Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,545
  • Verschill

    -0,025 -0,45%
  • Volume

    302.782 Gem. (3M) 285,6K
  • Bied

    5,470  
  • Laat

    5,620  
+ Toevoegen aan watchlist

Nokia - een kat in het nauw.....

7 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 22 januari 2010 09:44
    Ik lees met verbazing de gerichtgeving van enkele analisten. O.a. "TT heeft gefaald in smartphone markt" of "business model TT niet meer rendabel" oid.

    Wat is er nu echt aan de hand?
    1) Nokia verliest marktaandeel op de markt voor mobieltjes. Om weer meer mensen te lokken doen ze er nu maar gratis navigatie bij. Dat ze dit 700 miljoen omzet kost interesseert ze blijkbaar niet, zo desperate zijn ze.
    2) TomTom en Navigon zijn de twee bedrijven die nav. software voor I-Phone leveren. Laat nu toevallig TomTom en Navigon hoog op de lijstjes staan (qua omzet) van best verkochte applicaties. Hoezo "falen in smartphone markt". I-phone is leidend in deze apps markt....
    3) Als andere mobieltjes leveranciers net zo desperate zijn als Nokia, kunnen ze eigenlijk maar bij een partij terecht....TomTom-Teleatlas.

    Stel nu eens dat Nokia het wel bij het juiste eind heeft , dan zou je kunnen verwachten dat TT of wordt overgenomen of (meer) lucratieve contracten kan gaan afsluiten met ander mobieltjes makers(Samsung e.d.)

    Stel nu eens dat Nokia het fout ziet: In dat geval is en blijft TT gewoon een cash generator en leidend in PND, automotive en in de apple-apps store.

  2. @iPlof 22 januari 2010 10:16
    quote:

    edevries schreef:

    Om weer meer mensen te lokken doen ze er nu maar gratis navigatie bij. Dat ze dit 700 miljoen omzet kost interesseert ze blijkbaar niet, zo desperate zijn ze.
    Bovendien geven ze op bepaalde toestellen al jaren navigatie. Alleen niemand gebruikt dat serieus.

    Dat ze dat nu op meerdere toestellen gratis geven doet daar niets aan af.
    Overigens zien die nieuwe toestellen er niet uit. Totaal ongeschikt voor auto navigatie.
  3. thoomer 22 januari 2010 10:26
    Als men een tt navigatie in de wagen heeft en men gebruikt TT Home dan heeft men mogelijkheden die er elders niet zijn.
    Er is alleen maar een probleem met de toestellen die rechtstreeks door de automerken ingebouwd worden omdat voor zover ik mij heb laten vertellen men zelf niet meer kan upgraden en nieuwe kaarten aankopen on-line,men zou hiervoor naar de garagehouders moeten gaan.
    Hierdoor zou het zo mooie systeem van tt home voor een groot stuk verloren gaan.
    Wanneer dit zo is dan is dit het enige wat in de toekomst TT kan belemmeren.
    Wie koopt nu nog een Gsm met navigatie? Men moet al zeer goed kunnen volgen om dit schermpje af te lezen.
    Het is gewoon een beperkte markt.
    TT zou zich beter toeleggen op de merken die met ingebouwde navigatie komen en deze voorzien van hun software,kaarten en het behoud van TT Home zodat de klant uiteindelijk zelf beslist wat met zijn navigatie gebeurd en niet de dealers.
  4. [verwijderd] 22 januari 2010 10:33
    quote:

    thoomer schreef:

    Als men een tt navigatie in de wagen heeft en men gebruikt TT Home dan heeft men mogelijkheden die er elders niet zijn.
    Er is alleen maar een probleem met de toestellen die rechtstreeks door de automerken ingebouwd worden omdat voor zover ik mij heb laten vertellen men zelf niet meer kan upgraden en nieuwe kaarten aankopen on-line,men zou hiervoor naar de garagehouders moeten gaan.
    Hierdoor zou het zo mooie systeem van tt home voor een groot stuk verloren gaan.
    Wanneer dit zo is dan is dit het enige wat in de toekomst TT kan belemmeren.
    Wie koopt nu nog een Gsm met navigatie? Men moet al zeer goed kunnen volgen om dit schermpje af te lezen.
    Het is gewoon een beperkte markt.
    TT zou zich beter toeleggen op de merken die met ingebouwde navigatie komen en deze voorzien van hun software,kaarten en het behoud van TT Home zodat de klant uiteindelijk zelf beslist wat met zijn navigatie gebeurd en niet de dealers.
    Onzin,

    Bij de ingebouwde TomTom's bij Renault, kun je gewoon met een SD kaart je systeem updaten.

    Mvr gr, Daf66
  5. thoomer 22 januari 2010 11:21
    quote:

    Automaatje schreef:

    [quote=thoomer]
    Als men een tt navigatie in de wagen heeft en men gebruikt TT Home dan heeft men mogelijkheden die er elders niet zijn.
    Er is alleen maar een probleem met de toestellen die rechtstreeks door de automerken ingebouwd worden omdat voor zover ik mij heb laten vertellen men zelf niet meer kan upgraden en nieuwe kaarten aankopen on-line,men zou hiervoor naar de garagehouders moeten gaan.
    Hierdoor zou het zo mooie systeem van tt home voor een groot stuk verloren gaan.
    Wanneer dit zo is dan is dit het enige wat in de toekomst TT kan belemmeren.
    Wie koopt nu nog een Gsm met navigatie? Men moet al zeer goed kunnen volgen om dit schermpje af te lezen.
    Het is gewoon een beperkte markt.
    TT zou zich beter toeleggen op de merken die met ingebouwde navigatie komen en deze voorzien van hun software,kaarten en het behoud van TT Home zodat de klant uiteindelijk zelf beslist wat met zijn navigatie gebeurd en niet de dealers.
    [/quote]
    Onzin,

    Bij de ingebouwde TomTom's bij Renault, kun je gewoon met een SD kaart je systeem updaten.

    Mvr gr, Daf66
    Bedankt, als dat zo bij alle modellen blijft dan is er eigenlijk niets aan de hand.
    Ik denk dat er zeer velen het succes TT niet gunnen en ook het aandeel gebruiken op te shorten.
  6. [verwijderd] 22 januari 2010 12:50
    Iedereen houdt zich met van alles en nog wat bezig en wil er maar geld mee verdienen, maar de geschiedenis leert dat het allemaal rommel is welke op een gegeven moment niemand meer gratis wil hebben. Mobieltje / navigatie allemaal rommel waar mensen veels te veel voor betalen. Het enige waar mensen nog bakken geld voor willen schuiven is een koekblik, hoe duur ook en de drap ervoor. Drap voor 100 euro vind nog gretig aftrek.
7 Posts
|Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 08 mei

    1. NL industriële productie maart
    2. AB InBev Q1-cijfers
    3. Pharming - Q1-cijfers
    4. Ahold Delhaize Q1-cijfers
    5. SBM Offshore Q1-cijfers
    6. Dui industriële productie maart
    7. AMG jaarvergadering
    8. Wolters Kluwer jaarvergadering
    9. Arcadis jaarvergadering
    10. Uber Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht