KLM was met een verlies van 0,9 procent de grootste daler in de AMX-index. De Frans-Nederlandse luchtvaartgroep wordt zowel bij Air France als bij KLM al geruime
    www.beurs.nl/nieuws/buitenland/418805...
    tenzij TomTom erin slaagt ook een lokale partner te vinden............hmmmmmm denk je dat het moeilijk zou kunnen zijn om een Chinese investeerder te vinden ? De Chinezen kopen momenteel alles wat los en vast zit ......(kijk maar naar Here :)
  6. [verwijderd] 27 december 2016 19:42
    quote:

    Lord of the flies schreef op 27 december 2016 19:20:

    De afgelopen weken hebben zowel TomTom als Here deals en samenwerkingen gepresenteerd, maar ik kan mij niet aan het gevoel ontrekken dat TomTom tweede viool (blijft) spelen.

    De TomTom-deals zijn aardig en de Microsoft deal heeft zelfs de potentie strategisch te zijn. Als ik dat echter vergelijk met de 'veroveringen' van HERE ,oogt het toch beperkt. HERE legt met haar Microsoft deal een stevig fundament als aanbieder van locatiediensten en data (en dit zal tevens een aanzienlijke omzet met zich meebrengen). En de sprong naar China brengt HERE weer een stapje verder als mondiale aanbieder van locatiediensten.

    Het kan echter nog best goedkomen met TomTom. De TomTom deal met Microsoft lijkt een aanvulling op de door HERE geleverde diensten. Dit zullen dus diensten zijn (HD-maps?) die HERE niet kan aanbieden. Dit biedt perspectief en hopelijk leidt dit tot deals met autofabrikanten.

    Toch lijkt mij de kans groot dat google maps en HERE leidend worden. Waymo heeft na jaren testen waarschijnlijk relatief snel een soort plug en play systeem in de aanbieding met uiteraard standaard google maps.Nu HERE zowel veel data en locatiedeals met grote spelers afsluit en ook samenwerkt met meerdere grote autoproducenten heeft het ook goede kaarten. Tomtom zal dan de derde speler zijn met minder mogelijkheden om een goed product aan te bieden. Laten we maar hopen dat er nog mooie strategische deals voor TomTom aan zitten te komen!


    Ik denk dat velen met tomtom willen samenwerken/samengaan, maar tomtom niet met alle anderen.
  7. [verwijderd] 27 december 2016 19:42
    quote:

    Purespeculation# schreef op 27 december 2016 19:31:

    [...]

    tenzij TomTom erin slaagt ook een lokale partner te vinden............hmmmmmm denk je dat het moeilijk zou kunnen zijn om een Chinese investeerder te vinden ? De Chinezen kopen momenteel alles wat los en vast zit ......(kijk maar naar Here :)
    Ik krijg de indruk dat de focus van het management hier niet echt ligt. Ik volg TomTom nu twee jaar en soms heb ik het gevoel dat ze vrijwel alleen tactisch opereren(ontwikkeling HD-maps, road-dna en sporthorloges)en minder strategisch bezig zijn (Welke stappen moeten we zetten om marktleider te worden en in welke deelmarkten willen wij actief zijn).

    Waarschijnlijk zit ik verkeerd want ik weet natuurlijk niet wat er achter de schermen speelt. Anderzijds geeft hun trackrecord van de laatste 8 jaar op het gebied van inspelen op ontwikkelingen, niet al teveel vertrouwen!
  8. forum rang 4 holenbeer 27 december 2016 19:45
    quote:

    Crash Bandicoot schreef op 27 december 2016 19:35:

    Volgens onderstaand berich heeft Tesla de samenwerking met Nvidia opgezegd. Lijkt mij niet helemaal te kloppen toch?

    smartstocknews.com/53626-does-tesla-m...
    Kan zijn dat ze Mobileye bedoelen. Er staat ook dat er 'recently' een 'fatal accident' is geweest, en dat is al even geleden. Leest als een artikel dat er niet echt bovenop zit.
    Nvidia ging vandaag bijna 6 % omhoog, dat was niet gebeurd als dit nieuws klopte, denk ik
  9. DerksVisie 27 december 2016 20:14
    quote:

    Purespeculation# schreef op 27 december 2016 20:02:

    Nvidia dit jaar ruim 4 keer over de kop .........TomTom dit jaar -30 % pffffffffffffff
    Nvidia had ook goede cijfers laten zien en misschien ook niet onbelangrijk Nvidia is in Amerika beursgenoteerd.
  10. [verwijderd] 27 december 2016 21:03
    Justin
    Nr 1 : Parrot NIS 7100) has been selected by a premium European semi-trailer truck maker. inclusief TT welke zou dit zijn
    Nr 2 Continental in PSA , is dat iets nieuws ? zat TT toch al in
    Nr 3 VW eigen cloud systeem ?
  11. [verwijderd] 27 december 2016 21:48
    Gelet op ook de waarderingen van Garmin en Mobileye, zou je van een causaal verband of correlatie kunnen spreken;)

    Het geinige is dat je als aandeelhouder van een beursgenoteerd bedrijf ook bepaalde prestaties mag verwachten van TomTom, puur op basis van de Dutch Corporate Governance Code.

    TomTom hoort echt veel en veel meer te doen (gebaseerd op de Code) dan dat ze nu doet. Volgens hooggeleerde heren die er meer verstand van hebben dan ik, schendt TomTom de regels op zo ongeveer de meest grove manier denkbaar.

    Een notering aan de Nasdaq ligt in lijn met wat TomTom minimal hoort te doen op basis van de Code.

    Waarom maken aandeelhouders daar geen gebruik van?
    petities.nl/petitions/tomtom-neem-een...

    Ik denk zelf dat alleen de HAD-tech van TT al 12 miljard waard zal blijken aan de Nasdaq. Hebben we het nog niet over Telematics en de contracten voor Automotive. Iedereen kan wel juichen als we op 20 staan, maar dan doen we niet eens 5 miljard. Tsss;)

    quote:

    DerksVisie schreef op 27 december 2016 20:14:

    [...]

    Nvidia had ook goede cijfers laten zien en misschien ook niet onbelangrijk Nvidia is in Amerika beursgenoteerd.
  12. NoWorry 27 december 2016 22:09
    quote:

    Stichting PAT schreef op 27 december 2016 21:48:

    .......

    Waarom maken aandeelhouders daar geen gebruik van?
    petities.nl/petitions/tomtom-neem-een...

    .......

    [...]
    Omdat die link niet goed werkt ????

    Suggestie.

    Groet

    p.s. Zelf wil ik net geassocieerd worden met de volslagen idioten op dit forum.


  13. [verwijderd] 27 december 2016 22:31
    quote:

    NoWorry schreef op 27 december 2016 22:09:

    [...]
    Omdat die link niet goed werkt ????

    Suggestie.

    Groet

    p.s. Zelf wil ik net geassocieerd worden met de volslagen idioten op dit forum.


    Bij mij werkt de link wel?!

    Meeste forumleden hier zijn goed ingevoerd inzake TomTom imo, wel jammer dat @potpourri opgestapt is.
3.270 Posts
Pagina: «« 1 ... 141 142 143 144 145 ... 164 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 01 mei

    1. Japan inkoopmanagersindex diensten april (def)
    2. China inkoopmanagersindex industrie (Caixin) april
    3. NL omzet detailhandel maart
    4. Wolters Kluwer Q1-cijfers
    5. Beurzen Euronext gesloten vanwege Dag van de Arbeid
    6. Chinese beurzen gesloten
    7. VK inkoopmanagersindex diensten april (def)
    8. GlaxoSmithKline Q1-cijfers
    9. VS hypotheekaanvragen - wekelijks
    10. Kraft Heinz Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht