Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

GeoJunxion - 2022: het snelstgroeiende bedrijf op de beurs?

652 Posts
Pagina: «« 1 ... 20 21 22 23 24 ... 33 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Beleggen is fun 9 juni 2022 12:51
    quote:

    maci schreef op 9 juni 2022 09:11:

    Gelukkig zitten ze (nog) in een een gebouw met een groot dak.
    Ik begreep dat daar zonet de zoveelste dode mus op is neergekomen....

    Triest maar waar.
    Op welke basis baseert u zich?
  2. forum rang 5 maci 9 juni 2022 13:48
    Op vele uitspraken, beloften en toezeggingen uit het verleden.
    Welke? Neem een uurtje de tijd en 'blader' eens terug in de draden.....

    Let wel: ik stel niet dat ze het momenteel slecht doen en dat ik geen toekomst zie, maar ik ben alle loze berichtgevingen door de jaren heen meer dan zat!
    Bij dit laatste zit geen spoor van cynisme. Helaas zijn het harde feiten.

    De onderlinge (doorzichtige) een-tweetjes die via LinkedIn worden geplaatst vind ik nogal kinderlijk, maar dat terzijde.
  3. forum rang 10 DeZwarteRidder 9 juni 2022 14:34
    quote:

    jeff_cassius schreef op 9 juni 2022 08:55:

    Door ABM Financial News op donderdag 9 juni 2022

    GeoJunxion meldt uitstel van project autonoom rijden

    (ABM FN-Dow Jones) GeoJunxion zal een kleinere rol spelen in de eerste fase van een project voor de ontwikkeling van autonoom rijden en een grotere bijdrage zal pas in een later stadium vereist zijn. Dat meldt de aanbieder van digitale kaarten woensdag.

    "De reikwijdte, de tijdslijn, de fasering en de verdeling van de werkzaamheden zullen worden herzien", meldt het bedrijf.

    Geojunxion kondigde in maart aan te zijn geselecteerd om HD-kaarten te leveren aan een consortium dat werkt aan zelfrijdende auto's. Deze kaarten zouden zijn verrijkt met datasets, gericht op veiligheid op de weg en duurzaamheid. Een gezamenlijk persbericht met de andere projectpartners zou aan het begin van het tweede kwartaal volgen.

    Bron: ABM Financial News
    Ik ben heel blij met dit bericht, want HD-kaarten maken is een hopeloze zaak en niet geschikt voor GeoJunx.
  4. forum rang 5 maci 9 juni 2022 17:30
    Lees het bericht nog eens om te zien dat wat je schrijft niet klopt Zwarte.
  5. forum rang 10 DeZwarteRidder 9 juni 2022 17:33
    quote:

    maci schreef op 9 juni 2022 17:30:

    Lees het bericht nog eens om te zien dat wat je schrijft niet klopt Zwarte.
    Mijn bericht klopt als een bus, maar misschien heeft GeoJunx het nog niet door.
  6. Beleggen is fun 10 juni 2022 10:52
    quote:

    maci schreef op 9 juni 2022 13:48:

    Op vele uitspraken, beloften en toezeggingen uit het verleden.
    Welke? Neem een uurtje de tijd en 'blader' eens terug in de draden.....

    Let wel: ik stel niet dat ze het momenteel slecht doen en dat ik geen toekomst zie, maar ik ben alle loze berichtgevingen door de jaren heen meer dan zat!
    Bij dit laatste zit geen spoor van cynisme. Helaas zijn het harde feiten.

    De onderlinge (doorzichtige) een-tweetjes die via LinkedIn worden geplaatst vind ik nogal kinderlijk, maar dat terzijde.
    Ik ben onvoldoende vertrouwd met het verleden maar beleggen is toch kijken naar de toekomst en met het nieuwe management hebben ze toch al mooie (1ste) resultaten laten zien?
  7. muskie 10 juni 2022 14:46
    beleggen is toch kijken naar de toekomst en met het nieuwe management hebben ze toch al mooie (1ste) resultaten laten zien?

    Zekers, komt vanzelf boven drijven.
  8. Jay_Supreme 20 juni 2022 21:27
    GeoJunxion is een zombie bedrijf overeind gehouden door subsidies van ministerie van economische zaken. Het binnen hengelen van deze subsidies was dan ook de enige skill van de voormalig CEO (Hugo). Ben verbaasd dat ze nog bestaan. Ze hebben best de (technische) kwaliteiten maar de digitale kaarten markt is nou eenmaal een lastige business om in te overleven.
  9. forum rang 10 DeZwarteRidder 20 juni 2022 22:58
    quote:

    Jay_Supreme schreef op 20 juni 2022 21:27:

    GeoJunxion is een zombie bedrijf overeind gehouden door subsidies van ministerie van economische zaken. Het binnen hengelen van deze subsidies was dan ook de enige skill van de voormalig CEO (Hugo). Ben verbaasd dat ze nog bestaan. Ze hebben best de (technische) kwaliteiten maar de digitale kaarten markt is nou eenmaal een lastige business om in te overleven.
    Wat een onzin: GeoJunx krijgt geen cent subsidie.
  10. harrysnel 21 juni 2022 00:46
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 20 juni 2022 22:58:

    [...]

    Wat een onzin: GeoJunx krijgt geen cent subsidie.
    Research and development
    Research and development play an important role within the company business and, in 2020-21, we continued to focus our resources on creating new and innovative products. Some of these activities are qualified as research and development and, in 2020-21, we claimed / received a subsidy (WBSO) from the government amounting to €146.023 (2019: €98.471). In 2021-22, we will continue to invest in research and development to further expand our product portfolio.

    Jaarverslag pagina 13:

    www.geojunxion.com/wp-content/uploads...
  11. forum rang 10 DeZwarteRidder 21 juni 2022 07:49
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 20 juni 2022 22:58:

    [...]Wat een onzin: GeoJunx krijgt geen cent subsidie.
    Dankzij Harry moet ik deze uitspraak terugtrekken.
  12. Beleggen is fun 21 juni 2022 11:26
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 21 juni 2022 07:49:

    [...]

    Dankzij Harry moet ik deze uitspraak terugtrekken.
    146K EUR is niks tov de omzet en voor dit type van R&D bedrijf.
  13. forum rang 10 voda 21 juni 2022 14:22
    PERSBERICHT: NextBillion.ai en GeoJunxion lanceren 's werelds eerste milieuzone gerichte plannings- en routeringsoplossing

    Capelle aan den IJssel, Nederland, 21 juni 2022 -- Locatie- en kaarttechnologie heeft steeds en zal ook in de nabije toekomst een belangrijke rol blijven spelen bij het oplossen van de grootste klimaatuitdagingen waar we vandaag de dag mee worden geconfronteerd. Het aanpakken van klimaatverandering in relatie tot vervoer, of het nu mensen, goederen of grondstoffen zijn, vereist innovatieve locatiegerichte oplossingen.

    De samenwerking tussen NextBillion.ai, een toonaangevend platform voor ruimtelijke gegevens + AI Platform en GeoJunxion (GOJXN.AS), de toonaangevende dataprovider voor milieuzones en gebieden met verkeersrestricties, is daar het bewijs van. Deze samenwerking helpt om de effectiviteit van milieuzones te verbeteren, en draagt bij aan een hogere leefbaarheid en een betere luchtkwaliteit.

    Eerste routeringsplatform ontworpen voor milieuzones

    Momenteel betalen bezorgbedrijven honderdduizenden euro's per jaar aan boetes en vergoedingen voor het leveren van goederen in, of het rijden met, niet conforme voertuigen door de milieuzones.

    Met deze samenwerking zullen de twee locatietechnologiebedrijven het eerste logistieke optimalisatie- en routeringsplatform leveren dat is afgestemd op de Europese lage emissie- en milieuzones.

    Logistieke softwareontwikkelaars krijgen toegang tot de eerste in zijn soort planning, routerings- en optimalisatie- oplossing die rekening houdt met de regels en voorschriften die gelden voor milieuzones in heel Europa.

    Met de NextBillion.ai + GeoJunxion-oplossing worden leveringen binnen een milieuzone alleen toegewezen aan voertuigen met de juiste Euro-norm voor emissies. Voertuigen die niet voldoen worden om deze zones heen gerouteerd om boetes te voorkomen.

    De pijnpunten van de logistieke en bezorgindustrie verlichten

    Voor deze milieuzone gerichte planning, routering- en optimalisatie oplossing, biedt NextBillion.ai zowel de optimizer, om bestellingen toe te wijzen aan voertuigen die voldoen aan de Euro-norm, als de Road Editor-tool, om te voorkomen dat voertuigen die niet aan de norm voldoen een milieuzone binnenrijden.

    Met deze kaartoplossing blijft NextBillion.ai zijn mogelijkheden uitbreiden en tegemoetkomen aan de unieke behoeften van de logistiek- en bezorgindustrie.

    Het mapping-, routing- en optimalisatieplatform kan efficiënt:

    -- Aangepaste geocodes genereren om de exacte bezorglocatie te bepalen

    -- Tijdelijke of permanente weg-/gebiedsbeperkingen opnemen waar leveringen
    niet kunnen plaatsvinden

    -- Gebruik maken van historische snelheidsprofielen in matrices voor grote
    afstanden

    -- Zorgen voor real-time verkeersbewuste ETA's die chauffeurs, en klanten op
    de hoogte houden van de precieze levertijden

    -- Zorgen voor betrouwbare en schaalbare vrachtwagenroutering
    De navigatie-SDK en app van NextBillion.ai gebruiken deze aangepaste functies om chauffeurs navigatie te bieden.

    "Als jong bedrijf in de geospatial business zijn we enthousiast over de samenwerking met GeoJunxion, dat al bijna vier decennia actief is in de kaartindustrie. We kijken ernaar uit om duurzamere en groenere kaartoplossingen te ontwikkelen, mogelijk gemaakt door hun locatiebewuste datalagen en custom-made locatie intelligentie", zegt Ajay Bulusu, medeoprichter van NextBillion.ai

    Duurzame toepassingen bouwen voor een betere wereld

    De milieuzone gerichte plannings- en routeringsoplossing is de nieuwste toevoeging aan GeoJunxion's uitgebreide portfolio van milieubewuste oplossingen.

    De API van GeoJunxion is de drijvende kracht achter deze oplossing. De API bevat up-to-date polygonen van milieuzones, naast een rijke set aan attributen.

    Voor dit project gebruikt GeoJunxion de reeds beschikbare database met lage-emissie en milieuzones, inclusief een reeks van zeer uitgebreide attributen. De dataset bevat informatie over zones in steden met:

    -- Low Emission Zones (LEZ)

    -- Ultra-Low Emission Zones (ULEZ)

    -- Clean Air Zones (CAZ)

    -- Limited Traffic Zones (ZTL)

    -- Zero Emission Zones (ZEZ)

    -- Congestiezones

    -- Milieuzones
    De regels, kosten, boetes en beperkingen in zones en steden variëren enorm van land tot land. De database van GeoJunxion omvat momenteel 2500+ zones over de hele wereld, waarbij in Europa regelmatig nieuwe zones worden geopend.

    Ivo Vleeschouwers, CEO/CFO van GeoJunxion: "Reizen wordt tegenwoordig, zowel op persoonlijk als op professioneel vlak, voortdurend beïnvloed door een steeds groter aantal milieuzones. Deze proof-of-concept met NextBillion.ai toont de waarde aan van het implementeren dit type zones in navigatie- en optimalisatietechnologie voor de logistieke en bezorgindustrie. Door het NextBillion.ai-platform te combineren met milieuzones en gebieden met verkeersrestricties, creëren we het eerste logistieke optimalisatie- en routeringsplatform afgestemd de Europese lage-emissiezones."

    Optimalisatie van kosten en emissies

    Door deze samenwerking kunnen de klanten van NextBillion.ai en GeoJunxion efficiënt routes plannen in gebieden met milieuzones. Dit is een mogelijkheid die bestaande aanbieders momenteel niet ondersteunen/aanbieden.

    De oplossing helpt bedrijven om de efficiëntie te verhogen, de kosten te verlagen en de nauwkeurigheid van de verwachte levertijden te verbeteren.

    Nextbillion.ai en GeoJunxion nodigen geïnteresseerde partijen uit om een demo van de oplossing te bekijken op Home Delivery World dat plaatsvindt in Amsterdam op 22 en 23 juni. Meer informatie: www.rai.nl/en/calendar/home-delivery/

    ---EINDE---
  14. forum rang 5 maci 21 juni 2022 21:51
    Wat een onzin Zwarte.

    Gezien de grote omzet voor het PB riekt het ergens naar....
  15. forum rang 10 DeZwarteRidder 21 juni 2022 21:57
    Het had niet veel gescheeld of Ease2Pay was naar de beurs gegaan met AND ipv met Docdata.

    De beurswaardering van Ease2Pay is nu zo belachelijk hoog dat een overname van GeoJunx geen enkel probleem is.

    Dus b.v. 1 aandeel GeoJunx ruilen voor 1 aandeel Eas2Pay.
  16. Beleggen is fun 22 juni 2022 08:08
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 21 juni 2022 21:57:

    Het had niet veel gescheeld of Ease2Pay was naar de beurs gegaan met AND ipv met Docdata.

    De beurswaardering van Ease2Pay is nu zo belachelijk hoog dat een overname van GeoJunx geen enkel probleem is.

    Dus b.v. 1 aandeel GeoJunx ruilen voor 1 aandeel Eas2Pay.
    Wat zou de strategische rationale zijn?
  17. forum rang 10 DeZwarteRidder 22 juni 2022 09:05
    quote:

    Beleggen is fun schreef op 22 juni 2022 08:08:

    [...]Wat zou de strategische rationale zijn?
    De oprichter van Ease2Pay wil graag hard groeien, maar dat lukt niet met alleen parkeerapps.

    En hij zit natuurlijk ook in het bestuur van GeoJunx.
652 Posts
Pagina: «« 1 ... 20 21 22 23 24 ... 33 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 03 mei

    1. Chinese beurzen gesloten ivm Labor Day
    2. Aperam Q1-cijfers
    3. Bpost Q1-cijfers
    4. Credit Agricole Q1-cijfers
    5. Ontex -Q1-cijfers
    6. Brunel Q1-cijfers
    7. Heijmans €0,89 ex-dividend
    8. VS banengroei en werkloosheid april Banengroei: 243K. Werkloosheid: 3,8%. Uurlonen: +0,3% MoM volitaliteit verwacht
    9. VS inkoopmanagersindex diensten S&P april (def)
    10. VS Inkoopmanagersindex diensten ISM april (def)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht