Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Euronav BE0003816338

Laatste koers (eur)

15,780
  • Verschill

    +0,150 +0,96%
  • Volume

    5.775 Gem. (3M) 218,1K
  • Bied

    15,750  
  • Laat

    15,790  
+ Toevoegen aan watchlist

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 458 459 460 461 462 ... 965 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 13 april 2020 17:08
    quote:

    Risky bets schreef op 13 april 2020 15:09:

    ik zit in dit geval maar al te graag fout vavli :)
    Misschien krijg je toch gelijk, euronav nu in de min.
  2. harryhol 13 april 2020 18:09
    Brent contango loopt stevig op, Aramco dumpt spot, en Euronav vliegt er in. Vraag niet hoe het kan...
  3. Erik VG 13 april 2020 18:24
    Nou Risky, je mag ons voorlichten....van 8% in de plus naar 4% in de min en de hele tankermarkt crashed....??
  4. forum rang 6 Tordan 13 april 2020 18:42
    quote:

    Erik VG schreef op 13 april 2020 18:24:

    Nou Risky, je mag ons voorlichten....van 8% in de plus naar 4% in de min en de hele tankermarkt crashed....??
    Onvoorstelbaar. Rates zijn vlgs mij nog steeds prima met 175000 voor VLCC.
  5. GiGa 13 april 2020 19:07
    quote:

    Erik VG schreef op 13 april 2020 18:54:

    Maar er moet iets zijn, toch? Swing van 12% zonder nieuws kan niet lijkt me
    Dit geld voor de hele tanker sector!! Dus niet specifiek voor Euronav.
  6. Jan Frans B 13 april 2020 19:08
    quote:

    Erik VG schreef op 13 april 2020 18:54:

    Maar er moet iets zijn, toch? Swing van 12% zonder nieuws kan niet lijkt me
    heel lage volumes ?
  7. Vavli 13 april 2020 19:16
    Tweet van Trump dat hij 20 miljoen cut wil.
    Maar intussen heeft SA voor de maand mei al aan dumpingtarieven aan China verkocht.
    De tankers winnen nog steeds.
  8. Investor 13 april 2020 19:51
    Als de olieprijzen extreem laag blijven, zullen er kopers zijn die deze olie willen kopen..en stockeren. In zo'n omgeving doet Euronav goede zaken. Laat die koers dan maar laag staan.
  9. Risky bets 13 april 2020 21:32
    quote:

    Erik VG schreef op 13 april 2020 18:24:

    Nou Risky, je mag ons voorlichten....van 8% in de plus naar 4% in de min en de hele tankermarkt crashed....??
    Trump tweets en een sector downgrade met grote cuts van targets van Cleaves securities. Snap van dat laatste weinig. Ik neem het als een kans om bij te
    kopen.
  10. Jan Frans B 13 april 2020 22:32
    quote:

    Risky bets schreef op 13 april 2020 21:32:

    [...]

    Trump tweets en een sector downgrade met grote cuts van targets van Cleaves securities. Snap van dat laatste weinig. Ik neem het als een kans om bij te
    kopen.
    Trump tweets zijn brain farts, even onverkwikkelijk maar een minuut later al vergeten.

    En dit is wat die analist van Cleaves schrijft:"He predicted that floating storage would lead to “mind-boggling” VLCC rates in the very near term, but that floating-storage economics would deteriorate in the third quarter and that crude-tanker rates would plummet to an average of $15,000 per day in the second half of this year. Hannisdahl believes global inventories will begin the destocking process next year, which will have a “profoundly negative impact on demand for oil tankers” and will undermine rates into the 2021-22 winter season.

    Natuurlijk zal er op den duur een destocking zijn, maar hij voorspelt al een val naar 15k/d in H2/20 maar de destocking verwacht hij pas volgend jaar, en een ondermijning in winter 21-22. In beurs termen is dat een eeuwigheid. Hij moet wel een heel grote cristallen bol hebben om zover in de toekomst te kunnen kijken. Hij is nog erger dan De Stoop, soms denk ik dat die stikum zijn eigen firma aan het shorten is.
  11. [verwijderd] 13 april 2020 22:34
    Risky,

    Ik zou toch denken dat de contango een ondergrens legt voor de tarieven en die is momenteel tot december boven de 25k per dag en de komende maanden boven 100k per dag. Dus dat Cleaves zegt dat H2 slecht wordt snap ik niets van.
  12. Vavli 13 april 2020 22:36
    quote:

    Risky bets schreef op 13 april 2020 21:32:

    [...]

    Trump tweets en een sector downgrade met grote cuts van targets van Cleaves securities. Snap van dat laatste weinig. Ik neem het als een kans om bij te
    kopen.
    Cleaves ziet voor dut jaar wel hoge winsten maar een zware terugval volgend jaar.
    Maar: wat doet dat ertoe als ze dit jaar scoren wat ze normaal op zes jaar aan winst realiseren. En bovendien zegt hetzelfde Cleaves:
    We do see the potential for an oil tanker super-cycle from 2023, but believe it is too early to discount this scenario into today’s share price,” he said. “In our experience, investors tend to look approximately 1.5 years into the future when investing in shipping.”

    Dus het is nu te vroeg om vanaf 2023 goede resultaten te boeken en de megawinsten van dit jaar spelen geen rol.
    Zeer vreemde redenering.
  13. harryhol 13 april 2020 23:17
    Er is één ding dat ik niet goed begrijp over de komende terugval in vraag naar tankers. Als de productie beperking nu al te weinig is, en na juni wordt er al weer meer geproduceerd, dan blijft er dus olieproductie die op zijn minst gelijk is aan de consumptie. Gesteld dat alle vastelandopslag vol zit en, gokje, een kwart van de tankervloot, wanneer gaat deze dan opgesoupeerd worden ? Of anders, waar gaat de olieproductie heen als er sprake is van destockage ? Zolang productie tegen consumptie aan zit blijft de oliebel die nu is ontstaan toch bestaan, en blijft de tankermarkt toch sterk ? Maak ik hier een denkfout ?
  14. Vavli 13 april 2020 23:24
    Ik denk dat je maar een denkfout maakt: de productie is nog altijd hoger dan de consumptie. Het onevenwicht tussen aanbod en vraag gaat nog vele maanden blijven bestaan.
    Wat dat op wat langere termijn betekent voor de vrachttarieven, weet ik niet. Weet allicht niemand.
  15. beleggerke 14 april 2020 07:46
    Er zijn al veel schepen geladen met huur contracten van 3 maanden tot 6 maanden( met ZEER hoge prijzen) en van 6 maanden tot 1 jaar in opslag. ( met goede huur prijzen ) De schepen die ze nog over hebben varen op de spot markt varen ook aan zeer goede prijzen momenteel. De komende maanden/jaar ziet het er heel goed uit voor Euronav.... dus heb vertrouwen in dit aandeel ook al zal soms rare bokkensprongen maken. Succes allen !
  16. harryhol 14 april 2020 09:16
    De Brent juni dec spread doet 8,5 dollar. Als Euronav zelf zijn scheepjes af zou tanken zouden ze bijna 90k per dag pakken tweede helft 2020
19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 458 459 460 461 462 ... 965 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 03 mei

    1. Chinese beurzen gesloten ivm Labor Day
    2. Aperam Q1-cijfers
    3. Bpost Q1-cijfers
    4. Credit Agricole Q1-cijfers
    5. Ontex -Q1-cijfers
    6. Brunel Q1-cijfers
    7. Heijmans €0,89 ex-dividend
    8. VS banengroei en werkloosheid april Banengroei: 243K. Werkloosheid: 3,8%. Uurlonen: +0,3% MoM volitaliteit verwacht
    9. VS inkoopmanagersindex diensten S&P april (def)
    10. VS Inkoopmanagersindex diensten ISM april (def)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht