Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,620
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    291.496 Gem. (3M) 302,1K
  • Bied

    5,620  
  • Laat

    5,770  
+ Toevoegen aan watchlist

TOMTOM OKTOBER 2015

3.218 Posts
Pagina: «« 1 ... 109 110 111 112 113 ... 161 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 20 oktober 2015 15:04
    puntjes van zorg:
    -Onzichtbaarheid over hoe de markt er over 5 jaar uitziet en potentiële nieuwe toetreders. Tom2 doet wel actief mee in de discussie maar is geen uitgemaakte zaak.
    -Stijgende OPEX die gepaard gaat met de automotive HW investeringen. Blijven Investeren in de maps zal vital blijven. Opex zal in de toekomst dus niet afnemen, eerder groeien.
    -Automotive zal pas gaan groeien vanaf 2016 en niet vanaf Q4 2015, er zit dus wel wat vertraging in de lijn.
    -De ontwikkeling van automotive zal pas duidelijk worden op het moment dat HERE definitief van eigenaar is verwisseld. HG kon daar nog steeds duidelijk beeld bij vormen. Mogelijk doelt hij daarbij dus op het mogelijk volume verlies bij VW.

    Ik kreeg niet perse een heel goed gevoel bij de marge ontwikkelingen in 2016. Hoge investeringen blijven echt nodig, ben benieuwd of die 50 cent al haalbaar gaat zijn of dat het nog een jaartje langer duurt (meer automotive / licencing omzet nodig is)
  2. [verwijderd] 20 oktober 2015 15:08
    quote:

    Eva1960 schreef op 20 oktober 2015 15:03:

    waarom durft geen 1 analist te vragen naar interesse in TT voor overname, of naar mogelijk strategische wijzigingen (wanneer/wat). Of krijgen ze dan toch geen antwoord?
    Dat is al zo vaak gevraagd.
  3. [verwijderd] 20 oktober 2015 15:10
    quote:

    Wervel Wind schreef op 20 oktober 2015 15:04:

    puntjes van zorg:
    -Onzichtbaarheid over hoe de markt er over 5 jaar uitziet en potentiële nieuwe toetreders. Tom2 doet wel actief mee in de discussie maar is geen uitgemaakte zaak.
    -Stijgende OPEX die gepaard gaat met de automotive HW investeringen. Blijven Investeren in de maps zal vital blijven. Opex zal in de toekomst dus niet afnemen, eerder groeien.
    -Automotive zal pas gaan groeien vanaf 2016 en niet vanaf Q4 2015, er zit dus wel wat vertraging in de lijn.
    -De ontwikkeling van automotive zal pas duidelijk worden op het moment dat HERE definitief van eigenaar is verwisseld. HG kon daar nog steeds duidelijk beeld bij vormen. Mogelijk doelt hij daarbij dus op het mogelijk volume verlies bij VW.

    Ik kreeg niet perse een heel goed gevoel bij de marge ontwikkelingen in 2016. Hoge investeringen blijven echt nodig, ben benieuwd of die 50 cent al haalbaar gaat zijn of dat het nog een jaartje langer duurt (meer automotive / licencing omzet nodig is)
    Groei in Automotive Q4 is niet tegengesproken in cc. De groei in 2016 refereert aan het hele jaar (in 2015 groeit alleen q4)
  4. Eurio1 20 oktober 2015 15:11
    @Xunix @Justin Dank voor jullie verslagen en interpretaties van de cc. Waarom komen jullie conclusies niet tot uiting in de koers? Serieuze vraag, niet als afzeiken bedoeld.
  5. [verwijderd] 20 oktober 2015 15:11
    Heb geen trigger gehoord die de koers hoger gaat zetten,voer voor de shorters?
    Met die cameraatjes en sparkjes ga je de slag niet winnen.
    Ik vrees weer voor doodgeld de komende maanden.
  6. [verwijderd] 20 oktober 2015 15:18
    quote:

    Eva1960 schreef op 20 oktober 2015 15:03:

    waarom durft geen 1 analist te vragen naar interesse in TT voor overname, of naar mogelijk strategische wijzigingen (wanneer/wat). Of krijgen ze dan toch geen antwoord?
    HG is meestal meer open over dit soort zaken in een interview. Hopelijk vandaag nog een interview met NRC voor wat meer juicy news!
  7. forum rang 7 bezinteergebelegt 20 oktober 2015 15:28
    Er zijn nog eens jaren geweest waarin de omzetten weer flink toenamen vanaf okke maar ook die tijden lijken voorbij. Als je overal de ordertjes ziet die langskomen dan is het bijna hilarisch te noemen. Ook bij Tommie is het bedroevend met de omzetjes, helemaal als je bedenkt dat het cijfertjesdag is. Op deze manier komen die structureel hogere koersen er natuurlijk nooit. Gelukkig schijnt buiten het zonnetje
  8. [verwijderd] 20 oktober 2015 15:28
    quote:

    *Justin* schreef op 20 oktober 2015 15:00:

    Ze gaan in ieder geval uit van een sterk Q4. Voor consumer met fitness en ook voor telematics.
    En bij Automotive is de pijplijn goed gevuld.
    130 miljoen 2013
    220 miljoen 2014
    250 miljoen 2015 Q1-Q3
    Op vergelijkingsbasis zat TomTom in 2014 Q1-Q3 op 170 miljoen.
    De lijn is niet lineair maar boven de 300 miljoen orderintake 2015 gaan we wel zien.
  9. [verwijderd] 20 oktober 2015 15:29
    quote:

    Eurio schreef op 20 oktober 2015 15:11:

    @Xunix @Justin Dank voor jullie verslagen en interpretaties van de cc. Waarom komen jullie conclusies niet tot uiting in de koers? Serieuze vraag, niet als afzeiken bedoeld.
    Serieus antwoord: er zitten geen KT-triggers in die de koers een schop in de goede richting kunnen geven. Ik vind dat zelf niet eens zo heel vervelend. Wie weet leg ik dat ooit nog wel eens uit, maar sommige insiders snappen denk ik wel waarom dat zo is.

    Ik denk dan maar: "What's in the barrel doesn't get sour!"
  10. Eva1960 20 oktober 2015 15:37
    Mijn indruk is gematigd positief (vooralsnog geen reden voor een sterke koersstijging). Nog steeds niets gezegd over gevolgen HERE verkoop. Op dit moment dat ik dit schrijf is de koers 9,444, exact gelijk aan slotstand vrijdag. Zou er wat anders aan de hand zijn? Ik hoop het....

    Geen tegenvallers zoals bij Garmin en geen last van prijsdruk bij consumer (anders dan vertraagde intro's bij consumer). En stijgende marktaandelen toont kracht bij PND's (meer toegevoegde waarde producten).

    Wél expliciet aangeven dat de stijgende trend bij order intake automotive zal aanhouden. Mede dankzij leading positie traffic info.

    Zoals al eerder gehint door HG nog geen duidelijkheid businesscase ADAS/HAD, wel 100% take rate in volgende decennium als het door consument wordt geaccepteerd.

    Vooralsnog blijvende investeringen nodig in een slimme kaartenfabriek fabriek om levende informatie te kunnen verwerken op een kosten effectieve methode en daarmee een leidende positie te verwerven (beste maps tegen de laagste kosten). Ook de automotive deals uit 2015 leiden tot eisen aan rt platform en dus ook begin 2016 nog meer investeringen daarom.





  11. JoeSixpack 20 oktober 2015 15:40
    Is het niet vreemd dat zowel het Amerikaanse Garmin als het Europese TomTom beiden last hebben van de dure dollar?
  12. [verwijderd] 20 oktober 2015 15:43
    quote:

    JoeSixpack schreef op 20 oktober 2015 15:40:

    Is het niet vreemd dat zowel het Amerikaanse Garmin als het Europese TomTom beiden last hebben van de dure dollar?

    Nee GARMIN heeft pijn aan de opbrengstenkant, waar Tom2 wel voordeel ondervindt van de dure dollar.
    TomTom heeft pijn aan de kostenkant doordat veel kosten in USD worden betaald in outsource agreements.
  13. Eurio1 20 oktober 2015 15:43
    That's a truth as a cow.
    quote:

    xynix schreef op 20 oktober 2015 15:29:

    [...]
    Serieus antwoord: er zitten geen KT-triggers in die de koers een schop in de goede richting kunnen geven. Ik vind dat zelf niet eens zo heel vervelend. Wie weet leg ik dat ooit nog wel eens uit, maar sommige insiders snappen denk ik wel waarom dat zo is.

    Ik denk dan maar: "What's in the barrel doesn't get sour!"
  14. [verwijderd] 20 oktober 2015 15:46
    quote:

    Goudhaantjes schreef op 20 oktober 2015 14:55:

    Ik hoor veel woorden als:

    -Lijken,
    -mogelijk,
    -garantie,
    -waarschijnlijk etc.

    Zo kan ik ook wel een presentatie houden, dat zet de koers zeker niet hoger lijkt mij waarschijnlijk mogelijk.
    Het "lijkt" "mogelijk" en "waarschijnlijk" zo dat je geen aandelen TT hebt en ook nooit hebt gehad. "Garantie"?

  15. Meryntje 20 oktober 2015 15:51
    Niet alleen goedkope calls aangeschaft vanmorgen, maar net ook nog even de maart 8,50 omgezet naar dec 9. (Time is on my side, vrij naar the Stones)

    Groet uit Grunn.
3.218 Posts
Pagina: «« 1 ... 109 110 111 112 113 ... 161 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 02 mei

    1. Chinese beurzen gesloten ivm Labor Day
    2. ArcelorMittal Q1-cijfers
    3. DSM Firmenich Q1-cijfers
    4. ING Q1-cijfers
    5. BAM Q1-cijfers
    6. ForFarmers Q1-cijfers
    7. Aedifica Q1-cijfers
    8. HelloFresh Q1-cijfers
    9. Shell Q1-cijfers
    10. RELX 41,8 pence ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht