TRomTom november 2019

1.150 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 54 55 56 57 58 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
boem!
0
Wies eens met jouw betoog ook al is dat gekleurd door de overnamegeruchten.

Maar realiseer je wel, dat TT in 2009 ten dode was opgeschreven door de move die Google uit de hoge hoed toverde door de maps gratis aan te bieden.

Of eea een happy end krijgt moet worden afgewacht maar dat TT met haar bestuur een gedurfde transitie heeft opgestart zal jij ook niet ontkennen en dat de voortekenen positief ogen toch ook niet als ik jouw grote ommezwaai juist intrepreteer van geen verdienmodel naar een verdienmodel bij zelfstandige voortzetting.
havik of duif
0
ketchup
0

zeker, denk dat TT weldra gaat beteren voor cijfers, de omzet moet natuurlijk nog een stuk verder omhoog, maar ze winnen terrein op HERE en de def rev en achterstallige ontvangsten geeft aan dat vanaf 2022_23 onwards er veel geld geboekt gaat worden

denk dan ook dat met een inkoopprogramma wat leid tot een 15% reductie in uitstaande aandelen de komende 2 jaar een enorme boost gaat geven voor de koers zowel als voor performance wat wpa betreft
dit zou het aandeel een 20 euro aandeel moeten maken
NewKidInTown
0
Piet om 9.49 uur en Wies om 9.51 uur toch maar beiden een AB gegeven wegens juiste voorstelling van zaken. Denk dat er veel geld is binnengestroomd bij TT, opgebracht door investeerders en ook veel geld eruit getrokken richting FFF.
Overigens heb ik optie-posities in TT, maar de koers interesseert me niet echt, kan er niet warm of koud van worden. Stijgt de koers, stijgt mijn long en raakt mijn short meer in de min. Daalt de koers, daalt mijn long en raakt mijn short minder in de min. Als kort maar achterblijft bij lang.

En voor rampen houd ik een positie in de CBOE-VIX aan, hij kan zo maar vallen.
Kuiken
0
bron FD:



1 uur Heiko Jessayan
AUTO
Koper van elektrische auto krijgt in Duitsland €6000 aanschafsubsidie





Duitsland gaat kopers van een elektrische auto belonen met een 'kooppremie' van €6000. Kopers van hybride auto's kunnen een aanschafsubsidie ontvangen van €4500. Dat is een van de uitkomsten van een topberaad 'Gecoördineerde actie mobiliteit' tussen de Duitse bondsregering en Duitse autobazen. In een sessie van vier uur bogen ze zich over de vraag hoe de Duitse auto-industrie zich op de toekomst moet gaan voorbereiden. Het is de tweede keer dat deze autotop werd gehouden.
Duitsland kent al stimuleringsmaatregelen voor de aanschaf van auto's die geen of nauwelijks uitstoot veroorzaken, maar de subsidies voor auto's met een catalogusprijs tot €40.000 zijn nu verdubbeld. Subsidies voor auto's vanaf €40.000 tot €65.000 zijn met 25% verhoogd. De helft van de subsidies wordt betaald door de overheid, de andere helft moet van de autofabrikanten zelf komen. De Duitse regering denkt met de maatregelen 650.000 tot 700.000 elektrische auto's meer op de Autobahn te krijgen. Op een wagenpark van ruim 47 miljoen personenauto's telde Duitsland eind 2018 volgens de federale dienst KBA slechts 83.175 volledig elektrische auto's en 408.408 hybride personenauto's.
Laadstations
Behalve subsidies die de Duitser achter het stuur van een elektrische auto moet krijgen, is ook besloten om het netwerk van laadpalen fors uit te breiden. In de komende twee jaar moeten er in Duitsland 65.000 nieuwe laadstations bij komen. Daarvan worden er 50.000 door de overheid gebouwd, de rest moet door de autofabrikanten worden aangelegd. De overheid neemt de coördinatie op zich voor de locaties van de laadstations. Duitsland telt nu slechts 21.000 laadstations.
De uitbreiding van het netwerk is ook nodig omdat marktleider Volkswagen volgend jaar ten minste 100.000 volledig elektrische auto's van het model ID.3 op de weg wil krijgen. Maandag gaf bondskanselier Angela Merkel in de Volkswagen-fabriek in Zwickau het startsein voor de productie van het nieuwe automodel.
boem!
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 5 november 2019 10:20:



zeker, denk dat TT weldra gaat beteren voor cijfers, de omzet moet natuurlijk nog een stuk verder omhoog, maar ze winnen terrein op HERE en de def rev en achterstallige ontvangsten geeft aan dat vanaf 2022_23 onwards er veel geld geboekt gaat worden

denk dan ook dat met een inkoopprogramma wat leid tot een 15% reductie in uitstaande aandelen de komende 2 jaar een enorme boost gaat geven voor de koers zowel als voor performance wat wpa betreft
dit zou het aandeel een 20 euro aandeel moeten maken


Een kanttekening is mi op zijn plaats.

De omzet van TT's A&E gaat al een aantal jaren fors omhoog van 169 mio in 2016 via 245 mio en 317 mio in 2017 en 2018 om nu bij 3q 2019 uit te komen op 270 mio.(schatting 2019 380 mio).

Deze operationele omzet is de gerealiseerde volumeomzet die gefactureerd en ontvangen is door TT. Dat deze onder deferred opgepotte omzet, met een direct lijntje naar de kas nog niet gerapporteerd is heeft alles te maken met belastingverschuiving.

Jij geeft aan een aandeleninkoop te verwachten van 20 mio aandelen gedurende een periode van twee jaar met als doel om de wpa op te krikken.

Wat zou jij doen indien je 450 mio tot je beschikking hebt met het vooruitzicht dat die 450 mio de komende twee jaar aanzwelt tot 650 mio?

Indien het de FF ernst is om dmv aandeleninkoop de wpa op te krikken mag je een hogere aandelenreductie verwachten in 2020 dan de door jou opgevoerde 10 mio.


ketchup
2

dan is er geen reden om geen dividend op te starten
denk dat het geen zin heeft om het aantal uitstaande aandelen te reduceren onder de 100 mio waarvan je weet dat > 50% in handen vd FFF zit, wellicht zelfs tegen de 60% als de FFF hun aandelenpakket quasi ongewijzigd houden, dan moet de aandelen reductie allemaal uit de free-float komen
als je dan nog minder wenst te hebben voor dagelijkse volumes aan de beurs en je reduceert de free-float naar bvb 30% dan is er geen handel meer en kan je het net zo goed vd beurs halen.

boem!
0
De handel kan er dan uit zijn maar als dividendaandeel ala HAL kan het zeer goed functioneren waarbij de FF makkelijker kleine belangen te gelde kunnen maken.
ketchup
0

maar TT is geen HAL en ook moeilijk te vergelijken qua insteek ?
HAL is een vermogensbeheerder, een beleggingsmaatschappij waar je in kunt participeren door het aandeel te nemen
HAL spreid haar belangen binnen dit beheer door participaties IN te nemen
ze zitten niet aan de pedalen om de bedrijven te besturen, ze geven wel hun visie en ondersteuning hoe het beste in te spelen in bepaalde sectoren en ze schromen niet een onderdeel van de beurs te halen en dan zelf later door te verkopen
bijna alle investeerders in HAL zijn LT spelers, dat gaat trouwens ook op voor andere vermogensbeleggers zoals Sofina, GBL , Ackermans vH en Prosus hier en Berkshire aan de overkant vh water.



[verwijderd]
0
quote:

boem! schreef op 5 november 2019 11:58:


De handel kan er dan uit zijn maar als dividendaandeel ala HAL kan het zeer goed functioneren waarbij de FF makkelijker kleine belangen te gelde kunnen maken.
Martin, print onderstaande policy uit en hang deze boven je bed, je kunt er nog jaren naar blijven kijken zonder dat deze inhoudelijk aangepast gaat worden!

TomTom dividend policy not to distribute dividends remains unchanged, except for the capital repayment following the divestment of the Telematics business. The company gives priority to increasing technology investments to strengthen its capabilities and competitive position. The company believes that allocating its cash resources to these priorities serves shareholders’ interests and the company’s objective of long-term value creation.

February 2019
boem!
0
Peter dus jij denkt dat TT haar overtollige kas gaat aanwenden voor acquisties omdat het plafond van wat er aan R&D kan worden gespendeerd welhaast is bereikt.
[verwijderd]
0
quote:

boem! schreef op 5 november 2019 12:23:


Peter dus jij denkt dat TT haar overtollige kas gaat aanwenden voor acquisties omdat het plafond van wat er aan R&D kan worden gespendeerd welhaast is bereikt.
Martin, ik verwacht dat er zoveel als mogelijk aandelen vanuit de free flow worden ingekocht tegen de laagst mogelijke prijs dat resulteert voor de FFF in een dubbele winst.
Een dividend uitkering resulteert dat een deel van het kapitaal uit 'hun'bedrijf verdwijnt terwijl de inkoop van aandelen zorgt voor een toename van 'hun'belang.

Het zou mij zelfs niet verbazen dat de FFF dit jaar op de spaarzame momenten hun belang hebben uitgebreid er is voldoende ruimte tot de volgende meldingsgrens en hebben voldoende centen ontvangen in mei om dit uit te voeren.

Mijn inziens is het doel van de FFF om na intrekking van de ingekochte aandelen op het niveau terug te keren van de IPO in 2005 en dan de resterende die-hards uit te kopen/roken om uiteindelijk TomTom van de beurs te halen en in de luwte te vermarkten, moet lukken voordat Harold met pensioen gaat!
Vive tu vida positivamente
0
Welke zieke geest is verantwoordelijk voor de dagelijkse negatieve koers van TomTom bij een groene beurs?!
Het begint weer heel vervelend en opvallend te worden!
Sinds de CMD is het weer net als voor de verkoop van eind mei!

Opzet ivm grotere belangen FFF? Ik hoop dat het negatieve gemanipuleer snel omdraait nasr een “ normaal” koersverloop.
Na de bekendmaking Sterke samenwerking met Microsoft en andere positieve berichten is de koers alleen maar zonder reden gezakt!

What goes doen must go up!
Tijd om weer eens een stijgende reeks neer te gaan zetten.
Henk-DJ
0
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 5 november 2019 12:36:


Welke zieke geest is verantwoordelijk voor de dagelijkse negatieve koers van TomTom bij een groene beurs?!
Het begint weer heel vervelend en opvallend te worden!
Sinds de CMD is het weer net als voor de verkoop van eind mei!

Opzet ivm grotere belangen FFF? Ik hoop dat het negatieve gemanipuleer snel omdraait nasr een “ normaal” koersverloop.
Na de bekendmaking Sterke samenwerking met Microsoft en andere positieve berichten is de koers alleen maar zonder reden gezakt!

What goes doen must go up!
Tijd om weer eens een stijgende reeks neer te gaan zetten.


Als de aandeleninkoop is afgerond ..
boem!
0
quote:

Pieterkels schreef op 5 november 2019 12:33:


[...]Martin, ik verwacht dat er zoveel als mogelijk aandelen vanuit de free flow worden ingekocht tegen de laagst mogelijke prijs dat resulteert voor de FFF in een dubbele winst.
Een dividend uitkering resulteert dat een deel van het kapitaal uit 'hun'bedrijf verdwijnt terwijl de inkoop van aandelen zorgt voor een toename van 'hun'belang.

Het zou mij zelfs niet verbazen dat de FFF dit jaar op de spaarzame momenten hun belang hebben uitgebreid er is voldoende ruimte tot de volgende meldingsgrens en hebben voldoende centen ontvangen in mei om dit uit te voeren.

Mijn inziens is het doel van de FFF om na intrekking van de ingekochte aandelen op het niveau terug te keren van de IPO in 2005 en dan de resterende die-hards uit te kopen/roken om uiteindelijk TomTom van de beurs te halen en in de luwte te vermarkten, moet lukken voordat Harold met pensioen gaat!


Peter, ik hoop dat er zoveel als mogelijk aandelen vanuit de free float worden ingekocht tegen de laagst mogelijke prijs dat resulteert nl voor alle aandeelhouders in een dubbele winst omdat ieders belang wordt vergroot met als gevolg dat de daarop volgende dividenduitkeringen verhoogd worden met hetzelfde percentage.

Vive tu vida positivamente
0
quote:

boem! schreef op 5 november 2019 13:43:


[...]

Peter, ik hoop dat er zoveel als mogelijk aandelen vanuit de free float worden ingekocht tegen de laagst mogelijke prijs dat resulteert nl voor alle aandeelhouders in een dubbele winst omdat ieders belang wordt vergroot met als gevolg dat de daarop volgende dividenduitkeringen verhoogd worden met hetzelfde percentage.




En daarom denk ik dat TomTom MW heeft ingeschakeld om de koers voorlopig laag te houden.
Daarom communiceert Harold zoals tijdens de CMD, alles om de koers nu te beteugelen!!!
Black Money
0
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 5 november 2019 14:08:


[...]

En daarom denk ik dat TomTom MW heeft ingeschakeld om de koers voorlopig laag te houden.
Daarom communiceert Harold zoals tijdens de CMD, alles om de koers nu te beteugelen!!!


Dat lijkt me sterk, dat is wel een grijs gebied tussen wat nog wel mag en wat niet mbt koersmanipulatie.
boem!
1
MW zit TT gewoon short tov haar long.

Waarom blijf je maar herhalen dat MW dat in opdracht van HG zou doen?

Heb jij wel enig idee wat MW voorstelt, welk vermogen zij beheren.

Te zot voor woorden!!
NewKidInTown
0
Shorters zijn voor het grootste gedeelte professionals die honderden miljoenen zo niet miljarden onder hun beheer hebben. Hun visie is dat waar ze short posities hebben, in de nabije of verre toekomst, omlaag gaat.

Zou je als particulier met een totaal andere visie het beter doen ? In het verleden niet. En wat de toekomst betreft, is lastig te voorspellen.
1.150 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 54 55 56 57 58 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 6 apr 2020 17:35
Koers 7,555
Verschil +0,430 (+6,04%)
Hoog 7,620
Laag 7,210
Volume 450.573
Volume gemiddeld 827.533
Volume gisteren 546.367

Brussel real time stocks quotedata by Euronext. Other real time EU stocks, by Cboe Europe Ltd.; US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: VWD Group