Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,605
  • Verschill

    -0,015 -0,27%
  • Volume

    375.660 Gem. (3M) 302,1K
  • Bied

    5,560  
  • Laat

    5,780  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom juli 2017. Scharrelmaand?

4.246 Posts
Pagina: «« 1 ... 44 45 46 47 48 ... 213 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 7 juli 2017 10:30
    quote:

    Mark12 schreef op 7 juli 2017 08:45:

    [...]
    Volgens mij hebben we deze al gehad, gevalletje mosterd na de maaltijd. Fort, in je stal jij.
    De eerste stap zal overschakelen op EV's zijn, te beginnen op zeeeeeeeer grote schaal in China (met name de steden, al dan niet op basis van wetgeving). En als die EV's dan veiliger blijken te rijden op basis van SDC level 5 kan het razend snel gaan met de SDC adaptie. Mogelijk ook weer door wettelijke regelingen voor de stedelijke gebieden die zo gigantisch veel te winnen hebben bij overschakeling op EV/SDC. China zal daar de komende jaren zo ongelofelijke vaart achter zetten (en dus verdienmodellen naar voren halen!) dat de Amerikaanse en Europese industrie niet anders zullen kunnen dan volle bak vooruit te gaan.

    Ik denk persoonlijk dat het Baidu/Apollo/TomTom HD-maps bericht in de boardrooms van Wolfsburg/Stuttgart/München vooral indruk maakt vanwege die gigantische Chinese EV-markt die nu in enkele jaren gaat ontstaan. Daar is de rest van de wereld "small beer" bij. De Daimler move in relatie tot Apollo / Nvidia / Bosch is illustratief wat dat betreft.

    En Bosch heeft het echt helemaal begrepen met o.a. hun drivetrains voor lichte EV's. Die weten verrekte goed waar de komende tijd de grootste markt zal zitten. En dan gewoon innoveren als een dolle, zodat ook de Chinesen liever "Invented in Germany" hebben dan "Cloned in China".
  2. forum rang 4 holenbeer 7 juli 2017 10:34
    quote:

    Natte krant schreef op 7 juli 2017 09:48:

    Laat Kid nou es een beetje bashen.
    Precies, gun dat kind zijn speelgoed. Het duurt nog maar 15 jaar voor hij volwassen is.
  3. Eurio1 7 juli 2017 10:39
    quote:

    xynix schreef op 7 juli 2017 10:09:

    [...]
    Nee, ik ga ze in de loop van de dag waarschijnlijk een bedankmailtje (met kopie naar de AFM/VEB) sturen t.a.v. het NIET beantwoorden van mijn vragen, waardoor ze bijdragen aan de dossieropbouw van ongelijke informatie voorziening dat eventueel in de toekomst nuttig zou kunnen blijken voor de kleinere beleggers in TomTom.
    Suggestie: houd het feitelijk en zakelijk. Cynische mails als bedanken voor het niet beantwoorden, zijn frustraties en worden zo ook gelezen. Dat maakt je zaak niet sterker, denk ik.
  4. forum rang 6 Dutchy Ron 7 juli 2017 10:59
    Als jullie je vervelen kan wellicht het aspect 'open source' irt Baidu ff nader worden belicht. Er bekruipt mij het gevoel dat er relatief weinig SDC expertise aanwezig is bij Baidu......ook al is geld niet het probleem. Ook ben ik benieuwd naar het verdienmodel en belang van Baid vwb Apollo.
  5. forum rang 6 tatje 7 juli 2017 11:00
    quote:

    Natte krant schreef op 6 juli 2017 19:08:

    Zo is dat Tatje. Gaan we samen een balletje slaan op st. Andrews.
    Ha natte krant.

    St Andrews, daar zal je toch een handicap moeten overleggen.

    Heb mijn GVB en zal op een goede dag altijd onder de 36 zitten !
  6. Hoop.... 7 juli 2017 11:10
    Alles na Baidu en Disco is weer foetsie, net zoals bij Bosch en Qualcomm... Koersdoel van b.v 14.50 ING ik ben al blij met een tientje van Morgan Stanley. Maar waar blijft de waarde nu...
  7. forum rang 6 boem! 7 juli 2017 11:11
    quote:

    xynix schreef op 7 juli 2017 10:30:

    [...]
    De eerste stap zal overschakelen op EV's zijn, te beginnen op zeeeeeeeer grote schaal in China (met name de steden, al dan niet op basis van wetgeving). En als die EV's dan veiliger blijken te rijden op basis van SDC level 5 kan het razend snel gaan met de SDC adaptie. Mogelijk ook weer door wettelijke regelingen voor de stedelijke gebieden die zo gigantisch veel te winnen hebben bij overschakeling op EV/SDC. China zal daar de komende jaren zo ongelofelijke vaart achter zetten (en dus verdienmodellen naar voren halen!) dat de Amerikaanse en Europese industrie niet anders zullen kunnen dan volle bak vooruit te gaan.

    Ik denk persoonlijk dat het Baidu/Apollo/TomTom HD-maps bericht in de boardrooms van Wolfsburg/Stuttgart/München vooral indruk maakt vanwege die gigantische Chinese EV-markt die nu in enkele jaren gaat ontstaan. Daar is de rest van de wereld "small beer" bij. De Daimler move in relatie tot Apollo / Nvidia / Bosch is illustratief wat dat betreft.

    En Bosch heeft het echt helemaal begrepen met o.a. hun drivetrains voor lichte EV's. Die weten verrekte goed waar de komende tijd de grootste markt zal zitten. En dan gewoon innoveren als een dolle, zodat ook de Chinesen liever "Invented in Germany" hebben dan "Cloned in China".
  8. [verwijderd] 7 juli 2017 11:13
    quote:

    *Justin* schreef op 7 juli 2017 09:35:

    [...]

    TomTom mag als westers bedrijf geen kaarten maken in China. Daarom stellen ze hun kaartenmaak technologie ter beschikking aan Baidu. Dus de kosten voor het maken liggen bij Baidu (zij gebruiken de fabriek van TT). Het voordeel voor TomTom is dat deze Baidu HD map hetzelfde is opgebouwd en dezelfde specificaties heeft als die van TT, dus zonder integratiekosten aan klanten aangeboden kan worden als onderdeel van een wereldwijd aanbod.

    Stel dat een Amerikaanse autobouwer wereldwijde kaarten wil kopen. Dan kan ze kiezen uit HERE + Baidu of TomTom + Baidu. Kiezen ze voor het laatste dan krijgen ze alles in 1 format, zodat er geen extra integratiekosten zijn in de Chinese markt. Bij HERE heb je als autofabrikant wel die integratiekosten. [Wat zelfs invloed kan hebben op de sensor-set op de auto?] Ditzelfde geldt andersom: als een Chinese klant van Baidu auto's in het westen wil lanceren, dan kan ze voor TT kiezen en hebben ze dezelfde HD map (en road DNA?).

    Verder biedt het ook een speculatieve component. Baidu wilde al HERE kopen, maar wilde geen biedingsstrijd aangaan met BMW, Audi en Daimler, ook omdat dat trio andere machten in de strijd gooide (toegang tot hen als leverancier). Ik kreeg direct een comment van een Amerikaanse marktkenner die zei: ben benieuwd of Baidu nu meer interesse krijgt in TT's licensing divisie.

    Weet ik maar TomTom zal wel de technologie en de expertise moeten inbrengen. Dat kost NU geld.
  9. forum rang 6 tatje 7 juli 2017 11:14
    quote:

    tatje schreef op 6 juli 2017 18:48:

    Ha natte krant.

    Misschien heb je gelijk, maar kijk eens naar de namen vanaf sept 2016.

    In 10 maanden:

    Gewoon een kleine greep !

    Continental
    Nvidia
    Elgin
    Mapquest van Qualcomm met NXP
    Pitney Bowes
    SAp
    Microsoft
    Overname Autonomos
    Mappy
    Qualcomm
    Maplink
    BP
    Bosch RRS
    Baidu
    Cisco.

    En Tom Tom doet daar overal de ramen en vloeren :-)

    We spreken elkaar nog wel eens.
    Tja,

    Ook maar een dagelijkse bijdrage.

    Bovenstaande PBs zijn een greep vanaf sept 2016 tot heden.

    Heb ze nog eens allemaal nagelezen en nergens behalve bij Baidu en Cisco staat de cursieve tussengevoegde tekst.

    ""This announcement will not have a material financial impact on the current fiscal year. Entering into this cooperation is in line with TomTom’s strategy and is beneficial to its long-term development.""

    Dus ik denk dat zelfs Tom Tom de huidige koers wil, of zelfs bij de Q2 cijfers nog iets lager wil.

    Waarom !

    jan 2016 aanvraag Patent RRS ( BETAALD door Bosch ! ) door Bosch.
    dec 2016 patent wordt vrijgegeven voor publicatie ( waarom wachten dan )
    april 2017 AVA voor het eerst 10% voor fusies en overnames, met de toevoeging EN/OF STRATEGISCHE ALLIANTIES.
    juni 2017 Grootste presentatie RRS door BOSCH en TOM TOM
    juli 2017 PBs voor BAIDU en CISCOen voor het eerst de toevoeging
    ""This announcement will not have a material financial impact on the current fiscal year. Entering into this cooperation is in line with TomTom’s strategy and is beneficial to its long-term development""

    Schiet mij maar lek, als er geen deelname ( strategische alliantie ) komt op tussen 8 en 9.

    De groeten weer, tot vanavond.

    Trouwens weet iemand of er een vacature was ( is ) voor de mevrouw van IR die weg is of moest :-)
  10. forum rang 6 boem! 7 juli 2017 11:19
    AB @Xynix,

    Volgens mij wordt China als grootmacht nog steeds onderschat door de meeste westerlingen.
    Zij zijn het brughoofd in Azie en laten zich door Amerika absoluut niet de les lezen in de huidige problemen met Noord-Korea.

    Achteruit kijkend is het wellicht al fabuleus wat er economisch en technisch is verricht in dit "achterlijke" deel van de wereld.
    Met een echte grote sprong voorwaarts op het gebied van een substantieel schoner milieu zie ik de invloed van Amerika alleen maar afnemen.
  11. [verwijderd] 7 juli 2017 11:23
    In de ochtend laten vieren naar beneden, daar op een bepaald niveau blijven hangen en opvangen, ook als de aex verder daalt, en smiddags weer terug kopen. Levert weer aardig wat aandeeltjes lager op.....
  12. [verwijderd] 7 juli 2017 11:30
    Wat ik niet begrijp. Iedereen ziet toch dat tt wereldwijd indruk maakt met zijn HOT MAPS( HD road dna) ....en toch blijven de grotere investeerders aan de kant.....ik blijf het vreemd vinden....heeeeeel vreemd...
  13. [verwijderd] 7 juli 2017 11:35
    quote:

    VOORTS schreef op 7 juli 2017 11:33:

    En zo loopt de baidu lucht weer langzaam uit koers de helft is al verdwenen.

    Het is gewoon een mooie speelbal, met de beperkte free float......maar dit kan bij het minste of geringste goede nieuws een squeeze van jewelste veroorzaken....hij kan zomaar vallen....:)
  14. forum rang 6 tatje 7 juli 2017 11:39
    quote:

    Tomtom25 schreef op 7 juli 2017 11:30:

    Wat ik niet begrijp. Iedereen ziet toch dat tt wereldwijd indruk maakt met zijn HOT MAPS( HD road dna) ....en toch blijven de grotere investeerders aan de kant.....ik blijf het vreemd vinden....heeeeeel vreemd...
    De aandelen zijn gewoon schaars.

    Wij ( de kleintjes ) kunnen nog kopen.

    Maar een grote jongen kan geen 3% meer kopen, dan knalt de koers omhoog en dan wordt er door die mannen ook niet gekocht.

    De kleintjes kunnen wel nog wat monopoly aandelen kopen, bijna geen invloed op de koers.

    Een grote jongen die procenten wil kopen, kan dat niet, want dan laten ze de koers gewoon los en de laat heel dun worden.

    Een investeerder die 5% wil, dat zijn bijna 12 miljoen aandelen, jammer dan.

    Het aandelenregister bij de AFM, laat wat veranderingen zien bij het management ivm personeelsopties.

    Verder is het muisstil :-)

  15. [verwijderd] 7 juli 2017 11:48
    quote:

    tatje schreef op 7 juli 2017 11:39:

    [...]

    De aandelen zijn gewoon schaars.

    Wij ( de kleintjes ) kunnen nog kopen.

    Maar een grote jongen kan geen 3% meer kopen, dan knalt de koers omhoog en dan wordt er door die mannen ook niet gekocht.

    De kleintjes kunnen wel nog wat monopoly aandelen kopen, bijna geen invloed op de koers.

    Een grote jongen die procenten wil kopen, kan dat niet, want dan laten ze de koers gewoon los en de laat heel dun worden.

    Een investeerder die 5% wil, dat zijn bijna 12 miljoen aandelen, jammer dan.

    Het aandelenregister bij de AFM, laat wat veranderingen zien bij het management ivm personeelsopties.

    Verder is het muisstil :-)

    Niet zo schaars om het aandeel weer terug te trappen naar waar het vandaan kwam zonder de Baidu en Cisco deal.
    Zit al jaren in TT en houd ze vast, maar het is toch echt ongelooflijk.
    Bij elke grote deal denk je nu zal het toch wel een keer vooruit kunnen, maar nee.
  16. [verwijderd] 7 juli 2017 11:50
    quote:

    tatje schreef op 7 juli 2017 11:39:

    [...]

    De aandelen zijn gewoon schaars.

    Wij ( de kleintjes ) kunnen nog kopen.

    Maar een grote jongen kan geen 3% meer kopen, dan knalt de koers omhoog en dan wordt er door die mannen ook niet gekocht.

    De kleintjes kunnen wel nog wat monopoly aandelen kopen, bijna geen invloed op de koers.

    Een grote jongen die procenten wil kopen, kan dat niet, want dan laten ze de koers gewoon los en de laat heel dun worden.

    Een investeerder die 5% wil, dat zijn bijna 12 miljoen aandelen, jammer dan.

    Het aandelenregister bij de AFM, laat wat veranderingen zien bij het management ivm personeelsopties.

    Verder is het muisstil :-)

    Wat een onzin. Als een grotere jongen een groter aandeel wil had die de voorbije dagen makkelijk zijn slag kunnen slaan. Hier en daar wat opkopen.
  17. [verwijderd] 7 juli 2017 11:50
    quote:

    F804 schreef op 7 juli 2017 11:48:

    [...]

    Niet zo schaars om het aandeel weer terug te trappen naar waar het vandaan kwam zonder de Baidu en Cisco deal.
    Zit al jaren in TT en houd ze vast, maar het is toch echt ongelooflijk.
    Bij elke grote deal denk je nu zal het toch wel een keer vooruit kunnen, maar nee.
    Dat bedoel ik, is echt vreemd...en niemand hoor je verder...alleen dit forum....:)
4.246 Posts
Pagina: «« 1 ... 44 45 46 47 48 ... 213 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 03 mei

    1. Chinese beurzen gesloten ivm Labor Day
    2. Aperam Q1-cijfers
    3. Bpost Q1-cijfers
    4. Credit Agricole Q1-cijfers
    5. Ontex -Q1-cijfers
    6. Brunel Q1-cijfers
    7. Heijmans €0,89 ex-dividend
    8. VS banengroei en werkloosheid april Banengroei: 243K. Werkloosheid: 3,8%. Uurlonen: +0,3% MoM volitaliteit verwacht
    9. VS inkoopmanagersindex diensten S&P april (def)
    10. VS Inkoopmanagersindex diensten ISM april (def)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht