Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Euronav BE0003816338

Laatste koers (eur)

15,570
  • Verschill

    +0,050 +0,32%
  • Volume

    17.221 Gem. (3M) 223,6K
  • Bied

    15,560  
  • Laat

    15,600  
+ Toevoegen aan watchlist

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 258 259 260 261 262 ... 965 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 de tuinman 16 januari 2017 16:13
    quote:

    tonneke schreef op 16 januari 2017 15:40:

    Ha trekt weer bij, en vasthouden ;-)))
    Waar heb je het nu over?
  2. forum rang 6 de tuinman 16 januari 2017 16:14
    quote:

    effegenoeg schreef op 16 januari 2017 15:50:

    [...]

    Vasthouden dat roer richting noorden!
    Ik vind het een beetje vreemd worden......
    Dit is toch IEX? Of ben ik op een andere site beland?
  3. forum rang 6 de tuinman 16 januari 2017 16:26
    quote:

    tonneke schreef op 16 januari 2017 16:22:

    En alle ballast over boord ;-)
    Wha ha ha. Het moet niet gekker worden.
  4. tonneke 16 januari 2017 17:37
    quote:

    de tuinman schreef op 16 januari 2017 16:26:

    [...]

    Wha ha ha. Het moet niet gekker worden.
    whoehahaha
  5. Lammetod 17 januari 2017 08:53
    quote:

    tonneke schreef op 17 januari 2017:

    [...]waarom ?
    Gewoon omdat jij ingestapt bent en gaat voor winst ,en liefst zoveel mogelijk .ander weet ik het ook nie
  6. Lammetod 17 januari 2017 08:58
    Maar ben bang da het niks wordt may heeft om 10 uur afspraak met Europa over brexit en ze gaat voor totale brexit en anders niks
  7. tonneke 17 januari 2017 09:36
    quote:

    Lammetod schreef op 17 januari 2017 08:58:

    Maar ben bang da het niks wordt may heeft om 10 uur afspraak met Europa over brexit en ze gaat voor totale brexit en anders niks
    Zij heeft gelijk, de dood of de gladiolen ;-)))
  8. Risky bets 17 januari 2017 11:29
    Hoop inhoudelijke posts hier ;)

    Gisteren heeft ABN amro Frontline een sell rating gegeven.

    www.hellenicshippingnews.com/dalian-i...

    Deze rally is ook wel bizar. Gaat tot veel scrapping leiden in 2017. Hoe kleiner het gat is tussen de staal scrap waarde van een oud schip en de waardering op de 2e hands markt; hoe sneller een bedrijf zal kiezen om het schip te schrappen in plaats van een dure drydock te doen.
  9. [verwijderd] 17 januari 2017 11:42
    quote:

    Risky bets schreef op 17 januari 2017 11:29:

    Hoop inhoudelijke posts hier ;)

    Gisteren heeft ABN amro Frontline een sell rating gegeven.

    www.hellenicshippingnews.com/dalian-i...

    Deze rally is ook wel bizar. Gaat tot veel scrapping leiden in 2017. Hoe kleiner het gat is tussen de staal scrap waarde van een oud schip en de waardering op de 2e hands markt; hoe sneller een bedrijf zal kiezen om het schip te schrappen in plaats van een dure drydock te doen.
    Reders kiezen vaak om te scrappen omdat dat ze niet willen dat de concurrent goedkoop met hun verkochte schepen gaat varen.
    Maakt het probleem van lage prijzen alleen maar groter.
  10. tonneke 17 januari 2017 12:00
    quote:

    Risky bets schreef op 17 januari 2017 11:29:

    Hoop inhoudelijke posts hier ;)

    Gisteren heeft ABN amro Frontline een sell rating gegeven.

    www.hellenicshippingnews.com/dalian-i...

    Deze rally is ook wel bizar. Gaat tot veel scrapping leiden in 2017. Hoe kleiner het gat is tussen de staal scrap waarde van een oud schip en de waardering op de 2e hands markt; hoe sneller een bedrijf zal kiezen om het schip te schrappen in plaats van een dure drydock te doen.
    sorry Risky bets, laat mijzelf soms gaan, ken je nagaan dat ik al zo blij ben als hij weer terug op mijn aankoop bedrag staat ;-) en er is weinig nieuws, behalve als jij er wat opzet, waar haal je het toch allemaal vandaan zeg maar is toch goed nieuws als ze gaan slopen ?
  11. Risky bets 17 januari 2017 12:58
    Hehe, geen probleem tonneke. Ja, hoe meer oude roestbakken er geschrapt worden hoe beter.

    @ landgenoot. Weet niet of het waar is. Lijkt mij gewoon een rekensommetje. Iets als

    Kies de grootste waarde tussen:

    Scrap staal waarde <> - drydock kosten - ballast water tank investering + verdisconteerde verwachte cash flow de komende 2,5 jaar + verdisconteerde waarde scrap staal waarde over 2,5 jaar.

    Momenteel zijn veel partijen pessimistisch over dayrates (verwachte cash flows komende 2,5 jaar) en moet er extra worden geïnvesteerd voor ballast water veranderingen. Hoe hoger staal prijs is, hoe sneller er voor een directe scrap wordt gekozen.

    Als het feit dat een concurrent goedkoop met een verkocht schip kan gaan varen ervoor zorgt dat je een suboptimale beslissing maakt door te snel te gaan scrappen, kan je toch beter gewoon niet verkopen en zelf blijven varen tot het scrappen wel rationeel is?

    EURN heeft trouwens zelden schepen van ouder dan 15 jaar oud (uitzondering straks die FSO's), dus die zullen sowieso wel niet gaan schrappen.
  12. Spes 17 januari 2017 16:40
    quote:

    tonneke schreef op 17 januari 2017 15:54:

    Waarom wordt het aandeel Euronav zo gedrukt ?
    Omdat niemand een aandeel met >10% dividendrendement wil. Veel te riskant.
19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 258 259 260 261 262 ... 965 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 26 april

    1. Bank of Japan rentebesluit 0% (onveranderd) volitaliteit verwacht
    2. Corbion Q1-cijfers
    3. Signify Q1-cijfers
    4. IMCD Q1-cijfers
    5. Basic-Fit trading update Q1 en jaarvergadering
    6. Total Energies Q1-cijfers
    7. Beursgang CVC (verwacht)
    8. ABN Amro € 0,89 ex-dividend
    9. ASML €1,75 ex-dividend
    10. Vopak €1,50 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht