Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Pharming Group NL0010391025

Laatste koers (eur)

0,879
  • Verschill

    -0,016 -1,79%
  • Volume

    13.549.553 Gem. (3M) 6,6M
  • Bied

    0,875  
  • Laat

    0,886  
+ Toevoegen aan watchlist

Pharming Oktober 2023

4.318 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 216 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Beur 1 oktober 2023 10:38
    quote:

    G. Hendriks schreef op 1 oktober 2023 09:15:

    [...]

    Je gaat mee in het verhaal van Mmdeugen, zie ik. Hoe rijm jij het volgende:

    - in de pocast van augustus meldt SdV dat de ad hoc expertgroep (AEG) ergens in Q4 bij elkaar komt;
    - de deadline voor het indienen van stukken voor de CHMP-vergadering van oktober was afgelopen 12 september (Q3 dus). Hoe kan dan bespreking in oktober plaatsvinden?
    - na een eventuele positieve beoordeling door de CHMP vindt definitieve goedkeuring ruim twee maanden daarna plaats. Hoe kan dan goedkeuring in oktober plaatsvinden?

    Hoop van jou wél een antwoord te krijgen.
    Ik wil toch graag een kanttekening plaatsen bij de hier vigerende prognoses over een uiteindelijke goedkeuring van Joenja in de EU.
    Ja, het klopt dat definitieve goedkeuring circa 2 maanden ná een positieve opinie van de CHMP komt en dat het niet onrealistisch is er vanuit te gaan dat die goedkeuring daarom niet meer in 2023 plaats zal vinden.

    In aanmerking dient echter te worden genomen dat het cruciale (en koersbeïnvloedende!) element in het proces niet die definitieve goedkeuring door de EC is maar een positieve opinie van de CHMP. Goedkeuring door de EC is bijna altijd niet meer dan een hamerstuk. De allesbepalende positieve opinie kan beslist nog wel in 2023 plaatsvinden.
  2. forum rang 7 TonR 1 oktober 2023 10:49
    quote:

    Lord Apollyon schreef op 1 oktober 2023 09:33:

    [...]
    Het waren maar 2 flessen ...
    Magnums?
  3. forum rang 8 Janssen&Janssen 1 oktober 2023 11:04
    quote:

    G. Hendriks schreef op 1 oktober 2023 09:15:

    [...]

    Je gaat mee in het verhaal van Mmdeugen, zie ik. Hoe rijm jij het volgende:

    - in de pocast van augustus meldt SdV dat de ad hoc expertgroep (AEG) ergens in Q4 bij elkaar komt;
    - de deadline voor het indienen van stukken voor de CHMP-vergadering van oktober was afgelopen 12 september (Q3 dus). Hoe kan dan bespreking in oktober plaatsvinden?
    - na een eventuele positieve beoordeling door de CHMP vindt definitieve goedkeuring ruim twee maanden daarna plaats. Hoe kan dan goedkeuring in oktober plaatsvinden?

    Hoop van jou wél een antwoord te krijgen.
    G, zou jij je uitgeplozen tijdlijn wat betreft goedkeuring EMA hier nog eens willen delen? Dan is het voor iedereen helder en kunnen we feite van f(r)ictie onderscheiden.
  4. [verwijderd] 1 oktober 2023 11:08
    quote:

    Beur schreef op 1 oktober 2023 10:38:

    [...]Ik wil toch graag een kanttekening plaatsen bij de hier vigerende prognoses over een uiteindelijke goedkeuring van Joenja in de EU.
    Ja, het klopt dat definitieve goedkeuring circa 2 maanden ná een positieve opinie van de CHMP komt en dat het niet onrealistisch is er vanuit te gaan dat die goedkeuring daarom niet meer in 2023 plaats zal vinden.

    In aanmerking dient echter te worden genomen dat het cruciale (en koersbeïnvloedende!) element in het proces niet die definitieve goedkeuring door de EC is maar een positieve opinie van de CHMP. Goedkeuring door de EC is bijna altijd niet meer dan een hamerstuk. De allesbepalende positieve opinie kan beslist nog wel in 2023 plaatsvinden.
    Natuurlijk ben ik me daar gewaar van, Beur, maar daar ging mijn punt niet enkel over. Dat gaat vooral over de stelling dat de CHMP leniolisib op de agenda van oktober zou hebben staan.
  5. [verwijderd] 1 oktober 2023 11:12
    quote:

    Janssen&Janssen schreef op 1 oktober 2023 11:04:

    [...]

    G, zou jij je uitgeplozen tijdlijn wat betreft goedkeuring EMA hier nog eens willen delen? Dan is het voor iedereen helder en kunnen we feite van f(r)ictie onderscheiden.
    Dat blijkt geen enkele zin te hebben, J&J. Juist degenen die allerlei niet-onderbouwde beweringen over die tijdlijn doen en die ik met dat stuk een handje wilde helpen, maken er geen gebruik van.
  6. forum rang 7 Beur 1 oktober 2023 11:15
    quote:

    G. Hendriks schreef op 1 oktober 2023 11:08:

    [...]

    Natuurlijk ben ik me daar gewaar van, Beur, maar daar ging mijn punt niet enkel over. Dat gaat vooral over de stelling dat de CHMP leniolisib op de agenda van oktober zou hebben staan.
    Weet ik G. dat jij dat weet en goedkeuring in oktober zoals een paar mensen hier roepen is je reinste kolder.
    Mij ging het meer om te benadrukken c.q. duidelijk te maken over wat nu werkelijk het belangrijke moment is in het goedkeuringstraject.
  7. forum rang 4 High Finance 1 oktober 2023 11:17
    quote:

    G. Hendriks schreef op 1 oktober 2023 09:15:

    [...]

    Je gaat mee in het verhaal van Mmdeugen, zie ik. Hoe rijm jij het volgende:

    - in de pocast van augustus meldt SdV dat de ad hoc expertgroep (AEG) ergens in Q4 bij elkaar komt;
    - de deadline voor het indienen van stukken voor de CHMP-vergadering van oktober was afgelopen 12 september (Q3 dus). Hoe kan dan bespreking in oktober plaatsvinden?
    - na een eventuele positieve beoordeling door de CHMP vindt definitieve goedkeuring ruim twee maanden daarna plaats. Hoe kan dan goedkeuring in oktober plaatsvinden?

    Hoop van jou wél een antwoord te krijgen.
    SdV had het in de podcast over ''ergens in Q4''.
    Dat lijkt mij dan óf oktober, óf november.

    En voor mij staat een positieve beoordeling gelijk aan goedkeuring, tussen het positieve advies en de definitieve goedkeuring (2 maanden later dan) kan alvast onderhandeld worden over de prijs en kunnen de Europese patiënten ingelicht worden over hun te starten traject. Zo kunnen dan, afhankelijk van hoe lang de prijsonderhandelingen duren, waarschijnlijk in februari '24 de eerste Europese patiënten beginnen met Joenja.

    Het lijkt mij dat Pharming hier al op voorgesorteerd heeft en de voorraden al lang en breed klaar hebben liggen!
  8. [verwijderd] 1 oktober 2023 11:27
    quote:

    Beur schreef op 1 oktober 2023 11:15:

    [...]Weet ik G. dat jij dat weet en goedkeuring in october zoals een paar mensen hier doodleuk roepen is kolder.
    Mij ging het meer om te benadrukken c.q. duidelijk te maken over wat nu werkelijk het belangrijke moment is in het goedkeuringstraject.
    Zeer met je eens, Beur. En het moment van positieve advisering door de CHMP geeft naar mijn inschattig een impuls aan de koers. Maar of die dan vastgehouden wordt, is de vraag. SdV was duidelijk over het traject dat dan nog gelopen moet worden in de lidstaten van de EU: dat duurt lang. En naarmate dat langer duurt, zet dat de mogelijke verkoopprijs van Joenja onder druk. Niet voor niets dat de pijlen ook op Japan zijn gericht. Volgens SdV na de VS de grootste pharmaceutische markt. Maar goed, daar is de trial nog maar net begonnen.
  9. [verwijderd] 1 oktober 2023 12:12
    quote:

    High Finance schreef op 1 oktober 2023 11:17:

    [...]

    SdV had het in de podcast over ''ergens in Q4''.
    Dat lijkt mij dan óf oktober, óf november.

    En voor mij staat een positieve beoordeling gelijk aan goedkeuring, tussen het positieve advies en de definitieve goedkeuring (2 maanden later dan) kan alvast onderhandeld worden over de prijs en kunnen de Europese patiënten ingelicht worden over hun te starten traject. Zo kunnen dan, afhankelijk van hoe lang de prijsonderhandelingen duren, waarschijnlijk in februari '24 de eerste Europese patiënten beginnen met Joenja.

    Het lijkt mij dat Pharming hier al op voorgesorteerd heeft en de voorraden al lang en breed klaar hebben liggen!
    Ook geen antwoord op mijn vraag dus. In jouw post waarop ik reageerde, heb je het over goedkeuring in oktober. Prima hoor, als je daarmee positieve advisering door de CHMP bedoelt. Maar hoe groot acht jij de kans dat de CHMP het onderwerp op zijn oktoberagenda heeft staan gegeven de feitelijke info die ik in mijn reactie had staan?
  10. forum rang 7 déjà vu 1 oktober 2023 13:35
    quote:

    Lord Apollyon schreef op 1 oktober 2023 05:07:

    Ik denk terug naar de €1,10 deze maand
    Ik lees graag postings zowel negatief als postitief als ze maar onderbouwd en gemeend zijn en per voorkeur met een verwijzing. Positieve postings zonder onderbouwing daar heb ik ook geen boodschap aan en zijn even verwerpelijk als de negatieve zonder onderbouwing.

    Een forum is er om gegevens uit te wisselen en niet om mensen te ergeren en bewust op een verkeerd been te willen zetten voor je eigen voordeel.
  11. [verwijderd] 1 oktober 2023 13:49
    quote:

    G. Hendriks schreef op 1 oktober 2023 09:15:

    [...]

    Je gaat mee in het verhaal van Mmdeugen, zie ik. Hoe rijm jij het volgende:

    - in de pocast van augustus meldt SdV dat de ad hoc expertgroep (AEG) ergens in Q4 bij elkaar komt;
    - de deadline voor het indienen van stukken voor de CHMP-vergadering van oktober was afgelopen 12 september (Q3 dus). Hoe kan dan bespreking in oktober plaatsvinden?
    - na een eventuele positieve beoordeling door de CHMP vindt definitieve goedkeuring ruim twee maanden daarna plaats. Hoe kan dan goedkeuring in oktober plaatsvinden?

    Hoop van jou wél een antwoord te krijgen.

    Even een correctie:
    Goedkeuring vindt niet in oktober 2023 plaats!! Wie stelt dat?

    Ad. 1. Feitelijk geeft Sijmen de Vries op 8 augustus 2023 in de podcast met Nico Inberg aan, dat hij denkt, dat de AEG-expertgroep tbv de CHMP in de komende maanden ws ergens in het 4e kwartaal bij elkaar elkaar komen, maar hij weet eigenlijk niet precies wanneer die bijeenkomst zal zijn.
    Ad 2. De expertgroep bestaat o.a. uit APDS patiënten die hun bevindingen n.a.v. het gebruik van Joenja delen met de AEG-groep en experts van Pharming, die uitleg geven over het proces e.d., omdat de EMA niet over die bepaalde expertise beschikt.

    De goedkeuring bij de EMA gaat feitelijk over onderzoek naar de " veiligheid en werkzaamheid" van het geneesmiddel. Die gegevens zijn m.i. inmiddels al langere tijd bekend!
    En de gevraagde stukken daarvoor zijn door Pharming aangeleverd! De EMA heeft hier inmiddels al ruim een jaar tijd voor gehad! En kan hierover ook nog met de FDA communiceren! Hetgeen gebruikelijk is volgens de website van de EMA! Zeker omdat het om kleine aantallen patiënten gaat!

    M.i. kan de EMA daarom, net als de FDA eerder deed, op basis van al die ingeleverde stukken wellicht al wel een uitspraak doen.

    De uitkomsten vanuit die expertgroep AEG) zullen m.i. dan vooral aanvullend (praktijk bevestigend!) zijn voor de EMA. (Dus de uitkomsten zijn in de adviesbijeenkomst als een soort bijlage bij de stukken te voegen!)

    Nu er echter ook mogelijk een 2e indicatie speelt en de FDA ook al eerder een verzoek heeft gekregen van Pharming om het onderzoeksproces/protocol naar de 2e indicatie te beoordelen past eea bij hetgeen Sijmen ook aangaf in de podcast, dat de CHMP van de EMA met een breed advies zal komen.
    Misschien omdat de EMA hiervoor inmiddels ook een verzoek heeft gekregen van Pharming! Daar heb ik Sijmen de Vries nog niet over gehoord!

    Proces;
    Dat betekend m.i. op grond van bovenstaande en wat hierna wordt uitgelegd, tevens dat de EMA heel goed de stukken voor het goedkeuringsproces van Leniolisib/Joenja op de agenda van de CHMP van
    9-12 oktober 2023 voor advies heeft kunnen zetten.

    Waarom:
    1. In de periode van 8 augustus tot 8 november 2023, 3 maanden dus, heeft de EMA tijd gehad om die AEG-vergadering bijeen te roepen! Eventueel als aanvulling op de ontvangen standaard onderzoeksgegevens, die worden opgevraagd!

    2. Bovendien is in beginsel "vast gegeven", dat de EMA uiterlijk na een jaar het keuringsproces afrond! Dat is feitelijk vandaag!

    3. Bovendien zitten deze APDS-patiënten in Europa en het VK dringend te wachten op een geneesmiddel, dat hen helpt tegen deze progressieve " zeer bijzondere " ziekte.
    Er is nog geen ander medicijn beschikbaar!!

    4. Ik denk dat de EMA vervolgens moeilijk uit kan leggen, dat het proces zoveel langer moet duren dan de FDA nodig had.
    Tenzij zou blijken, dat bijv. de werkzaamheid van Joenja niet voldoende zou zijn!
    Daarvan is echter m.i. tot nu toe nog niets gebleken!
    Ik heb het in ieder geval nergens gelezen!

    Hoe kijken ook anderen tegen de visie aan?

    Over plm. 12 dagen zullen we het zien!

    Hoe dan ook.

    Idd volgt 2 maanden na het advies van de CHMP het besluit van de EMA. Dat kan dan op zijn snelst in dec. 2023 plaatsvinden! Ruim 15 maanden na de start van het goedkeuringsproces bij de EMA!
    Dat is dan al 9 maanden later dan de FDA!!

    Fijne dag allen.
  12. [verwijderd] 1 oktober 2023 14:04
    quote:

    High Finance schreef op 1 oktober 2023 11:17:

    [...]

    SdV had het in de podcast over ''ergens in Q4''.
    Dat lijkt mij dan óf oktober, óf november.

    En voor mij staat een positieve beoordeling gelijk aan goedkeuring, tussen het positieve advies en de definitieve goedkeuring (2 maanden later dan) kan alvast onderhandeld worden over de prijs en kunnen de Europese patiënten ingelicht worden over hun te starten traject. Zo kunnen dan, afhankelijk van hoe lang de prijsonderhandelingen duren, waarschijnlijk in februari '24 de eerste Europese patiënten beginnen met Joenja.

    Het lijkt mij dat Pharming hier al op voorgesorteerd heeft en de voorraden al lang en breed klaar hebben liggen!

    Sijmende Vries zei m.i. in de podcast wat amicaal over de AEG- bijeenkomst, ws in het 4e kwartaal, maar hij wist het eigenlijk ook niet precies wanneer.

    Ik kreeg daardoor de indruk dat het dus ook wel eerder dan in het 4e kwartaal zou kunnen zijn, omdat de podcast al op 8 augustus 2023 was! dus nog ruimschoots tijd voor!

    Als ik die uitspraak goed heb begrepen, kan die AEG dus ook eerder dan het 4e kwartaal zijn!

    We zullen het gaan zien komende tijd zien!
  13. forum rang 6 Lord Apollyon 1 oktober 2023 14:11
    quote:

    déjà vu schreef op 1 oktober 2023 13:35:

    [...]
    Ik lees graag postings zowel negatief als postitief als ze maar onderbouwd en gemeend zijn en per voorkeur met een verwijzing. Positieve postings zonder onderbouwing daar heb ik ook geen boodschap aan en zijn even verwerpelijk als de negatieve zonder onderbouwing.

    Een forum is er om gegevens uit te wisselen en niet om mensen te ergeren en bewust op een verkeerd been te willen zetten voor je eigen voordeel.
    Het staat je uiteraard geheel vrij om mijn positieve postings over te slaan. Overigens heb ik geen Ph aandelen dus ik draag hier bij 'ter lering ende vermaeck' en haal geen voordeel uit welk koersverloop dan ook.
  14. forum rang 5 Melkkoe APDS 1 oktober 2023 15:11
    quote:

    Mmdeugen schreef op 1 oktober 2023 14:04:

    [...]
    Sijmende Vries zei m.i. in de podcast wat amicaal over de AEG- bijeenkomst, ws in het 4e kwartaal, maar hij wist het eigenlijk ook niet precies wanneer.

    Ik kreeg daardoor de indruk dat het dus ook wel eerder dan in het 4e kwartaal zou kunnen zijn, omdat de podcast al op 8 augustus 2023 was! dus nog ruimschoots tijd voor!

    Als ik die uitspraak goed heb begrepen, kan die AEG dus ook eerder dan het 4e kwartaal zijn!

    We zullen het gaan zien komende tijd zien!
    Bedankt voor deze nuance !
  15. forum rang 4 Bromsnor 1 oktober 2023 15:53
    quote:

    De Zwarte kat schreef op 1 oktober 2023 15:40:

    [quote alias=Mmdeugen id=15023430 date=202310011404]
    [...]
    Sijmende Vries zei m.i. in de podcast wat amicaal over de AEG- bijeenkomst, ws in het 4e kwartaal, maar hij wist het eigenlijk ook niet precies wanneer.

    Ik kreeg daardoor de indruk dat het dus ook wel eerder dan in het 4e kwartaal zou kunnen zijn, omdat de podcast al op 8 augustus 2023 was! dus nog ruimschoots tijd voor!

    Als ik die uitspraak goed heb begrepen, kan die AEG dus ook eerder dan het 4e kwartaal zijn!

    We zullen het gaan zien komende tijd zien!
    Het kan ook later

    Probeer eens goed te quoten Zwarte kat.
    Nu lijkt het of de hele tekst van Mmdeugen is.

    En wat bedoel je met later dan de komende tijd??
  16. [verwijderd] 1 oktober 2023 16:31
    quote:

    Mmdeugen schreef op 1 oktober 2023 13:49:

    [...]
    Even een correctie:
    Goedkeuring vindt niet in oktober 2023 plaats!! Wie stelt dat?

    Ad. 1. Feitelijk geeft Sijmen de Vries op 8 augustus 2023 in de podcast met Nico Inberg aan, dat hij denkt, dat de AEG-expertgroep tbv de CHMP in de komende maanden ws ergens in het 4e kwartaal bij elkaar elkaar komen, maar hij weet eigenlijk niet precies wanneer die bijeenkomst zal zijn.
    Ad 2. De expertgroep bestaat o.a. uit APDS patiënten die hun bevindingen n.a.v. het gebruik van Joenja delen met de AEG-groep en experts van Pharming, die uitleg geven over het proces e.d., omdat de EMA niet over die bepaalde expertise beschikt.

    De goedkeuring bij de EMA gaat feitelijk over onderzoek naar de " veiligheid en werkzaamheid" van het geneesmiddel. Die gegevens zijn m.i. inmiddels al langere tijd bekend!
    En de gevraagde stukken daarvoor zijn door Pharming aangeleverd! De EMA heeft hier inmiddels al ruim een jaar tijd voor gehad! En kan hierover ook nog met de FDA communiceren! Hetgeen gebruikelijk is volgens de website van de EMA! Zeker omdat het om kleine aantallen patiënten gaat!

    M.i. kan de EMA daarom, net als de FDA eerder deed, op basis van al die ingeleverde stukken wellicht al wel een uitspraak doen.

    De uitkomsten vanuit die expertgroep AEG) zullen m.i. dan vooral aanvullend (praktijk bevestigend!) zijn voor de EMA. (Dus de uitkomsten zijn in de adviesbijeenkomst als een soort bijlage bij de stukken te voegen!)

    Nu er echter ook mogelijk een 2e indicatie speelt en de FDA ook al eerder een verzoek heeft gekregen van Pharming om het onderzoeksproces/protocol naar de 2e indicatie te beoordelen past eea bij hetgeen Sijmen ook aangaf in de podcast, dat de CHMP van de EMA met een breed advies zal komen.
    Misschien omdat de EMA hiervoor inmiddels ook een verzoek heeft gekregen van Pharming! Daar heb ik Sijmen de Vries nog niet over gehoord!

    Proces;
    Dat betekend m.i. op grond van bovenstaande en wat hierna wordt uitgelegd, tevens dat de EMA heel goed de stukken voor het goedkeuringsproces van Leniolisib/Joenja op de agenda van de CHMP van
    9-12 oktober 2023 voor advies heeft kunnen zetten.

    Waarom:
    1. In de periode van 8 augustus tot 8 november 2023, 3 maanden dus, heeft de EMA tijd gehad om die AEG-vergadering bijeen te roepen! Eventueel als aanvulling op de ontvangen standaard onderzoeksgegevens, die worden opgevraagd!

    2. Bovendien is in beginsel "vast gegeven", dat de EMA uiterlijk na een jaar het keuringsproces afrond! Dat is feitelijk vandaag!

    3. Bovendien zitten deze APDS-patiënten in Europa en het VK dringend te wachten op een geneesmiddel, dat hen helpt tegen deze progressieve " zeer bijzondere " ziekte.
    Er is nog geen ander medicijn beschikbaar!!

    4. Ik denk dat de EMA vervolgens moeilijk uit kan leggen, dat het proces zoveel langer moet duren dan de FDA nodig had.
    Tenzij zou blijken, dat bijv. de werkzaamheid van Joenja niet voldoende zou zijn!
    Daarvan is echter m.i. tot nu toe nog niets gebleken!
    Ik heb het in ieder geval nergens gelezen!

    Hoe kijken ook anderen tegen de visie aan?

    Over plm. 12 dagen zullen we het zien!

    Hoe dan ook.

    Idd volgt 2 maanden na het advies van de CHMP het besluit van de EMA. Dat kan dan op zijn snelst in dec. 2023 plaatsvinden! Ruim 15 maanden na de start van het goedkeuringsproces bij de EMA!
    Dat is dan al 9 maanden later dan de FDA!!

    Fijne dag allen.
    Twee willekeurige stukjes uit jouw posts:

    Mmdeugen op 4 september 2023:

    “Vervolg afronding EMA goedkeuring. ( ik verwacht in uiterlijk oktober 2023 advies vd EMA, omdat zij doorgaans uiterlijk 1 jaar na de start van hun onderzoeken besluiten over goedkeuring;”

    Mmdeugen op 27 september 2023:

    “De EMA neemt vlgs haar website doorgaans uiterlijk na 1 jaar een besluit over goedkeuring. Dat zou dan feitelijk rond 1 oktober 2023 zijn. De eerstvolgende CHMP vergadering zou dan van 9-12 oktober zijn.
    Dat komt redelijk in de buurt.”


    Hiermee suggereer je op z’n minst dat goedkeuring in oktober kan volgen. Overigens staat op de CHMP-site niet ‘uiterlijk’, maar ‘gebruikelijk’. Een niet-gebruikelijk traject kan bijvoorbeeld 210 dagen + 6 maanden (clockstop 1) + 2 maanden (clockstop 2) = 15 maanden duren. En dan nog eens twee maanden voor de goedkeuring. Bijna anderhalf jaar dus. Let op: niet zelf bedacht, maar gebaseerd op info op de CHMP-site.

    Maar mijn vraag ging daar niet over. Ik vroeg je meerdere malen hoe een onderwerp op de oktobervergadering kan staan, terwijl de deadline voor de stukken daarvoor op 12 september was en SdV inschatte dat de AEG in Q4 plaatsvindt. Hierop kreeg ik geen antwoord van je.

    Trouwens, ik vroeg je ook naar je suggestie over proces OTL-105 dat mogelijk in de buurt aan het komen was van proces OTL-200. Helaas ook geen reactie op gekregen. Ben je er inmiddels achter dat er toch wel wat nuance te plaatsen is bij die suggestie?
  17. forum rang 6 T. Edison 1 oktober 2023 16:48
    quote:

    Mmdeugen schreef op 1 oktober 2023 13:49:

    [...]
    Even een correctie:
    Goedkeuring vindt niet in oktober 2023 plaats!! Wie stelt dat?

    .......
    3. Bovendien zitten deze APDS-patiënten in Europa en het VK dringend te wachten op een geneesmiddel, dat hen helpt tegen deze progressieve " zeer bijzondere " ziekte.
    Er is nog geen ander medicijn beschikbaar!!

    ....

    Hoe kijken ook anderen tegen de visie aan?

    Over plm. 12 dagen zullen we het zien!

    Hoe dan ook.

    Idd volgt 2 maanden na het advies van de CHMP het besluit van de EMA. Dat kan dan op zijn snelst in dec. 2023 plaatsvinden! Ruim 15 maanden na de start van het goedkeuringsproces bij de EMA!
    Dat is dan al 9 maanden later dan de FDA!!

    Fijne dag allen.
    in punt drie geef je aan dat APDS patiënten wachten op een geneesmiddel.
    Dat klopt wel.
    Maar dit heeft geen enkele invloed op de beslissingssnelheid van de EMA
  18. forum rang 4 A_Haddock 1 oktober 2023 17:02
    quote:

    Beur schreef op 1 oktober 2023 11:15:

    [...]Weet ik G. dat jij dat weet en goedkeuring in oktober zoals een paar mensen hier roepen is je reinste kolder.
    Mij ging het meer om te benadrukken c.q. duidelijk te maken over wat nu werkelijk het belangrijke moment is in het goedkeuringstraject.
    Dank beur, (en G. Hendriks)
    Je zou bijna vergeten dat het CHMP besluit het werkelijke koerseffect gaat opleveren. En dat besluit kan wel heel goed in 2023 vallen.
  19. forum rang 5 rabbit in your headlights 1 oktober 2023 17:18
    quote:

    A_Haddock schreef op 1 oktober 2023 17:02:

    [...]
    Dank beur, (en G. Hendriks)
    Je zou bijna vergeten dat het CHMP besluit het werkelijke koerseffect gaat opleveren. En dat besluit kan wel heel goed in 2023 vallen.
    Gezien de reacties gaat iedereen er vanuit dat die goedkeuring er wel komt. Ik ga er daarom vanuit dat die koerssprong beperkt zal zijn , nagelang waar de koers op staat voordat het bericht naar buiten komt. Op de huidige koers zie ik een koers sprong naar hooguit 1.34 om daarna weer in te zakken 1.20/1.25 wat is jullie idee hierover ?
4.318 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 216 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 08 mei

    1. NL industriële productie maart
    2. AB InBev Q1-cijfers
    3. Pharming - Q1-cijfers
    4. Ahold Delhaize Q1-cijfers
    5. SBM Offshore Q1-cijfers
    6. Dui industriële productie maart
    7. AMG jaarvergadering
    8. Wolters Kluwer jaarvergadering
    9. Arcadis jaarvergadering
    10. Uber Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht