MaranV schreef op 12 juni 2014 00:08:
[...]
Haha ja als jij het niet was geweest had ik het afgedaan als basher`s one liner, maar dat neemt je onderbouwing niet weg natuurlijk.
Ik vind het moeilijk om het (nieuwe) bestuur op waarde te schatten, ze zijn immers min of meer uit de kombuis getrokken en op de boeg neergezet met de de missie "uhhh ja, we zijn die gewoon die boel onweer in gevaren onder het mom van contrair zaken doen, ging niet zo lekker, lappen jullie hem even?".
Hun eerste idee was volgens mij om de passagiers te kalmeren, en niet tegen destijds beter weten in (maar dat is meer een punt voor jou) met het praatje "Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen, er komt geen emissie en we gaan ook geen onderdelen van deze schuit verkopen".
Nou dat is wel duidelijk veranderd nu de storm er niet beter op geworden is, inmiddels hebben ze belofte A verbroken en gaat er dus toch een onderdeel in de verkoop. Daarna ging de nominale waarde van de aandelen naar beneden, een voorteken van een emissie, maar echt B durven ze nog niet te zeggen.
Volgens mij omdat ze nog steeds die geruststellende mentaliteit proberen te bewaren en neem het ze eens kwalijk, welke kapitein wil de passagiers nou niet rustig houden? Dat is ze natuurlijk wel kwalijk te nemen omdat je na A nou eenmaal ook B moet zeggen maar ik probeer me alleen maar een beetje menselijk in te leven in de koppies van die heren.
Kortom, ze hebben na wikken en wegen A gezegd en al half brabbelend B uitgebracht (nominale waarde aangepast) dus volgens mij is het maar een kwestie van tijd voordat ze ook B zeggen. Een nieuw management gaat dat niet sneller doen lijkt me, kalmte en geduld proberen te bewaren bij het navigeren van de grote logge schuit des Imtechs is nou eenmaal nodig om paniek te voorkomen (tenminste zo verwacht ik dat elk management er tegen aan kijkt).