Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,780
  • Verschill

    +0,205 +3,68%
  • Volume

    475.734 Gem. (3M) 327,6K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

Absurde koersstijging door HERE verkoopgeruchten

351 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 18 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. indice 12 april 2015 11:33
    quote:

    Leeuw 007 schreef op 11 april 2015 22:46:

    ZwarteRidder laat ze maar. We gaan een neerwaartse correctie meemaken Maandag.

    Nee hoor, de shorters MOETEN gaan kopen om hun posities af te dekken waardoor de koers nog hoger wordt waardoor ze nog meer moeten kopen waardoor de koers nog meer gaat stijgen enz. enz........nou ja vul zelf maar in .....
    Zo denk ik dat het maandag gaat, kan bijna niet anders....Dus we gaan misschien wel eventjes richting de 9 euro!
    De arme sloebers zijn in een vicieuze cirkel geraakt waar ze voorlopig niet meer uit komen
  2. forum rang 10 DeZwarteRidder 12 april 2015 11:36
    quote:

    indice schreef op 12 april 2015 11:33:

    [...]
    Nee hoor, de shorters MOETEN gaan kopen om hun posities af te dekken waardoor de koers nog hoger wordt waardoor ze nog meet moeten kopen waardoor de koers nog meer gaat stijgen enz. enz........nou ja vul zelf maar in .....
    Zo denk ik dat het maandag gaat, kan bijna niet anders....Dus we gaan misschien wel eventjes richting de 9 euro!
    Dus jij hebt verstand van shorters en shortqueezes en je bent tevens psycholoog.....???
  3. [verwijderd] 12 april 2015 11:40
    als we morgen de 9 mochten zien wat ik ook niet uitsluit aangezien iedereen zich nu heeft kunnen verdiepen in wat er speelt
    nu ook nog dat werkvloer verhaal dat Apple misschien de maps van TomTom gaat kopen
    de shorters die volledig klem zitten en moeten coveren
    technisch uitgebroken en naar boven gestelde komende adviezen
    bovendien donderdag dacht ik nog een event met mogelijk nieuwe producten
    laat die 9 maar komen morgen
  4. stuurloos kevertje 12 april 2015 11:40
    Ik denk dat ze afgelopen vrijdag verder short zijn gegaan en morgen nog verder zullen uitbouwen, maar dat zal het short register morgen uitwijzen. Ik heb inmiddels de indruk dat zij er niet inzitten omdat ze denken dat de koers gaat dalen, maar meer om de koers zo laag mogelijk te houden.
  5. indice 12 april 2015 11:40
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 12 april 2015 11:36:

    [...]

    Dus jij hebt verstand van shorters en shortqueezes en je bent tevens psycholoog.....???
    We zullen zien, verder geen commentaar.Het is overigens squeeze en niet queeze
  6. forum rang 10 DeZwarteRidder 12 april 2015 12:28
    quote:

    indice schreef op 12 april 2015 11:40:

    [...]
    We zullen zien, verder geen commentaar.Het is overigens squeeze en niet queeze
    Dank je voor de correctie...!!

    Er hoort trouwens een spatie tussen 'commentaar' en 'Het'......
  7. forum rang 6 Chiddix 12 april 2015 12:42
    De absurde koersstijging van TT heeft te maken , dat TT zijn kaartendivisie misschien verkoopt aan Apple en beleggers daarna een superdividend tegemoet kunnen zien? Om nog enigszins aandeelhouderswaarde te creeeren , zou het een goede move zijn , de kaartendivisie te verkopen in het licht wat een analist denkt over de toekomst van TT.
  8. Toller 12 april 2015 13:19

    @ Wies

    Heb jij er enig idee/gevoel bij hoe short partijen met deze situatie omgaan?
    Is er bij hun nog een mogelijkheid om het aan te kijken of word er bij een bepaalde koers de totale short positie zo snel als mogelijk afgebouwd?

    Kan mij nl voorstellen dat er meerder partijen zitten te kijken naar de uitstaande shortpositie en die bied in het huidige klimaat ms wel een hele mooie opportunity om de koers nog hoger te zetten door de shorters te dwingen hun positie te liquideren.
  9. forum rang 6 Chiddix 12 april 2015 13:25
    Als de shortpositie bij TT bv 10% is , moeten er 22 miljoen aandelen gecoverd worden. Raken shortpartijen in paniek dan kan de koers......
  10. aandeeltje! 12 april 2015 13:27
    quote:

    Chiddix schreef op 12 april 2015 11:01:

    Een analist zei in 2013 dit. Het plan van TT in te zetten op software voor ingebouwde navigatie-systemen is een doodlopende weg. Veel logischer is , een smartphone aan te koppelen op een touchscreen schermpje in de auto.
    Nou daar hoef je niet zo slim voor te zijn. Aangezien we nu ook al horloges krjgen die gekoppeld zijn aan de smartphone (deel zelfstandig en deel gekoppeld) wordt de smartphone of hoe je het ook noemt steeds belangrijker: noem het maar een portable minipc.
    Inbuild navigatie is onzin op termijn. Ik wil het ook helemaal niet. Verouderde shit na een paar jaar, zelfs het scherm.
  11. forum rang 6 Chiddix 12 april 2015 13:46
    quote:

    aandeeltje! schreef op 12 april 2015 13:27:

    [...]

    Nou daar hoef je niet zo slim voor te zijn. Aangezien we nu ook al horloges krjgen die gekoppeld zijn aan de smartphone (deel zelfstandig en deel gekoppeld) wordt de smartphone of hoe je het ook noemt steeds belangrijker: noem het maar een portable minipc.
    Inbuild navigatie is onzin op termijn. Ik wil het ook helemaal niet. Verouderde shit na een paar jaar, zelfs het scherm.
    Betalen voor dure navigatie heeft waarschijnlijk geen toekomst. Dat zal je autobouwers nog niet horen zeggen zolang zij er baat bij hebben. Een automobilist die kostenbesparend denkt, maakt gebruik van gratis navigatie dan de toi toys van TT.
  12. [verwijderd] 12 april 2015 13:53
    quote:

    Chiddix schreef op 12 april 2015 13:25:

    Als de shortpositie bij TT bv 10% is , moeten er 22 miljoen aandelen gecoverd worden. Raken shortpartijen in paniek dan kan de koers......
    Daar kan nog bij komen dat er in een periode van stevige stijgingen grote optie-posities in de markt kunnen ontstaan van OTM puts en ITM calls. Met name dat laatste kan het mengsel nog wat explosiever maken zoals we ooit bij Porsche/VW hebben gezien. Of dat ook bij de nog veel spectaculairdere Imtech-spike heeft gespeeld als katalysator van het claim-spel heb ik nergens meer besproken gezien.
  13. [verwijderd] 12 april 2015 13:54
    quote:

    aandeeltje! schreef op 12 april 2015 13:27:

    [...]

    Inbuild navigatie is onzin op termijn. Ik wil het ook helemaal niet. Verouderde shit na een paar jaar, zelfs het scherm.
    Niet als er TomTom software inzit met realtime maps

    Jij begrijpt niet waar tomtom mee bezig is blijkt maar weer..

    Jij loopt TomTom al te bashen vanaf de 3 euro en ondertussen staan ze boven de 8..
  14. [verwijderd] 12 april 2015 14:05
    quote:

    Toller schreef op 12 april 2015 13:19:

    @ Wies

    Heb jij er enig idee/gevoel bij hoe short partijen met deze situatie omgaan?
    Is er bij hun nog een mogelijkheid om het aan te kijken of word er bij een bepaalde koers de totale short positie zo snel als mogelijk afgebouwd?

    Kan mij nl voorstellen dat er meerder partijen zitten te kijken naar de uitstaande shortpositie en die bied in het huidige klimaat ms wel een hele mooie opportunity om de koers nog hoger te zetten door de shorters te dwingen hun positie te liquideren.
    moeilijk in te vullen
    denk dat er wel wat sector hedgen in zit
    dus hoe doen de aandelen van TT's concurrenten het de laatste 12 maand ?

    Nokia, de Yanks enz..

    verder zullen ze nu wel elkaar wat in de gaten houden, Ja, want als er één begint te dekken, dan is t voor de ander toch zaak niet als laatste door de klapdeur te moeten

    er gaat mi zeker afgebouwd worden of we moeten maandag gelijk knalhard onderuit zakken, zo van dit was een één dag vlieg, maar ik geloof t niet.

    denk dat ze zich toch rot geschrokken zijn, ze zagen dat van Nokia niet aankomen en dat kan niet anders betekenen dat Nokia al zeker geen Morgan gebruikt als begeleidende Bank, wellicht Norske of Deutsche , Goldman ook niet denk ik, want alhoewel die super goed zijn, die kunnen t niet nalaten stiekem zelf aandelen voor de house-account in te slaan.

    Neen, wellicht dat we qua opening nog wat aarzelend zijn, maar t zou mij niet verbazen als we 8,50 raken, ' t momentum is weer terug en als je op de grafiek kijkt, dan denk je echt , verdorie die gaat rennen, dus de speculatieve handel gaat er toch wat van nemen, die springen op die rijdende trein.

    enfin, t zal bloed spannend zijn, ook Nokia trouwens ... hoe gaat die maandag verder ?...

    ik heb er echt zin in, een beetje bloed aan de paal voor de shorts, prima en ook trouwens al diegenen die dit feestje proberen te verzieken, nogmaals het is Nokia die een distressed seller is, niet Goddijn.

    succes
  15. forum rang 6 Chiddix 12 april 2015 14:05
    quote:

    xynix schreef op 12 april 2015 13:53:

    [...]
    Daar kan nog bij komen dat er in een periode van stevige stijgtingen grote optie-posities in de markt kunnen ontstaan van OTM puts en ITM calls. Met name dat laatste kan het mengsel nog wat explosiever maken zoals we ooit bij Porsche/VW hebben gezien. Of dat ook bij de nog veel spectaculairdere Imtech-spike heeft gespeeld las katalysator van het claim-spel heb ik nergens meer besproken gezien.
    De ingredienten zijn aanwezig voor een explosieve stijging. Shortpartijen kunnen een blauwtje oplopen. Dat risico kennen ze. Bij een verder oplopende koers , zit men op hete kolen.
  16. [verwijderd] 12 april 2015 14:08
    quote:

    aandeeltje! schreef op 12 april 2015 13:27:

    Inbuild navigatie is onzin op termijn. Ik wil het ook helemaal niet. Verouderde shit na een paar jaar, zelfs het scherm.
    Bij HAD is de combi van het best denkbare kaartmateriaal (met het best denkbare GPS-signaal) en allerlei omgevingssensoren van de wagen essentieel. Dat kun je maar beter beiden vast ingebouwd hebben om zeker te weten dat het zal werken.
  17. forum rang 6 Chiddix 12 april 2015 14:25
    Er wordt dus geanticipeerd op een verkoop van de kaartendivisie van TT aan Apple. TT moet zich nog uitspreken in een persbericht of op de AvA. Je kunt niet anticiperen op het bericht van Nokia, dat hun kaartendivisie 2 miljard waard is. Want dat was al bekend. Of men er 2 miljard voor gaat krijgen, is nog onzeker.
351 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 18 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Umicore Q1-cijfers
    4. Proximus Q1-cijfers
    5. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    6. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    7. Besi €2,15 ex-dividend
    8. Fugro €0,40 ex-dividend
    9. Heineken €1,04 ex-dividend
    10. Vastned €1,28 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht