Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Kendrion NL0000852531

Laatste koers (eur)

13,120
  • Verschill

    +0,160 +1,23%
  • Volume

    15.401 Gem. (3M) 35,2K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

Augustus '14. Start €23.30.

158 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 8 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. G 60. 21 augustus 2014 14:45
    quote:

    diesel schreef op 21 augustus 2014 13:06:

    Aandeel dood paard,wachten op overname?Koers wordt rond de 24e gehouden .
    Overnamebod tussen 33 en 35 euro.
    Als je kijkt naar de Nedap stijgt bijna 5% terwijl die maar een
    winst stijging van iets boven de 6% hadden en Kendrion met een
    winst stijging van boven de 70% zakt eerst bijna 3 € terug om
    daarna zo rond de 24 € te blijven hangen .
  2. [verwijderd] 21 augustus 2014 15:09
    quote:

    G 60. schreef op 21 augustus 2014 14:45:

    [...]
    Als je kijkt naar de Nedap stijgt bijna 5% terwijl die maar een
    winst stijging van iets boven de 6% hadden en Kendrion met een
    winst stijging van boven de 70% zakt eerst bijna 3 € terug om
    daarna zo rond de 24 € te blijven hangen .
    Ik lees op het TKH forum dat TKH interesse heeft in Nedap.
  3. G 60. 21 augustus 2014 15:18
    quote:

    RW1984 schreef op 21 augustus 2014 15:09:

    [...]
    Ik lees op het TKH forum dat TKH interesse heeft in Nedap.
    Is al een oud verhaal maar je weet maar nooit .
  4. forum rang 4 Nel 21 augustus 2014 15:20
    ze hebben poen zat voor Nedap en de markt is gunstiger dan de eerste keer dat men interesse had
  5. [verwijderd] 21 augustus 2014 15:20
    quote:

    G 60. schreef op 21 augustus 2014 15:18:

    [...]
    Is al een oud verhaal maar je weet maar nooit .
    Klopt, maar het zou opnieuw uitgesproken zijn.
  6. [verwijderd] 21 augustus 2014 16:53
    Ik begrijp helemaal niets van het koersverloop. De bied staat de hele middag al voller dan de laat en toch gaan we naar beneden. Dan kan ik niet anders concluderen dan dat iemand consequent op de biedprijs verkoopt.
  7. [verwijderd] 21 augustus 2014 17:01
    www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/kendri...

    Kendrion sterker in groeimarkt China
    Van onze redactie
    AMSTERDAM -
    Producent van elektromagneten Kendrion krijgt steeds meer voet aan de grond in groeimarkt China. "Het is nog te vroeg om van een doorbraak te spreken, maar we scoren nu wel projecten die we een paar jaar geleden niet hadden gescoord."
    Naar Kendrion detailpagina >

    Dat zegt Kendrion-topman Piet Veenema tegenover DFT in een toelichting op de kwartaalcijfers van het bedrijf. De elektromagneten die Kendrion maakt worden gebruikt in onder meer de luxere auto's, maar ook in liften en machines.
    "We proberen weg te blijven van de hele simpele dingen", zegt Veenema. "In een kopieerapparaat zitten ook elektromagneten, maar die doen we niet."
    Exportdip
    Dat is ook mede de reden dat Kendrion weinig last heeft van de exportdip die Duitsland kent richting de Russische markt. "Wij zien daar geen impact van. In de industrie zitten wij met name in de machinebouw, en die apparaten gaan eerder richting Azië."
    Het bedrijf uit Zeist heeft de afgelopen jaren hard gewerkt en geïnvesteerd om een graantje mee te pikken van de groei in China. Dat begint zich nu uit te betalen, zegt Veenema.
    Meer ruimte
    "We hebben voor de automotive in China ingezet op de high-techmarkt. Hoogwaardige elektromagneten werden eerder nog nauwelijks gebruikt door Chinese fabrikanten", aldus de topman. "Dat gebeurt nu steeds meer, en daar komt dus steeds meer ruimte voor ons."
    Daarnaast is de Chinese Kendrion-divisie die zich richt op de industrie juist meer versimpeld, zegt Veenema. "Daardoor kunnen we nu beter inspelen op de meer projectmatig werkende Chinese machinebouw."
    Wispelturig
    Na de dubbelcijferige omzet- en winstgroei in het eerste halfjaar is Veenema ook positief over de tweede jaarhelft. Maar doordat de auto-industrie nog wel eens wispelturig wil zijn in de laatste maand van het jaar durft Kendrion een specifieke voorspelling niet aan.
    "De decembermaand is altijd lastig te voorspellen, dat ligt er erg aan hoe onze afnemers zitten in de voorraden en hoe de prijzen zijn. Afhankelijk daarvan worden de fabrieken eerder stilgelegd of moeten we juist volle bak doordraaien. Maar afgezien daarvan zijn we onderliggend zeer positief gestemd."
    Overnames
    Kendrion is financieel ook erg gezond, meent de topman. De solvabiliteit staat op 40%. Vorige week sloot het bedrijf nog een nieuwe kredietfaciliteit af. "We hebben daardoor op financieel gebied geen limitering meer om te kijken naar acquisities voor verdere groei", zegt Veenema.
    De markt waar Kendrion in opereert is nog erg versnipperd, dus overnamekandidaten zijn er genoeg, zegt Veenema. "En daar laat ik het maar even bij."
    Hij wil nog wel kwijt dat het bedrijf "probeert om de internationale spreiding wat beter te krijgen". "Daarom kijken we minder naar Duitsland, want daar hebben we al een goede positie. Maar in de VS kunnen we bijvoorbeeld nog markt kopen."
  8. G 60. 22 augustus 2014 11:23
    quote:

    RW1984 schreef op 21 augustus 2014 16:53:

    Ik begrijp helemaal niets van het koersverloop. De bied staat de hele middag al voller dan de laat en toch gaan we naar beneden. Dan kan ik niet anders concluderen dan dat iemand consequent op de biedprijs verkoopt.
    Ik begrijp het ook niet , wat voor resultaten moet Kendrion dan maken
    om de koers een beetje te laten stijgen .
    Ik heb bedrijven gezien met dramatische cijfers die hoge koerswinsten
    lieten zien zoals Vopak om maar een voorbeeld te noemen .
  9. G 60. 22 augustus 2014 17:26
    quote:

    diesel schreef op 21 augustus 2014 13:06:

    Aandeel dood paard,wachten op overname?Koers wordt rond de 24e gehouden .
    Overnamebod tussen 33 en 35 euro.
    Welke bedrijven zouden er interesse in Kendrion kunnen hebben ?
  10. [verwijderd] 26 augustus 2014 17:33
    En weer staan we geparkeerd. Er ligt weer een blok van 9.000 stuks op 24 euro. Ik snap niet wat de bedoeling is van die blokkade. Als iemand van zijn belang af wil dan snap ik niet dat die niet in delen verkoopt terwijl de koers oploopt.
  11. conradus 26 augustus 2014 18:15
    Ze hebben een zware deksel op de koers gelegd, en kopen onder deze koers iedere dag alle aandelen op.
    Kendrion is een pareltje en wordt door veel partijen gewild.
    Rustig blijven zitten het bod komt vanzelf.
  12. [verwijderd] 26 augustus 2014 20:10
    quote:

    conradus schreef op 26 augustus 2014 18:15:

    Ze hebben een zware deksel op de koers gelegd, en kopen onder deze koers iedere dag alle aandelen op.
    Kendrion is een pareltje en wordt door veel partijen gewild.
    Rustig blijven zitten het bod komt vanzelf.
    Die deksel wordt er al twee maanden opgelegd en er is nog geen enkele melding van een belang geweest. Een melding van een belang zou bevestigen dat men de zakken aan het vullen is.
  13. G 60. 29 augustus 2014 10:41
    Geert Schaaij heeft Kendrion al weer van de hand gedaan , die ziet er
    waarschijnlijk geen heil in om te wachten dat die grote blokken van
    rond de 10K doorbroken worden en er een echte koersstijging komt .
  14. [verwijderd] 29 augustus 2014 10:59
    Zelden gezien. Dat een bedrijf met een niet al te hoge waardering, na twee prima kwartalen alleen maar zakt. De markt doet gek wat betreft Kendrion en ik wacht dus rustig af totdat dit bedrijf wel gewaardeerd wordt. Ik heb genoeg ijzers in het vuur om me hier niet druk om te gaan maken.
  15. [verwijderd] 29 augustus 2014 11:48
    Nergens gelezen dat Geert Schaay Kendrion weer van de hand heeft gedaan,zie enkel maar dat de koers naar beneden wordt gedrukt.Heb dit ook bij Dockwise gezien.Wil niet beweren dat dit binnenkort bij Kendrion gebeurd.
    Maar zijn ook in China actief,daar is nog genoeg kapitaal.
  16. [verwijderd] 29 augustus 2014 12:48
    K/W 12.6 en div 3.1%. We vallen in herhaling mbt de loftrompet. Ong 50% van de aandelen zit vast. Volumes niet afwijkend. Misschien dat bep grootaandeelhouders hun port K aan het vergroten zijn en dit op een bepaald goedkope manier voor elkaar krijgen. En dan ineens......schiet de koers omhoog.
    Vasthouden. Zie RW1984.
158 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 8 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Umicore Q1-cijfers
    4. Proximus Q1-cijfers
    5. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    6. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    7. Besi €2,15 ex-dividend
    8. Fugro €0,40 ex-dividend
    9. Heineken €1,04 ex-dividend
    10. Vastned €1,28 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht