Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Ageas BE0974264930

Laatste koers (eur)

43,420
  • Verschill

    -0,040 -0,09%
  • Volume

    235.052 Gem. (3M) 416,7K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

Ageas in september

66 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Jeliazkov 27 september 2014 11:34
    quote:

    dulieu schreef op 26 september 2014 17:38:

    [...]

    Ja wat zal ik er van zeggen op voorhand.Je zult er wel studie van gemaakt hebben en een paar dubbeltjes is ook aardig, als het die kant opgaat. Ik heb dit fonds te wei ig gevolgd. gr. D. en suc6
    Ik verdiep me nooit echt heel goed in een bedrijf, D. Is toch zinloos. Operationele winsten per aandeel; eigen vermogen per aandeel; potentie/verwachting/risico; koersverloop van de laatste maanden. Dat is het zo'n beetje wel.
    Voor ageas kom ik, na afwikkeling van de rechtszaken en wat meer gunstige marktomstandigheden (rente) op een waarde tussen de 40 en 45 euro bij een K/W-verhouding van 8 a 10.
    PostNl wat lastiger in te schatten vanwege enerzijds teruglopen volumes post en anderzijds kansen bij pakketbezorging, maar 5 euro binnen drie jaar is een behoudende prognose.
  2. zilvermeeuw 3 oktober 2014 23:32
    De Gier lacht iets minder lief...


    "Ageas sluit de deur voor aparte schikking FortisEffect"


    ‘Een minnelijke schikking in slechts één van de vele rechtszaken, lost eigenlijk niks op’, zegt Ageas-voorzitter Jozef De Mey dit weekend in een interview met De Standaard.

    Nog geen maand nadat ceo Bart de Smet de deur op een kier zette voor een onderlinge schikking met de Nederlandse beleggersvereniging FortisEffect, sluit voorzitter Jozef De Mey opnieuw de deur. ‘Als raad van bestuur moeten wij alle opties bekijken. Maar een minnelijke schikking in slechts één van de vele rechtszaken, lost eigenlijk niks op. Je moet het hele Fortis-verleden in één keer kunnen achterlaten. En dan bedoel ik onder alles in één keer een streep trekken.’

    Al beseft Jozef De Mey dat zo’n monsterschikking in de praktijk moeilijk realiseerbaar is. ‘Het Fortis-dossier is daarvoor veel te complex. Moest er één tegenpartij zijn om een akkoord mee te sluiten, dan zou een minnelijke schikking een logische uitkomst zijn. Maar zo’n tegenpartij is er vandaag niet. Maar never say never. Misschien zijn we nog niet creatief genoeg geweest.’

    Daarmee keert De Mey terug op de verklaringen van zijn ceo Bart De Smet, die enkele weken geleden nog liet verstaan dat er wel aan een onderlinge schikking kan worden gewerkt, op voorwaarde dat de schadeclaims redelijk blijven.

    Begin augustus werd Ageas op vraag van FortisEffect door de Amsterdamse rechter in beroep veroordeeld voor misleidende communicatie in september/oktober 2008, de periode van de ontmanteling van Fortis. Liefst 13.500 beleggers hebben zich inmiddels al aangesloten bij de rechtszaak om schadevergoeding te bekomen. Ageas gaat in cassatieberoep.

    www.standaard.be/cnt/dmf20141003_0130...

    (Even een standaardje kopen morgen)

66 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Umicore Q1-cijfers
    4. Proximus Q1-cijfers
    5. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    6. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    7. Besi €2,15 ex-dividend
    8. Fugro €0,40 ex-dividend
    9. Heineken €1,04 ex-dividend
    10. Vastned €1,28 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht