Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,620
  • Verschill

    0,000 0,00%
  • Volume

    41.504 Gem. (3M) 302,1K
  • Bied

    5,610  
  • Laat

    5,625  
+ Toevoegen aan watchlist

TOMTOM SEPTEMBER 2016

4.714 Posts
Pagina: «« 1 ... 17 18 19 20 21 ... 236 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 3 september 2016 01:20
    quote:

    vrijbuiter schreef op 3 september 2016 01:04:

    [...]

    Mmm,
    Klinkt bijna als een goude ouwe ..
    Jij weet wel veel.
    Val elkaar niet aan jullie zitten in een aandeel dat Nu 55 keer de winst verhandeld STAAT en niet verhandeld wordt .
  2. Spoetnik 3 september 2016 02:15
    quote:

    VOORTS schreef op 2 september 2016 20:28:

    Het is niet voor niks (God)dijn.
    En zijn zakken zijn tenslotte al gevuld.
    Maar in 2009 waren de aandeelhouders wel belangrijk tsja. ..

    Lastig hè, de haakjes op de juiste plek zetten..
  3. forum rang 6 NewKidInTown 3 september 2016 08:06
    quote:

    black box schreef op 3 september 2016 01:20:

    Val elkaar niet aan jullie zitten in een aandeel dat Nu 55 keer de winst verhandeld STAAT en niet verhandeld wordt .

    Tja, is dat nou veel of duur of juist weinig en goedkoop ?

    Laten we daar nou eens rationeel naar kijken.

    Bewaar je wensdenken, geloof, hoop en liefde vooral voor immateriele zaken zoals persoonlijke relaties, gezin, religie en andere ook belangrijke zaken.
    Voor wat waardering van bedrijven en aandelen betreft, lijkt het me het verstandigste of van levensbelang, je te beperken tot neutrale of uitsluitend rationele factoren.

    Hier gaan we:

    The 4 Basic Elements of Stock Value


    www.investopedia.com/articles/fundame...

    1 - The Price-to-Book Ratio (P/B)
    2 - Price-to-Earnings Ratio (P/E)
    3 - The PEG Ratio
    4 - Dividend Yield

    1 - The Price-to-Book Ratio (P/B)
    The book value usually includes equipment, buildings, land and anything else that can be sold, including stock holdings and bonds.

    Ofwel, wat heeft het bedrijf aan machines, gebouwen, land en al het andere wat kan worden verkocht en wat is dat waard ?
    Aan machines, gebouwen, land heeft TomTom niet erg veel aan waarde. De rest wat verkocht kan worden heeft alleen waarde als het inderdaad verkocht wordt en de waarde is helemaal afhankelijk van de omstandigheden en dan te bereiken condities.

    Conclusie: laag en vaag, het aandeel is op dit punt niet aantrekkelijk.


    2 - Price-to-Earnings Ratio (P/E)

    Ofwel, wat wordt en is er verdiend in een onafgebroken periode in het verleden, gezet tegenover de prijs van het aandeel.
    Dat is nou niet een heel sterk punt van TomTom om het zwak uit te drukken.

    Conclusie: laag, het aandeel is op dit punt niet aantrekkelijk.


    3 - The PEG Ratio

    The PEG ratio is calculated by taking the P/E ratio of a company and dividing it by the year-over-year growth rate of its earnings. The lower the value of your PEG ratio, the better the deal you're getting for the stock's future estimated earnings.

    Ofwel, wat wordt en is er verdiend in een onafgebroken periode in het verleden, gezet tegenover de prijs van het aandeel en dit weer gezet tegenover de groei van de omzet en winst van het bedrijf.
    TomTom is in staat gebleken om de omzet op peil te houden, de winst groeit iets, maar dat is bij een constante omzet natuurlijk eindig en houdt een keer op, de marges zijn niet oneindig te verhogen en de kosten zijn niet oneindig te verlagen tenzij de ondernemening zijn activiteiten (bijna) tot nul verlaagt.

    Conclusie: extreem hoog, enorm veel hoger dan 1,0 wat voor een correcte waardering staat, het aandeel is op dit punt erg ONaantrekkelijk.

    4 - Dividend Yield

    The dividend yield shows how much of a payday you're getting for your money.

    Ofwel, hoeveel betaalt een onderneming uit als vergoeding voor het beschikbaar stellen van risicodragend geld door de aandeelhouder.

    Het dividend is 0,0.

    Conclusie: het aandeel is op dit punt erg ONaantrekkelijk.

    Op basis van bovenstaande rationele analyse wil ik de eindconclusie graag aan de overige posters over laten. Je weet het natuurlijk nooit zeker maar heel misschien hanteren zij andere factoren en overwegingen.

    Voor een goede discussie en inzicht is een uitsluitend inhoudelijk commentaar het beste.

    Tenslotte, een heel fijn weekend toegewenst met een beetje tijd ter overdenking en analyse.

  4. [verwijderd] 3 september 2016 08:34
    quote:

    Spoetnik schreef op 3 september 2016 02:15:

    [...]

    Lastig hè, de haakjes op de juiste plek zetten..
    Nee hoor hij waant zich in zijn eigen wereldje.

    Met zoveel minachting voor je aandeelhouders moet je haast wel een God zijn.

  5. [verwijderd] 3 september 2016 09:07
    quote:

    KidBackInTown schreef op 3 september 2016 08:06:

    [...]

    Tja, is dat nou veel of duur of juist weinig en goedkoop ?

    Laten we daar nou eens rationeel naar kijken.

    Bewaar je wensdenken, geloof, hoop en liefde vooral voor immateriele zaken zoals persoonlijke relaties, gezin, religie en andere ook belangrijke zaken.
    Voor wat waardering van bedrijven en aandelen betreft, lijkt het me het verstandigste of van levensbelang, je te beperken tot neutrale of uitsluitend rationele factoren.

    Hier gaan we:

    The 4 Basic Elements of Stock Value


    www.investopedia.com/articles/fundame...

    1 - The Price-to-Book Ratio (P/B)
    2 - Price-to-Earnings Ratio (P/E)
    3 - The PEG Ratio
    4 - Dividend Yield

    1 - The Price-to-Book Ratio (P/B)
    The book value usually includes equipment, buildings, land and anything else that can be sold, including stock holdings and bonds.

    Ofwel, wat heeft het bedrijf aan machines, gebouwen, land en al het andere wat kan worden verkocht en wat is dat waard ?
    Aan machines, gebouwen, land heeft TomTom niet erg veel aan waarde. De rest wat verkocht kan worden heeft alleen waarde als het inderdaad verkocht wordt en de waarde is helemaal afhankelijk van de omstandigheden en dan te bereiken condities.

    Conclusie: laag en vaag, het aandeel is op dit punt niet aantrekkelijk.


    2 - Price-to-Earnings Ratio (P/E)

    Ofwel, wat wordt en is er verdiend in een onafgebroken periode in het verleden, gezet tegenover de prijs van het aandeel.
    Dat is nou niet een heel sterk punt van TomTom om het zwak uit te drukken.

    Conclusie: laag, het aandeel is op dit punt niet aantrekkelijk.


    3 - The PEG Ratio

    The PEG ratio is calculated by taking the P/E ratio of a company and dividing it by the year-over-year growth rate of its earnings. The lower the value of your PEG ratio, the better the deal you're getting for the stock's future estimated earnings.

    Ofwel, wat wordt en is er verdiend in een onafgebroken periode in het verleden, gezet tegenover de prijs van het aandeel en dit weer gezet tegenover de groei van de omzet en winst van het bedrijf.
    TomTom is in staat gebleken om de omzet op peil te houden, de winst groeit iets, maar dat is bij een constante omzet natuurlijk eindig en houdt een keer op, de marges zijn niet oneindig te verhogen en de kosten zijn niet oneindig te verlagen tenzij de ondernemening zijn activiteiten (bijna) tot nul verlaagt.

    Conclusie: extreem hoog, enorm veel hoger dan 1,0 wat voor een correcte waardering staat, het aandeel is op dit punt erg ONaantrekkelijk.

    4 - Dividend Yield

    The dividend yield shows how much of a payday you're getting for your money.

    Ofwel, hoeveel betaalt een onderneming uit als vergoeding voor het beschikbaar stellen van risicodragend geld door de aandeelhouder.

    Het dividend is 0,0.

    Conclusie: het aandeel is op dit punt erg ONaantrekkelijk.

    Op basis van bovenstaande rationele analyse wil ik de eindconclusie graag aan de overige posters over laten. Je weet het natuurlijk nooit zeker maar heel misschien hanteren zij andere factoren en overwegingen.

    Voor een goede discussie en inzicht is een uitsluitend inhoudelijk commentaar het beste.

    Tenslotte, een heel fijn weekend toegewenst met een beetje tijd ter overdenking en analyse.

    Kid,

    Ik geef je 8 euro voor je aandelen TomTom. Ongezien!

    Ben jij van jouw hoofdpijndossier af en ga ik straks de verborgen (goed verstopte!) waarde van het aandeel TomTom cashen.

    Maar dan achteraf niet jammeren OK?
  6. KeesTom 3 september 2016 09:23
    quote:

    Son78 schreef op 2 september 2016 21:12:

    [...]
    Justin, ben je opeens het spoor bijster?
    Blijkbaar baal je ook van het koersverloop, maar toch blijf je alles daarin verdedigen.
    Je had laatst de alias 'lighter', want je zou je wat rustiger houden.
    Nu zie ik jou de hele dag mensen persoonlijk aanvallen en zelfs beledigen!
    Ga de kroeg in en ga ontspannen, want zoals vandaag ben je niet leuk en walg ik van je.
    Je kunt merken, dat je nog niet zo lang zit op de forum. Ik zou zeggen, lees even alles terug van JanK1, dan weet je waarom Justin zo reageert. Succes!
  7. Oeps..! 3 september 2016 10:08
    quote:

    Son78 schreef op 2 september 2016 21:12:

    [...]
    Justin, ben je opeens het spoor bijster?
    Blijkbaar baal je ook van het koersverloop, maar toch blijf je alles daarin verdedigen.
    Je had laatst de alias 'lighter', want je zou je wat rustiger houden.
    Nu zie ik jou de hele dag mensen persoonlijk aanvallen en zelfs beledigen!
    Ga de kroeg in en ga ontspannen, want zoals vandaag ben je niet leuk en walg ik van je.
    Je opmerking (met name de laatste regel) slaat natuurlijk negens op!
    Er worden hier over en weer veel uitspraken gedaan die men beter voor zich kan houden.
    Justin krijgt vaak veel gezeik over zich heen dan zie ik @Son78 echter niet reageren.
    Een beetje laf zo. Niemand is perfect. Respect is in deze het sleutelwoord.
  8. forum rang 6 NewKidInTown 3 september 2016 12:11
    Wat een gedoe en gezeik weer over een individuele poster.

    En over fundamentele zaken zoals de waardering van het aandeel heeft niemand het.

    Geen wonder dat het aandeel een speelbal is geworden van professionals.

    Dat krijg je met techneuten die geen beleggers zijn.
  9. [verwijderd] 3 september 2016 12:32
    Beste Kid,
    Ik begrijp jou niet.

    Wat precies is jou reden om hier te posten ?

    1
    Jij zit short.
    2
    Je hebt niks beter te doen.
    3
    Je voelt jezelf heel wat en wilt dat op deze manier laten weten.
    4
    Je bent een enorm goed mens en wilt ons behoeden van verliezen.
    5
    Houd ervan om mensen uit te dagen en de reactie die daar op volgt.
    6

  10. Grey01 3 september 2016 12:42
    Lezend op dit forum denk ik wel eens dat de stemming hier de koers van T2 vanzelf eronder houdt. Kan me niet voorstellen dat lt beleggers blij worden hier. Behoudens de wat merkwaardige grootaandeelboudersstructuur waarbij jeje kunt bedenken wat T2 in godsnaam nog op de beurs te zoeken heeft is het een bedrijf met een geweldige marktpositie en een enorm potentieel voor de toekomst. In deze vorm zal het nooit met een zielig verhaal van de beurs afkomen. Gewoon rustig afwachten het zal zich binnen niet afzienbare tijd gaan ontvouwen.
  11. [verwijderd] 3 september 2016 12:55
    quote:

    KidBackInTown schreef op 3 september 2016 12:11:

    Wat een gedoe en gezeik weer over een individuele poster.

    En over fundamentele zaken zoals de waardering van het aandeel heeft niemand het.

    Geen wonder dat het aandeel een speelbal is geworden van professionals.

    Dat krijg je met techneuten die geen beleggers zijn.
    Jouw teksten over oa de PEG ratio heb ik ook eerder gezien en zijn copy/paste van wikipedia achtige sites en geen echte berekeningen van toekomstige kasstromen van tomtom. Als je die maakt heb je ons aller oor. Ik neem aan dat analisten van oa abn amro en ing ook wel weten hoe je een model opzet. En zij hebben koersdoelen 15 euro.
  12. mjmj 3 september 2016 13:06
    Ik ben het met Justin eens: aan algemene informatie die niet concreet is toegespitst op TT hebben we niets.
  13. forum rang 6 NewKidInTown 3 september 2016 13:18
    quote:

    vrijbuiter schreef op 3 september 2016 12:32:

    Beste Kid,
    Ik begrijp jou niet.

    Wat precies is jou reden om hier te posten ?

    1
    Jij zit short.
    2
    Je hebt niks beter te doen.
    3
    Je voelt jezelf heel wat en wilt dat op deze manier laten weten.
    4
    Je bent een enorm goed mens en wilt ons behoeden van verliezen.
    5
    Houd ervan om mensen uit te dagen en de reactie die daar op volgt.
    6

    En de zoveelste posting die niet gaat over waar het over zou moeten gaan.

    Waarom is het belangrijk wat een poster drijft of wat zijn aanleiding is om hier te komen ?

    En "Ik begrijp jou niet." waarom je niet inhoudelijk in gaat op mijn uitgebreide, inhoudelijke en onderbouwde posting ?

    Doe dat nou eerst eens, dan beloof ik je dat ik zo waarheidsgetrouw mogelijk jouw vragen over mijn drijfveren zal beantwoorden. Ook al zijn die vragen en antwoorden erop totaal niet relevant.

    Groet,
    Kid
  14. mjmj 3 september 2016 13:22
    quote:

    KidBackInTown schreef op 3 september 2016 13:18:

    [...]

    En de zoveelste posting die niet gaat over waar het over zou moeten gaan.

    Waarom is het belangrijk wat een poster drijft of wat zijn aanleiding is om hier te komen ?

    En "Ik begrijp jou niet." waarom je niet inhoudelijk in gaat op mijn uitgebreide, inhoudelijke en onderbouwde posting ?

    Doe dat nou eerst eens, dan beloof ik je dat ik zo waarheidsgetrouw mogelijk jouw vragen over mijn drijfveren zal beantwoorden. Ook al zijn die vragen en antwoorden erop totaal niet relevant.

    Groet,
    Kid
    Je hebt eerder aangegeven dat je niet in TT handelt en geen aandelen in bezit hebt. Dus wat doe je hier op dit forum? Bovendien heb je recent aangegeven dat je hier een tijd zou wegblijven...
  15. siepels 3 september 2016 13:28
    quote:

    Son78 schreef op 2 september 2016 21:12:

    [...]
    Justin, ben je opeens het spoor bijster?
    Blijkbaar baal je ook van het koersverloop, maar toch blijf je alles daarin verdedigen.
    Je had laatst de alias 'lighter', want je zou je wat rustiger houden.
    Nu zie ik jou de hele dag mensen persoonlijk aanvallen en zelfs beledigen!
    Ga de kroeg in en ga ontspannen, want zoals vandaag ben je niet leuk en walg ik van je.
    Voor de duidelijkheid is het handiger om je vorige aliassen ook te vermelden.
  16. [verwijderd] 3 september 2016 13:36

    @ Kid , klopt

    heb daarom ook enkel interesse in 1) P/B ofwel NAV en deze is without pushing 2 x de huidige koers van 8 euro
    dat TT als bestuur hier vaag en mistig mee omgaat ben ik ook 100% met je eens, maar het is niet omdat men ( bewust) een rookscherm optrekt voor wat simpelweg de break-up value is van TT ( 15 euro p share) dat sommigen onder ons het niet weten.
    het bewijs zit hem in de prijs wat de markt bereid is geweest te betalen voor Here en Fleetmatics en dat geen lichtjaren geleden, Neen dat is NU

    punt 2), 3) en 4) correct, daar is geen ontkennen aan.


    dus qua weging heeft 1) 75% en de rest 25% ... dus het is duidelijk waar de endgame om draait.

  17. [verwijderd] 3 september 2016 13:55
    Als het om 'echte' berekeningen gaat. Dit is van vorig jaar. 29 pagina's morgan stanley met allemaal berekeningen er onder en die kwamen op koersdoel 12,20. En die hebben ook een winstverwachting voor dit jaar die laag is. Maar dat zet hun koersdoel niet laag. Zie ook de omzetgroei die ze voor 2017 verwachten. Mede op basis van orderbooks automotive. En daarbij is nog geen rekening gehouden met nieuwe consumer dingen die net bekend zijn gemaakt of de acquisitie in telematics die pas daarna plaatsvond.

    En hun EPS verwachting voor 2017 is 12 cent ONDER de consensus dus zij zijn echt niet de meest bullish analisten. Daarna hebben ze wel hun koersdoel wat getrimd corporate.tomtom.com/analysts.cfm?his... maar wel op overweight laten staan, na de outlook die TT in februari gaf. Die outlooks zijn echter altijd wat voorzichtig.
4.714 Posts
Pagina: «« 1 ... 17 18 19 20 21 ... 236 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 03 mei

    1. Chinese beurzen gesloten ivm Labor Day
    2. Aperam Q1-cijfers
    3. Bpost Q1-cijfers
    4. Credit Agricole Q1-cijfers
    5. Ontex -Q1-cijfers
    6. Brunel Q1-cijfers
    7. Heijmans €0,89 ex-dividend
    8. VS banengroei en werkloosheid april Banengroei: 243K. Werkloosheid: 3,8%. Uurlonen: +0,3% MoM volitaliteit verwacht
    9. VS inkoopmanagersindex diensten S&P april (def)
    10. VS Inkoopmanagersindex diensten ISM april (def)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht