Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,485
  • Verschill

    -0,155 -2,75%
  • Volume

    348.316 Gem. (3M) 298,2K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom nieuws in 2012

1.552 Posts
Pagina: «« 1 ... 65 66 67 68 69 ... 78 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 2 oktober 2012 12:33
    Bart heeft gelijk, daarom vond ik het artikel ook vreemd, zal wel een journalist in de war zijn. Overigens zou ik niet die wereldwijde 1 miljoen als basis nemen, dat gaat namelijk over alle modellen (bovenstaande zijn er 3) en wereldwijd. Weet niet of Navteq+LG dat hebben binnengehengeld.

  2. bart1805 2 oktober 2012 12:37
    quote:

    *Justin* schreef op 2 oktober 2012 12:33:

    Bart heeft gelijk, daarom vond ik het artikel ook vreemd, zal wel een journalist in de war zijn. Overigens zou ik niet die wereldwijde 1 miljoen als basis nemen, dat gaat namelijk over alle modellen (bovenstaande zijn er 3) en wereldwijd. Weet niet of Navteq+LG dat hebben binnengehengeld.

    Gaat om 60 landen.
  3. [verwijderd] 2 oktober 2012 13:28
    quote:

    bart1805 schreef op 2 oktober 2012 12:37:

    [...]
    Gaat om 60 landen.
    Waaronder Andorra waar de verkoop van de Dacia naar recordhoogte is gestegen met 100%
    In plaats van 1 heeft de plaatselijke autoverkoper er nu 2 verkocht. met de take rate van 50% betekende dit ook een topverkoop van 1 navigatiesysteem.
    O nee correctie van de cijfers, het ging om een ander model ;-)
  4. bart1805 2 oktober 2012 14:53
    quote:

    sjaak55 schreef op 2 oktober 2012 13:28:

    [...]

    Waaronder Andorra waar de verkoop van de Dacia naar recordhoogte is gestegen met 100%
    In plaats van 1 heeft de plaatselijke autoverkoper er nu 2 verkocht. met de take rate van 50% betekende dit ook een topverkoop van 1 navigatiesysteem.
    O nee correctie van de cijfers, het ging om een ander model ;-)
    En hoeveel heeft TomTom daar aan verdiend?
  5. VanillaSky 2 oktober 2012 16:00
    quote:

    StevenSeagal schreef op 2 oktober 2012 15:52:

    Wat kunnen we nog voor nieuws verwachten tot aan de cijfers op 30oktober?
    Weinig denk ik. Als het mee zit lancering android app, maargoed dat is geen echt nieuws meer na tig aankondigingen. Zal denk ik ook niet veel met de koers doen.
  6. [verwijderd] 2 oktober 2012 16:16
    Vanilla:

    Android is wel nieuws qua: features, compatibility (welke toestellen en welke versies van Android), dekking (ook app in India bijvoorbeeld), prijsstelling (heel belangrijk) en welke in-app aankopen er zijn. Ook zou het heel goed kunnen dat men de TomTom app voor Android gaat vergelijken met Apple maps waarin Tomtom kaarten mede gebruikt zijn. Ik kan je wel zeggen wie die test glansrijk wint.
  7. VanillaSky 2 oktober 2012 16:21
    quote:

    *Justin* schreef op 2 oktober 2012 16:16:

    Vanilla:

    Android is wel nieuws qua: features, compatibility (welke toestellen en welke versies van Android), dekking (ook app in India bijvoorbeeld), prijsstelling (heel belangrijk) en welke in-app aankopen er zijn. Ook zou het heel goed kunnen dat men de TomTom app voor Android gaat vergelijken met Apple maps waarin Tomtom kaarten mede gebruikt zijn. Ik kan je wel zeggen wie die test glansrijk wint.
    Uiteraard zit hier nog wel wat zaken in die we nu nog niet weten, het gaat er mij echter om wat het met de koers doet. Gezien tal van aankondigingen, waarvan de laaste twee waren oktober en deze week, verwacht ik niet dat de koers omhoog spurt bij lancering.
  8. [verwijderd] 2 oktober 2012 16:39
    TOMTOM : Business Solutions Enables Pre-Defined Routes for Fleet Navigation

    10/02/2012 | 09:15am US/Eastern time

    API Allows Third Party Software Vendors to Integrate Industry-Specific Routing Solutions into TomTom's Connected Navigation Devices

    TomTom Business Solutions announced today that its Software Alliance Program is now allowing over-the-air delivery of predefined routes into the PRO series of connected navigation devices. Using the WEBFLEET API, industry-specific routing software vendors can integrate with TomTom's fleet navigation devices and send predefined routes directly to the vehicle. For industries that serve many customer deliveries or pick up points along a prescribed route, this capability can increase service levels and efficiency by up to 20 percent.

    Route planning software providers develop optimal routing algorithms for a wide range of vertical markets, including delivery, heavy transport, school bus, trash collection, para transit, snow plows, food delivery, meter reading, and concrete ready mix. TomTom open APIs allow these software vendors to introduce new advanced routing capabilities which were not possible until now.

    Companies can ensure drivers take the approved route, issue warnings when there's a deviation, and enable their customers to track progress of the given route, improving visibility into their operations. When routes change or new drivers take over an existing route, TomTom helps drivers learn new routes by providing turn-by-turn directions to pick-up or delivery locations.

    "Our clients experience many benefits when sending our proprietary routes to TomTom's navigation device," said Antonio Civitella, CEO of Transfinder. "Reduced driver distraction, real-time vehicle monitoring and route compliance provide a significant return on investment to our more than 1,500 school district clients".

    Customized routes are sent to the TomTom navigation devices in the vehicle, displaying the routes as they were designed. This enables companies to empower their workers with turn-by-turn navigation on a professional grade PND. Drivers no longer have to use outdated and distracting printed directions to follow their predefined routes because TomTom devices can display routes as they were originally defined. Additionally route optimization solutions ensure that drivers with several stops per street segment and potentially hundreds of stops per zip code, where the side of the street is a significant factor, efficiently complete their routes.

    "While specific routing needs vary by industry, companies requiring granular control of their drivers' routes share some common characteristics. Transportation of heavy loads and dangerous goods, avoiding dangerous neighborhoods, school zones and excessive U-turns are typical examples," said Matthew Curtis, Software Alliance manager, TomTom Business Solutions. "Now, fleet managers have an effective tool to ensure drivers are adhering to the rules and restrictions of the road and using the most effective route to get to their destination, all while keeping them safe."

    TomTom's Software Alliance Program provides easy access to TomTom Business Solutions' rich set of APIs, enabling the development of integrated "Over-the-Road" vehicle and driver management capabilities. Leveraging these APIs and the company's industry-leading map data, IQ routes and HD traffic, TomTom's partners can rapidly deploy a host of solutions including: quickest ETA vehicle assignment; real-time ETA calculations; two-way communications for dispatching and work-order flow; integrated turn-by-turn navigation; active driver feedback; real-time GPS tracking and driver safety features.

    About TomTom

    Founded in 1991, TomTom (AEX:TOM2) is the world's leading supplier of in-car location and navigation products and services focused on providing all drivers with the world's best navigation experience. Headquartered in Amsterdam, TomTom has over 3,500 employees and sells its products in over 40 countries.

    Our products include portable navigation devices, in-dash infotainment systems, fleet management solutions, maps and real-time services, including the award winning TomTom HD Traffic.

    For the world's most up-to-date route planner, including live traffic information please visit www.tomtom.com/livetraffic. For further information, please visit www.tomtom.com.

    About TomTom Business Solutions

    TomTom Business Solutions is a leading provider of fleet management solutions and recognized as the fastest growing Telematics Service Provider (TSP) for commercial fleets in Europe. WORKsmart? is TomTom's ready to use fleet management solution and an innovative way for improving the management of all types of commercial fleets. It offers customers a choice of industry leading solutions combined with a high professional service quality. At the heart of the solution is TomTom WEBFLEET®.

    For further information, please visit business.tomtom.com/

    Follow us on Twitter @TomTomCorporate.com

    for TomTom
    Media Strategies
    Liora Bram, 617-202-9854
    lbram@msipr.com

  9. [verwijderd] 2 oktober 2012 16:50
    quote:

    VanillaSky schreef op 2 oktober 2012 16:21:

    [...]
    Uiteraard zit hier nog wel wat zaken in die we nu nog niet weten, het gaat er mij echter om wat het met de koers doet. Gezien tal van aankondigingen, waarvan de laaste twee waren oktober en deze week, verwacht ik niet dat de koers omhoog spurt bij lancering.
    Wat het met de koers doet:
    TomTom heeft 4 business units: Consumer, Automotive, Licensing, Business Solutions. DE apps vallen onder Consumer.

    Tom2 verkoopt navigatie apps op zowel Ios, BB en straks Android platform
    Marktaandeel OS in europa en VS: (september 2012)
    www.nu.nl/gadgets/2923698/android-bli...
    Android 68.4% 60.2%
    Io (Apple) 14.0% 33.9%
    RIM (BB) 6.4% 1.7%
    Windows 5.0% 1,7%
    Symbian (Nok) 3.7% 0.2%
    Bada 1.9% 0.0%

    Inkomsten uit Apps:
    Verkoopcijfers zijn vrijwel niet te vinden (in #) Maar als Tom2 straks iets in een markt neerzet die daardoor 3x groter wordt zal dat toch wel iets met de koers doen.

  10. [verwijderd] 2 oktober 2012 17:06
    It seems that Apple's infamous map app gets its traffic directly from TomTom's excellent "HD Traffic", at least in CH.

    pic.twitter.com/AlWO0zBy

    14:06

    Head of Geoinformation at a Swiss company, blogging in German at geo.ebp.ch, midnight Evernote hacker, much more... This is my private account.
    Allegedly from Switzerland. Has 110 followers and is following 223. Included in 5 lists.
  11. Mojo 3 oktober 2012 08:40
    [Modbreak IEX]: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]
  12. forum rang 5 nr36 3 oktober 2012 08:58
    Marina Wyatt (CFO TomTom): "Finance professionals leren het meest in moeilijke periode"

    Geplaatst op 03-10-2012 door Monique Harmsen
    179 x gelezen

    TomTom zit al enige tijd in een lastig transitieproces dat het bedrijf minder afhankelijk moet maken van de portable navigation devices (PND's), de navigatiekastjes, terwijl meer inkomsten uit navigatie- en locatiediensten worden gehaald. Hoewel alles op de rit staat, valt of staat het welslagen van deze strategie met een snelle executie. Hoe pakt Marina Wyatt, CFO van TomTom, dat aan?

    Marina Wyatt is een oudgediende bij de leverancier van navigatieapparatuur en -diensten. Ze trad net voor de beursgang van de onderneming in 2005 aan en maakte de jaren van uitbundige groei van TomTom mee, maar kreeg de afgelopen jaren ook te maken met teruglopende resultaten en moeilijke marktomstandigheden die leidden tot een scherpe daling van de koers van het aandeel, een noodzakelijke herfinanciering in 2009 en een herstructurering die bijna is afgerond. Wyatt zit echter niet bij de pakken neer. “Het hoort bij de van nature cyclische technologiesector, daar teken je voor als CFO.”

    De snelle executie van de strategie kan volgens Wyatt alleen door in kleinere productgerichte teams te werken en de zaken simpel te houden. We spreken Wyatt in een van de vergaderzaaltjes van het hoofdkantoor van TomTom in Amsterdam. De CFO brengt een deel van haar tijd door in Londen en een deel in Amsterdam. Een eigen kantoor heeft ze niet. Dat is ook niet nodig, want Wyatt zit het liefst tussen haar collega’s van de afdeling corporate finance.

    TomTom zit in een lastige transitie, waar staat de onderneming op dit moment?
    "TomTom is als bedrijf de afgelopen jaren zeer snel gegroeid. Dat is de kracht van het creëren van een nieuwe categorie, namelijk die van de portable navigation devices (PND’s). In 2008 namen we kaartenmaker Tele Atlas over. Dat was voor ons een erg grote en transformerende deal. Daarmee kregen we toegang tot de kaartinformatie die de basis vormt van alle producten en diensten die we op dit moment leveren."

    "Toen hadden we al de strategie die we vandaag nog steeds volgen, namelijk de verbreding van een PND-bedrijf naar een onderneming die producten en diensten levert op het gebied van navigatie- en locatiebepaling aan een bredere waaier van sectoren en bedrijven. We verkochten op dat moment een consumentenproduct aan consumenten, en de strategie was om deze basis te verbreden door dezelfde soort producten te verkopen aan andere segmenten, zoals de auto-industrie, overheden en het bedrijfsleven."

    "We hadden in 2005 al een andere kleine onderneming overgenomen op het gebied van fleetmanagement, dat nu valt onder Business Solutions. Dit plan bestond al vanaf de beursgang in 2005. Het historisch gezien grootste deel van onze business, PND, neemt in grootte en belang voor de groep af. Een paar jaar geleden was PND bepalend voor 90 procent van de omzet, nu is dat nog maar de helft. Je ziet dat de andere onderdelen groeien. We zitten midden in de transitie, het is een lange transitie, het is niet eenvoudig om onze omzet te verbreden. Het is echter zaak dat we haast maken en snel doorgaan met de executie van de strategie."

    Het afgelopen jaar heeft er een herstructurering plaatsgevonden waarbij banen kwamen te vervallen, en er werd gerekend met een kostenbesparing van 50 miljoen euro. Hoe staat het daarmee?
    "De herstructurering was veel meer dan een kostenbesparingsoperatie, die ging veel dieper. De belangrijkste reden voor de herstructurering was de organisatie te verbeteren om sneller te kunnen opereren. Het ging erom de organisatie om te zetten in kleine, productgecentreerde eenheden om weg te komen van een grote platformbenadering. We proberen onze werknemers meer transparantie, meer duidelijkheid over wat er van hen persoonlijk wordt verwacht en meer verantwoordelijkheid te geven. We zijn nu georganiseerd in kleinere units, de zogenoemde productunits, die verantwoordelijk zijn voor een bepaald product. We hopen zo de snelheid van het naar de markt brengen van producten te verbeteren. Op die manier willen we ervoor zorgen dat de transitie zo snel mogelijk plaatsvindt."

    Wat is de invloed van de huidige economische situatie op de transitie?
    "De economie is niet erg behulpzaam. Als klanten minder geld te besteden hebben, raakt ons dat. Het gaat om gebrek aan vertrouwen in de toekomst. Niet alleen de aankoop van een PND wordt uitgesteld, maar bijvoorbeeld ook de aankoop van een nieuwe auto met daarin ons navigatiesysteem. Het publiek geeft minder gemakkelijk geld uit. Dat raakt ons direct. Het verschilt wel per geografische regio. In Noord-Europa gaat het beter dan in Zuid-Europa en dat is duidelijk het gevolg van de economische omstandigheden. Daar moeten we mee leren omgaan."
    _

    Hoe maakt TomTom zich weerbaar in deze steeds sneller veranderende wereld?
    "Door, zoals eerder gezegd, kleinere, productgecentreerde eenheden met een grotere eigen verantwoordelijkheid in te stellen. Daarnaast letten we scherp op werkkapitaal. Onze voorraadpositie op de balans is het afgelopen jaar gehalveerd, dat is vrij dramatisch. We doen het, omdat we zien dat onze klanten het ook doen. De hele keten tot aan de winkels is bezig met het reduceren van voorraden. Als gevolg daarvan moet alles veel sneller gebeuren, wij moeten sneller leveren en zij willen sneller verkopen. Alle cycli zijn strakker geworden. We letten ook scherp op de financiële sterkte van onze klanten. Een strak supply chain management wordt in deze tijden steeds belangrijker."

    Er doen de laatste tijd allerlei geruchten de ronde over een mogelijk vertrek van de beurs van TomTom en er is aanhoudend commentaar op de koers van het aandeel. Beïnvloedt u dat?
    "Er zijn altijd geruchten in de markt. TomTom is geen uitzondering. Vanuit CFO-perspectief kun je niet je halve leven bezig zijn met het weerspreken van geruchten. Je kunt het beste gewoon doorgaan met de executie van de strategie. We antwoorden in principe niet op geruchten. We moeten ons wel voorbereiden en indien nodig snel kunnen reageren. We hebben een sterk investor relations- team en een goede corporate communication, en daarnaast moet het senior management beschikbaar zijn om desgewenst met mensen te praten. Tegelijkertijd moet je de invloed op de business zien te beperken en doorgaan met je werk."

    Wat vindt u van de huidige koers van het aandeel TomTom?
    "De markt bepaalt de prijs van het aandeel. Bij TomTom hebben we een rijke set van assets gerelateerd aan kaarten. We hebben vier businesses die hier gebruik van maken. Als we de plannen die we hebben kunnen uitvoeren, ben ik zeer opgewonden over de mogelijkheden die er zijn. De markt ziet ons als een leverancier van navigatiekastjes, maar als je goed naar de business kijkt, zie je dat we eigenlijk bestaan uit een consumentenproductenbusiness die meer behelst dan alleen PND’s. We hebben een automotive business, licencing business en fleetmanagement business. We bezitten een van de twee automotive kaartendatabases in de wereld en hebben de beste verkeersoplossingen op verschillende gebieden. Vanuit mijn oogpunt zie ik dat er veel potentieel is, maar dat vraagt in het komende jaar om een sterke executie van onze strategie."

  13. [verwijderd] 3 oktober 2012 11:25
    BOSTON--(BUSINESS WIRE)--
    TomTom Business Solutions announced today that its Software Alliance Program is now allowing over-the-air delivery of predefined routes into the PRO series of connected navigation devices. Using the WEBFLEET API, industry-specific routing software vendors can integrate with TomTom’s fleet navigation devices and send predefined routes directly to the vehicle. For industries that serve many customer deliveries or pick up points along a prescribed route, this capability can increase service levels and efficiency by up to 20 percent.
    Route planning software providers develop optimal routing algorithms for a wide range of vertical markets, including delivery, heavy transport, school bus, trash collection, para transit, snow plows, food delivery, meter reading, and concrete ready mix. TomTom open APIs allow these software vendors to introduce new advanced routing capabilities which were not possible until now.
    Companies can ensure drivers take the approved route, issue warnings when there’s a deviation, and enable their customers to track progress of the given route, improving visibility into their operations. When routes change or new drivers take over an existing route, TomTom helps drivers learn new routes by providing turn-by-turn directions to pick-up or delivery locations.
    “Our clients experience many benefits when sending our proprietary routes to TomTom’s navigation device,” said Antonio Civitella, CEO of Transfinder. “Reduced driver distraction, real-time vehicle monitoring and route compliance provide a significant return on investment to our more than 1,500 school district clients”.
    Customized routes are sent to the TomTom navigation devices in the vehicle, displaying the routes as they were designed. This enables companies to empower their workers with turn-by-turn navigation on a professional grade PND. Drivers no longer have to use outdated and distracting printed directions to follow their predefined routes because TomTom devices can display routes as they were originally defined. Additionally route optimization solutions ensure that drivers with several stops per street segment and potentially hundreds of stops per zip code, where the side of the street is a significant factor, efficiently complete their routes.
    “While specific routing needs vary by industry, companies requiring granular control of their drivers’ routes share some common characteristics. Transportation of heavy loads and dangerous goods, avoiding dangerous neighborhoods, school zones and excessive U-turns are typical examples,” said Matthew Curtis, Software Alliance manager, TomTom Business Solutions. “Now, fleet managers have an effective tool to ensure drivers are adhering to the rules and restrictions of the road and using the most effective route to get to their destination, all while keeping them safe.”
    TomTom’s Software Alliance Program provides easy access to TomTom Business Solutions’ rich set of APIs, enabling the development of integrated ”Over-the-Road” vehicle and driver management capabilities. Leveraging these APIs and the company’s industry-leading map data, IQ routes and HD traffic, TomTom’s partners can rapidly deploy a host of solutions including: quickest ETA vehicle assignment; real-time ETA calculations; two-way communications for dispatching and work-order flow; integrated turn-by-turn navigation; active driver feedback; real-time GPS tracking and driver safety features.
    (bron: finance.yahoo.com)

    Het kan zijn dat deze informatie al gepost is, maar nog niet kunnen terug vinden, dus vandaar dat ik deze even plaats.

    Veel belovend voor het toenememende transport.
  14. yinx 3 oktober 2012 14:19
    finance.yahoo.com/news/tomtom-announc...

    TomTom today announces two updates to its Geospatial for Oracle data solution. These include Address Points, which delivers the highest level in geocoding accuracy, and TomTom's unique 2D City Maps. Each new version will be fully compliant with Oracle Database 12c.

    Address Points use information from private and government sources to pinpoint the exact location of an address to a specific building. This offers a faster, more precise method of locating addresses in applications such as transportation logistics, risk assessment and emergency response.

    Lees verder onder de link
  15. [verwijderd] 3 oktober 2012 17:34
    As long as it has TomTom's outstanding route calculation and traffic information it is fine with me. Seems like Apple uses it's own route calculation, though using some of TomTom's maps and merging those with others (thus creating a mess). So I hope BB leaves the routing part to TomTom.

    www.ubergizmo.com/2012/10/blackberry-...
  16. [verwijderd] 3 oktober 2012 19:48
    Landen waar de TomTom app voor de iPhone de meest opbrengende navigatie app is. Of: waarvan er meerdere apps in de top 5 staan. (en waarschijnlijk meer verkopen dan de nummer 1). Als er meerdere apps in de top 5 staan, komt dat door meerdere regio’s. In Groot Brittannië is nummer 1 TomTom UK and Ireland, nummer 2 is TomTom Western Europe en nummer 4 is TomTom Europe.

    Italië 1, 2, 3
    Spanje 1, 2, 3
    Portugal 1, 2, 4, 5
    Groot Brittannië 1, 2, 4
    Nederland 1, 2, 5
    Argentinië 1, 2, 5
    Estland 1, 2
    Brazilië 1, 4, 5
    Noorwegen 1, 4
    Australië 1
    Finland 1
    Ierland 1
    Malta 1
    Nieuw Zeeland 1
    Zuid-Afrika 1
    Turkije 1
    Frankrijk 2, 3, 4
    België 2, 3, 4
    Denemarken 3, 4
    Mexico 4, 5
    Zwitserland 4, 5

    Landen waarin TomTom 1 keer in de top 5 voorkomt.
    In Duitsland: Navigon op 1, Navigon T-mobile edition op 2 en flitser-apps op 3 en 4.

    Oostenrijk 2
    Tsjechië 2
    Hongarije 2
    Indonesië 2
    Libanon 2
    Maleisië 3
    Saoedi Arabië 3
    Slowakije 3
    Colombia 3
    Luxemburg 4
    Uruguay 4
    Duitsland 5
    Canada 5
    Griekenland 5
    China 5 (Europa app)

    Opvallende landen waar TomTom wel een app heeft, maar niet in de top5 staat

    - VS: Motionx op 1 (99 cent) Garmin 2, TeleNav 3 en 4, Garmin 5.
    - Rusland: vooral lokale apps, zoals Navitel

    Verder zijn er in Azië en Midden Oosten nog wat landen (waaronder India) waar Cygic op nummer 1 staat (met TomTom kaarten erin).
1.552 Posts
Pagina: «« 1 ... 65 66 67 68 69 ... 78 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 17 juni

    1. Detailhandelsverkopen mei (Chi)
    2. Industriële productie mei (Chi) volitaliteit verwacht
    3. ING Beleggersdag
    4. Flow Traders ex €0,15 dividend
    5. Empire State index juni (VS)
  2. 18 juni

    1. Reserve Bank of Australia rentebesluit 4,35%
    2. ZEW-index economisch sentiment juni (Dld) 50 volitaliteit verwacht
    3. Inflatie mei def. (eur)
    4. Detailhandelsverkopen mei (VS) +0,3%
    5. Industriële productie mei (VS)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht