Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Koffiekamer Terug naar discussie overzicht

AbnAmro Tradebox

38 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste | Omlaag ↓
  1. kleefbal 17 mei 2007 00:37
    Wat? Lag TRADEBOX er weer uit, gebeurt niet vaak!

    Kijk op mijn weblog WWW.TRADEBOX.INFO en ga in de aanval, succes!
  2. Sylvia 11 17 mei 2007 06:21
    quote:

    kleefbal schreef:

    Wat? Lag TRADEBOX er weer uit, gebeurt niet vaak!

    Kijk op mijn weblog WWW.TRADEBOX.INFO en ga in de aanval, succes!
    Onmogelijk, wil mij aanmelden, maar dat is niet mogelijk.
  3. kleefbal 22 mei 2007 13:29
    Nog even TradeBox van ABN,

    Ik zoek nog medegedupeerden van dit "fantastische systeem" TRADEBOX
    Zoek o.a. na de uitspraak van de DSI klachtencommissie, waarin mijn klacht in eerste instantie wordt afgewezen, mede gedupeerden en liefst ook een jurist die bekend is met zulk soort zaken. Ik stel een goede beloning in het vooruitzicht! Mijn schade ruim 19.000 Euro op investering 450 Euro put opties 430 Mei 2006

    Gaarne reactie op mijn weblog: www.tradebox.info

    Hier is ook de "gekleurde" uitspraak van DSI te lezen. Daar hebben ze dan ruim een jaar over gedaan!
  4. Sylvia 11 22 mei 2007 18:32
    quote:

    kleefbal schreef:

    Nog even TradeBox van ABN,

    Ik zoek nog medegedupeerden van dit "fantastische systeem" TRADEBOX
    Zoek o.a. na de uitspraak van de DSI klachtencommissie, waarin mijn klacht in eerste instantie wordt afgewezen, mede gedupeerden en liefst ook een jurist die bekend is met zulk soort zaken. Ik stel een goede beloning in het vooruitzicht! Mijn schade ruim 19.000 Euro op investering 450 Euro put opties 430 Mei 2006

    Gaarne reactie op mijn weblog: www.tradebox.info

    Hier is ook de "gekleurde" uitspraak van DSI te lezen. Daar hebben ze dan ruim een jaar over gedaan!
    Heb het gelezen en het is onmogelijk om op je site te komen. Hoe vaak ik ook inlog.
    Aan mij krijg je een goede medestrijder.
    Ik heb nu mijn schadeclaim, die bindend is, voorgelegd aan de Kifid. Zie wat dat is op de site van ABNAMRO.
    Bij mij is de immateriele schade van hogere importantie dan het geld.
    Ik wil mijn aandelen terugkopen op de koers waarop hij geroyeerd is. Mijn royement verkooporder ging er niet uit, doordat de tradebox weigerde. men kan zien dat ik ik die ochtend behoorlijk wat geroyeerd heb.
    Zij, ABNAMRO, verwijzen mij naar hun voorwaarden, die ook de DSI gesteld heeft. Je bent verdikkie ook nog eens 200 euro kwijt aan de DSI.
    Waar kan ik u bereiken? Laat op uw site een contactadres na.
    Hoge beloning uitloven is natuurlijk van de zotte, haal die zin meteen weg.
    Ik wil net zo als u de ABNAMRO aanpakken, geloof mij!!
    Als advocaat wil ik Ton Bazelmans nemen, vroegere klokkenluider van de Rabobank. Advocatenkantoor in het zuiden van het land.
    Met meerderen staan wij sterker.
    Al geinformeerd bij de AFM trouwens? Die willen slechts de stukken toegestuurd krijgen en doen verder niets.
    Die zinsnede in de voorwaarden van de tradebox is fnuikend en ik wil het gaan gooien op dwaling.

    met groet,
    Sylvia
  5. [verwijderd] 22 mei 2007 21:34
    Beste Kleefbal,

    Ik heb de uitspraak van de klachtencommissie gelezen. Ik zou - zonder de gehele case en detail te kennen - er toch enkele kanttekeningen bij willen plaatsen.

    Allereerst begrijp ik niet hoe je aan de "schade" van 19.000 Euro komt.
    Je zou 57 puts hebben gekocht en bij een limiet van 3 Euro kom ik op maximaal 17.100 Euro (verkoopprijs). Kosten en aankoop moeten er nog vanaf).
    Volgens de uitspraak zou je 27 stuks hebben verkocht @ 0,65 (EUR 1.755 bruto) en 12 stuks @ 1,50 (EUR 1.800 bruto). Het restant is waardeloos afgelopen?

    Kennelijk ben je uitgegaan van hogere koersen die op 18 mei zijn "voorbijgekomen" en veronderstel je dat je tegen die hogere prijs had kunnen verkopen.

    Het bepalen van eventuele schade is in dit geval naar mijn overtuiging erg speculatief. Ik begrijp uiteraard dat het ontbreken van koersinformatie je "blind" maakte en je niet in staat stelde om een goede order op te geven.
    Maar de vraag doet zich voor welke orders en wanneer je deze je bij een goed werkend systeem wel had geplaatst.

    Achteraf is het heel makkelijk om te stellen dat je tegen de "hoofdprijs" had willen verkopen, maar evengoed had je op andere momenten kunnen verkopen tegen andere koersen.

    De bank beroept zich - zoals te verwachten - op de voorwaarden. Er moet dan sprake zijn van "onredelijk gedrag" van de bank om jou in het gelijk te (kunnen) stellen. De commissie was - zoals ik begrijp - van oordeel dat de bank niet onredelijk was, dat omdat de bank kennelijk heeft aangeboden om telefonische orders aan te nemen en deze uit te voeren.

    Op het eerste oog schat ik je kansen niet erg hoog in.

    Rechters gaan primair uit van de letter van de overeenkomst en de voorwaarden maken daarvan deel uit. Je ben daarmee akkoord gegaan en bent er dus aan gebonden.

    Er zijn nog wel enkele kanttekeningen te maken ten aanzien van de uitleg van overeenkomsten, want het komt erop aan, welke bedoeling partijen hadden bij het aangaan van de overeenkomst. Bij juristen is dit bekend als "Haviltexen" naar het "Haviltex" arrest. Er moet duidelijk sprake zijn geweest van een andere bedoeling dan hetgeen is vastgelegd in de overeenkomst, alvorens je toekomt aan een andere uitleg.

    Verder heb je kennelijk zelf gesteld dat er wel vaker storingen waren en dat zou je nog kunnen worden tegengeworpen (immers kon je weten dat de storingen een verhoogd risico met zich meebrachten).

    Wil je een kans maken, dan zou je moeten bewijzen dat je door toedoen van de bank schade hebt geleden (de bank moet opzettelijk nalatig zijn geweest) en je moet ook de schade kunnen aantonen.

    Wellicht kan nog in stelling worden gebracht dat van de bank verwacht mag worden dat ze een behoorlijk werkend systeem aanbieden en indien het systeem dermate vaak heeft gehaperd, dat er geen sprake meer is van een redelijk werkend systeem, zou je daarmee misschien een punt kunnen maken (wellicht heb je dat ook getracht aan te voeren, maar zoals gezegd kan het ook tegen je werken.

    Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeker geen fan van de banken, want ze zijn er vooral om geld te verdienen aan de klanten (lees: geld afpingelen van de klant). Ik heb echter even de juridische bril opgezet en daarmee kijkend, wordt het lastig om een winnende case te krijgen.

    Je mag me gerust mailen, info@ gevolgd door mijn alias en dan punt nl erachter.

    Vr. groet,

    CT

    (trader, techneut en ook nog jurist)
  6. [verwijderd] 22 mei 2007 22:10
    Wat ik dan weer denk Countertrend en kleefbal als de bank dan een wrakke site exploiteerd,waarbij gebleken is dat er veel uitval is meest waarschijnlijk door wrakke software(anders valt het niet uit) in hoeverre is het dan nog verantwoord hiermee door te gaan,van te voren staat vast bij uitval worden klanten de dupe dit heet toch wanprestatie.

    Het gaat zelfs zover om te bewijzen hoe wrak de software en de site is een maand geleden zijn ze gekraakt,e-mail adressen zijn gekaapt en gecopieerd waaronder de mijne de site ging ruim een dag down tijdens en vlak na de hackersaanval,men was bij ABN in grote nood ze wisten niet meer wat,dit heet wanprestatie en men pleegt dit op kosten van klanten door bij voorbaat claims uit te sluiten door regeltjes.

    Vreemd ik zie het toch als een vorm van oplichting met vrijwaring.
    Duidelijk is optiehandel moet je niet met dit systeem doen.

    Ik blijf er bij neem meerdere brokers zodat je je risico kunt spreiden en uitwijken in geval van,ook dien je de concurrentie in de tarieven hiermede.

    Succes Kleefbal.
    mvrgr jo jo
  7. kleefbal 24 mei 2007 01:12
    Beste Sylvia,

    Betreffende TRADEBOX

    Heb nu pas je reactie kunnen lezen, sorry!
    Er stond inderdaad een instelling verkeerd, volgens mij is het nu in orde en heb kun je inloggen! Ik moet dit week-end naar het buitenland maar kom ASAP op je bericht(en) terug. Je hebt helemaal gelijk, samen sterk!
    Ik ben nu dus bereikbaar via info@tradebox.info of via info@birdy.nl

  8. kleefbal 24 mei 2007 01:29
    quote:

    jojobuitenzorg schreef:

    Wat ik dan weer denk Countertrend en kleefbal als de bank dan een wrakke site exploiteerd,waarbij gebleken is dat er veel uitval is meest waarschijnlijk door wrakke software(anders valt het niet uit) in hoeverre is het dan nog verantwoord hiermee door te gaan,van te voren staat vast bij uitval worden klanten de dupe dit heet toch wanprestatie.

    Het gaat zelfs zover om te bewijzen hoe wrak de software en de site is een maand geleden zijn ze gekraakt,e-mail adressen zijn gekaapt en gecopieerd waaronder de mijne de site ging ruim een dag down tijdens en vlak na de hackersaanval,men was bij ABN in grote nood ze wisten niet meer wat,dit heet wanprestatie en men pleegt dit op kosten van klanten door bij voorbaat claims uit te sluiten door regeltjes.

    Vreemd ik zie het toch als een vorm van oplichting met vrijwaring.
    Duidelijk is optiehandel moet je niet met dit systeem doen.

    Ik blijf er bij neem meerdere brokers zodat je je risico kunt spreiden en uitwijken in geval van,ook dien je de concurrentie in de tarieven hiermede.

    Succes Kleefbal.
    mvrgr jo jo
    Bedankt voor je reactie Jo Jo,

    Ik ben nu zeer tevreden met CHARTNET (www.chartnet.nl)
    en geef mijn orders in via MIJNPOSTBANK.NL Weerkt voor mij prima en heb nog geen storingen ondervonden.
  9. kleefbal 24 mei 2007 02:11
    quote:

    countertrend schreef:

    Beste Kleefbal,

    Ik heb de uitspraak van de klachtencommissie gelezen. Ik zou - zonder de gehele case en detail te kennen - er toch enkele kanttekeningen bij willen plaatsen.

    Allereerst begrijp ik niet hoe je aan de "schade" van 19.000 Euro komt.
    Je zou 57 puts hebben gekocht en bij een limiet van 3 Euro kom ik op maximaal 17.100 Euro (verkoopprijs). Kosten en aankoop moeten er nog vanaf).
    Volgens de uitspraak zou je 27 stuks hebben verkocht @ 0,65 (EUR 1.755 bruto) en 12 stuks @ 1,50 (EUR 1.800 bruto). Het restant is waardeloos afgelopen?

    Kennelijk ben je uitgegaan van hogere koersen die op 18 mei zijn "voorbijgekomen" en veronderstel je dat je tegen die hogere prijs had kunnen verkopen.

    Het bepalen van eventuele schade is in dit geval naar mijn overtuiging erg speculatief. Ik begrijp uiteraard dat het ontbreken van koersinformatie je "blind" maakte en je niet in staat stelde om een goede order op te geven.
    Maar de vraag doet zich voor welke orders en wanneer je deze je bij een goed werkend systeem wel had geplaatst.

    Achteraf is het heel makkelijk om te stellen dat je tegen de "hoofdprijs" had willen verkopen, maar evengoed had je op andere momenten kunnen verkopen tegen andere koersen.

    De bank beroept zich - zoals te verwachten - op de voorwaarden. Er moet dan sprake zijn van "onredelijk gedrag" van de bank om jou in het gelijk te (kunnen) stellen. De commissie was - zoals ik begrijp - van oordeel dat de bank niet onredelijk was, dat omdat de bank kennelijk heeft aangeboden om telefonische orders aan te nemen en deze uit te voeren.

    Op het eerste oog schat ik je kansen niet erg hoog in.

    Rechters gaan primair uit van de letter van de overeenkomst en de voorwaarden maken daarvan deel uit. Je ben daarmee akkoord gegaan en bent er dus aan gebonden.

    Er zijn nog wel enkele kanttekeningen te maken ten aanzien van de uitleg van overeenkomsten, want het komt erop aan, welke bedoeling partijen hadden bij het aangaan van de overeenkomst. Bij juristen is dit bekend als "Haviltexen" naar het "Haviltex" arrest. Er moet duidelijk sprake zijn geweest van een andere bedoeling dan hetgeen is vastgelegd in de overeenkomst, alvorens je toekomt aan een andere uitleg.

    Verder heb je kennelijk zelf gesteld dat er wel vaker storingen waren en dat zou je nog kunnen worden tegengeworpen (immers kon je weten dat de storingen een verhoogd risico met zich meebrachten).

    Wil je een kans maken, dan zou je moeten bewijzen dat je door toedoen van de bank schade hebt geleden (de bank moet opzettelijk nalatig zijn geweest) en je moet ook de schade kunnen aantonen.

    Wellicht kan nog in stelling worden gebracht dat van de bank verwacht mag worden dat ze een behoorlijk werkend systeem aanbieden en indien het systeem dermate vaak heeft gehaperd, dat er geen sprake meer is van een redelijk werkend systeem, zou je daarmee misschien een punt kunnen maken (wellicht heb je dat ook getracht aan te voeren, maar zoals gezegd kan het ook tegen je werken.

    Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeker geen fan van de banken, want ze zijn er vooral om geld te verdienen aan de klanten (lees: geld afpingelen van de klant). Ik heb echter even de juridische bril opgezet en daarmee kijkend, wordt het lastig om een winnende case te krijgen.

    Je mag me gerust mailen, info@ gevolgd door mijn alias en dan punt nl erachter.

    Vr. groet,

    CT

    (trader, techneut en ook nog jurist)
    Beste CT,

    Heel hartelijk dank voor je reactie.
    Ik heb het nu pas gelezen, en kom er graag na het Pinksterweek-end er wat gedetailleerder op terug.
    Het verhaal is inderdaad wat complexer de optie is op 18/05/06 maximaal 4.15 geweest, rond mijn closing pogingen om tussen 09:00 en 09:30. 57x 415= 23.655 Mijn eis van 19.000 is zeer reeel, omdat de order met een goed werkend TBX tussen de 3 en 4,15 was ingegeven, er waren echter geen quotes op de putten 425 t/m 450 en dus ook geen "T-knoppen" om orders naar e-banking te clicken. De enige indicatie was een quote op e-banking, en die was 3,00 maar die bleek weinig houvast te geven omdat die in tijd niet correct bleek. Met het constateren, verbazing en paniek, verstreken belangrijke minuten en callcenter en orderdesks onbereikbaar. Mijn verwijt: grove nalatigheid! Maar nogmaals een en ander is te uitgebreid om hier te verwoorden, ik heb uiteraard een lijvig dossier met de feiten.

    Het leek mij toch correct om ook de bevindingen en uitspraak, hoewel dus negatief voor mij op mijn weblog te zetten. Ik ga uiteraard in hoger beroep en ga in de meantime ABN een beetje kietelen met WWW.TRADEBOX.INFO

    Nogmaals dank en vr. groet, kleefbal

    info@tradebox.info
  10. [verwijderd] 24 mei 2007 02:21
    ABN vroeg mij gisteren eens zeer dringend te kijken naar TRBX nadat ik melde bij ALex Pro m'n zaakjes te regelen.

    Alex bevalt me nog steeds prima en heb nooit last van storingen.

    ABN heeft last van kinderziektes/ e-mail inbraken en dan kun je je dus bij vorbaat al afvragen of het slim is TRBX te gaan gebruiken.

    Mij niet gezien dus. Een gammel systeem en slechte e-mail beveiliging.

    Ik blijf bij Alex. Binck ook OK.

    Postbank sucks helemaal.

    Stomme knuppels want ze lopen achter de feiten aan.

    Trailing stop bij ING ABN nog nooit van gehoord. Alex al veel langer.
    Alex nu ook een mandje mogelijkheid.

    Een reutje meutje aan opdrachten in een ruk de deur uit bij een of ander fed besluit.

    TRBX is daar nog lang niet.

    Als ze nou de MAC gebruikers ook nog weten te plezieren dan zijn ze weer een stap verder. Alex is daar al mee bezig.

    Ik weet het wel.
  11. [verwijderd] 24 mei 2007 02:46
    quote:

    jojobuitenzorg schreef:

    Vreemd ik zie het toch als een vorm van oplichting met vrijwaring.
    Duidelijk is optiehandel moet je niet met dit systeem doen.

    mvrgr jo jo
    Volledig mee eens. En dan hebben we het nog niet eens over Youkos verhaal ethisch bezien.

    Je zou moeten aan kunnen tonen dat het onverantwoord is dat er een bepaald product te vroeg in de markt gezet wordt dat gewoon niet deugt.

    Hoe leg ik dat nou uit...

    De bakker verkoopt mij een brood en zegt dat er eventueel schimmel op kan zitten maar verwacht wel dat je een overeenkomst tekent dat je afziet van een schadeclaim bij voedselvergiftiging.

    Op het gebied van consumentenrecht denk ik dat er kansen zijn.

    Ik koop een bepaald product met een bepaalde redelijke verwachting. Toch zet ik in m'n koopvoorwaarden een inruiltermijn of nog een paar voorwaarden om mezelf in te dekken mocht het product toch nog stuk zijn.

    De vraag is nu wat zwaarder gaat wegen.
    De verwachting op redelijkerwijs niveau of de kleine letterjes die vrijwaren.
    "Het stond er toch, mij kun je niet meer pakken" zegt ABN in weze. Maar is dit REDELIJK. Kernwoord tijdens een proces.

    Ik denk dat dit iets is waar een rechter op gaat letten.

    Valt het onder het consumenten recht of niet?

    Enfin. Is maar een gedachte hoor en ik ben geen jurist.

    Mvg Rob
  12. [verwijderd] 24 mei 2007 03:10
    Er wordt door ABN en verwachting geschept:

    "Kom bij ons wij zijn perfect met ons systeem."

    Maar de verwachting wordt niet nagekomen en dan gaat men zich beroepen op de kleine lettertjes.

    Volgens het consumentenrecht zit ABN fout omdat zij niet kunnen waarmaken wat wordt aangeprezen.

    Kleine lettertjes komen daarmee te vervallen.

    Mvg Rob
  13. [verwijderd] 24 mei 2007 04:38
    quote:

    vissekop schreef:

    Als ze nou de MAC gebruikers ook nog weten te plezieren dan zijn ze weer een stap verder.

    Tradebox is in JAVA. Is dus platform onafhankelijk. Ik heb weinig problemen met TB, maar ik handel niet niet zo vaak meer. Ik ben naar ABN gegaan vanwege toen de 10 eur per transactie actie (Alex gewoon aangehouden, maar Pro stopgezet). Inmiddels is overal concurrentie en zijn er goedkopere brokers, maar ik blijf niet switchen. Ik hou er een paar aan als backup (Binck/Internaxx/Fundix/Alex/Brokerjet)
  14. Sylvia 11 24 mei 2007 06:20
    Kan op je site komen, Kleefbal.
    Email is al naar je onderweg.
    Uiteraard ben ik het volledig eens met wat de diverse posters geschreven hebben,

    met groet,
    Sylvia
38 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 465 6.840
AB InBev 2 5.286
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.580 46.452
ABO-Group 1 19
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.129
Accentis 2 253
Accsys Technologies 22 8.942
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 160
ADMA Biologics 1 31
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 13 16.474
Aedifica 2 832
Aegon 3.257 320.091
AFC Ajax 537 7.018
Affimed NV 2 5.762
ageas 5.843 109.778
Agfa-Gevaert 13 1.862
Ahold 3.536 73.983
Air France - KLM 1.024 34.348
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 466 12.774
Alfen 12 16.532
Allfunds Group 3 1.217
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.247
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 337
Altice 106 51.196
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.485 114.765
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.821 240.358
AMG 965 125.843
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 303 6.522
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 382
Antonov 22.632 153.605
Aperam 91 14.161
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 315
Arcadis 251 8.623
Arcelor Mittal 2.024 318.662
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 267
arGEN-X 15 9.113
Aroundtown SA 1 176
Arrowhead Research 5 9.283
Ascencio 1 20
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.107 37.700
ASML 1.762 77.051
ASR Nederland 18 4.122
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 333
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 29 10.666
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 49
Azerion 7 2.681

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 03 mei

    1. Chinese beurzen gesloten ivm Labor Day
    2. Aperam Q1-cijfers
    3. Bpost Q1-cijfers
    4. Credit Agricole Q1-cijfers
    5. Ontex -Q1-cijfers
    6. Brunel Q1-cijfers
    7. Heijmans €0,89 ex-dividend
    8. VS banengroei en werkloosheid april Banengroei: 243K. Werkloosheid: 3,8%. Uurlonen: +0,3% MoM volitaliteit verwacht
    9. VS inkoopmanagersindex diensten S&P april (def)
    10. VS Inkoopmanagersindex diensten ISM april (def)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht