Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,650
  • Verschill

    +0,030 +0,53%
  • Volume

    0 Gem. (3M) 279,2K
  • Bied

    5,585  
  • Laat

    5,665  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom februari 2017

3.568 Posts
Pagina: «« 1 ... 115 116 117 118 119 ... 179 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 tatje 15 februari 2017 12:49
    Ik vind dat mensen die Harold neerhalen, dit persoonlijk op de AVA moeten zeggen.

    Anders vind ik het schijtlijsters :-)

    Ik sta nog steeds achter Harold Goddijn en ik denk de meerderheid van de aandelen ( houders ) ook :-)
  2. [verwijderd] 15 februari 2017 12:49

    ook Kumar 2 (?) is blijkbaar nu exit bij TT-I

    "no longer with the company, we have nothing further to comment"

    bizar, of dit kopt, of ze willen niet dat je met hun analisten spreekt.

    kan me toch moeilijk voorstellen dat eene Kumar uit een Indian take-away in Bombay inbelt op TT's CC
  3. [verwijderd] 15 februari 2017 12:55
    quote:

    W schreef op 15 februari 2017 12:26:

    @ Dokus, Testing - dat doet iedereen met iedereen, is iets anders als leveren in modellen

    maar ik zeg niet dat Here is afgeserveerd, want dat zijn ze niet, ze hebben uiteindelijk steun van het huisfront, maar TT is absoluut zeker van hun technische voorsprong en als Here dus wil inhalen zal er veel geld tegenaan moeten en meer partners gevonden om dit te funden
    daarom wellicht over tijd een beursgang , waar de Duitsers bereid zijn voor ondersteuning met contracten en afbouw van eigendom.

    @ Harry , geef toe TT is zo langzamerhand een uitputtingsslag aan het worden, ook ik run ' hot and cold ' op het aandeel, maar eerder vanwege het bestuur dan het bedrijf.

    De drie jaar voorsprong van TomTtom op HERE doet me altijd denken aan die kinderen vroeger in de klas die altijd al veel eerder klaar waren dan de rest met het maken van een proefwerk. Al 20 minuten of eerder dan de meesten leverden ze met een voldaan glimlachje hun werk in en mochten ze de klas verlaten, waar alle mindere goden nog peentjes zaten te zweten.
    Maar hield dit ook altijd in dat deze snelle jongens en meisjes een hoger cijfer haalden dan de rest? Toegegeven, vaak wel, maar zeker niet altijd. Door alles nog eens na te lopen kreeg je toch vaker dan eens een ingeving die een eerder gegeven antwoord ten goede kwam. Kortom: wat is zo'n voorsprong die TomTom heeft nu eigenlijk waard als je pas over een paar jaar moet leveren?

    Als je zoals TomTom een voorsprong op de rest hebt en je hebt dus je eindproduct al klaar dan houdt dat dus ook een zeker risico in: je kunt tussentijds niets meer wijzigen (danwel wijzig je het tegen hoge kosten). Als je gelijke tred houdt met de industrie waar je voor gaat leveren dan geef je hun wel de kans om samen met je op te trekken en wél tussentijds te wijzigen. Met Bosch lijken ze zo te werk gegaan zijn, maar Bosch is natuurlijk geen afnemer van de producten van TomTom.
    Wat vinden we nu eigenlijk van Autonomos: moet TomTom daarmee hun mapmaking proces ingrijpend wijzigen? Houdt dat behalve integratiekosten ook re-engineering in? Heeft TomTom nu al data op de plank liggen die door Autonomos algoritmes bewerkt en toegevoegd kan worden aan de huidige HD-Maps, of HD-Maps-attributen, óf moeten ze weer alle eerder gereden kilometers gaan maken met (wie zal het zeggen wat ze echt gaan gebruiken) de stereocameratechniek van Autonomos aan boord?

    Een voorsprong ruim voor 'the end-game' is in mijn ogen virtuele winst en heeft in commerciële zin hoegenaamd geen enkele betekenis. Betalende klanten, dat is echte winst. Voorlopig is TomTom nog niet een partij die echte deals op HD-Mapping gebied uit de hoge hoed heeft getoverd.
  4. viermeiden 15 februari 2017 13:07
    AMSTERDAM (AFN) - TomTom komt met een nieuwe toepassing waarmee het voor steden, wegbeheerders en andere partijen eenvoudiger wordt om verkeersdata uit te wisselen. De navigatiedienstverlener maakte woensdag de lancering van de dienst Road Event Reporter wereldkundig, zonder daarbij financiële details te verstrekken.

    Volgens TomTom kan met het beter afstemmen van verkeersdata tijd en brandstof worden bespaard. Dat laatste zorgt ook voor een verminderde uitstoot van schadelijke uitlaatgassen.

    Ook kan de data worden gebruikt voor het in kaart brengen en analyseren van de prestaties van het verkeersnetwerk. ,,Door deze data te delen kunnen wegbeheerders, transportbedrijven en andere gebruikers direct invloed uitoefenen op verkeer", aldus TomTom.

    De Road Event Reporter is beschikbaar in alle landen waarin TomTom actief is.

    - See more at: www.debeurs.nl/Beursnieuws/ANP-150217...

    viermeiden
  5. Optiebelegger 15 februari 2017 13:30
    quote:

    Boertje schreef op 15 februari 2017 11:18:

    www.beurgenoten.nl/medelingen JA HOOR meneer Geert Schaaij zit ook weer in TOMTOM. Geheid weer een fantastisch verhaal bij Harry Mens een dezer dagen om de koers weer op te jagen. Maar wel eerst zelf goedkoop erin....die oude truc blijft ie maar doen
    Geert heeft de aandelen gekocht en puts dec.17 E,7,50 geschreven......
  6. [verwijderd] 15 februari 2017 13:40
    quote:

    W schreef op 15 februari 2017 12:49:

    ook Kumar 2 (?) is blijkbaar nu exit bij TT-I

    "no longer with the company, we have nothing further to comment"

    bizar, of dit kopt, of ze willen niet dat je met hun analisten spreekt.

    kan me toch moeilijk voorstellen dat eene Kumar uit een Indian take-away in Bombay inbelt op TT's CC
    Is dit de Kumar die door Goddijn werd afgezeken de laatste CC?
  7. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 15 februari 2017 14:06
    quote:

    Was here schreef op 14 februari 2017 22:17:

    Ze gaven vrijdag aan dat inkomsten bij licensing erg onregelmatig zijn. Je kan er volgens mij op kwartaalbasis weinig conclusies uit trekken. Je zou eigenlijk de ontwikkeling over een langere periode moeten vergelijken.
    [...]
    Kan zijn. Het zal bij de Q1-cijfers wel duidelijker worden.
  8. Boussel 15 februari 2017 14:15
    www.bloomberg.com/news/articles/2016-...

    Hedge-fund manager Vikram Kumar, who returned 27 percent last year overseeing money for TT International, is preparing to separate from the London-based investment firm, according to a letter to investors.
    Kumar is leading a team that will acquire management of the $496 million TT Long-Short Focus Fund and become independent next January. The firm, which manages about $6.2 billion, will retain a financial interest in the fund. Kumar and a spokesman for TT International confirmed the contents of the letter but declined further comment.
    Kumar, 35, has managed the fund since it started in 2013. Last year it was the fifth-best performer in Bloomberg’s global ranking of the top 25 hedge funds overseeing between $250 million and $1 billion. The fund lost 2.9 percent in the first five months of 2016, compared with a 2.2 percent decline in the Eurekahedge Europe Long Short Equities Hedge Fund Index.
    “It is a natural evolution that we wanted to create an independent structure that allows for smooth transitioning of investor capital,” Kumar said in the letter to clients sent by TT International on Friday and obtained by Bloomberg.
  9. Boussel 15 februari 2017 14:16

    TT International star manager Vikram Kumar has named his new hedge fund firm following the announcement of the spinout of his long/short fund, HFMWeek has learned. Kuvari Partners is set to launch in January, with Kumar leading a management team acquiring the $496m portfolio of the TT Long-Short Focus Fund.
  10. [verwijderd] 15 februari 2017 14:18
    quote:

    Stille vennoot schreef op 15 februari 2017 13:58:

    Inz Kumar:
    op de webcast wordt hij voorgesteld als Shyam (of zoiets) Kumar van
    Kumar and partners...
    dus niet van TT-i,,,
    Bedankt
    Die heb ik ook gekregen , maar dat is een nummer in NY ?

    Probeer t gewoon
  11. Levy 15 februari 2017 14:20
    quote:

    Hik schreef op 15 februari 2017 12:55:

    [...]

    De drie jaar voorsprong van TomTtom op HERE doet me altijd denken aan die kinderen vroeger in de klas die altijd al veel eerder klaar waren dan de rest met het maken van een proefwerk. Al 20 minuten of eerder dan de meesten leverden ze met een voldaan glimlachje hun werk in en mochten ze de klas verlaten, waar alle mindere goden nog peentjes zaten te zweten.
    Maar hield dit ook altijd in dat deze snelle jongens en meisjes een hoger cijfer haalden dan de rest? Toegegeven, vaak wel, maar zeker niet altijd. Door alles nog eens na te lopen kreeg je toch vaker dan eens een ingeving die een eerder gegeven antwoord ten goede kwam. Kortom: wat is zo'n voorsprong die TomTom heeft nu eigenlijk waard als je pas over een paar jaar moet leveren?

    Als je zoals TomTom een voorsprong op de rest hebt en je hebt dus je eindproduct al klaar dan houdt dat dus ook een zeker risico in: je kunt tussentijds niets meer wijzigen (danwel wijzig je het tegen hoge kosten). Als je gelijke tred houdt met de industrie waar je voor gaat leveren dan geef je hun wel de kans om samen met je op te trekken en wél tussentijds te wijzigen. Met Bosch lijken ze zo te werk gegaan zijn, maar Bosch is natuurlijk geen afnemer van de producten van TomTom.
    Wat vinden we nu eigenlijk van Autonomos: moet TomTom daarmee hun mapmaking proces ingrijpend wijzigen? Houdt dat behalve integratiekosten ook re-engineering in? Heeft TomTom nu al data op de plank liggen die door Autonomos algoritmes bewerkt en toegevoegd kan worden aan de huidige HD-Maps, of HD-Maps-attributen, óf moeten ze weer alle eerder gereden kilometers gaan maken met (wie zal het zeggen wat ze echt gaan gebruiken) de stereocameratechniek van Autonomos aan boord?

    Een voorsprong ruim voor 'the end-game' is in mijn ogen virtuele winst en heeft in commerciële zin hoegenaamd geen enkele betekenis. Betalende klanten, dat is echte winst. Voorlopig is TomTom nog niet een partij die echte deals op HD-Mapping gebied uit de hoge hoed heeft getoverd.
    Volgens deze drogredenering zou gelden: hoe meer achterstand des te beter.

    Over HD maps:

    Our Automotive products and roadmap continue to be well received, resulting in order intake for 2016 of over €300 million. Order intakes from previous years are now starting to deliver a strong revenue growth in Automotive. We are working with many automotive OEMs and Tier1s to integrate our HD Maps into the self-driving systems they are developing.
  12. forum rang 6 tatje 15 februari 2017 14:46
    Ik gooi het gewoon in de groep.

    Vincent van Roon, 5 mei 2014 11:27

    Beleggersbelangen !

    Telematics is de nieuwe naam voor de voormalige divisie Business Solutions. Die haalde vorig jaar voor 85 miljoen euro aan opbrengsten binnen.

    Dus 85 miljoen in 2013.

    TomTom verwacht dat de opbrengsten bij Telematics de komende 2 tot 3 jaar zullen verdubbelen. Dat zei topman Harold Goddijn donderdag 1 mei tijdens de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering. Goddijn gaf eerder bij de presentatie van de eerstekwartaalcijfers al aan tevreden te zijn met de ontwikkelingen bij Telematics. De aanwas van nieuwe klanten is daar versneld, wat zich vertaalde in een flinke omzetgroei in het eerste kwartaal. Ook versterkt TomTom de tak met de overname van zijn Franse branchegenoot DAMS.

    Dus harold zei op de AVA 2014 de komende 2 a 3 jaar een verdubbeling!

    Goed Harold dan nemen we 3 jaar dus eind 2016.

    Is de omzet in Telamatics van 85 miljoen in 2013 in 3 jaar verdubbeld naar 170 miljoen.

    1 maal ander maal, verkocht ....................

    Het antwoord is 155, dassss geen verdubbeling van 85 maar een groei van 83%.

    Nou Harold ik reken 83% goed, voorspellen is ook moeilijk en dat meen ik .

    Ik vind 83 van 100 te behalen procenten al klasse.

    In de toekomst precies kijken blijft moeilijk.

    Maar Licensing gaat sinds Q4 2016 samen met automotive als 1 omzet door het leven.

    Iemand waarom !

    Mijn mening : De grote groei van automotive in 2017 verbloemen, in mijn ogen een bewijs om de koers voor de personeelsopties laag te houden.

    Harold ik begrijp je, maar een boefje blijf je !
3.568 Posts
Pagina: «« 1 ... 115 116 117 118 119 ... 179 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 20 mei

    1. Dui, producentenprijzen april
    2. Ryanair jaarcijfers
    3. Brunel ex €0,55 dividend
    4. HAL ex €2,85 dividend
    5. UMG ex €0,27 dividend
    6. Alfen Q1-cijfers
    7. Zoom Video Communications Q1-cijfers
  2. 21 mei

    1. Envipco Q1-cijfers
    2. Fagron ex €0,30 dividend
    3. Euronext ex €2,48 dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht