Tesla blow-off

4.736 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 ... 233 234 235 236 237 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Skater
0
Fremont.
Maar goed, na een Q van meer dan 100 mag best een jaar van 500+ komen en dat geloof ik ook best wel. Als ze maar genoeg Y's kunnen maken ten koste van 3 verkopen ze alles wel. Een update van S+X, een topmodel erbij, zal ook zeker helpen, maar dat is voor het eind van het jaar beloofd.

$656 al gezien, heftig. Ik hoop echt dat Musk niets stoms doet zometeen. Ik zou graag wat winst nemen voor (het geval dat) er een gezonde correctie volgt.

En als ik goed ingelicht ben is alleen nog een groene Q1 nodig om de S&P 500 in te gaan wat meer koopdruk vanuit institutionele beleggers betekent. Een leuke boost voor het aandeel. Maarja, die zouden we onderhand wel ingeprijsd mogen achten?
RJ 80
1
Sjongejonge... ik afgelopen zomer (juli) een brokeraccount geopend en voor t eerst zelf gaan beleggen ipv uitbesteden. Had ik mijn beschikbare cash van toen verdeeld over mijn beoogde portfolio, had ik nog een kleine 500 euro over voor een avontuurtje. 2 aandeeltjes Tesla dacht ik toen maar na wat geïnformeerd te hebben over status van die giga factory in China. Toen 229 dollar. In hindsight, had ik maar wat meer cash over gehad! Wat een nabeurs effect dit na toch al een bizar halfjaar. Buitengewoon goede cijfers dan ook. Zal toch ook weer eens af moeten komen denk je dan, maar ik durf ze niet meer van de hand te doen. Mss als mijn kinderen over 15 jaar gaan studeren eens kijken wat de 2 aandeeltjes waard zijn ;-)
Kaspersky
0
Zodra er een correctie komt verwacht ik een tussen 38 en 50% (de grote correctie, niet de adempauzes)
Kaspersky
0
quote:

RJ 80 schreef op 30 januari 2020 00:03:


Sjongejonge... ik afgelopen zomer (juli) een brokeraccount geopend en voor t eerst zelf gaan beleggen ipv uitbesteden. Had ik mijn beschikbare cash van toen verdeeld over mijn beoogde portfolio, had ik nog een kleine 500 euro over voor een avontuurtje. 2 aandeeltjes Tesla dacht ik toen maar na wat geïnformeerd te hebben over status van die giga factory in China. Toen 229 dollar. In hindsight, had ik maar wat meer cash over gehad! Wat een nabeurs effect dit na toch al een bizar halfjaar. Buitengewoon goede cijfers dan ook. Zal toch ook weer eens af moeten komen denk je dan, maar ik durf ze niet meer van de hand te doen. Mss als mijn kinderen over 15 jaar gaan studeren eens kijken wat de 2 aandeeltjes waard zijn ;-)

Gemiddeld is de koers van Tesla met circa 50% op jaarbasis gestegen (10 jaar).

Skater
0
Huidig is na 1 januari natuurlijk. Ze zijn net begonnen met Y te rampen.

Ze maakten al 87k Model 3's in Q4. Dus mogelijk NUL extra capaciteit voor Model Y vooralsnog, alleen een combi productie zoals S en X?

$650 is een koers waar ik voorlopig mee kan leven. Overprijs voor beloofd 2020 productie, maar ze lijken echt iets voorzichtiger te zijn geworden.
Model Y en de tech die mee gaat naar Model 3 moet de marge gaan optrekken. Misschien houden ze zich in met de prijsverlagingen. Een goede Model Y ramp lijkt essentieel. Die $5k extra ofze helpt de gemiddelde verkoopprijs die in een jaar zo hard viel dat er amper omzetstijging te noteren viel.
2020 gaan natuurlijk wel meer omzet opleveren met groei Fremont en heel Shanghai op wokstoom. Gemiddelde prijs ongeveer gelijk, maar weer 50% meer wagens de weg op?
Skater
0
quote:

Kaspersky schreef op 30 januari 2020 00:06:


[...]
Gemiddeld is de koers van Tesla met circa 50% op jaarbasis gestegen (10 jaar).



Zijn er mensen gedocumenteerd die zo'n lange termijn groeibedrijf consistent wisten te volgen met bijvoorbeeld bescheiden 3x turbo's? Steeds instappen op 3,5 hefboom en rollen naar de volgende als er een dip was na afbouw tot 2,5x? Dan heb je niet 50% maar 150% elk jaar.
3x is misschien teveel voor een Tesla overigens. Tenzij je winst weet te nemen en dips uitzitten tot een instappunt.
Kaspersky
0
quote:

Skater schreef op 30 januari 2020 00:28:


[...]
Zijn er mensen gedocumenteerd die zo'n lange termijn groeibedrijf consistent wisten te volgen met bijvoorbeeld bescheiden 3x turbo's? Steeds instappen op 3,5 hefboom en rollen naar de volgende als er een dip was na afbouw tot 2,5x? Dan heb je niet 50% maar 150% elk jaar.
3x is misschien teveel voor een Tesla overigens. Tenzij je winst weet te nemen en dips uitzitten tot een instappunt.

Ik ben benieuwd naar de volgende IPO van Elon Musk.
RJ 80
0
quote:

Kaspersky schreef op 30 januari 2020 00:57:


[...]
Ik ben benieuwd naar de volgende IPO van Elon Musk.


SpaceX
Kaspersky
0
quote:

RJ 80 schreef op 30 januari 2020 01:04:


[...]

SpaceX

"However, the superstar CEO has stated he has no plans to bring the company public as the goals of the company do not align with shareholders."
Skater
0
Battery Day waarschijnlijk pas in April ongeveer. Klinkt alsof ze wel een idee hebben hoe ze naar een paar 1000 GWh willen groeien, maar de Semitruck wacht nog dus op opschalen van capaciteit. Belang van kostprijs omlaag brengen werd ook genoemd.

Verwachting is FSD aan te gaan bieden waarbij er een grotere kans is dan nul dat je zonder ingrijpen op je werk kunt geraken. Maarja, dat is alleen de feature, niet de performance. Goed werk van de engineers, etc.
Skater
0
Musk zegt dat zijn mind blown is van wat er mogelijk wordt met batterijen, waar Maxwell een puzzelstukje in is. Dat is zeker hoopgevend. Dat ze er in April pas mee gaan komen geeft me de indruk dat hier geen ultrasnelle implementatie van komt.
Als ik Tesla was en ik zag hoe ik 400 Wh/kg of beter cellen kon maken (nu doen ze rond 270 Wh/kg), dan zou ik de klant vertellen dat het goed is voor duurzaamheid en prestaties (lichtere auto, optie voor belachelijke actieradius misschien) en de aandeelhouders dat het waarschijnlijk marktleidend zal zijn, zo niet in specs dan zeker wel in productieomvang en dat het de marges op gaat drijven aangezien de concurrent de eerste jaren niets dergelijks naar de markt gaat krijgen in massaproductievoertuigen.
En weet je, het zou best kunnen dat ze met massaproductie een voordeel hebben omdat ze inderdaad zo een paar miljard tegen een bottleneck aan kunnen gooien.

Naast zo snel mogelijk eigen fabrieken bouwen, want daar zouden ze nu de know-how voor moeten hebben, is om licentieovereenkomsten aan te gaan met de grote cellenboeren. Die willen klanten een next level product kunnen bieden, maar doen een beetje na-aperij vooral. Het komt een beetje op hetzelfde neer wat ze doen en ze doen het al jaren en jaren.
Tesla zou blauwdrukken voor de eigen machines kunnen delen, cruciale aspecten wellicht zelf produceren. Zo'n LG waar ze al mee samenwerken zou in opdracht nieuwe cellen maken voor GF Shanghai en zodra ze de behoefte daarvoor overstegen wordt, intern GF Shanghai en bv LG, kan LG de cellen ook onder eigen label de markt in zetten. De veel lageren kWh prijs maakt het een goudmijn. Klanten nemen graag 3 cellen af ipv 5 voor hetzelfde resultaat. Betalen ze graag de oude prijs voor, zolang het monopolie op volume daar is. Tesla zou dan ook aan die overproductie kunnen verdienen. En LG heeft er belang bij, heeft die business. Tesla als cellenleverancier zelf...overal fabrieken...ik weet het niet. Zij moeten zich dan al weer gaan richten op mogelijk nog weer volgende generaties cellen. Hoewel de meeropbrengst wel hard afneemt vanaf 500 Wh/kg. Dan is een Model 3 ineens zo licht als een vergelijkbare BMW 3-series, heel grof gezegd. De kostprijs gaat elkaar dan ook steeds minder ontlopen, of de Tesla duikt er zelfs onder. $3000 in cellen is zat voor een goede auto. De motor kost volgens Munroe maar $800. Dan natuurlijk nog heel wat bekabeling en electronica, maar ze maken daar al grote aantallen in. Een hele aandrijving is dan gewoon niet zo duur meer. En de bekabeling wordt sowieso al korter dan enige andere luxewagen.

Met 500 Wh/kg kun je ineens vliegtuigen en vliegende taxis bouwen. Dat gaat vraag opleveren, maar hoeveel kan ik niet inschatten. Vanaf 1kWh/kg misschien cross-Atlantisch vliegen. Dat duurt echt nog wel 10 jaar of meer. Snellere props zouden dan ook wel fijn zijn, want voor zover ik weet is electrisch vliegen traag, hoe kort de vlucht ook is.
boem!
0
Ik kijk vooral naar de FCF die gerealiseerd is met continued operations en wat je daar van mag verwachten in de toekomst om te komen tot een reeele voorspelling van de koers.
Ervan uitgaande dat de investeringen ad 1,4 miljard voor 1 miljard nieuwe locaties betreffen is er een positieve FCF gerealiseerd van 2 miljard in 2019.

Met een koers van $650 geeft dat een marketcap van 115 miljard.
Ogenschijnlijk een heel forse waardering van 57,5 x de FCF.
Echter indien je kijkt naar de reeele mogelijkheden om de FCF in 2020 op te krikken naar 4 miljard komt eea in een ander licht te staan.
Zeker gezien de nog niet tot wasdom gekomen initiatieven op het gebied van Energy, Accu's,Software profits, FSD units, Cybertruck en Semi.

Indien er 1 bedrijf de potentie heeft om in een beperkte periode ( 3-5 jaar) haar FCF op te schroeven van 2 naar 10-20 miljard is het Tesla.
Indien het Tesla lukt om die FCF naar dat nivo te tillen is een koers van $1.000-$2.000 heel reeel.

Mogelijk dat een short-sqeeze er voor zorgt dat we het nivo van $1.050 nu al tijdelijk bereiken.
Ik ben er dan uit en wacht op een correctie om bij $500 weer in te stappen met de winst uit mijn huidige positie maar dan met koerdoelen van $1.000, $2.000, $4.000, $8.000 en $16.000.
Indien de shortsqeeze uitblijft blijf ik met veel meer vertrouwen dan voorheen de rit uitzitten $450, $600, $750, $900 en $1.050
voda
0
Tesla overtreft verwachtingen

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Tesla Inc
$ 580,91 14,09 2,49 % NASDAQ
Tesla Inc
520,90 0,00 0,00 % Frankfurter Wertpapierbörse (Xetra)

(ABM FN-Dow Jones) Tesla heeft in het vierde kwartaal beter gepresteerd dan verwacht en start deze maand met de productie van zijn Model Y. Dit bleek donderdag nabeurs na publicatie van de kwartaalcijfers van de producent van elektrische auto's.

Tesla heeft in het vierde kwartaal een nettowinst geboekt van 105 miljoen dollar, ofwel 0,56 dollar per aandeel, in vergelijking met 140 miljoen dollar, ofwel 0,78 dollar per aandeel, in dezelfde periode een jaar eerder.

De aangepaste winst bedroeg 2,14 dollar per aandeel, tegenover 2,00 dollar per aandeel een jaar eerder.

De omzet steeg van 7,2 miljard dollar in het vierde kwartaal van 2018 naar 7,4 miljard dollar het afgelopen kwartaal.

Vooraf door FactSet Research geraadpleegde analisten rekenden op een aangepaste winst van 1,77 dollar per aandeel op een omzet van 7,0 miljard dollar.

Outlook

Het concern verwacht in 2020 meer dan 500.000 auto's te verkopen.

Het aandeel Tesla noteerde donderdag in de elektronische handel nabeurs 6,7 procent hoger.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
Musk: 2019 was het keerpunt voor Tesla

Elon Musk, oprichter en ceo van Tesla, stond 7 januari te dansen in Sjanghai, bij de opening van een nieuwe autofabriek. REUTERS/Aly Song

Autobouwer Tesla heeft in het laatste kwartaal van 2019 een vrije kasstroom gerealiseerd van ruim $1 mrd, 11% meer dan een jaar geleden. Er zit nu $6,3 mrd in de pot, tegen $3,7 mrd een jaar eerder. Dat betekent dat het bedrijf niet langer op korte termijn nieuwe financiering nodig heeft en een stuk steviger in zijn schoenen staat. 'We denken dat het bedrijf zover is dat het zichzelf kan financieren', schrijft Musk in de toelichting op de cijfers.

Overdag was de beurskoers 3% hoger op $581. Nabeurs kwam daar nog eens 12% bij, op een koers van $651, na even zelfs bijna een hoogste koers ooit van $660 aangeraakt te hebben. Sinds de positieve kwartaalcijfers die in oktober naar buiten kwamen was de koers tot woensdag al met 120% gestegen. Medio oktober stond er nog een koers van $255 op de borden.

Elon Musk noemt 2019 een keerpunt in het bestaan van Tesla. Het bedrijf keerde in de tweede jaarhelft terug naar zwarte cijfers. Voortdurende kostenbeheersing leidde tot de hogere kasstroom. Volgens Musk kwam vrijwel heel 2019 de vraag naar nieuwe auto's ook van nieuwe kopers, zonder een cent aan adverteren uit te geven. De opening van de fabriek in Sjanghai, officieel begin januari, moet een nieuwe groei-impuls geven.

Voor dit jaar verwacht Musk de grens van 500.000 afgeleverde auto's met gemak te kunnen overschrijden. De nieuwe fabriek in China voor Model 3 gaat volop draaien en in Fremont, bij het hoofdkwartier in Californië, start dit kwartaal al mondjesmaat de productie van het nieuwe Model Y, waarop Musk een hogere marge denkt te maken dan op Model 3. Op termijn zal de Y ook in Berlijn en Sjanghai gemaakt worden.

De business in zonne-energie - opslag van energie in accu's en panelen - zal ruim 50% groeien. De kasstroom zal voortaan ieder kwartaal positief zijn, met wellicht een uitzondering als er een nieuw product wordt gelanceerd. Hetzelfde geldt voor de winst. Dit jaar wordt de fabriek bij Berlijn gebouwd.

Investeringen groeien zeker, maar langzamer dan omzet

Tesla verwacht dat de investeringen blijven toenemen, maar minder snel dan de omzet. 'We investeren zoveel mogelijk zo snel mogelijk, op een voorzichtige manier', zei Musk desgevraagd. Later voegde hij eraan toe dat de capaciteit om accu's te leveren snel fors omhoog moet.

Dat kan betekenen dat de productie van de semi-truck wat later van start gaat. Volgens Musk is er nog nooit zoveel vraag naar een auto geweest als naar de semi-truck. Bij de lancering vorig jaar ging het helemaal mis met het kogelvrije glas, dat makkelijk bleek te breken. Het filmpje van die mislukking ging als een lopend vuurtje over de sociale media.

Het vierde kwartaal van 2019 sprong er overigens niet heel erg uit. De omzet steeg met 2% tot $7,4 mrd en het bedrijfsresultaat kwam 4% lager uit op bijna $1,4 mrd. De markt rekende vooraf op een omzet van $7 mrd en een winst per aandeel van $1,72, dit laatste overigens met een enorme bandbreedte. De winst per aandeel - gecorrigeerd voor eenmalige posten- kwam op $2,14.

Tesla had begin januari al bekend gemaakt dat het zijn productie-doel ruim had gehaald: een recordaantal van 112.000 auto's in een kwartaal. Dat hadden analisten niet verwacht, ook al kwam de productie daarmee maar net binnen de marge die Musk eerder voor het hele jaar had gegeven.

Tesla verwacht dat de nieuwe fabriek in China 1 tot 1,5 week dicht blijft door het corona-virus. Het onderzoekt nog of de Chinese toelevering aan de fabriek in Fremont in het geding kan komen. Het virus zal vooralsnog weinig invloed hebben op de omzet van Tesla.

fd.nl/ondernemen/1332896/musk-2019-wa...
Bijlage:
Skater
0
Bij opening van mijn Turbo gaf die snel een val van onderliggende waarde $648 naar $636 ofzo, dus ik ben maar uitgestapt. Maffe 50+% winst sinds sluiting gisteren. Nu maar weer afwachten wat er gebeurt, of we de nabeursprijzen gaan overschrijden met FOMO amateurs of toch eindelijk een serieuze winstneming.
löngterm
0
quote:

Kaspersky schreef op 30 januari 2020 00:57:


[...]
Ik ben benieuwd naar de volgende IPO van Elon Musk.

Ik probeer al een jaar of 8 aandelen in SpaceX te kopen echter is de enige manier een hele grote zak geld hebben of indirect een belang kopen via Alpahbet. Boring company zal dus de eerste kandidaat zijn maar musk heeft nu dusdanig veel cash dat hij zijn avonturen zelf kan financieren met schulden ipv een IPO. Neura link zie ik al helemaal niet public gaan aangezien de technologie te cruciaal is volgens de blik van musk.


Daarnaast zijn er meerdere vragen over geweest in de conference call. Musk en co werd aangemoedigd geld op te halen en groei te versnellen. Zowel musk als de CFO reageerde hier koeltjes op en zeiden dat de het geld zo snel uitgeven als dat ze juiste bestedingen hebben. Kortom geen enkele reden voor aandelen uitgifte.
löngterm
0
quote:

Skater schreef op 30 januari 2020 01:16:



Verwachting is FSD aan te gaan bieden waarbij er een grotere kans is dan nul dat je zonder ingrijpen op je werk kunt geraken. Maarja, dat is alleen de feature, niet de performance. Goed werk van de engineers, etc.


Verrassend genoeg weer verdraaide woorden. Musk gaf aan dat feature complete inhield dat de auto een kans groter dan 0 had om van bijvoorbeeld huis naar werk te rijden. Hier mee bedoeld hij te zeggen dat FSD in staat is alle weg situaties kan navigeren. (stoplichten, kruispunten, stopborden, parkeerplaatsen ect) Echter zal FSD nog niet de mate van zekerheid hebben om de ogen van de bestuurder van de weg af te houden. Nogmaals dit is niet het eind punt wat voor FSD in gedacht is maar de tussenstap richting het ride sharing network.
löngterm
0
quote:

Skater schreef op 30 januari 2020 09:05:


Bij opening van mijn Turbo gaf die snel een val van onderliggende waarde $648 naar $636 ofzo, dus ik ben maar uitgestapt. Maffe 50+% winst sinds sluiting gisteren. Nu maar weer afwachten wat er gebeurt, of we de nabeursprijzen gaan overschrijden met FOMO amateurs of toch eindelijk een serieuze winstneming.


Wel typisch dat die FOMO amateurs van een week of 3 geleden inmiddels een enorm rendement hebben.

Hoe dan ook ik hou nog rustig een paar jaar vast en heb de ruimte uit te breiden als we nog weer eens een flinke dip zien. Op lange termijn wordt musk de rijkste man ter wereld en Tesla het meest waardevolle bedrijf als je het mij vraagt.
voda
0
Beursblik: sterk vierde kwartaal Tesla

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Tesla Inc
$ 580,91 14,09 2,49 % NASDAQ
Tesla Inc
581,80 60,90 11,69 % Frankfurter Wertpapierbörse (Xetra)

(ABM FN-Dow Jones) Tesla heeft een sterk vierde kwartaal achter de rug, terwijl de verwachtingen voor 2020 weinig verrassen. Dit stelden analisten van UBS donderdag.

De brutowinst viel afgelopen kwartaal 4 procent hoger uit dan verwacht. En ook de vrije kasstroom van 1,0 miljard dollar overtrof de marktverwachtingen, aldus de analisten.

Dit jaar denkt Tesla ruim meer dan 500.000 auto's af te leveren. UBS heeft een raming van 528.000 stuks.

Tesla meldde de eerste Model Y eind dit kwartaal af te leveren. Dat werd al verwacht, aldus de bank.

Beleggers zullen volgens UBS positief reageren op de "solide vrije kasstroom" in het vierde kwartaal en de ruim 500.000 auto's die het in 2020 verwacht af te leveren.

UBS heeft een verkoopadvies op Tesla met een koersdoel van 410,00 dollar.

Het aandeel sloot woensdag op 580,99 dollar, een plus van 2,5 procent voorafgaand aan de kwartaalcijfers, en steeg in de voorbeurshandel nog eens 10,2 procent.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
4.736 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 ... 233 234 235 236 237 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 apr 2020 22:00
Koers 480,010
Verschil +25,540 (+5,62%)
Hoog 515,490
Laag 468,390
Volume 22.562.076
Volume gemiddeld 21.014.849
Volume gisteren 31.199.393

Brussel real time stocks quotedata by Euronext. Other real time EU stocks, by Cboe Europe Ltd.; US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: VWD Group