Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,605
  • Verschill

    -0,015 -0,27%
  • Volume

    375.660 Gem. (3M) 302,1K
  • Bied

    5,560  
  • Laat

    5,780  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom 14-20 juli

235 Posts
Pagina: «« 1 ... 7 8 9 10 11 12 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 17 juli 2014 14:07
    @pwijsneus

    Van de believers op dit forum heb je 3 soorten:

    1-de pessimistische believers
    (die zien koersen van tussen de 10-20 euro in de komende jaren; hebben, net als de bankanalisten, zo iets van eerst zien en dan pas geloven)

    2-de realistische believers
    (koersdoelen van 30 en ruim hoger; zien ook de verborgen waarde van de kaartendatabase van tussen de 3-6 miljard en verwachten veel van de nieuwe groeimarkt van de connected car en de nieuwe deals die binnen komen via de unieke real-time Maps; zien ook succes in nieuwe markten zoals fitness)

    3-de optimistische believers
    (koersdoelen in de komende jaren van 100 euro en hoger; zien hetzelfde als 2 + succes Go Mobile in smartphones met 10% marktaandeel via gratis versie met advertenties)
  2. Leeuw 007 17 juli 2014 14:26
    quote:

    Leeuw 007 schreef op 17 juli 2014 13:31:

    Volkswagen heeft interesse in Fiat. Gaat de goede kant op voor tomtom.
  3. Alpen 17 juli 2014 14:28
    TT en adverteren:
    Ik ben ook benieuwd naar het uiteindelijke businessmodel na volledige uitrol van de Go Mobile app, en welke rol adverteren hierin zou kunnen spelen.
    Met name ook omdat Goddijn nog niet zo gek lang geleden aangaf dat daar flinke haken en ogen aan zitten.

    ---

    AVA 2014, Keyner:

    "Have you, looking at other fields, seriously considered revenue sharing agreements with other companies, such as restaurants or taxi companies that benefit from the knowledge that you have of where your customers go or how they drive? For example if customers are brought there you get ten per cent (10%) of revenue or do you say it sounds great but in practice it does not work."

    Goddijn:

    "Yes, it is indeed an important subject and it is not a new one either. Also in the past, very intense questions have been asked about whether we can do something with that. But in practice this has turned out to be very difficult.
    There is a very strict legislation and our technology is organized in such a way that we can never find out exactly who the client is and where exactly they are. That is because of the privacy legislation. We have to neutralize that and everyone has to do that. So that is fine.

    Furthermore in a car, you are in an environment where there is very little interaction possible. The driver has to focus on the road and on safety. And we know why people sit down in a car. You do not sit in a car to ask the dashboard what I shall do here or where I shall go, shall I go and have a pizza or shall I go to McDonalds. Generally people in a car know where they want to go and want to go there as quickly as possible with as little deviations as possible and with the best safety possible.

    In the environment there are all kinds of problems that make it less attractive to develop advertising-like products, plus if you want to have these things work you have to do that in large numbers and all that is not easy. We see that companies like Google, that basically invented this advertising and everything, with their maps and routing and everything are not very far in really cashing in on these things. So it really is not an easy task.

    It does not mean that we are not thinking about it. We do a lot and we know where traffic flows go and that is all very valuable information, especially for advertisers in the sense of is there often a traffic jam then maybe I should put up an add there for my company and if I have an add alongside the road, then how many people will probably see it et cetera. So we do work with that, but we spend a limited part of the money on that."

    ---

    Goddijn stelt, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Google (Waze), de veiligheid (terecht) voorop en er lijkt om die reden misschien geen plaats in TT's model voor "advertentie-pushing" richting app (of naar andere in-car TT hardware of software applicaties) indien dat ten koste gaat van de concentratie van de bestuurder. De vraag of die service gedeeltelijk gratis wordt geleverd lijkt minder relevant (lees: mag/zal wat Goddijn betreft niet ten koste gaan van de veiligheid).

    Ik interpreteer zijn antwoord meer als "TT wordt de ondersteunende partij van adverteerders als het gaat om billboard achtige reclame waarbij TT op basis van historische verkeersstromen in staat zal zijn om de juiste locatie ervan te bepalen en ook een terugkoppeling te geven betreffende het aantal voertuigen wat die locatie in een bepaalde periode is gepasseerd.

    Het zal trouwens duidelijk zijn dat de "concentratie van de bestuurder" in een heel ander licht komt te staan op het moment dat de zelfrijdende auto het voor 100% overneemt (een argument waarover Google kan meepraten en waarbij realtime mappen een "must have" zijn).

    Maar misschien mis ik iets omtrent de Go Mobile roll-out. Hoe dan ook, ook ik laat me uiteraard graag verrassen bij de eerstvolgende Q cijfers.
  4. [verwijderd] 17 juli 2014 14:36
    @ Alpen

    In het recente interview in Elsevier noemde Goddijn de mogelijkheid van advertenties.
    In het ontwerp van Go Mobile is die mogelijkheid toe te passen; gratis extra kilometers in ruil voor advertenties.

    Je kunt simpelweg bij het aanzetten van de Go Mobile App een advertentie laten zien; bij woon-werkverkeer is dat dan 2 x per dag (de App krijgt de status van always on ivm de real-time Traffic). Een euro winstbijdrage per gebruiker per maand is dan snel bereikt.
    Dan levert zo'n gratis klant per maand net zo veel op als een betalende gebruiker.

    Zie een voorbeeld qua rekensom in het TomTom Go Mobile draadje:

    www.iex.nl/Forum/Topic/1313984/7/TT-G...

    Aanbiedingen van tankstations en wegrestaurants tijdens het rijden wordt wellicht wat lastiger, maar lijkt ook niet onmogelijk.
  5. Alpen 17 juli 2014 14:39
    Volgens de algemene "schaal van groeibriljant" zie ik mezelf trouwens als realistisch optimist, met pessimistisch koersdoel :-)
  6. [verwijderd] 17 juli 2014 14:40
    De samenvatting na het plannen van de rit, voordat je wegrijdt, is wel een veilig "advertising moment". Zou ik zelf niet storend vinden. Maar dan moet het wel een verrekte interessante advertentie zijn, wil ik doorklikken.
  7. [verwijderd] 17 juli 2014 14:44
    Ook zonder te klikken krijgt TomTom betaald.

    En de advertenties kunnen ook nog worden gepersonaliseerd. TomTom zou verder ook samenwerking kunnen zoeken met een partij als Alibaba of Yahoo.

    De meeste ritjes zijn trouwens het gewone woon-werkverkeer en daar gaat het om de kwaliteit van de Traffic (TomTom heeft de absolute wereldklasse real-time traffic).
  8. [verwijderd] 17 juli 2014 14:45
    quote:

    Alpen schreef op 17 juli 2014 14:39:

    Volgens de algemene "schaal van groeibriljant" zie ik mezelf trouwens als realistisch optimist, met pessimistisch koersdoel :-)
    Ik als een pessimistische optimist, met een realistisch koersdoel, gewoon omdat het leuk klinkt. Wie biedt meer?
  9. [verwijderd] 17 juli 2014 15:35
    quote:

    groeibriljant schreef op 17 juli 2014 14:07:

    @pwijsneus

    Van de believers op dit forum heb je 3 soorten:

    1-de pessimistische believers
    (die zien koersen van tussen de 10-20 euro in de komende jaren; hebben, net als de bankanalisten, zo iets van eerst zien en dan pas geloven)

    2-de realistische believers
    (koersdoelen van 30 en ruim hoger; zien ook de verborgen waarde van de kaartendatabase van tussen de 3-6 miljard en verwachten veel van de nieuwe groeimarkt van de connected car en de nieuwe deals die binnen komen via de unieke real-time Maps; zien ook succes in nieuwe markten zoals fitness)

    3-de optimistische believers
    (koersdoelen in de komende jaren van 100 euro en hoger; zien hetzelfde als 2 + succes Go Mobile in smartphones met 10% marktaandeel via gratis versie met advertenties)
    Je vergeet categorie 4, de krankzinnigen.

    Ik ben bullish over TomTom, begrijp me niet verkeerd. En ik kijk ook uit naar de kwartaalcijfers. Mede dankzij Automaatje heb ik er een nog beter voorgevoel over. Maar wat hierboven staat is echt zeer grove overdrijving.

    Laat TomTom eerst maar eens zijn tweede kwartaal op rij groei laten zien. En volgend jaar met een goede outlook komen. En dit jaar nog met het nieuws komen over Volkswagen-China. Dan denk ik dat 99% van de mensen op dit forum erg tevreden is met het koersverloop. En dan zien we dan wel even verder.
  10. forum rang 4 nb 17 juli 2014 15:46
    een verdubbeling is al heel wat. teveel concurrentie, misschien niet superieur, maar ok is ok
  11. forum rang 6 boem! 17 juli 2014 15:46
    als aanvulling heb je als catagorie 5 de believers die schrikken van hun geloof indien ze daaraan waarden toedelen.

    ik denk dat Justin tot deze catagorie behoort.

    hij is volgens mij het best ingevoerd in tom2 en weet de kansen en bedrijgingen waar tom2 voor staat zeer goed in te schatten.

    meestal beperkt hij zich tot defensieve of neutrale uitspraken over de financiele toekomstmogelijkheden, terwijl hij in operationele zin een believer met een grote B is.
  12. Kniesoor 17 juli 2014 16:00
    quote:

    *Justin* schreef op 17 juli 2014 15:35:

    [...]

    Je vergeet categorie 4, de krankzinnigen.

    Ik ben bullish over TomTom, begrijp me niet verkeerd. En ik kijk ook uit naar de kwartaalcijfers. Mede dankzij Automaatje heb ik er een nog beter voorgevoel over. Maar wat hierboven staat is echt zeer grove overdrijving.

    1) Laat TomTom eerst maar eens zijn tweede kwartaal op rij groei laten zien. 2) En volgend jaar met een goede outlook komen. 3) En dit jaar nog met het nieuws komen over Volkswagen-China. Dan denk ik dat 99% van de mensen op dit forum erg tevreden is met het koersverloop. En dan zien we dan wel even verder.

    Helemaal met je eens!! Punten 1 t/m 3 gaan bepalen hoe het toekomstige (al vanaf volgende week donderdag!) koersverloop van TT zal worden.
  13. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 17 juli 2014 16:46
    quote:

    *Justin* schreef op 17 juli 2014 13:27:

    ...

    Naast die 15 miljoen pnd krimp ging ik uit van 3 miljoen minder automotive hardware, omdat dat nu eenmaal wordt uitgefaseerd. [1]
    ...

    Ik moet er wel bij zeggen dat het eigenlijk een vrij voorzichtige calculatie is, ookal zit deze boven de analisten consensus. Om een voorbeeld te noemen. Vorig jaar Q2 werd de nieuwe Go uitgerold, wat leidde tot meer deferred revenue. We zijn nu een jaar later, dus we krijgen al een som van vier kwartalen (4/16) aan deferred revenue uitgekeerd. Goed voor de marge ook. [2]

    Daarnaast heb ik natuurlijk ook gezien hoe die fitness cardio watches uitverkocht raakten, dus wellicht is die plus van 10 miljoen te bescheiden. Ik ging uit van 10, omdat van de 50 miljoen aan omzetgroei de piek in het 4e kwartaal zal zitten.

    Verder zou het best kunnen dat de pnd omzet wel gewoon flat is (in EMEA) in plaats van de 15 mio krimp die ik calculeerde. [3]

    Ik sluit dus ook niet uit dat bij de Q2 cijfers EN de omzet EN de marge EN de winst EN de cash EN de pnd omzet een groei laten zien vergeleken bij vorig jaar. Zet dan de champagne maar vast klaar. [4]
    Waardering voor je toelichtingen. Desondanks:

    [1]: Snap ik niet helemaal. Heb je nu wel of niet ca 20 mln hardware omzet bij Automotive afgetrokken

    [2]: Nu slechts 1 kwartaal aan vrijval van oude defrev.

    [3] In aantallen zeker. In euro's: moeten we nog zien.

    [4]: Zou kunnen. Ook dan hou ik noet van champagne.


  14. [verwijderd] 17 juli 2014 18:46
    @bpdb

    Bij punt 1 bedoel ik. Onder consumer valt nu ook automotive hardware. In de vorige kwartaalrapportage stond dat dat element van 22 naar 20 mln. ging. Dus minus 2. Voor dit kwartaal minus 3 aangehouden omdat hw er geleidelijk uit gaat.
  15. Kniesoor 17 juli 2014 19:46
    quote:

    *Justin* schreef op 17 juli 2014 13:27:

    ......
    Ik sluit dus ook niet uit dat bij de Q2 cijfers EN de omzet EN de marge EN de winst EN de cash EN de pnd omzet een groei laten zien vergeleken bij vorig jaar. Zet dan de champagne maar vast klaar.
    Misschien is dat ook waarom er verteld werd door een zeer bekend persoon waarom de cijfers volgende week donderdag wel eens boven verwachting kunnen zijn. Ik hoop het van harte.

    Dank voor alle gegeven cijfers door de verschillende forumleden!
  16. [verwijderd] 17 juli 2014 19:49
    Weer 36 bij ;-)

    Hope invests Euro4.55m in new Mercedes-Benz truck fleet
    globalcement.com/news/item/2697-hope-...

    "All of the trucks are fitted with TomTom satnavs, allowing the driver to consistently take the most efficient route and for customers to be informed of the exact location of their order at any given point."
235 Posts
Pagina: «« 1 ... 7 8 9 10 11 12 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 03 mei

    1. Chinese beurzen gesloten ivm Labor Day
    2. Aperam Q1-cijfers
    3. Bpost Q1-cijfers
    4. Credit Agricole Q1-cijfers
    5. Ontex -Q1-cijfers
    6. Brunel Q1-cijfers
    7. Heijmans €0,89 ex-dividend
    8. VS banengroei en werkloosheid april Banengroei: 243K. Werkloosheid: 3,8%. Uurlonen: +0,3% MoM volitaliteit verwacht
    9. VS inkoopmanagersindex diensten S&P april (def)
    10. VS Inkoopmanagersindex diensten ISM april (def)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht