Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Aegon BMG0112X1056

Laatste koers (eur)

5,820
  • Verschill

    +0,092 +1,61%
  • Volume

    5.203.702 Gem. (3M) 6,6M
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

Aegon maand augustus 2017, op weg naar de cijfers.

2.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 ... 126 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 2012 dewegomhoog 2 augustus 2017 11:51
    quote:

    Dirk.67 schreef op 2 augustus 2017 10:28:

    Ga er maar vanuit dat Aegon 10 aug ook vet in het rood gaat hoe goed de cijfers ook zijn
    Kunt u dat even toelichten??
    Waarom zou Aegon vet in het rood eindigen op 10 augustus?
    Aegon is al super laag gewaardeerd , en als Wynands woord houdt komt er eindelijk meer duidelijkheid.

    Het kan deze keer alleen maar meevallen.
  2. forum rang 4 2012 dewegomhoog 2 augustus 2017 11:53
    quote:

    ed raket schreef op 2 augustus 2017 10:41:

    De dagen na de cijfers van Q1 staan mij nog in het geheugen gegrift, ik neem ook geen enkel risico meer om de boel aan te houden tot en met 10 augustus, voor die tijd er maar even uitstappen, dan zien wij wel weer waar vrindje W mee op de proppen gaat komen.
    Als u geen enkel risico wil nemen en u bent zo teleurgesteld waarom bent u dan al die tijd blijven zitten.
    Het is niet slim om net voor de cijfers eruit te gaan als je al 3 maanden op antwoord zit te wachten van Wynands
  3. [verwijderd] 2 augustus 2017 11:57
    Ik zit al ruim 8 jaar in Aegon, met alle UPS en vele Downs. De beloftes van de Hr. W neem ik met een korreltje zout. Wie weet komt hij wel met een aandelen emissie op de proppen onder dwang van de DNB. Voor de veiligheid op 9 augustus neem ik er even afscheid van. Op 10 augustus zie ik wel weer verder.
  4. forum rang 4 2012 dewegomhoog 2 augustus 2017 12:03
    quote:

    ed raket schreef op 2 augustus 2017 11:57:

    Ik zit al ruim 8 jaar in Aegon, met alle UPS en vele Downs. De beloftes van de Hr. W neem ik met een korreltje zout. Wie weet komt hij wel met een aandelen emissie op de proppen onder dwang van de DNB. Voor de veiligheid op 9 augustus neem ik er even afscheid van. Op 10 augustus zie ik wel weer verder.
    Zoals u als lange termijn belegger vast wel weet heeft Aegon heel veel cash ( ik dacht iets van 1 miljard overtollig ).
    Daar komt nog bovenop de 700 miljoen dollar die vrij zijn gekomen door de verkoop van een slecht renderend onderdeel in de US.

    Dus waar u op speculeert n.m. aandelen emissie is totaal niet aan de orde.
    U neemt uw beslissingen naar aanleiding van verkeerde info.
  5. noobienoob 2 augustus 2017 12:10
    quote:

    ed raket schreef op 2 augustus 2017 11:57:

    Ik zit al ruim 8 jaar in Aegon, met alle UPS en vele Downs. De beloftes van de Hr. W neem ik met een korreltje zout. Wie weet komt hij wel met een aandelen emissie op de proppen onder dwang van de DNB. Voor de veiligheid op 9 augustus neem ik er even afscheid van. Op 10 augustus zie ik wel weer verder.
    Beste Ed,

    Ik zit sinds 2010 in Aegon. Gekocht op 4,60 toen. Heb mijn posities vandaag ook vermindert. Ene kant geen vertrouwen meer in de CEO, hoge AEX(DOW) en koersdaling bij de cijfers de andere kant ook weer bang voor een stijging. Vandaar gedeeltelijk verkocht. Ben Aegon na die jaren ook helemaal zat.
  6. Bullwish 2 augustus 2017 12:14
    Alan Greenspan: “Hoe je het ook wendt of keert, de lange rente is veel te laag en daarom onhoudbaar.”

    De lange rente doet nu nog niet veel. Nog niet. De rente zal echter noemenswaardig gaan stijgen, dat moment komt steeds dichterbij. Volgens Alan Greenspan kan de rente als het eenmaal gaat stijgen zelfs snel omhoog gaan.

    We weten wat dat voor Aegon zal betekenen. Daar zal de koers van Aegon zeker op meeliften.
  7. [verwijderd] 2 augustus 2017 12:16
    Vanwaar dan de markt reactie op de Solvancy? Niets mis mee om eens een keertje langs de kant te gaan staan. Vorig jaar Augustus ook gedaan en vol in Delta Lloyd en daar na het overname bod weer uitgegaan. Dat ik nog in Aegon blijf zitten en wat in en verkopen ligt in het feit dat ik er al jaren van overtuigd ben dat ondanks de grootte van het bedrijf hier een overname op termijn gaat komen en die wil ik niet missen, en het dividend is een mooie aanvulling op mijn jaarlijkse pre pensioen.
  8. FairValue 2 augustus 2017 12:41
    Als Wijnaendts nu zonder oplossing komt dan kan hij natuurlijk zelf zijn spullen wel pakken. Er zal hoe dan ook duidelijkheid komen. We hebben als Aegon beleggers aardig wat voor onze kiezen gekregen dus het is verleidelijk om nu risicoloos langs de zijlijn te gaan staan maar emotie is vaak een slechte raadgever. Mocht het toch tegenvallen dan staan de lemmings natuurlijk in de rij om dit aandeel nog verder de grond in te trappen maar als het meevalt zal er ook flink gecoverd moeten worden en gaan we hard de lucht in.

    De mate van duidelijkheid die Wijnaendts over toekomst van Aegon en SII geeft is richtinggevend voor zijn positie en die van de koers van Aegon. De beste man zal dit ook wel weten dus ik ga er vanuit dat hij niets aan het toeval overlaat.
  9. noobienoob 2 augustus 2017 13:06
    quote:

    FairValue schreef op 2 augustus 2017 12:41:

    Als Wijnaendts nu zonder oplossing komt dan kan hij natuurlijk zelf zijn spullen wel pakken. Er zal hoe dan ook duidelijkheid komen. We hebben als Aegon beleggers aardig wat voor onze kiezen gekregen dus het is verleidelijk om nu risicoloos langs de zijlijn te gaan staan maar emotie is vaak een slechte raadgever. Mocht het toch tegenvallen dan staan de lemmings natuurlijk in de rij om dit aandeel nog verder de grond in te trappen maar als het meevalt zal er ook flink gecoverd moeten worden en gaan we hard de lucht in.

    De mate van duidelijkheid die Wijnaendts over toekomst van Aegon en SII geeft is richtinggevend voor zijn positie en die van de koers van Aegon. De beste man zal dit ook wel weten dus ik ga er vanuit dat hij niets aan het toeval overlaat.
    Dat de heer Wijnaendts met oplossing komt is duidelijk. Alleen wat voor oplossing en vind men de oplossing voldoende? Valt die goed gaat het omhoog valt het slecht dan weet je het wel. Shorters weten altijd een reden te vinden om de koers naar beneden te halen. Aegon staat ook heel erg laag vandaar nog posities er in. Aegon gaat omhoog, alleen ben bang dat er een correctie aankomt. Indexen stijgen alleen maar.
  10. Peett 2 augustus 2017 14:02
    Markt vraagt zich af wat dissidenten doen.

    (ABM FN-Dow Jones) De Bank of England zal donderdag de rente handhaven op het lage niveau van 0,25 procent en het opkoopprogramma houden op 435 miljard Britse pond. Dit is de algemene verwachting van door ABM Financial News geraadpleegde economen.

    "We verwachten dat het Monetary Policy Committee met 6 tegen 2 voor een handhaving stemt", schreven economen van Credit Suisse in een voorbeschouwing.

    Ook Bank of America Merrill Lynch verwacht die stemverhouding, "waarbij de onderliggende boodschap is dat de rentes omhoog kunnen als alles goed gaat, maar we nemen voor nu een afwachtende houding aan", aldus de economen.

    Marktanalist Michael Hewson van CMC Markets is vooral benieuwd of econoom Andrew Haldane van de Britse centrale bank ditmaal ook een dissident zal blijken, nadat het MPC in juni al verraste met drie stemmen voor een renteverhoging. "Haldane zei onlangs dat hij niet van plan is om zich bij de dissidenten uit juni te voegen", aldus Hewson. In die vergadering stemden Kristin Forbes, Ian McCafferty en Michael Saunders voor een renteverhoging. Econoom Haldane deed dat niet, hoewel hij wel verwacht later dit jaar alsnog voor een verhoging te kiezen.

    Ondertussen valt één van die haviken sowieso weg, want Kristin Forbes is vertrokken bij de Bank of England en haar vervanger Silvana Tenreyro zal zich mogelijk niet direct zo streng opstellen.

    Marktanalist Konstantinos Anthis van ADS Securities verwacht geen renteverhoging maar de stemverhouding kan wel degelijk van invloed zijn op de beweging van het Britse pond. "Als meer beleidsfunctionarissen conservatiever worden over het monetaire beleid, dan zullen de verwachtingen over een renteverhoging in 2017 toenemen", aldus de marktvorser. In dat geval kan het Britse pond stijgen richting de 1,34 dollar, aldus de marktvorser.

    Tegengeluid

    Hoewel de markt de kans dat de Bank of England de rente donderdag met 25 basispunten zal verhogen, gemiddeld inschat op zo'n 10 procent, zijn economen van Nomura van mening dat de markt niet voldoende voorbereid is op die eventuele verhoging, ook gezien de herhaalde verwijzing van de centrale bank dat men maar een beperkte periode een inflatie van boven de doelstelling van 2 procent tolereert.

    Nomura zelf ziet dan ook een kans van 60 procent dat de rente donderdag omhoog gaat en onderbouwt deze voorspelling door te stellen dat de Britse centrale bank in dat geval slechts een bescheiden deel van de monetaire stimulering terug draait.

    Ontwikkeling inflatie

    De markt zal donderdag ook letten op de nieuwe economische ramingen en inflatieverwachtingen. Momenteel rekent de Bank of England op een economische groei van 1,9 procent in 2017 en van 1,7 procent in 2018, terwijl de consumentenprijzen weer langzaam zullen terugzakken van rond de 3,0 procent eind dit jaar naar 2,2 procent in 2019.

    Economen van Investec Economics wezen er in een vooruitblik op het rentebesluit op dat recente inflatiecijfers conform de verwachting van de centrale bank al op een vertraging duidden. In juni zakte de inflatie van 2,9 naar 2,6 procent. Aan de ramingen die donderdag worden vrijgegeven zal naar verwachting weinig anders zijn dan in het vorige inflatierapport, denken de marktvorsers.

    "De inflatie ligt boven de doelstelling maar niet dusdanig dat de Bank of England niet de optie heeft om de rente direct te verhogen", aldus Investec.

    De economen verwachten dat gouverneur Mark Carney het in het algemeen wel prima vindt dat gesproken wordt over het normaliseren van het beleid, omdat, mocht een renteverhoging inderdaad nodig zijn vanwege een sterk oplopende inflatie, dit de markt in elk geval niet zal verrassen.

    Het rentebesluit van de Bank of England, plus de notulen en het inflatierapport worden donderdagmiddag om een uur bekendgemaakt.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    Copyright ABM Financial News. All rights reserved

    (END) Dow Jones Newswires

    August 02, 2017 07:53 ET (11:53 GMT)
  11. gerrit 69 2 augustus 2017 14:14
    quote:

    ed raket schreef op 2 augustus 2017 10:41:

    De dagen na de cijfers van Q1 staan mij nog in het geheugen gegrift, ik neem ook geen enkel risico meer om de boel aan te houden tot en met 10 augustus, voor die tijd er maar even uitstappen, dan zien wij wel weer waar vrindje W mee op de proppen gaat komen.
    Wat een domper vandaag met ING en ergens kan ik je dan niet helemaal ongelijk geven.
    Met ING kan men weer eens zien hoe taai die weerstand op € 16,00 wel niet is.
    Nu is de verwachting bij Aegon niet hoog en dan kan het allemaal best meevallen.
  12. Peett 2 augustus 2017 14:32
    Bank timmert aan de weg als 'open bank'.

    (ABM FN-Dow Jones) ING Groep werkt hard aan de ontwikkeling van applicaties waarmee klanten rekeningen van verschillende banken kunnen bekijken en is daarnaast op zoek naar handige verzekerings- en beleggingsproducten die extra inkomsten kunnen genereren voor de internetgerichte bank. Dit bleek woensdag uit presentaties voor analisten en pers bij de tweedekwartaalcijfers.

    De cijfers verrasten beleggers vanmorgen dankzij de hogere fee-inkomsten bij de retailbank. Dat was mede te danken aan een snelle toename van particuliere klanten met betaalrekeningen in veel Europese landen. Daarnaast stegen in België de fee-inkomsten omdat de spaarrente daar de ondergrens heeft bereikt en meer klanten hun pensioenspaargeld beleggen door indextrackers (ETFs) en beleggingsfondsen te kopen. Dit stuwde het beheerde vermogen van ING.

    "We zien geen reden waarom deze groei niet zal doorzetten", zei CEO Ralph Hamers over de hogere fee-inkomsten.

    ING zag het aantal primaire klanten in het kwartaal met 400.000 stijgen tot iets meer dan 10 miljoen, met vooral sterke groei in Duitsland, Australië, Tsjechië en Spanje. De bank wil in 2020 meer dan 14 miljoen primaire klanten hebben.

    De bank wil graag veel primaire klanten, omdat zij meer producten afnemen. "Om meer te kunnen verkopen moeten er ook meer producten worden aangeboden", zei de topman in een conference call met analisten.

    ING is in daarom gesprek met vermogensbeheerders en verzekeraars over nieuwe producten, die de klanten zelf kan kopen via de mobiele telefoon. Het verkochte product moet wel toegevoegde waarde bieden, met name een "onderscheidende ervaring".

    "We rekenen geen fees als het niet nodig is. Het product moet echt werken voor onze klanten", aldus de topman van ING. Als voorbeeld noemde Hamers Aziatische verzekeraars die de markt veroveren met innovaties, zoals de mogelijkheid om een autoschade razendsnel af te handelen door alleen een digitale foto van de schade op te sturen.

    Volgens de bestuursvoorzitter is er veel belangstelling bij financiele dienstverleners om zaken te doen met ING. "Zij zien ons als een bank die weet hoe je snel digitaal moet groeien."

    ING heeft inmiddels 36 miljoen klanten waarvan dus 10 miljoen met een betaalrekening.

    De topman kon niet zeggen hoe veel verschillende verzekerings- of vermogensbeheerproducten de bank wil gaan aanbieden aan zijn klanten via zijn open platforms, ook omdat de situatie per land verschilt. "Er is in elk geval geen limiet aan het aantal bedrijven waarmee we willen samenwerken."

    ING werkt intussen zelf hard aan de ontwikkeling van applicaties waarmee klanten gegevens van verschillende rekeningen tegelijk kunnen bekijken of beheren. Dit soort open platform-bankieren heeft de toekomst, volgens de bank.

    In Engeland bleef ING werken aan de app Yolt, die nog in de testfase zit, maar al door duizenden klanten worden gebruikt. Hiermee kun je bankrekeningen en creditcards van verschillende aanbieders tegelijk beheren.

    In Spanje investeerde ING in Fintonic, dat transacties via verschillende banken samenvoegt in één app en in één moeite door advies biedt. "Dit zijn we nu aan het kopiëren in Italië".

    Daarnaast werd de ap 'Banking to go' ontwikkeld, door een Duits-Nederlands team, dat nu in de testfase is. Ook deze app biedt de kans om informatie van andere banken te uploaden. Verschillende rekeningen tegelijk beheren, zoals met Yolt, kan nog niet. "Daar zijn we nog niet", aldus Hamers.

    In Duitsland werkt ING bij de verkopen van hypotheken al samen met Interhyp, dat ook hypotheken van andere banken aanbiedt. Ook de beleggingsproducten die ING aanbiedt hebben een open architectuur.Bij de zakenbank kunnen klanten al informatie van een andere bank downloaden voor een volledig beeld.

    Daarmee loopt de bank vooruit op de invoering van de Payment Services Directive 2, de nieuwe betaaldienstenregelving die open platforms voorschrijft. "We zijn eigenlijk wel blij met PSD2", zei Hamers. "Dat helpt ons bij onze strategie."

    Op een rood Damrak koerste het aandeel ING Groep woensdagmiddag 1,3 procent lager op 15,70 euro.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    Copyright ABM Financial News. All rights reserved

    (END) Dow Jones Newswires

    August 02, 2017 08:24 ET (12:24 GMT)
  13. Peett 2 augustus 2017 14:35
    In juli kwamen er 178.000 banen bij.

    (ABM FN-Dow Jones) Het aantal banen in de Verenigde Staten is in juli minder hard gestegen dan in de maand ervoor. Dit bleek woensdag uit cijfers van loonstrookjesverwerker Automatic Data Processing.

    Afgelopen maand steeg het aantal banen in de niet-agrarische private sector met 178.000 stuks. De markt rekende op een groei van rond de 180.000 banen.

    De banengroei voor juni, die aanvankelijk werd gerapporteerd op 158.000, werd bijgesteld naar 191.000 stuks.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    Copyright ABM Financial News. All rights reserved

    (END) Dow Jones Newswires

    August 02, 2017 08:22 ET (12:22 GMT)
2.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 ... 126 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 29 april

    1. NL producentenvertrouwen april
    2. Philips Q1-cijfers
    3. Umicore Q1-cijfers
    4. Proximus Q1-cijfers
    5. Fra BBP eerste kwartaal (voorlopig)
    6. AkzoNobel €1,54-ex-dividend
    7. Besi €2,15 ex-dividend
    8. Fugro €0,40 ex-dividend
    9. Heineken €1,04 ex-dividend
    10. Vastned €1,28 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht