Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Ageas BE0974264930

Laatste koers (eur)

43,420
  • Verschill

    -0,040 -0,09%
  • Volume

    235.052 Gem. (3M) 416,7K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

Ageas in september

66 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 FORT1944 12 september 2014 08:46
    Het is maar sudderen op dit moment en alles is hier al gezegd , kopers trekken kopers aan en omgekeerd , het is in BELGIE wachten op de strafrechtelijke procedures tegen LIPPENS & CO die ingezet is , daar wringt het schoentje van enige terughoudendheid volgens mij aan beleggerszijde . Het inkoopprogramma loopt en koopt voor ons nu dagelijks goedkoop in als koersondersteuning .
  2. zilvermeeuw 12 september 2014 21:59
    @dulieu, er wordt hier mijns inziens te veel eer toebedeeld...

    Natuurlijk die laatste uitspraak heeft de koers een tik omlaag gegeven.

    Nu ben ik zelf geen echte liefhebber van doorlopend inkopen van aandelen zoals dit bij Ageas gebeurt maar dat zou geen geheim meer hoeven te zijn.

    Ook zie ik liever een behouden, en vastgesteld, dividendbeleid waarbij ook als de winst tegenvalt beter niet wordt afgeweken.
    Dus geen extra groepsvermogen richting de aandeelhouder langs deze weg.
    Nu uitkeren betekend dat het later niet meer bij kan dragen aan winst, ook bij Ageas.

    Een kapitaalteruggave is dan ook niet echt mijn idee als bijdrage aan de toekomst.
    Nu zal er weer(wellicht voor het laatst) aandelen worden ingekocht en worden vernietigd.
    Het aantal uitstaande aandelen wordt hier weliswaar lager, maar het het groepsvermogen(fondswaarde) wordt ook lager.
    Een rondje inkopen OK maar blijf niet aan de gang is mijn insteek hier.

    Het draagt nu niet bij aan de winst. OK
    Maar later ook niet meer.

    Naast die uitspraak jl. is wellicht ook het beleid omtrent 'aandeelhouders belonen' uitgewerkt en heeft dit er mede voor gezorgd dat er inderdaad wat aandeelhouders het fonds hebben verlaten.
    Een dubbele 'trigger'.

    (kiek Ahold eens na die kapitaalteruggave en het einde van de inkoopronde.... Die verkoop van ICA waarde welke terug is gegaan richting aandeelhouder bovenop het al lopende inkoopprogramma vind je uiteindelijk terug in de koers/beurswaarde. Linksom of rechtsom)

    Ondernemen willen we zien, vooruitgang, overname, reorganiseren enzo. Niet blijven steken, gevonden potjes met geld(als dat in Portugal) moeten herinvesteert worden. Desnoods in eigen kantoorpanden ofzo, hou het binnen de groep in ieder geval....

    De Smet heeft werk te doen!!!


    Ik zie de koers dan ook niet vlug terug opgaan naar boven de dertig(Een behoorlijk kapitaal heeft de groep reeds verlaten....)
    En alvorens het dividend volgend jaar is het wellicht ook nog wel lager op te pakken.
    Mocht het zijn dat de koers nog wat wegzakt én het dividend gelijk blijft(ondanks lagere winst door bijv. die hagelbuien etc.) wordt het wellicht qua dividend voor de kopers op dit of een nog wat lager peil(auw!! Die doet bijna pijn) voor de dividendzoekers nog beter als Delta Lloyd.

    Het is wellicht wat sceptisch voor een optimistenforum maar zo kijk ik er tegen aan.
    Het staat uiteraard open voor allerhande commentaar.

    Dulieu en andere Ageasforumgenoten tijd voor,

    www.youtube.com/watch?v=4u3StTsVDD0

    Groet,

  3. forum rang 4 FORT1944 14 september 2014 16:38
    @zilvermeeuw , niemand weet op dit moment als kleine belegger wat hij doen met de AGEAS koers , geen nieuws werkt hier negatief en die inkoopprogramma's zijn we al gaan beschouwen als de gewoonste zaak ook bij andere bedrijven is dat zo , terecht dat U dit aanhaalt .
    Er is bij AGEAS een goed gevulde kas die groeit waar men zorgvuldig mee omgaat en men zoekt naar overnames dit passen aan een redelijke prijs en die kunnen bijdragen tot de winst verbetering en als men die niet vindt is een inkoopprogramma ook geen slechte zaak voor de aandeelhouders omdat die vernietigde aandelen een kleinere verdeelsleutel geven een een hoger dividend in de toekomst mogelijk maakt bij gelijke groei .
    Een verzekeringsbedrijf heeft altijd een risico dat ze ergens voor moeten uitkeren maar telkens na een ramp worden de inkomsten ook hoger , premies bijgesteld / verhoogd , nieuwe klanten enz.... .
    Ik wacht op de cijfers van Q3 en hopelijk zijn ze super black !
  4. dulieu 16 september 2014 20:11
    We zitten in de berenmarkt sinds de rechter sprak.De fut is er uit. Onder de indruk van de rechter.Er is n i e m a n d die de beer aanpakt of relativeert, ook niet van Ageas'kant.En dat kan ook niet, denk ik. Ook de eisende partij laat niets horen. Er is cassatie ingesteld en dat kan geruime tijd duren in zo'n ingewikkeld dossier. Ik ken de termijnen in deze rechtspraak niet, maar ik constateer, dat rechters stieren beer kunnen maken, zonder dat dat hun bedoeling is.Welke tegenbeweging zouden we kunnen maken om de beer stier te maken ?
  5. forum rang 5 Jeliazkov 16 september 2014 23:23
    quote:

    dulieu schreef op 16 september 2014 20:11:

    We zitten in de berenmarkt sinds de rechter sprak.De fut is er uit. Onder de indruk van de rechter.Er is n i e m a n d die de beer aanpakt of relativeert, ook niet van Ageas'kant.En dat kan ook niet, denk ik. Ook de eisende partij laat niets horen. Er is cassatie ingesteld en dat kan geruime tijd duren in zo'n ingewikkeld dossier. Ik ken de termijnen in deze rechtspraak niet, maar ik constateer, dat rechters stieren beer kunnen maken, zonder dat dat hun bedoeling is.Welke tegenbeweging zouden we kunnen maken om de beer stier te maken ?
    Van de beer een deugd maken. Eigen dingen inslaan voor weinig. En mochten we nog verder gaan dalen, dan ga ik ook weer eens op zoek naar een ouwe sok.
  6. Buts 17 september 2014 20:17
    WASHINGTON (AFN) - De Federal Reserve, de Amerikaanse koepel van centrale banken, blijft bij zijn belofte dat de rente na de volledige afbouw van het huidige stimuleringsprogramma nog een ,,aanzienlijke periode'' op het huidige, zeer lage niveau blijft. Dat maakte het bestuur van de Fed woensdag bekend na zijn tweedaagse beleidsvergadering.

    De Fed houdt de rente op het historisch lage peil van 0 tot 0,25 procent. Het tempo waarin de Fed schuldpapier opkoopt ter stimulering van de economie, wordt verder teruggeschroefd, van 25 miljard naar 15 miljard dollar per maand. De besluiten komen overeen met wat economen verwachtten, maar zij hielden er rekening mee dat de Fed met zijn woordkeuze de markt zou voorbereiden op een spoedigere renteverhoging dan tot dusver werd verwacht
  7. dulieu 18 september 2014 20:22
    Ageas gaat mee met het sentiment.Een andeere oorzaaak kan ik niet vinden. Als het morgen minder is weer omlaag, zou de logica zijn.Ik kan nergens info vinden, gewoon status quo.Toch een aardige omzet vandaag en een leuke stijging.
  8. forum rang 5 Jeliazkov 19 september 2014 00:12
    quote:

    dulieu schreef op 18 september 2014 20:22:

    Ageas gaat mee met het sentiment.Een andeere oorzaaak kan ik niet vinden. Als het morgen minder is weer omlaag, zou de logica zijn.Ik kan nergens info vinden, gewoon status quo.Toch een aardige omzet vandaag en een leuke stijging.
    Zou ook zo maar kunnen zijn dat de weg omhoog weer is ingezet. Stiers wegen zijn ondoorgrondelijk.
  9. forum rang 4 FORT1944 19 september 2014 01:19
    @ddulieu & jel , zeer hoog volume vandaag +50% wil zeggen dat er kopers zijn opgedoken met biedkoersen die de boot niet willen missen in aanloop van de 3Q cijfers , verder geen pers mededeling VANDAAG ontvangen van AGEAS .
  10. forum rang 5 Jeliazkov 19 september 2014 22:54
    quote:

    FORT1944 schreef op 19 september 2014 01:19:

    @ddulieu & jel , zeer hoog volume vandaag +50% wil zeggen dat er kopers zijn opgedoken met biedkoersen die de boot niet willen missen in aanloop van de 3Q cijfers , verder geen pers mededeling VANDAAG ontvangen van AGEAS .
    Het volume is inderdaad opvallend vandaag. En toch weer naar boven. Wat ook naar boven is gegaan afgelopen week is deze ventieldop. (@meeuw)
  11. forum rang 5 Jeliazkov 19 september 2014 23:20
    quote:

    zilvermeeuw schreef op 19 september 2014 23:03:

    TE GEK!!!!!

    AB hiervoor, hoewel slechts één de lading niet dekt....

    :o)
    Had al de indruk dat je dit wel grappig zou vinden. :-)
    Heb afgelopen zondag de Marmotte gefietst. Is weer eens wat anders dan 35 km woon-werk door de weilanden.
  12. zilvermeeuw 19 september 2014 23:45
    Klimmen, lang klimmen... ik vindt dat zelf het leukste.

    Relatief laag tempo. De balans tussen werken, zweten anderzijds drinken, eten, omgeving bekijken, in de bergen uitzichten bewonderen.

    Nog even dan gaat de racefiets op stal en komt de mountainbike uit.

    Voor nu een groet en rusten

    (Mocht iemand die groene stofkapjes ooit van je fiets steelf dan hoor ik het graag. Er gaat dan zsm een setje nieuwe op de post)
  13. Buts 22 september 2014 19:18
    Vanaf de start van het aandelen-inkoopprogramma op 11 augustus 2014 heeft Ageas een totaal van 1.226.916 aandelen ingekocht voor een bedrag van EUR 31.251.675, ofwel 0,53% van het totale aantal uitstaande aandelen.
  14. dulieu 22 september 2014 20:03
    quote:

    Jeliazkov schreef op 22 september 2014 19:46:

    Dit i goed understoet dat de afwikkeling van de rechtszakengedoe nog wel 10 a 15 jaar kan duren??
    jes joe do. I Gerekend vanaf 2008. Dat betekent bijkopen. Doe jij het maar, want ik zit te bammen, zoals je begrijpt. Komen weer aardig in mijn buurt.

    Ageas moet nodig retour naar de 30 en Bart doet zijn best. Hij zal ons over enkele weken wel laten zien waar hij mee bezig is. Ik verwacht ook extra dividend. De Gier wil dat niet, maar wij wel. Daar is geen uitspraak over. Morgen weer up.
  15. zilvermeeuw 22 september 2014 20:05
    En dat maakt het nog een hele rit naar €44.50....

    (....en dan moet het niet uitlopen, of gaandeweg hier en daar een uitspraakje tegen krijgen)
  16. forum rang 5 Jeliazkov 22 september 2014 20:12
    Yes, yes. Die 44.50 is inderdaad wanneer de rechter zijn ding heeft gedaan en door me paar jaar terug bedacht voor in 2015, maar dat gaan we niet redden, i suppoost.
    Nou ja, jaartje meer of les.....

    Die Bammen, mijn beste D, heb ik ook nog in bezit. Inmiddels een aardig plusje met aankopen op eerst op 2.27 en later op 1.77. Eens kijken wat dat verder gaat doen. Nog steeds is verkoop en dan terug ageas of bijvoorbeeld post een optie. We shall zie.
  17. zilvermeeuw 22 september 2014 20:19
    Ik durf het bijna niet te zeggen(hoewel het niet AEGON is) maar kiek ook eens naar Delta Lloyd.
    Redelijk zeker mee te handelen EN een mooi dividend.

    Goeie kans dat je Ageas op de koers van nu ook later rustig bij/in kan kopen op de koers van nu.
66 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Umicore Q1-cijfers
    4. Proximus Q1-cijfers
    5. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    6. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    7. Besi €2,15 ex-dividend
    8. Fugro €0,40 ex-dividend
    9. Heineken €1,04 ex-dividend
    10. Vastned €1,28 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht