Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

AMG Critical Materials N.V. NL0000888691

Laatste koers (eur)

22,740
  • Verschill

    -0,680 -2,90%
  • Volume

    48.633 Gem. (3M) 237,8K
  • Bied

    22,720  
  • Laat

    22,780  
+ Toevoegen aan watchlist

AMG 2023

17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 839 840 841 842 843 ... 876 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Aandachtige lezer 21 november 2023 16:01
    Wat er nu gebeurt is uit Chinees oogpunt goed te begrijpen. Door de problemen met de binnenlandse economie is het onvermijdelijk dat de vraag naar auto's nog enige tijd achterblijft. Dan is het niet onlogisch om er voor te kiezen de lithiumproductie gewoon door te laten gaan en eventueel verder uit te breiden, en met het overschot tegen dumpprijzen aan te bieden en zo de buitenlands concurrentie tot inbinden te dwingen. Tegen de tijd dat de automarkt weer aantrekt zijn de winsten op het 'witte goud' en vooral van de eigen automobielindustrie weer fors, terwijl de concurrentie nog wat extra tijd heeft om het juiste been bij te trekken.
  2. forum rang 5 christo1 21 november 2023 17:41
    quote:

    Aandachtige lezer schreef op 21 november 2023 16:01:

    Wat er nu gebeurt is uit Chinees oogpunt goed te begrijpen. Door de problemen met de binnenlandse economie is het onvermijdelijk dat de vraag naar auto's nog enige tijd achterblijft. Dan is het niet onlogisch om er voor te kiezen de lithiumproductie gewoon door te laten gaan en eventueel verder uit te breiden, en met het overschot tegen dumpprijzen aan te bieden en zo de buitenlands concurrentie tot inbinden te dwingen. Tegen de tijd dat de automarkt weer aantrekt zijn de winsten op het 'witte goud' en vooral van de eigen automobielindustrie weer fors, terwijl de concurrentie nog wat extra tijd heeft om het juiste been bij te trekken.
    Ik geloof niet in allerlei complot theorieën, probleem is dat de lithium prijzen gekoppeld zijn aan de Chinese EV markt omdat dit momenteel de grootste markt is qua verwerking van lithium en verkoop van EV.

    Ik geloof wel dat op een bepaald moment niet de Chinese markt maar ook de Europese en de US ook mede de lithium prijzen gaan bepalen naarmate de verwerking ervan en verkoop toeneemt.

    De pijn is nog niet gedaan maar de kentering komt elke dag dichterbij.........

    Ook ik heb reeds bijgekocht aan wat hogere aandelenkoers en laat AMG verder doen in hun uitvoering van hun strategie.

    Mvg.
  3. forum rang 5 christo1 21 november 2023 18:08
    quote:

    Aandachtige lezer schreef op 21 november 2023 16:01:

    Wat er nu gebeurt is uit Chinees oogpunt goed te begrijpen. Door de problemen met de binnenlandse economie is het onvermijdelijk dat de vraag naar auto's nog enige tijd achterblijft. Dan is het niet onlogisch om er voor te kiezen de lithiumproductie gewoon door te laten gaan en eventueel verder uit te breiden, en met het overschot tegen dumpprijzen aan te bieden en zo de buitenlands concurrentie tot inbinden te dwingen. Tegen de tijd dat de automarkt weer aantrekt zijn de winsten op het 'witte goud' en vooral van de eigen automobielindustrie weer fors, terwijl de concurrentie nog wat extra tijd heeft om het juiste been bij te trekken.
    De politiek en de industrie in de wereld heeft voluit de kaart getrokken van Lithium gerelateerde batterijen voor de automobielindustrie en daarbij horende productie en verwerkende keten, die kan je nooit rendabel maken mocht je om de paar jaar een andere technologie op de markt brengen, zo'n batterij keten uitbouwen van ontginning, verwerking tot het eindproduct duurt al jaren.

    De technologie verbeteren is geen probleem maar wel ongeveer met dezelfde grondstoffen zoals de solid state batterijen gaan doen.

    Mvg
  4. forum rang 5 Fox WIld 21 november 2023 18:09
    quote:

    Fox WIld schreef op 20 november 2023 20:59:

    www.afm.nl/nl-nl/sector/registers/mel...

    En vrijdag nog verder uitgebreid naar 1,76% terwijl de koers maar blijft stijgen.
    Marshall Wace breidt verder uit naar 1,83% maar D.E. Shaw heeft gisteren 0,10% afgebouwd naar 1,18%.

    www.afm.nl/nl-nl/sector/registers/mel...
  5. forum rang 6 Lamsrust 21 november 2023 18:27
    quote:

    Fox WIld schreef op 21 november 2023 18:09:

    [...]

    Marshall Wace breidt verder uit naar 1,83% maar D.E. Shaw heeft gisteren 0,10% afgebouwd naar 1,18%.

    www.afm.nl/nl-nl/sector/registers/mel...
    De opbouw van MW komt de andere shorters die op hogere niveau's short zijn gegaan goed uit, want die kunnen zonder koersstijging en op lagere koersen hun posities sluiten omdat er een grote verkoper actief is.
  6. forum rang 6 am1993 21 november 2023 18:39
    quote:

    Aandachtige lezer schreef op 21 november 2023 16:01:

    Wat er nu gebeurt is uit Chinees oogpunt goed te begrijpen. Door de problemen met de binnenlandse economie is het onvermijdelijk dat de vraag naar auto's nog enige tijd achterblijft. Dan is het niet onlogisch om er voor te kiezen de lithiumproductie gewoon door te laten gaan en eventueel verder uit te breiden, en met het overschot tegen dumpprijzen aan te bieden en zo de buitenlands concurrentie tot inbinden te dwingen. Tegen de tijd dat de automarkt weer aantrekt zijn de winsten op het 'witte goud' en vooral van de eigen automobielindustrie weer fors, terwijl de concurrentie nog wat extra tijd heeft om het juiste been bij te trekken.
    Is volgens mij goed gezien en geen complottheorie zoals wordt verondersteld. Chinezen denken anders dan wij (veel strategischer) en op een langer timeframe. Dus hier (het westen) de boel overspoelen met lithium tegen bodemprijzen zorgt er voor dat maar weinig investeerders durven in te stappen omdat er op korte termijn geen rendement in zicht is en de reeds aanwezige mijners in het Westen nog alle zeilen bij moeten zetten of de productie op een laag pitje te zetten om nog een beetje rendement op te brengen. Dat zal de Chinezen een zorg zijn, want is de markt eenmaal kapot, dan is de winst zeker gesteld.
    De kost gaat voor de baat uit en als ze dat ergens weten, is dat in China!!
    Zoals gemeld heb ik geschreven puts, die vandaag dus flink inleverden, maar toch ben ik van mening, dat de koers van AMG nog véél lager kan. Sorry als u het er niet mee eens bent, maar dat is mijn mening. Ik denk bijvoorbeeld ook aan de presentatie van de jaarcijfers en (nóg erger) de presentatie van de cijfers 1e kwartaal 2024 i.v.m. de cijfers 1e kw 2023. Vandaar mijn geschreven puts december 2024. Dan ziet de wereld er weer anders uit voor AMG. Een gehele overname zie ik niet zitten. Mogelijk wél de verkoop van een onderdeel, want volgens HS is alles te koop. dus DAT kan nog een verrassing zijn.
  7. forum rang 5 christo1 21 november 2023 19:14
    quote:

    Aandachtige lezer schreef op 21 november 2023 16:01:

    Wat er nu gebeurt is uit Chinees oogpunt goed te begrijpen. Door de problemen met de binnenlandse economie is het onvermijdelijk dat de vraag naar auto's nog enige tijd achterblijft. Dan is het niet onlogisch om er voor te kiezen de lithiumproductie gewoon door te laten gaan en eventueel verder uit te breiden, en met het overschot tegen dumpprijzen aan te bieden en zo de buitenlands concurrentie tot inbinden te dwingen. Tegen de tijd dat de automarkt weer aantrekt zijn de winsten op het 'witte goud' en vooral van de eigen automobielindustrie weer fors, terwijl de concurrentie nog wat extra tijd heeft om het juiste been bij te trekken.
  8. bub 21 november 2023 19:31
    Ik wordt altijd een beetje moe van het verhaal dat chinezen op langere termijn denken. Het meest recente voorbeeld van lange termijn denken is de onroerend goed crisis. De culturele revolutie was ook een briljant voorbeeld van lange termijn denken. En zo kan ik er moeiteloos nog een paar opnoemen. Gewoon een beetje naar de geschiedenis kijken en de zelf veroorzaakte rampen laten zich zien.
  9. forum rang 8 Lepre Chaun 21 november 2023 19:47
    Ik ga niet cash, maar blijf zitten. . Ik vind het AMG steeds beter doen wereldwijd met Shell, de Saoedi's en nu weer razendsnel die grote HESS batterij in Duitsland.
    Ik heb er alle vertrouwen in.

    Jij zwets ook maar wat AM1993 .
  10. Stephan010 21 november 2023 20:18
    Weer iets nieuws, gaat dit AMG raken in de toekomst?

    Nieuwe ‘zoutbatterij’ van Northvolt kan toe zonder lithium 

    Van onze redacteur
    De Zweedse batterijproducent Nothvolt heeft een ‘zoutbatterij’ ontwikkeld waarvoor geen lithium, nikkel, kobalt en grafiet nodig zijn. Deze grondstoffen zijn steeds vaker een speelbal van geopolitieke spanningen, waardoor er schaarste kan ontstaan. Zo komt een groot deel van het lithiumaanbod uit China.
    De nieuwe technologie is vooralsnog bedoeld voor de opslag van energie, en niet voor toepassing in auto’s. Daarvoor is een hogere energiedichtheid nodig. Volgens het bedrijf behoort deze toepassing in de toekomst zeker tot de mogelijkheden. Volgens Northvolt-ceo Peter Carlsson gaat de zoutbatterij langer mee, en zijn de kosten lager. Daarnaast is de veiligheid bij hogere temperaturen beter gewaarborgd. Nortvolt ziet dan ook veel mogelijkheden in India, het Midden-Oosten en Afrika.
    De Zweedse producent, de grootste van Europese origine, is in 2017 opgericht door twee voormalige Tesla-managers. Het bedrijf breidt momenteel uit in China en heeft fabrieken gepland in Duitsland en Canada. In de boeken staat voor $55 mrd aan orders van grote autofabrikanten als BMW, Volvo, Polestar en Volkswagen. Het bedrijf overweegt een beursgang. Naar verwachting bedraagt de huidige beurswaarde $20 mrd.

    Lees het volledige artikel: fd.nl/bedrijfsleven/1497182/nieuwe-zo...
  11. forum rang 6 de schaatser 21 november 2023 20:33
    quote:

    Stephan010 schreef op 21 november 2023 20:18:

    Weer iets nieuws, gaat dit AMG raken in de toekomst?

    Nieuwe ‘zoutbatterij’ van Northvolt kan toe zonder lithium 

    Van onze redacteur
    De Zweedse batterijproducent Nothvolt heeft een ‘zoutbatterij’ ontwikkeld waarvoor geen lithium, nikkel, kobalt en grafiet nodig zijn. Deze grondstoffen zijn steeds vaker een speelbal van geopolitieke spanningen, waardoor er schaarste kan ontstaan. Zo komt een groot deel van het lithiumaanbod uit China.
    De nieuwe technologie is vooralsnog bedoeld voor de opslag van energie, en niet voor toepassing in auto’s. Daarvoor is een hogere energiedichtheid nodig. Volgens het bedrijf behoort deze toepassing in de toekomst zeker tot de mogelijkheden. Volgens Northvolt-ceo Peter Carlsson gaat de zoutbatterij langer mee, en zijn de kosten lager. Daarnaast is de veiligheid bij hogere temperaturen beter gewaarborgd. Nortvolt ziet dan ook veel mogelijkheden in India, het Midden-Oosten en Afrika.
    De Zweedse producent, de grootste van Europese origine, is in 2017 opgericht door twee voormalige Tesla-managers. Het bedrijf breidt momenteel uit in China en heeft fabrieken gepland in Duitsland en Canada. In de boeken staat voor $55 mrd aan orders van grote autofabrikanten als BMW, Volvo, Polestar en Volkswagen. Het bedrijf overweegt een beursgang. Naar verwachting bedraagt de huidige beurswaarde $20 mrd.

    Lees het volledige artikel: fd.nl/bedrijfsleven/1497182/nieuwe-zo...
    Marnix ten Kortenaar gepromoveerd chemicus en oud top schaatser presenteerde gister voor de TV een zout /koolstof accu. totaal geen grondstof problemen. Deze kan een fractie van de lithium batterij gaan kosten.
    De mogelijkheid is niet uitgesloten, dat hierdoor zelfs ammoniak en waterstof niet meer zo logische zijn om de wereld te redden.
  12. forum rang 5 christo1 21 november 2023 20:38
    quote:

    Stephan010 schreef op 21 november 2023 20:18:

    Weer iets nieuws, gaat dit AMG raken in de toekomst?

    Nieuwe ‘zoutbatterij’ van Northvolt kan toe zonder lithium 

    Van onze redacteur
    De Zweedse batterijproducent Nothvolt heeft een ‘zoutbatterij’ ontwikkeld waarvoor geen lithium, nikkel, kobalt en grafiet nodig zijn. Deze grondstoffen zijn steeds vaker een speelbal van geopolitieke spanningen, waardoor er schaarste kan ontstaan. Zo komt een groot deel van het lithiumaanbod uit China.
    De nieuwe technologie is vooralsnog bedoeld voor de opslag van energie, en niet voor toepassing in auto’s. Daarvoor is een hogere energiedichtheid nodig. Volgens het bedrijf behoort deze toepassing in de toekomst zeker tot de mogelijkheden. Volgens Northvolt-ceo Peter Carlsson gaat de zoutbatterij langer mee, en zijn de kosten lager. Daarnaast is de veiligheid bij hogere temperaturen beter gewaarborgd. Nortvolt ziet dan ook veel mogelijkheden in India, het Midden-Oosten en Afrika.
    De Zweedse producent, de grootste van Europese origine, is in 2017 opgericht door twee voormalige Tesla-managers. Het bedrijf breidt momenteel uit in China en heeft fabrieken gepland in Duitsland en Canada. In de boeken staat voor $55 mrd aan orders van grote autofabrikanten als BMW, Volvo, Polestar en Volkswagen. Het bedrijf overweegt een beursgang. Naar verwachting bedraagt de huidige beurswaarde $20 mrd.

    Lees het volledige artikel: fd.nl/bedrijfsleven/1497182/nieuwe-zo...
    Kan op termijn voor concurrentie zorgen voor AMG LIVA batterijen die ontworpen zijn voor energieopslag.

    Voor autobatterijen niet geschikt, daar worden solid state batterijen voor ontwikkeld die veel lithium nodig hebben.

    De kentering komt wel in de loop van 2024.

    Mvg.
  13. forum rang 6 Kruimeldief 21 november 2023 20:50
    quote:

    christo1 schreef op 21 november 2023 20:38:

    [...]

    Kan op termijn voor concurrentie zorgen voor AMG LIVA batterijen die ontworpen zijn voor energieopslag.

    Voor autobatterijen niet geschikt, daar worden solid state batterijen voor ontwikkeld die veel lithium nodig hebben.

    De kentering komt wel in de loop van 2024.

    Mvg.
    Je bedoelt de kentering ten goede van AMG, toch?
  14. forum rang 6 Take a sisi 21 november 2023 21:16
    quote:

    christo1 schreef op 21 november 2023 20:38:

    [...]

    Kan op termijn voor concurrentie zorgen voor AMG LIVA batterijen die ontworpen zijn voor energieopslag.

    Voor autobatterijen niet geschikt, daar worden solid state batterijen voor ontwikkeld die veel lithium nodig hebben.

    De kentering komt wel in de loop van 2024.

    Mvg.
    Ik geloof zeker wel in een omslagpunt maar waar dat punt ligt daar ben ik voor mezelf nog niet helemaal uit , als dat in 2024 ligt dan kan het zomaar zijn , dat we van AMG moeten verlangen dat deze tegen de stroom in gaat roeien , de soft landing dat is waar de Fed op inzet , en die doen hun best ( terwijl ze achter de feiten aan lopen ) om geloofwaardig over te komen , let op mijn woorden de inflatie gaat zeker nog verder dalen , maar vergis je niet het unemployment cijfer gaat hoe dan ook oplopen , recessie gaat komen en die gaan we zeker meemaken , al je het mij vraagt gaat ook AMG hiervan last ondervinden vraag en aanbod zullen de uiteindelijke richting bepalen , het is moeilijk om hierover nu al iets zinnigs te zeggen .
  15. forum rang 8 Lepre Chaun 22 november 2023 01:10
    Ondanks alles verzekert SQM dat het volgend jaar de productie zal blijven verhogen , omdat er vraag is in de markt naar uw product.
    Albemarle, 's werelds grootste producent van lithium, handhaaft een soortgelijk standpunt en verzekerde slechts een paar weken geleden dat de vraag naar elektrische auto's gezond genoeg is om een grotere productie van het mineraal te vereisen.

    Nu de koorts losbarst, willen meer bedrijven meedoen aan het spel en is de beschikbaarheid van het mineraal toegenomen.

    De enige twijfel die we nog hebben is of de prijs van lithium zich zal herstellen .
    Het lijkt erop dat de markt voor elektrische auto’s dringend een prijsdaling nodig heeft.
    Als dit gebeurt (en fabrikanten als Citroën of Renault denken dat ze dit kunnen bereiken), is het zeer waarschijnlijk dat de vraag weer in een hoger tempo zal groeien.

    Laten we bovendien niet vergeten dat, ondanks een laksere Euro 7-regelgeving, de reeds goedgekeurde overeenkomsten in Europa het continent richting een zeer belangrijke elektrificatie van zijn aanbod vóór 2030 duwen.
  16. forum rang 8 Lepre Chaun 22 november 2023 01:21
    De transitie van de VS naar elektrische voertuigen zou grote vertragingen kunnen oplopen omdat mijnbouwbedrijven de productie opschorten en vertragen vanwege een onverwachte prijsdaling voor metalen die cruciaal zijn in EV-batterijen.

    Deze lagere prijzen dreigen geplande of lopende mijnbouwprojecten te verstoren;
    Zo heeft Jervois Global in maart zijn kobaltmijnactiviteiten in de buurt van Salmon, Idaho, opgeschort , omdat er sprake was van een afname van de financiële middelen nadat de prijzen waren gedaald.

    “Deze situatie is een beetje gevaarlijk omdat de mijnen niet gebouwd zullen worden”, vertelde Anthony Milewski, CEO van Nickel 28 en jarenlang investeerder in batterijmetalen, aan The Wall Street Journal.

    “We zouden die mijnen nu moeten bouwen, maar dat doen we niet.”

    Hoewel vraag en aanbod naar deze metalen momenteel relatief in evenwicht zijn, wordt verwacht dat de vraag tegen 2030 dramatisch zal stijgen.

    Het kan jaren duren voordat mijnen operationeel worden tussen de ontdekking van de aanwezigheid van een metaal en het daadwerkelijke begin van de productie.

    Albemarle, 's werelds grootste lithiumproducent, voorspelde eerder dit jaar dat de wereldwijde vraag naar lithium in 2030 het aanbod met 500.000 ton zal overschrijden.

    Het in Philadelphia gevestigde Livent, dat lithium levert aan Tesla en BMW Group, heeft vorige maand de winstverwachtingen niet gehaald en de jaarlijkse omzet- en winstverwachting verlaagd. Het bedrijf noemde uitbreidingsvertragingen in Argentinië, de locatie van de enige actieve lithiummijn, vanwege de slechte prestaties.

    Nou hopen op een overname van AMG zou fijn nieuws zijn toch na zo dag als gisteren.
  17. forum rang 6 T. Edison 22 november 2023 07:13
    Dit geeft wel aan dat de economie nog niet klaar is voor de transitie en de politiek hier disruptionele beslissingen door duwt.
    Als je toevallig goed gepositioneerd zit, dan zit je gebakken.
    Volgens mij zit AMG oké.
    (Vroeger zat mijn werkgever op het juiste moment in valbeveiliging. De regelgeving werd kort op gebruik daarvan werd veel strenger. Dat was kassa)
17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 839 840 841 842 843 ... 876 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 03 mei

    1. Chinese beurzen gesloten ivm Labor Day
    2. Aperam Q1-cijfers
    3. Bpost Q1-cijfers
    4. Credit Agricole Q1-cijfers
    5. Ontex -Q1-cijfers
    6. Brunel Q1-cijfers
    7. Heijmans €0,89 ex-dividend
    8. VS banengroei en werkloosheid april Banengroei: 243K. Werkloosheid: 3,8%. Uurlonen: +0,3% MoM volitaliteit verwacht
    9. VS inkoopmanagersindex diensten S&P april (def)
    10. VS Inkoopmanagersindex diensten ISM april (def)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht