Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Euronav BE0003816338

Laatste koers (eur)

15,720
  • Verschill

    +0,090 +0,58%
  • Volume

    35.658 Gem. (3M) 218,1K
  • Bied

    15,700  
  • Laat

    15,850  
+ Toevoegen aan watchlist

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 865 866 867 868 869 ... 965 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Becb 16 november 2021 14:08
    Misschien hebben sommige forumleden de 9+ koersen van onlangs gebruikt om te verkopen :-)? De speculatie rond Fredericson is intussen gaan liggen. Nu wachten op het echte nieuws daar, voordat er eventueel weer iets met de koers kan gebeuren.

    Iemand een zicht op de invloed van Glasgow op olieverbruik? Ik zie enkel 'kolen verminderen'.
    De VS zouden gevraagd hebben aan SA om meer olie op te pompen, maar ze hebben een njet gekregen.
    Gezien het terug was opflakkeren van Corona vind ik dat de koers goed standhoudt.
  2. Francesco L. 16 november 2021 20:01
    quote:

    Becb schreef op 16 november 2021 14:08:

    Misschien hebben sommige forumleden de 9+ koersen van onlangs gebruikt om te verkopen :-)? De speculatie rond Fredericson is intussen gaan liggen. Nu wachten op het echte nieuws daar, voordat er eventueel weer iets met de koers kan gebeuren.

    Iemand een zicht op de invloed van Glasgow op olieverbruik? Ik zie enkel 'kolen verminderen'.
    De VS zouden gevraagd hebben aan SA om meer olie op te pompen, maar ze hebben een njet gekregen.
    Gezien het terug was opflakkeren van Corona vind ik dat de koers goed standhoudt.
    Price is still too high, I will increase starting from the 9 $ level all the way down in case of a retracement.

    Prijs is nog steeds te hoog, ik zal verhogen vanaf het niveau van 9 $ helemaal naar beneden in het geval van een retracement.
  3. forum rang 4 boothram 17 november 2021 11:00
    Waarom ik denk dat ook op middellange termijn tekorten moeten ontstaan aan supertankers
    op de korte termijn is de prijs nog aan de hoge kant, is ook mijn mening. Wel is het op lange termijn een relatief veilige belegging in tankers. ik denk dat 60% de bestaande tankers en de bestelde wel actief blijt tot in 2032..en dat die de gehalveerde markt markt dan aankunnen, behalve dan in piekperjavascript:WebForm_DoPostBackWithOptions(new WebForm_PostBackOptions("ctl00$ctl00$Content$ContentLeft$PostForm$btnSubmit", "", true, "", "", false, true))iodes. inien niet bestelde nieuwbouw vanaf 2025 met mondjesmaar de markt 'binnenvaart' is de reele behoefte erg beperkt: stel dat dan nog 500 vlcc in dienst zijn, en elk jaar 25 gescrapt worden...dan komt dat zowat overeen met de dalende behoefte aan olietransport...
    Het lijkt me dan ook logisch dat nieuwbouw alleen interessant is ivoor zover ze equa energiekosten extra zuining zijn. de lange termijn kan geanticipeerd worden. Dat betekent nieuwbouw beperken...
    Wellicht zullen de huidige nieuwbouworders laat geleverd worden, een erst wat 'clean' varen ook...en dat beteknt wellicht eeb minimale vloot, nauwelijks toereikend ...en vanaf 2023 een zeer beperkte vloot nauwelijks economisch vervangbaar...t op de lange termijn dreigt een overschot, en wellicht zal men vaker met kleinere vrachten varen...(suezmax zal vaker voldoen)..
    Dit zal de schaarste spreiden in de tijd... rendabele nieuwbouw zal, gezien de lange termijn vooruitzichten zeer snel terugverdiend moeten worden...en dat zal dan aan afschrijving en intres wellicht > 60000 $per dag zijn...(50000 aan afschrijving en intrest)... en de oudere boten zijn dan bijna evenveel waard per dag...maar er zit veel minder kapitaal in....en de toekomstige tarievenr zijn van minder belang...

  4. Risky bets 18 november 2021 10:54
    Basinclab,

    2022 is best een zwaar VLCC nieuwbouw delivery jaar. Ik denk dat crude tanker rates pas vanaf Q4 2022 weer boven EPS positieve grenzen gaan komen, tot die tijd verliezen ben ik bang.
  5. Henry WILLEM 18 november 2021 20:08
    Schuld eind 2020 1.11 miljard , ik wil maar zeggen om het aandeel naar 10 euro te brengen zullen in 2022 de rates snel moeten stijgen
  6. [verwijderd] 19 november 2021 07:18
    Als ze geld tekort hebben verkopen ze hun aandelen die ze kochten maar weer he! Dat wij als aandeelhouders hierdoor een serieus dividend hebben mislopen is al lang vergeten!
  7. Risky bets 19 november 2021 08:34
    EURN heeft geen geld tekort. Die kunnen heel makkelijk meer debt uitschrijven met hun balans, ik voorzie geen enkel probleem met de financiering van de nieuwbuilds.
  8. Thole 21 november 2021 12:09
    Tradewindsnews, 19/11:

    Tanker scrapping picking up and expected to continue, MSI says

    More tankers are forecast to be sent to the breakers in the coming months, with some segments expecting to see negative fleet growth.
  9. forum rang 4 boothram 24 november 2021 11:49
    de charterers verkiezen momenteel nog met kleinere en oudere boten te varen, wellicht om de vloot niet te snel te laten afbouwen, en faillissementen te voorkomen... Tevens is het aan de huidigee prijzne logisch de voorraden wat af te boouwen. Ook de strategische voorraden...Strategisch is er voor de lange termijn wellicht minder nodig (alternatieveen).wellicht hebben de charterers er alle belang bij de vloot maximaal in stand te houden: nieuwbouw binnen de vijf jaar zou nu al besteld moeten zijn...
    Ik denk dat men dan ook in de mate van het mogelijke de oudere schepen en zwakkere bedrijven met contracten zal ondersteunen... ook al zijn die momenteel te duur voor de markt.
    wellicht zou co2 taks dit plaatje wat verbeteren in het voordeel van VLCC en suezmax…
    Dit is dus wellicht ook al langer aaan de hand, Voor euronav is er dank zij enkele goede termijncontracten en de FSO nog altijd netto cash. Indien het gaat winteren zall men wellicht wel die grotere boten moeten inzetten...Uitgesteld wellicht het herstel, maar voor euronv niet echt een probleem. den niuewe boten worden wellicht voor 1/3 gefinancierd onder 3% e, door het e paren aan een verkoop en een termijncontract weegt het niet erg op de balans...(het eerstejaarscontract can bv clean en 15% van de aankoopprijs netto opbrengen, en de verkoop van een 10 jjaar oud schip doet de rest...
  10. krach03 27 november 2021 14:48
    2 opmerkingen:

    1. Koers acht euro: Als het Fredriksen menens is, dan doet hij een bod dat 40% hoger ligt en betaalt hij nog maar de NAV. Dat lijkt mij dan een echt koopje, gezien de huidige nieuwbouwprijzen voor tankers !!

    2. Maandag beginnen ook hernieuwde gesprekken tussen Europa en Iran. Als er een deal uit de bus komt, dan kan op korte termijn 5% van alle tankers wereldwijd uit de markt gaan (dixit HUGO DE STOOP).
  11. Vavli 27 november 2021 16:41
    Maar als de nieuwe pandeliegolf de hele wereld gaat treffen en als het vaccin niet werkt tegen de nieuwe Afrikaanse variant komt er onvermijdelijk een heel zware economische terugslag en zal het oliegebrik en vervoer drastisch krimpen…
  12. Risky bets 29 november 2021 08:31
    Krach,

    Fredriksen's probleem is dat FRO ook sterk gezakt is. Een groot gedeelte van een eventuele overname zal toch in shares betaald worden, dus daar zal hij nu een stuk minder happig op zijn.
  13. Vavli 29 november 2021 16:13
    quote:

    Chalo schreef op 29 november 2021 12:00:

    Op 22 November was het ex-dividend... Wanneer is de uitbetaling hiervan?
    30/11/21
19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 865 866 867 868 869 ... 965 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 03 mei

    1. Chinese beurzen gesloten ivm Labor Day
    2. Aperam Q1-cijfers
    3. Bpost Q1-cijfers
    4. Credit Agricole Q1-cijfers
    5. Ontex -Q1-cijfers
    6. Brunel Q1-cijfers
    7. Heijmans €0,89 ex-dividend
    8. VS banengroei en werkloosheid april Banengroei: 243K. Werkloosheid: 3,8%. Uurlonen: +0,3% MoM volitaliteit verwacht
    9. VS inkoopmanagersindex diensten S&P april (def)
    10. VS Inkoopmanagersindex diensten ISM april (def)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht