Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

AMG Critical Materials N.V. NL0000888691

Laatste koers (eur)

22,700
  • Verschill

    -0,720 -3,07%
  • Volume

    134.932 Gem. (3M) 237,8K
  • Bied

    22,660  
  • Laat

    22,720  
+ Toevoegen aan watchlist

AMG 2023

17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 599 600 601 602 603 ... 876 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Just lucky 17 augustus 2023 10:59
    Veel prijzen zijn gelinked aan de spotprijzen in China. Tegen spotprijzen wordt echter maar heel weinig volume verhandeld. Met een beetje aanbod kan je de spotprijs al flink beinvloeden. Kan er geen opzet in het spel zijn?
  2. forum rang 5 geldmaker 17 augustus 2023 11:40
    quote:

    Chiel71 schreef op 17 augustus 2023 11:35:

    Rond de 25 euro. Daar gaat het heen.
    Welkome bijdrage voor een nieuwkomer.
  3. forum rang 7 Just lucky 17 augustus 2023 11:46
    quote:

    Chiel71 schreef op 17 augustus 2023 11:35:

    Rond de 25 euro. Daar gaat het heen.
    Zooo, als eerste post..., we zijn benieuwd naar uw visie.
  4. DeJef 17 augustus 2023 11:51
    quote:

    Just lucky schreef op 17 augustus 2023 11:46:

    [...]Zooo, als eerste post..., we zijn benieuwd naar uw visie.
    Als dit de eerste post is, dan ben ik absoluut niet benieuwd naar de visie.
  5. forum rang 6 mercurius-adept 17 augustus 2023 12:17
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 17 augustus 2023 11:27:

    Why Lithium Stocks Are Falling

    seekingalpha.com/article/4628927-why-...
    "It highlights how short-term events are depressing lithium prices, lowering the current earnings of lithium producers.

    It also emphasizes the fact that lithium production is an essential industry that should recover and concludes this is an excellent area in which to buy."
  6. forum rang 4 HaBe 17 augustus 2023 12:20
    quote:

    mercurius-adept schreef op 17 augustus 2023 12:17:

    [...]

    "It highlights how short-term events are depressing lithium prices, lowering the current earnings of lithium producers.

    It also emphasizes the fact that lithium production is an essential industry that should recover and concludes this is an excellent area in which to buy."
    Dus aandelen aanhouden en wachten op betere tijden die gaan volgen,.
  7. forum rang 5 christo1 17 augustus 2023 12:20
    Ik hoor Alpen en calendar niet over het verschil hydroxide en carbonaat voor het gebruik van verschillende batterij technologie.

    Indien er voor LFP geen hydroxide nodig is maar carbonaat zit AMG toch met een probleem.

    Zie onderstaande bericht.

    Een nieuwe generatie batterijen van 's werelds grootste accuproducent CATL moet definitief komaf maken met de lange laadtijden voor elektrische auto's.

    CATL begint tegen het einde van dit jaar met de grootschalige productie van de Shenxing-batterij, die vervolgens vanaf het eerste kwartaal van volgend jaar aan de klanten geleverd kan worden.

    De Shenxing-batterij moet een maximaal rijbereik van 700 kilometer bieden, maar het belangrijkste voordeel is de snelle oplaadtijd. Aan een snellaadpaal kan in nauwelijks tien minuten voldoende energie worden geladen om de elektrische auto tot 400 kilometer extra bereik te geven. Ter vergelijking: Tesla's krachtigste batterijpakket kan aan een supercharger 275 kilometer bereik toevoegen in een kwartier.

    Laadtijden zijn, naast de kostprijs van e-auto's en de beschikbaarheid van laadinfrastructuur, een cruciaal element in het wegnemen van de weerstand om van een auto met klassieke verbrandingsmotor over te schakelen op een volledig elektrische variant.

    Daar komt nog bij dat CATL de nieuwe snellaadtijden weet te bereiken met een LFP-batterij. Dat is een batterijsoort die al lang bestaat, maar pas de jongste jaren populair is bij automakers. Die gebruikten aanvankelijk louter lithium-ionbatterijen: dezelfde technologie voor batterijen van laptops en smartphones.

    LFP heeft als voordeel dat het minder zeldzame aardmetalen gebruikt dan de lithium-ionbatterijen en ook een stuk goedkoper is. Een groter gewicht en een tragere laadsnelheid waren echter belangrijke nadelen, waardoor autobouwers LFP alleen in de goedkoopste versies van hun elektrische modellen gebruiken.

    Over de prijs van de nieuwe Shenxing-batterij is nog niets bekend. Analisten rekenen erop dat die in vergelijking met de lithium-ionbatterijen nog altijd zeer concurrentieel zal zijn.

    Het Chinese CATL is met afstand de grootste producent van batterijen ter wereld. Met een geschat aandeel van 37 procent in de markt voor batterijen voor e-auto's is het bijna twee keer zo groot als zijn naaste rivaal, BYD. Veel grote autobouwers zijn trouwe klant bij CATL, waaronder Tesla, de Volkswagen-groep, Mercedes-Benz en Hyundai.
  8. Tandsteen 17 augustus 2023 12:22
    quote:

    Chiel71 schreef op 17 augustus 2023 11:35:

    Rond de 25 euro. Daar gaat het heen.
    Is het vandaag kneuzen dag. Dit is een voorspelling van iemand die alleen maar beren op de weg ziet.
    Waarschijnlijk een jaar abonnement Op het Amersfoortse dierenpark.
    Voor de pessimist is het glas half leeg. Voor de de optimist is het half vol.
  9. forum rang 5 Fox WIld 17 augustus 2023 12:25
    quote:

    christo1 schreef op 17 augustus 2023 10:48:

    Lithium carbonaat prijs nu toch wel echt in verval.

    234500 Yuan komende van gisteren 240500 Yuan.

    Ik denk dat calendar zijn Exel bestand zal moeten bijwerken als het zo verder gaat.

    Mvg.
    Ik denk het niet.

    Jij wil maar niet begrijpen dat de spotprijzen voor AMG niet of nauwelijks van belang zijn door de langjarige contracten. Het 2 of 3 x per dag melden dat de (spot)prijzen van lithiumcarbonaat of -hydroxide dalen heeft daarom weinig zin.
  10. forum rang 4 HaBe 17 augustus 2023 12:28
    quote:

    christo1 schreef op 17 augustus 2023 12:20:

    Ik hoor Alpen en calendar niet over het verschil hydroxide en carbonaat voor het gebruik van verschillende batterij technologie.

    Indien er voor LFP geen hydroxide nodig is maar carbonaat zit AMG toch met een probleem.

    Misschien is dat wel de reden dat in Bitterfield slecht 1 hydroxide module wordt geplaatst. Ik heb niet de proceskennis maar waarom zou de rest van de fabriek (4x zo groot) geen carbonaat kunnen maken?
  11. DeJef 17 augustus 2023 12:33
    quote:

    christo1 schreef op 17 augustus 2023 12:20:

    Ik hoor Alpen en calendar niet over het verschil hydroxide en carbonaat voor het gebruik van verschillende batterij technologie.

    Indien er voor LFP geen hydroxide nodig is maar carbonaat zit AMG toch met een probleem.

    Zie onderstaande bericht.

    Een nieuwe generatie batterijen van 's werelds grootste accuproducent CATL moet definitief komaf maken met de lange laadtijden voor elektrische auto's.

    CATL begint tegen het einde van dit jaar met de grootschalige productie van de Shenxing-batterij, die vervolgens vanaf het eerste kwartaal van volgend jaar aan de klanten geleverd kan worden.

    De Shenxing-batterij moet een maximaal rijbereik van 700 kilometer bieden, maar het belangrijkste voordeel is de snelle oplaadtijd. Aan een snellaadpaal kan in nauwelijks tien minuten voldoende energie worden geladen om de elektrische auto tot 400 kilometer extra bereik te geven. Ter vergelijking: Tesla's krachtigste batterijpakket kan aan een supercharger 275 kilometer bereik toevoegen in een kwartier.

    Laadtijden zijn, naast de kostprijs van e-auto's en de beschikbaarheid van laadinfrastructuur, een cruciaal element in het wegnemen van de weerstand om van een auto met klassieke verbrandingsmotor over te schakelen op een volledig elektrische variant.

    Daar komt nog bij dat CATL de nieuwe snellaadtijden weet te bereiken met een LFP-batterij. Dat is een batterijsoort die al lang bestaat, maar pas de jongste jaren populair is bij automakers. Die gebruikten aanvankelijk louter lithium-ionbatterijen: dezelfde technologie voor batterijen van laptops en smartphones.

    LFP heeft als voordeel dat het minder zeldzame aardmetalen gebruikt dan de lithium-ionbatterijen en ook een stuk goedkoper is. Een groter gewicht en een tragere laadsnelheid waren echter belangrijke nadelen, waardoor autobouwers LFP alleen in de goedkoopste versies van hun elektrische modellen gebruiken.

    Over de prijs van de nieuwe Shenxing-batterij is nog niets bekend. Analisten rekenen erop dat die in vergelijking met de lithium-ionbatterijen nog altijd zeer concurrentieel zal zijn.

    Het Chinese CATL is met afstand de grootste producent van batterijen ter wereld. Met een geschat aandeel van 37 procent in de markt voor batterijen voor e-auto's is het bijna twee keer zo groot als zijn naaste rivaal, BYD. Veel grote autobouwers zijn trouwe klant bij CATL, waaronder Tesla, de Volkswagen-groep, Mercedes-Benz en Hyundai.
    Eventjes aan Bard gevraagd (Juistheid niet gecontrolleerd):

    Q: Is lithium hydroxide needed to produce LFP batteries?
    A: No, lithium hydroxide is not needed to produce LFP batteries. LFP batteries use lithium iron phosphate (LiFePO4) as the cathode material, and this material can be made with either lithium carbonate or lithium hydroxide. However, lithium hydroxide is often preferred for LFP batteries because it can produce a cathode material with higher energy density and better cycle life.

    Lithium carbonate is the most common form of lithium used in lithium-ion batteries. It is relatively inexpensive and easy to produce, and it can be used to make cathode materials with good performance. However, lithium carbonate can produce cathode materials with lower energy density and shorter cycle life than lithium hydroxide.

    Lithium hydroxide is more expensive than lithium carbonate, but it can produce cathode materials with higher energy density and better cycle life. This is because lithium hydroxide is more reactive than lithium carbonate, and it can form stronger bonds with the other elements in the cathode material.

    As a result, lithium hydroxide is often preferred for LFP batteries, which need to have high energy density and good cycle life. However, lithium carbonate can also be used to make LFP batteries, and it is often the more economical choice.

    Here is a table summarizing the pros and cons of using lithium hydroxide and lithium carbonate for LFP batteries:

    Material Pros Cons
    Lithium hydroxide Higher energy density, better cycle life More expensive, more corrosive
    Lithium carbonate Less expensive, less corrosive Lower energy density, shorter cycle life

    Ultimately, the best material for LFP batteries will depend on the specific application and the desired balance of performance, cost, and availability.
  12. forum rang 5 christo1 17 augustus 2023 12:37
    quote:

    DeJef schreef op 17 augustus 2023 12:33:

    [...]

    Eventjes aan Bard gevraagd (Juistheid niet gecontrolleerd):

    Q: Is lithium hydroxide needed to produce LFP batteries?
    A: No, lithium hydroxide is not needed to produce LFP batteries. LFP batteries use lithium iron phosphate (LiFePO4) as the cathode material, and this material can be made with either lithium carbonate or lithium hydroxide. However, lithium hydroxide is often preferred for LFP batteries because it can produce a cathode material with higher energy density and better cycle life.

    Lithium carbonate is the most common form of lithium used in lithium-ion batteries. It is relatively inexpensive and easy to produce, and it can be used to make cathode materials with good performance. However, lithium carbonate can produce cathode materials with lower energy density and shorter cycle life than lithium hydroxide.

    Lithium hydroxide is more expensive than lithium carbonate, but it can produce cathode materials with higher energy density and better cycle life. This is because lithium hydroxide is more reactive than lithium carbonate, and it can form stronger bonds with the other elements in the cathode material.

    As a result, lithium hydroxide is often preferred for LFP batteries, which need to have high energy density and good cycle life. However, lithium carbonate can also be used to make LFP batteries, and it is often the more economical choice.

    Here is a table summarizing the pros and cons of using lithium hydroxide and lithium carbonate for LFP batteries:

    Material Pros Cons
    Lithium hydroxide Higher energy density, better cycle life More expensive, more corrosive
    Lithium carbonate Less expensive, less corrosive Lower energy density, shorter cycle life

    Ultimately, the best material for LFP batteries will depend on the specific application and the desired balance of performance, cost, and availability.
    Waarvoor dank, ik zou er zelf moeten opkomen om dit aan Bard te vragen.......

    Mvg
  13. forum rang 6 Take a sisi 17 augustus 2023 12:40
    quote:

    christo1 schreef op 17 augustus 2023 07:45:

    [...]

    Ik weet wel dat Umicore HLM batterijen heeft ontwikkeld of althans de technologie en die zou goedkoper zijn dan LFP technologie, weet iemand als die dan lithium carbonaat of lithium hydroxide zal gebruiken?

    Mvg.
    Ik vind dit een prima vraag en dit maakte mij ook nieuwsgierig .

    De NCA met hydroxide heeft bestanddeel Nikkel Kobalt en Aluminiumoxide met lithiumhydroxide

    HLM is lithium-ion batterij en heeft bestanddeel Lithium en Mangaan
    Voordelen :
    Laadtijd minder lang actieradius groter
    Met de verwachting goedkoper te zijn door het ontbreken van ( Nikkel en Kobalt )

    Vond het volgende artikel :

    Wat zijn de risico's van opslag van de lithium-ionbatterijen?
    Het meest waarschijnlijke scenario van een lithium-ionbatterij is dat deze opwarmt. Opwarming leidt al snel tot een situatie waarbij de reactie zichzelf versnelt (Thermal runaway). Dit kan meerdere oorzaken hebben. Het kan komen door:

    een productiefout
    impact als gevolg van vallen
    impact als gevolg van een aanrijding (tijdens het transport)
    overladen
    een te hoge bedrijfstemperatuur
    Wanneer één van de batterijen tot ontbranding komt, is het lastig om deze brand te blussen. Andere batterijen kunnen ook betrokken raken of tot een thermal runaway overgaan. Zo'n brand kan gedurende lange tijd (meerdere uren tot dagen) woeden. Bij deze brand komen naast hitte ook giftige stoffen vrij (onder andere waterstoffluoride en lithiumhydroxide

    Dus als je de tekst moet geloven dan zit er in een HLM Lithium ion batterij ( lithium hydroxide )

    Mogelijk is er iemand beter op de hoogte en kan dit eventueel bevestigen , het probleem bij die prul is dat de ontwikkelingen in een razend tempo gaan , waardoor de waarheid van gisteren vandaag alweer achterhaald is .
  14. Chiel71 17 augustus 2023 12:48
    quote:

    Tandsteen schreef op 17 augustus 2023 12:22:

    [...]

    Is het vandaag kneuzen dag. Dit is een voorspelling van iemand die alleen maar beren op de weg ziet.
    Waarschijnlijk een jaar abonnement Op het Amersfoortse dierenpark.
    Voor de pessimist is het glas half leeg. Voor de de optimist is het half vol.
    Misschien nog wel lager dan 25 euro. Technisch gezien.
  15. forum rang 5 christo1 17 augustus 2023 12:52
    quote:

    Fox WIld schreef op 17 augustus 2023 12:25:

    [...]

    Ik denk het niet.

    Jij wil maar niet begrijpen dat de spotprijzen voor AMG niet of nauwelijks van belang zijn door de langjarige contracten. Het 2 of 3 x per dag melden dat de (spot)prijzen van lithiumcarbonaat of -hydroxide dalen heeft daarom weinig zin.
    Volgens mij niet correct,AMG refereerde zelf naar de Ford gedaalde lithium carbonaat prijs om hun verwachtingen neerwaarts bij te stellen.

    Iedereen mag me corrigeren.

    Mvg
  16. forum rang 5 christo1 17 augustus 2023 12:52
    quote:

    christo1 schreef op 17 augustus 2023 12:52:

    [...]

    Volgens mij niet correct,AMG refereerde zelf naar de Ford gedaalde lithium carbonaat prijs om hun verwachtingen neerwaarts bij te stellen.

    Iedereen mag me corrigeren.

    Mvg
    Fors ipv Ford.
17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 599 600 601 602 603 ... 876 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 03 mei

    1. Chinese beurzen gesloten ivm Labor Day
    2. Aperam Q1-cijfers
    3. Bpost Q1-cijfers
    4. Credit Agricole Q1-cijfers
    5. Ontex -Q1-cijfers
    6. Brunel Q1-cijfers
    7. Heijmans €0,89 ex-dividend
    8. VS banengroei en werkloosheid april Banengroei: 243K. Werkloosheid: 3,8%. Uurlonen: +0,3% MoM volitaliteit verwacht
    9. VS inkoopmanagersindex diensten S&P april (def)
    10. VS Inkoopmanagersindex diensten ISM april (def)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht