Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,620
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    291.496 Gem. (3M) 302,1K
  • Bied

    5,770  
  • Laat

    5,770  
+ Toevoegen aan watchlist

TOMTOM SEPTEMBER 2016

4.714 Posts
Pagina: «« 1 ... 40 41 42 43 44 ... 236 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 NewKidInTown 8 september 2016 10:55
    Gelukkig: nobody is to blame.

    "BAARN - De autopilot van de 53-jarige Tesla-bestuurder die woensdag verongelukte tussen Baarn en Hilversum stond uit. Dat heeft de producent van de sportwagens laten weten aan persbureau AP.

    Volgens Tesla blijkt uit gegevens uit de boordcomputer dat de man op het moment van de crash zeker 155 kilometer per uur reed. Tijdens de volledige rit die het slachtoffer in de vroege ochtend maakte, stond de automatische piloot uit."

    www.telegraaf.nl/binnenland/26563755/...

    Heb je zo'n ding, zet je hem uit.......

    Hier zie ik een mooi leermomentje waar T2 z'n voordeel bij kan doen, ook al staat de autopilot uit, zet een begrenzing van de snelheid bij maximaal 10% boven de toegestane snelheid.

    Zo zijn er nog wel meer veiligheidsvoorzieningen te bedenken, wees daarin creatief en beding forse kortingen bij geselecteerde verzekeraars, zowel auto- als levensverzekeraars. Zo zou ik wel veel meer creatieve zaken voor T2 kunnen bedenken, ben er "afwijkend" genoeg voor om heel veel zaken te bedenken waar de doorsnee mens, zeg maar normaliter, niet op komt.

    De grootste kunstenaars of creatieve geesten hebben allemaal wel een of andere "slag van de molenwiek" gekregen, precies datgene waar ik ook van "beschuldigd" word. De meesten kunnen er niets aan doen, die zijn nou eenmaal zo.
  2. [verwijderd] 8 september 2016 11:16
    Sinds de opbeurende verhalen en bijbehorende koersdoelverhoging door good old analist Martijn den Drijver is het helemaal mis met het aandeel TomTom.

    Erg sneu allemaal. En onbegrijpelijk. Vooral onbegrijpelijk.
  3. Spoetnik 8 september 2016 11:27
    quote:

    Paulus29 schreef op 8 september 2016 11:16:

    Sinds de opbeurende verhalen en bijbehorende koersdoelverhoging door good old analist Martijn den Drijver is het helemaal mis met het aandeel TomTom.

    Erg sneu allemaal. En onbegrijpelijk. Vooral onbegrijpelijk.
    Sneu, dat is het wel ja.
    Overigens schijn je het met goede medicatie behoorlijk leefbaar te kunnen krijgen.
  4. [verwijderd] 8 september 2016 11:27
    quote:

    *Justin* schreef op 8 september 2016 08:54:

    [...]

    Dat jij wil dat ze onderdelen verkopen is je goed recht en zou zeker ook een hoop opbrengen, maar er is niets fundamenteel 'mis' met het verdienmodel.

    TT voorspelt zelf de komende jaren groeiende marges en binnen automotive ook groeiende verkoopprijzen, waar wel meer diensten tegenover staan, dus vooral het effect van cross selling en bundeling.

    Er is een gevulde orderportefeuille en verbreed productaanbod. Telematics voor tweede maal marktleider benoemd in letterlijke en in figuurlijke zin dus ook een innovatie leider.

    Je weet dat de laatste 8 maand de ontwikkeling binnen Here redelijk rampzalig zijn, veel tender missing, ze passen nu tacktiek toe van price-fighter, je weet toch wat dat voor prijssetting geeft als de nog immer grootste zich via prijs moet verdedigen met dan ook nog nieuwe spelers geeft dit een compleet andere marge outlook

    Verder die oscar uitreiking voor produkten en diensten, lachwekkend
    Imtech kreeg award na award en ging ten onder, want enkel door fraude konden zr plussen laten zien, qua marge werd hun deskundigheid niet gehonnoreerd

    In de ketting moet je of aan de bron zitten of de end user zijn, alles in t midden knijpt men uit

    Daarom heeft men het bij TT allemaal over strategische waardes, verdienmodel is een bewegend doel en heeft immer een risk factor, zelfs Apple vecht soms op prijs en geloof me die hebben echt profit als prioriteit

    Sell the biz TT, neem je tijd, maar begin ergens
    Gaat mi ook gebeuren
  5. forum rang 7 A3aan 8 september 2016 11:36
    Een aantal willen die Gordijn gewipt zien. Maar die man en zijn consorten hebben helemaal geen enkel belang met een hogere koers. Iets meer dan de helft van de aandelen hebben zij destijds voor..ik dacht 60 euro.. naar de beurs gebracht. Die heren zijn binnen en willen nu gewoon met hun speeltje kunnen spelen en zijn helemaal niet geïnteresseerd in een hogere koers. Ergo, ze willen gewoon zo lang mogelijk met hun speeltje bezig zijn en daar hebben ze geen pottenkijkers (lees aandelhouders) bij nodig.
  6. forum rang 6 NewKidInTown 8 september 2016 11:41
    quote:

    potpourri schreef op 8 september 2016 11:27:

    [...]

    Je weet dat de laatste 8 maand de ontwikkeling binnen Here redelijk rampzalig zijn, veel tender missing, ze passen nu tacktiek toe van price-fighter, je weet toch wat dat voor prijssetting geeft als de nog immer grootste zich via prijs moet verdedigen met dan ook nog nieuwe spelers geeft dit een compleet andere marge outlook

    Verder die oscar uitreiking voor produkten en diensten, lachwekkend
    Imtech kreeg award na award en ging ten onder, want enkel door fraude konden zr plussen laten zien, qua marge werd hun deskundigheid niet gehonnoreerd

    In de ketting moet je of aan de bron zitten of de end user zijn, alles in t midden knijpt men uit

    Daarom heeft men het bij TT allemaal over strategische waardes, verdienmodel is een bewegend doel en heeft immer een risk factor, zelfs Apple vecht soms op prijs en geloof me die hebben echt profit als prioriteit

    Sell the biz TT, neem je tijd, maar begin ergens
    Gaat mi ook gebeuren
    Doet mij ergens een beetje denken aan de "wet van de remmende voorsprong".
  7. recital 8 september 2016 11:46
    TomTom Telematics Confirmed as Europe’s Leading Fleet Management Solutions Provider for Second Year

    For the second year in a row, TomTom Telematics has been recognised as Europe’s largest and most innovative provider of fleet management solutions by one of the leading M2M/IoT market analyst firms, Berg Insight.
    This Smart News Release features multimedia. View the full release here: www.businesswire.com/news/home/201609...
    The results were confirmed in the recently published 11th edition of the Berg Insight Fleet Management in Europe report.
    Johan Fagerberg, CEO at Berg Insight commented: “The European fleet management market has continued its rapid growth through 2016, driven by an increasing understanding of the business benefits the connected vehicle can bring to organisations. We expect that there will be more than 6.2 million active telematics units in Europe by the end of 2016, with around 1.8 million units being sold this year. TomTom Telematics has been very successful at capitalizing on this and has experienced solid revenue growth year-on-year. The company’s innovative telematics solutions for commercial vehicles have been instrumental in helping grow its subscriber base over the past few years and the company is now the largest provider of fleet management solutions in the European market.”
    “It’s a fantastic achievement for us as a company to be recognised by Berg Insight two years in a row, and is testament to our focus on continuous innovation and developing our partner program,” said Thomas Schmidt, Managing Director at TomTom Telematics. “In the past 12 months we have announced a number of new alliances and integrations, which introduce our business to new customer segments and strengthen our ambitions to support the fleet industry in its digital transformation.”
    -ENDS-
    About TomTom Telematics
    TomTom Telematics is a Business Unit of TomTom dedicated to fleet management, vehicle telematics and connected car services. WEBFLEET is a Software-as-a-Service solution, used by small to large businesses to improve vehicle performance, save fuel, support drivers and increase overall fleet efficiency. In addition, TomTom Telematics provides services for the insurance, rental and leasing industries, car importers and companies that address businesses as well as consumers.
    TomTom Telematics is one of the world’s leading telematics solution providers with more than 650,000 subscriptions worldwide. The company services drivers in more than 60 countries, giving them the industry’s strongest local support network and widest range of sector-specific third party applications and integrations. More than 45,000 customers benefit every day from the high standards of confidentiality, integrity and availability of our ISO 27001:2013 certified service, re-audited in November 2015.
    For further information, please visit tomtom.com/telematics
    Follow us on Twitter @TomTomWEBFLEET

    View source version on businesswire.com: www.businesswire.com/news/home/201609...
    Published September 8, 2016
    Copyright © 2016 SYS-CON Media, Inc. — All Rights Reserved.
    Syndicated stories and blog feeds, all rights reserved by the author.
  8. harrysnel 8 september 2016 11:48
    Wies, de reden dat TomTom winnend is tov Here heeft m.i. te maken met 2 belangrijke zaken:

    1 Kwaliteit. Dit is voor VW de reden geweest om van Here over te gaan naar TomTom voor autonoom rijden en bijkomend gevolg daarvan was het winnen van VW voor Maps in VS en Traffic in Europa.

    2 Here is in handen van Consortium dat concurreert met andere autobouwers.

    Zelf denk ik dat omdat de redenen om te switchen van Here naar TomTom niet "prijs gerelateerd" zijn de business van TomTom niet te lijden heeft onder evt prijsverlagingen door Here.

    En wat betreft die toetreders: je ziet idd mapping efforts van startup's, de autobouwers zelf, Tier 1 partijen, Uber/Apple....maar dat staat los van de "traditionele business" van TomTom als inbouw navigatie + Traffic.

    Ik denk daarom dat TomTom niet hoeft te concurreren op prijs.

    Ben overigens wel voorstander om iig een deel van de assets nu te verzilveren. En als TT daar dan persé niet aan wil dan zijn ze m.i. verplicht om een outlook te geven voor een aantal jaren weg waarbij het management aantoont dat een zelfstandig scenario aantrekkelijk is voor de "gewone aandeelhouder". De outlook alleen geven voor het lopende jaar en afzien van meerjaren doelstelling dat is onacceptabel als het bedrijf weigert nu assetwaarde te ontsluiten. Laat dan zien waarom we vertrouwen kunnen hebben in de endgame en hoe dat zich vertaalt in bv wpa 2019.
  9. [verwijderd] 8 september 2016 12:03
    quote:

    potpourri schreef op 8 september 2016 11:27:

    [...]

    Je weet dat de laatste 8 maand de ontwikkeling binnen Here redelijk rampzalig zijn, veel tender missing, ze passen nu tacktiek toe van price-fighter, je weet toch wat dat voor prijssetting geeft als de nog immer grootste zich via prijs moet verdedigen met dan ook nog nieuwe spelers geeft dit een compleet andere marge outlook

    Graag een bewijs dat HERE haar prijzen verlaagt. En dat prijs op dit moment het leidende principe is. Klanten die overstappen op TomTom doen dat om strategische redenen zoals privacy, data deling, concurrentie. En om kwalitatieve/technologische aspecten, zoals map versheid en het realtime updaten. Niet om de vraag of de map 50 euro kost of 45 euro. Uit het interview dat ING met de CFO had, is gebleken dat VOLVO een hogere prijs betaalt voor kaarten en andere diensten van TomTom dan de mensen hier dachten en dan de analisten in hun modellen hadden zitten. SNS dacht 35 euro, blijkt 70 te zijn. En ik zie ook geen 'nieuwe spelers'. De tenders worden uitgezet tussen HERE en TT.

    Verder die oscar uitreiking voor produkten en diensten, lachwekkend Imtech kreeg award na award en ging ten onder, want enkel door fraude konden zr plussen laten zien, qua marge werd hun deskundigheid niet gehonnoreerd

    Ik neem aan dat je Telematics bedoelt die als Europees marktleider is benoemd. Zou je de marges van Telematics willen vergelijken met die van Imtech? Ik hoop het niet. De groei van Telematics is niet geheel organisch, ook door overnames. Het zou van mij wat sneller mogen. Maar de cijfers laten gewoon zien dat deze tak hele gezonde marge laat zien

    In de ketting moet je of aan de bron zitten of de end user zijn, alles in t midden knijpt men uit

    Afhankelijk van de bedrijfstak wordt aan de bron juist weinig verdiend. Een boer van koffiebonen krijgt vrijwel niks, degene die koffie kan branden en kan blenden die verdient wel geld. Voor big data geldt hetzelfde. De ruwe data op zich zeggen niks. Kun je er waardevolle informatie van maken, zoals traffic dan verdien je er geld aan

    Daarom heeft men het bij TT allemaal over strategische waardes, verdienmodel is een bewegend doel en heeft immer een risk factor, zelfs Apple vecht soms op prijs en geloof me die hebben echt profit als prioriteit

    Voor elk bedrijf is een verdienmodel een bewegend doel met een bepaalde risk factor. Apple ziet al twee jaar de omzet uit iPads dalen. Wat TT echter wel kan zeggen is dat alle omzet uit Automotive, Licensing en het grootste deel van Telematics bestaat uit licenties en abonnementen met herhaalinkomsten. Alleen bij de PND en sportproducten moet je het elk kwartaal weer waarmaken hoeveel je verkoopt. Maar bij die diensten is er toch een veel meer ‘zekere’ kasstroom

    Sell the biz TT, neem je tijd, maar begin ergens
    Gaat mi ook gebeuren

    Ik zou zeggen: groei de business zodat alle vier de bedrijfsonderdelen groeien en niemand je wat kan maken. Dat versterkt je onderhandelingspositie in elke overname. Groei Telematics in de richting van een miljoen betalende abonnees, dat vergroot de prijs zeker omdat de schaalvoordelen dan nog sterker spelen.

    Laat de autofabrikanten maar hun tests doen met het zelf maken van kaarten en er achter komen dat ze in een afhankelijke positie zijn gekomen van kaartenmakers waar ze niet onderuit kunnen. Of ze hadden HERE moeten kopen, of hebben dat al gedaan. Op dat moment, dat de autofabrikanten steeds meer merken dat de horizontaal en niet de verticaal geïntegreerde partijen de macht krijgen, mag er eens een leuk bod gedaan worden op TT


  10. [verwijderd] 8 september 2016 12:05
    quote:

    harrysnel schreef op 8 september 2016 11:48:

    Wies, de reden dat TomTom winnend is tov Here heeft m.i. te maken met 2 belangrijke zaken:

    1 Kwaliteit. Dit is voor VW de reden geweest om van Here over te gaan naar TomTom voor autonoom rijden en bijkomend gevolg daarvan was het winnen van VW voor Maps in VS en Traffic in Europa.

    2 Here is in handen van Consortium dat concurreert met andere autobouwers.

    Zelf denk ik dat omdat de redenen om te switchen van Here naar TomTom niet "prijs gerelateerd" zijn de business van TomTom niet te lijden heeft onder evt prijsverlagingen door Here.

    En wat betreft die toetreders: je ziet idd mapping efforts van startup's, de autobouwers zelf, Tier 1 partijen, Uber/Apple....maar dat staat los van de "traditionele business" van TomTom als inbouw navigatie + Traffic.

    Ik denk daarom dat TomTom niet hoeft te concurreren op prijs.

    Ben overigens wel voorstander om iig een deel van de assets nu te verzilveren. En als TT daar dan persé niet aan wil dan zijn ze m.i. verplicht om een outlook te geven voor een aantal jaren weg waarbij het management aantoont dat een zelfstandig scenario aantrekkelijk is voor de "gewone aandeelhouder". De outlook alleen geven voor het lopende jaar en afzien van meerjaren doelstelling dat is onacceptabel als het bedrijf weigert nu assetwaarde te ontsluiten. Laat dan zien waarom we vertrouwen kunnen hebben in de endgame en hoe dat zich vertaalt in bv wpa 2019.
    Harry het is al 9 maanden het zelfde liedje. HG praat veel tijdens CC, maar zegt weinig. Gebruik veel abstracte woorden en beantwoordt de vragen van de analisten niet, maar praat er telkens omheen.

    "It's very hard to say at this moment." etc..
    "That... I can't answer at this moment, but (begint over heel ander verhaal)" etc..

    Tot op heden gaf ik hem de voordeel van de twijfel met geheimhoudingsverklaringen en uiteindelijke onthullingen tijdens de motorshow Parijs. IR heeft tegen mij gezegd:

    "We hebben deals en maken 90% bekend tijdens motorshow in Parijs. We willen direct fysiek product erbij laten zien wanneer de deal bekend wordt. Uitzonderlijk maken we deals van te voren bekend (zoals Volvo)."

    Dit zal wel een bepaalde reden hebben gehad. Als er tussen nu en 3 maanden geen duidelijkheid komt op het gebied wat je aangeeft, dan is het echts sh*t.

    Ik hoef niet een koers van 20 euro te zien eind dit jaar (wat sowieso niet mogelijk is - behalve bij kapitalisatie wellicht). Echter wil ik wel duidelijkheid zoals jij dat ook schetste Harrysnel. Harold, wat is de het plan? Wij investeren in TomTom geef ons een outlook. Regel een investorsday. Of laat weten of je wel openstaat om te kapitaliseren.

    Justin met alle respect, je geeft aan dat HG nooit heeft gezegd om een deel te niet te kapitaliseren, hoewel je gelijk kan hebben (en ik geloof je, echt), denkt de markt dat TomTom nooit Tom & Tom zal worden. De markt gelooft dat TT 1 blijft, dus geen opsplitsingen. Vandaar de koers van 11,65 naar 7,13 (begin dit jaar) en daarna (mede door Brexit sentiment) naar 6. TT is niet gewild als stock at the moment. Het is een bedrijf zonder "winst" en die niet zal kapitaliseren. Daarnaast zitten ze in drie ongelovelijke hot markets, maar die wel onvoorspelbaar zijn waar ze naar toe gaan.

    Terwijl het anders kan. Kijk naar Mobileye en de koers. Kijk naar Nvidia en de koers. AND en de koers. Het kan, maar HG werkt er niet aan mee. Bewust / onbewust? I don't know. Duidelijkheid hebben we wel recht op denk ik.

    TT is een geweldig bedrijf. Wearables, SDC, Fleetmanagement. Iets meer Communicatie/visie vanuit HG en co zou gewenst zijn en of we die gaan krijgen weten we tussen nu en 3 maanden.
  11. de koe 8 september 2016 12:20
    automotiveinsiders.nl/nl/events/detai...

    Simon Hania is VP Privacy & Security by TomTom. Hij is er voor verantwoordelijk dat TomTom op een verantwoorde manier gegevens van eindgebruikers en zakelijke klanten kan en mag gebruiken als onderdeel van de producten en diensten van TomTom. Hij bespreekt hoe te innoveren met data en daarbij komen o.a. aan de orde of data ook in de autobranche het nieuwe goud is en of privacy een deal breaker of deal maker is. Na de pauze gaan we in op ontwikkelingen waar dalers en universele garagisten en de toeleveranciers nu al mee worden geconfronteerd.
  12. chris123 8 september 2016 12:21
    quote:

    Paulus29 schreef op 8 september 2016 12:04:

    While we speak zakt aandeel TomTom steeds verder door zijn hoeven.

    Wanneer stapt Goddijn eindelijk op?
    www.deaandeelhouder.nl/news/2016/9/8/...

    TomTom noteerde 0,3 procent lager, nadat analisten van NIBC opmerkten dat de Apple Watch een concurrent vormt voor de sporthorloge van het bedrijf.
  13. [verwijderd] 8 september 2016 12:26
    quote:

    chris123 schreef op 8 september 2016 12:21:

    [...]

    www.deaandeelhouder.nl/news/2016/9/8/...

    TomTom noteerde 0,3 procent lager, nadat analisten van NIBC opmerkten dat de Apple Watch een concurrent vormt voor de sporthorloge van het bedrijf.
    "WieisdeMol" ruikt zijn kans om koers weer flink lager te zetten?

    Waar is Goddijn? Waar is zijn IR?
  14. [verwijderd] 8 september 2016 12:26

    Natuurlijk speelt kwaliteit een rol en ook zelfstandigheid,
    Dat doet verder niets af aan prijssetting
    Koffie zie je verkeerd de kleine plantage boer heeft het moeilijk de grote hebben veel geld, heel veel, heb zelf een plantage gehad :)

    Hoe dan ook, we merken het vanzelf
    Blijf erbij TT voor koersappreciatie heeft alles te danken aan verkoop branchegenoten en upgrades analisten, het bestuur zelf heeft buiten al het gewelfige wat ze voor het bedrijf hebben gedaan, voor de reguliere aandeelhoudet enkel waarde verdampt, TeleAtlas wat heeft dat ook weer gekost 3 miljard of zo en nu staat het geweldige nieuwe TT aan de beurs voor 2, maar dat is hier onbelangrijk, de droom gaat voort, wel niet voor mij, ik ben namelijk 1 van die reguliere aandeelhouders en ik wil resultaat in de koers en wel nu niet over 10 jaar

    Sorry typo's klein scherm en fat vinger
  15. [verwijderd] 8 september 2016 12:30
    En TT zakt steeds verder naar beneden, al weer in de Top3 dalers. We staan straks zo laag dat met het nieuws uit de autoshow weer net zo hoog staan als nu. Dat heeft TT wel vaker geflikt, eerst flink dalen om daarna bij een goede deal nog steeds niks opgeschoten te zijn. Of, nog leuker, goede deal en daarna gewoon 20% naar beneden. Voorbeelden te over. Helaas kan maar 1 persoon (HG) hier verandering in brengen, en wil die dat eigenlijk wel? Of heeft hij nog 5 jaar nodig voordat er een keer wat winst bijgeschreven kan worden zonder dat deze weer verrekend wordt met investeringen in de toekomst? Pfff, wat een aandeel zeg.
  16. [verwijderd] 8 september 2016 12:41
    quote:

    PatatjeMet schreef op 8 september 2016 12:30:

    En TT zakt steeds verder naar beneden, al weer in de Top3 dalers. We staan straks zo laag dat met het nieuws uit de autoshow weer net zo hoog staan als nu. Dat heeft TT wel vaker geflikt, eerst flink dalen om daarna bij een goede deal nog steeds niks opgeschoten te zijn. Of, nog leuker, goede deal en daarna gewoon 20% naar beneden. Voorbeelden te over. Helaas kan maar 1 persoon (HG) hier verandering in brengen, en wil die dat eigenlijk wel? Of heeft hij nog 5 jaar nodig voordat er een keer wat winst bijgeschreven kan worden zonder dat deze weer verrekend wordt met investeringen in de toekomst? Pfff, wat een aandeel zeg.
    En wat te denken van de uiterst kwalijke rol van Binckbank???
    Fatsoenlijke uitleg krijgt niemand. En Goddijn blijft muisstil.

    www.iex.nl/Column/255633/Spookadvies-...

    Wat is er nu in hemelsnaam aan de hand???

  17. forum rang 4 nb 8 september 2016 13:03
    quote:

    Paulus29 schreef op 8 september 2016 12:41:

    [...]

    En wat te denken van de uiterst kwalijke rol van Binckbank???
    Fatsoenlijke uitleg krijgt niemand. En Goddijn blijft muisstil.

    www.iex.nl/Column/255633/Spookadvies-...

    Wat is er nu in hemelsnaam aan de hand???

    Paulus, relax, alsjeblieft. ik wordt hartstikke zenuwachtig van je. Ik denk dat je niet goed in je vel zit.Wat helpt, mijn ervarings tip, is denken aan iets moois.
    Voor mij is dat een weiland met bloemen, en een paar hupsige, bloemen plukkende jonge dames. Inademen en rusti, heel rustig uitademenen, en handen boven tafel.
    Hee, proberen he, Paulus.
4.714 Posts
Pagina: «« 1 ... 40 41 42 43 44 ... 236 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 03 mei

    1. Chinese beurzen gesloten ivm Labor Day
    2. Aperam Q1-cijfers
    3. Bpost Q1-cijfers
    4. Credit Agricole Q1-cijfers
    5. Ontex -Q1-cijfers
    6. Brunel Q1-cijfers
    7. Heijmans €0,89 ex-dividend
    8. VS banengroei en werkloosheid april Banengroei: 243K. Werkloosheid: 3,8%. Uurlonen: +0,3% MoM volitaliteit verwacht
    9. VS inkoopmanagersindex diensten S&P april (def)
    10. VS Inkoopmanagersindex diensten ISM april (def)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht