Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

EBUSCO HOLDING NL0015000CZ2

Laatste koers (eur)

2,800
  • Verschill

    -0,130 -4,44%
  • Volume

    298.631 Gem. (3M) 367,9K
  • Bied

    2,800  
  • Laat

    2,850  
+ Toevoegen aan watchlist

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 210 211 212 213 214 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Marcel H. 11 augustus 2023 10:41
    quote:

    visboer schreef op 11 augustus 2023 10:22:

    zal vast in het groen sluiten ING zit er fors in.
    ING moet maandag dividend betalen.Dat wordt een probleem.
  2. forum rang 4 mvdp 11 augustus 2023 10:53
    quote:

    lucas D schreef op 11 augustus 2023 08:19:

    [...]
    Als je top investeerders zo neer wil zetten, dan weet ik dat reageren op berichten van jou hand zinloos is.
    Echt beneden het laagste niveau.
    Zinloos te reageren - dat wist je al, aangezien mijn post inderdaad zinloos was. Overigens weet jij niets van hoe ik tegen investeerders aankeek. Het was enkel door het niet-zinloze verhaal van [verwijderd] dat ik weer aan een aantal zaken herinnerd werd. En ja, ik denk dat hij er goed kijk op heeft.

    Eigenlijk was het vooral dat ik me daardoor weer eens die tweede oprichter herinnerde. Ik hoop dat het hem goed gaat.

  3. forum rang 6 Marcel H. 11 augustus 2023 11:22
    quote:

    Hans2021 schreef op 11 augustus 2023 11:16:

    Zou dit bedrijf ook failliet kunnen gaan ?
    Fokker werd ook door de overheid met meerdere honderden miljoenen guldens op de
    been gehouden.Vergeefs, faillissement was onvermijdelijk.
  4. forum rang 5 Hans2021 11 augustus 2023 11:27
    De enige manier om geld aan dit zogenaamde bedrijf te verdienen is het kopen van putopties.
  5. forum rang 6 Ruval 11 augustus 2023 11:47
    Dit forum wordt inmiddels overspoeld met ramptoeristen met inhoudsloze bijdragen. Dat is jammer. Inhoudelijk hoeven we het zeker niet met elkaar eens te zijn, maar ik heb alle zinloze vergelijkingen met DAF, Fokker, Lightyear en Van Moof nu wel gezien. Komende maand zien jullie mij hier niet meer….
  6. forum rang 6 Marcel H. 11 augustus 2023 11:51
    DAF heeft een succesvolle herstart beleefd. Niet te vergelijken met Ebusco.
    En Lightyear wilde voor 1 dubbeltje op de 1e rang zitten.
  7. forum rang 6 Marcel H. 11 augustus 2023 11:53
    quote:

    Hans2021 schreef op 11 augustus 2023 11:27:

    De enige manier om geld aan dit zogenaamde bedrijf te verdienen is het kopen van putopties.
    Inpakken en meerdere jaren wegwezen.
  8. baantjer 11 augustus 2023 11:53
    quote:

    Ruval schreef op 11 augustus 2023 11:47:

    Dit forum wordt inmiddels overspoeld met ramptoeristen met inhoudsloze bijdragen. Dat is jammer. Inhoudelijk hoeven we het zeker niet met elkaar eens te zijn, maar ik heb alle zinloze vergelijkingen met DAF, Fokker, Lightyear en Van Moof nu wel gezien. Komende maand zien jullie mij hier niet meer….
    Hear hear..ab
  9. forum rang 8 lucas D 11 augustus 2023 12:31
    www.ebusco.com/nl/een-weloverwogen-ba...

    Een weloverwogen batterijkeuze

    Datum
    11 mei 2023
    Categorie
    Blog
    Er is geen twijfel dat elektrische mobiliteit de toekomst is: met de opkomst van elektrische voertuigen en de noodzaak om emissievrij te rijden, worden vragen rond de duurzaamheid en veiligheid van de batterijen die in de voertuigen zijn ingebouwd, elke dag relevanter. Daarom vragen mensen zich vaak af welke batterij de beste keuze is. Laten we eens in de basisprincipes van de batterij duiken om deze vraag goed te kunnen beantwoorden.

    LFP vs NMC batterijen
    Er zijn verschillende soorten batterijen, waarvan lithium-ion de meest gebruikelijke keuze is voor toepassing in elektrische voertuigen. NMC is een veel gebruikte lithium-ion batterij vanwege de hogere energiedichtheid en daarmee vergrote actieradius. Echter, is het bereik niet de belangrijkste factor voor EV-bussen. De belangrijkste factor van de bussen is dat ze gemaakt zijn om mensen te verplaatsen. Daarom is de veiligheid van de passagiers en chauffeurs belangrijker dan wat dan ook bij het selecteren van een batterij.

    Veiligheid eerst
    Door voor LFP-batterijen te kiezen, kiest je voor veiligheid. Maar wat maakt LFP veiliger dan elke andere batterij op de markt? De belangrijkste reden is de samenstelling van de grondstoffen waaruit de batterijen bestaan. Waar NMC bestaat uit nikkel, mangaan en kobalt, zijn LFP-batterijen gemaakt van ijzer en fosfor. De LFP-batterij bevat niet alleen geen kobalt, waarvan de winning zeer schadelijk is voor het milieu, maar ook geen stoffen die, afzonderlijk of gemengd, brand kunnen veroorzaken. NMC-batterijen daarentegen bevatten stoffen die op zichzelf niet brandbaar zijn, maar wanneer ze met elkaar in contact komen een chemische reactie kunnen veroorzaken die tot brand kan leiden.

    Om volledig te begrijpen waarom LFP de veiligere keuze is, is het interessant te kijken naar de thermische baan van beide batterijen. Als de stoffen van de NMC-batterij met elkaar in contact komen, kan de temperatuur van de batterij 154°C per seconde stijgen, wat onmiddellijke ontbranding tot gevolg heeft. Wanneer hetzelfde gebeurt met een LFP-batterij, zal de temperatuur slechts 6,6°C per seconde stijgen en enkel rook produceren. De schade is in beide gevallen aanzienlijk verschillend: de toepassing van LFP kan dus levensreddend zijn.

    Voorkomen is beter dan genezen: bewaking van batterijveiligheid
    Om dit alles te voorkomen en ervoor te zorgen dat alle batterijen in optimale conditie zijn beschikt ieder batterij pakket over een datamonitoringsysteem. Met dit systeem kunnen alle bussen gemonitord worden, inclusief de staat van de batterijen. Voor elke bus is via een BMS te zien hoeveel kilometer de bus heeft gereden, hoeveel batterijcapaciteit hij nog heeft en welke temperatuur elk batterijpakket heeft. Door de toestand van de accu nauwlettend in de gaten te houden, kan worden ingegrepen bij accuveranderingen voordat er schade is aangericht.

    Mocht er onverhoopt iets met de batterijen gebeuren dan geeft het systeem dit aan en wordt het batterijsysteem volledig uitgeschakeld waarna de bus aangeeft dat er onderhoud nodig is en er direct gehandeld kan worden.

    Al met al is de keuze voor de juiste batterijen niet eenvoudig, maar Ebusco heeft zich er vanaf het begin in verdiept om optimale veiligheid te bieden zonder afbreuk te doen aan de efficiëntie van de batterijen. Het is een gebied waar voortdurend veranderingen plaatsvinden en de ontwikkelingen nog in volle gang zijn. Het is belangrijk om bij te blijven en bij te dragen aan deze ontwikkelingen waarbij veiligheid altijd voorop staat.
  10. forum rang 4 G20 Xdrive 11 augustus 2023 12:43
    Vaak berichten met negatief accent, omdat de pandemie o.a voor toeleveringsproblemen heeft gezorgd. Dat is overmacht maar Ebusco heeft alle zeilen weer kunnen bijzetten. Als ook Rouen straks bedrijfsklaar is rollen er 50% meer bussen af.
    Niet vergeten het is een top product, waar de productie steeds meer versneld en zodoende meer orders sneller kan verwerken.
    Als die negatieve accenten zich beter zouden inlezen zouden ze tot conclusie komen dat het beter is om aandelen in te slaan voor nu nog onder de €8
    Heb nog 800 stukken extra gekocht in alle vertrouwen.
8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 210 211 212 213 214 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 22 mei

    1. Aalberts Q1-cijfers
    2. Prijzen bestaande koopwoningen april (NL)
    3. Consumenten- en producentenprijzen april (VK)
    4. Heijmans - Beleggersdag
    5. Hypotheekaanvragen - wekelijks (VS)
    6. Bestaande woningverkopen april (VS)
    7. Olievoorraden - wekelijks (VS)
    8. Federal Reserve notulen (VS) volitaliteit verwacht
    9. Nvidia Q1-cijfers
    10. Snowflake Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht