Forum: Tesla Motors Inc. » Tesla blow-off | Beursduivel.be

Tesla blow-off

2.229 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 107 108 109 110 111 112 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Bowski
0
quote:

Dutcheon schreef op 18 mrt 2019 om 16:24:


Iedereen die in dit draadje iets durft te roepen over waterstof, raad ik aan zich even de meest basale kennis over waterstof op te doen aan de hand van dit recente artikel door Tweakers opgesteld:

tweakers.net/reviews/6449/de-grote-be...

Ik ben op de hoogte van dat artikel. Alsof de technische aspecten van waterstof-brandstofcel-electrisch niet opgelost zouden zijn.
Ik ben zelf erg verrast dat Hyundai nu zo'n auto gewoon in productie heeft genomen.
Technisch kan het dus prima!

De stroom van Tesla's wordt gemaakt uit kolen, aardgas en af en toe uit zon/wind.
Waterstof wordt nu vaak gemaakt mbv aardgas. Dat kan redelijk efficiënt.

De uitdaging is om waterstof uit water te halen: het simpele electrolyse-proces is inderdaad niet zo efficiënt. Als we dat onder de knie krijgen heb je een voldoende aan een waterstofopslag om overtollige wind/zon nuttig te gebruiken. Een Tesla vraagt dan dat je er eerst weer stroom van maakt voor zijn batterijen. De waterstofauto van Hyundai Xeno loopt er direct op.

P.S.: Als men CO2 kan afvangen en in de grond kan opslaan, dan zou dat toch ook met waterstof moeten kunnen: de opslagruimte is er dus al.
Dutcheon
0
quote:

Bowski schreef op 19 mrt 2019 om 08:59:


[...]
Ik ben op de hoogte van dat artikel. Alsof de technische aspecten van waterstof-brandstofcel-electrisch niet opgelost zouden zijn.
Ik ben dus zelf erg verrast dat Hyundai nu een zo'n auto gewoon in productie heeft genomen. Technisch kan het dus prima!

De stroom van Tesla's wordt gemaakt uit kolen, aardgas en af en toe uit zon/wind.
Waterstof wordt nu vaak gemaakt mbv aardgas. Dat kan redelijk efficiënt.

De uitdaging is om waterstof uit water te halen: het simpele electrolyse-proces is inderdaad niet zo efficiënt. Als we dat onder de knie krijgen heb je een voldoende aan een waterstofopslag om overtollige wind/zon nuttig te gebruiken. Een Tesla vraagt dan dat je er eerst weer stroom van maakt voor zijn batterijen. De waterstofauto van Hyundai loopt er direct op.

P.S.: Als men CO2 kan afvangen en in de grond kan opslaan, dan zou dat toch ook met waterstof moeten kunnen: de opslagruimte is er dus al.


Fout, de waterstofauto's hebben elektromotoren, de stroom is dus eerst nodig om waterstof te maken en vervolgens weer omgezet worden naar Stroom.

Technisch is het allemaal mogelijk ja, maar het gaat om efficiëntie...
Met car to grid toepassen op grote schaal en de technische vooruitgang wbt snelladen kunnen op zichzelf al de oplossing bieden voor de overschotten en in balans brengen bij tekorten van het net!

Als je op grote schaal waterstof gaat gebruik als opslag medium is dat in de overgang naar volledig duurzaam prima, maar waterstof is geen handige toepassing voor de auto.
Kijk alleen naar een paar dagen niet rijden met de auto, de moleculen van Waterstof zijn zo klein dat vrijwel de volledige range in een paar dagen verdwijnt!
Dutcheon
0
quote:

Bowski schreef op 19 mrt 2019 om 08:59:


[...]

De uitdaging is om waterstof uit water te halen: het simpele electrolyse-proces is inderdaad niet zo efficiënt. Als we dat onder de knie krijgen heb je een voldoende aan een waterstofopslag om overtollige wind/zon nuttig te gebruiken. Een Tesla vraagt dan dat je er eerst weer stroom van maakt voor zijn batterijen. De waterstofauto van Hyundai Xeno loopt er direct op.

P.S.: Als men CO2 kan afvangen en in de grond kan opslaan, dan zou dat toch ook met waterstof moeten kunnen: de opslagruimte is er dus al.


P.S. laatste post hierover, maar lees het artikel nog eens, dit staat hier ook allemaal in:

Wellicht heb je het gemist, maar de Nexo heeft naast de Fuel cell ook nog een Batterij van 40kWh, die is dus meer als de helft zo groot als de accu van een Tesla Model3! en dat is nodig, want de fuel cell kan geen hoge piek stroom leveren, slechts een steady generatie van stroom. Verder wil je de overcapaciteit van de waterstof cell kunnen opslaan, op moment dat je niet veel stroom gebruikt voor de aandrijving, maar tevens energie terugwinnen bij snelheid minderen....

En wat betreft het opslaan van de waterstof, ja je kunt het in kleine cilindrische tanks opslaan, maar om het vervolgens te gebruiken moet je het afkoelen tot enorm lage temperatuur om het vervolgens op overdruk uit de opslag te kunnen halen!

Oja het rijden op waterstof kost nu ongeveer 1/3e meer als het rijden op diesel.
"Momenteel kost een kilogram waterstof 10 euro. Dat is exclusief btw en voorlopig zonder toevoeging van accijns. Door het werken met overschotten zouden de kosten kunnen dalen naar circa 7,50 euro, maar dat is nog steeds zonder accijns. Nog los van de kosten voor de aanschaf en het onderhoud is het moeilijk denkbaar dat de kostprijs per kilowattuur ooit lager uitkomt dan de reguliere stroomprijs, simpelweg omdat de kosten voor elektrolyse en de exploitatie van tankstations veel hoger zijn."

Eclectisch rijden kost ongeveer de helft per kilometer tov. rijden op diesel. Daar heb je meteen de reden dat de waterstof lobby zo groot is.... de huidige brandstof keten wil heel graag een rol blijven spelen in de toekomst, echter niemand van deze partijen is in het gat gesprongen van productie van waterstof... dat zegt genoeg!
Bowski
0
quote:

Dutcheon schreef op 19 mrt 2019 om 10:32:


[...]
Eclectisch rijden kost ongeveer de helft per kilometer tov. rijden op diesel. Daar heb je meteen de reden dat de waterstof lobby zo groot is.... de huidige brandstof keten wil heel graag een rol blijven spelen in de toekomst, echter niemand van deze partijen is in het gat gesprongen van productie van waterstof... dat zegt genoeg!

Ik wil geenszins betogen dat we alles via waterstof moeten doen.
Het punt is dat je overtollige electrische energie ('szomers uit PV, stroom uit stormwind) kunt omzetten in iets wat je later kan gebruiken.
Omdat het overtollige stroom is doet efficientie er minder toe. Je krijgt er langetermijnopslag voor terug! Zo'n noodpakket mag wat extra's kosten.
Stroom naar waterstof kan dan van pas komen.

Dat niemand in het gat duikt is gewoon niet waar: bij windenergie wordt er momenteel serieus gekeken om overtollige stroom naar waterstof om te zetten.
Dutcheon
0
Terug naar TSLA:

Tesla is not everyones favourite stock due their questionable "profits". But play it right, you can make good money! In my opinion, its too risky of a trade if we don't enter at the main support. We can't control the direction of the stock but we can definitely reduce our loss.

What to watch:
- Watch for a bounce around the 250~ support.
- Watch for a reversal candle in the 4 hr and 1 day before entry.
-Tight stop loss if breaks through!

Trade at your own risk.

Deze week begin ik weer met kopen, mits hij nog wat onder de 265 duikt.
Targets heb ik op $263 -- 259 -- 251
voda
0
China customs lifts suspension on Tesla Model 3 imports

Reuters reported that China's customs authority has lifted its suspension on imports of Tesla's Model 3. An official in the authority's news department told Reuters that "We can confirm that the warning notice on Tesla has been cancelled.”

Tesla declined to comment. Two sources familiar with the matter told Reuters earlier that the suspension had been lifted after Tesla made the necessary rectifications.

China's General Administration of Customs stopped clearing Tesla Model 3 imports last week, saying they did not have the required Chinese language warning signs and had missing or incorrect nameplate labels.

Tesla said at the time that the company had reached a solution with the authorities.

Source : Reuters
Dutcheon
0
Leuk toeval, dat de koers een mooie piek doet, maar dat heeft volgens mij meer te maken met de leveringen van 3000 model-3's in de afgelopen 2 dagen en de Tesla tweet over deprijsverlaging die een dag is uitgesteld
Skater
0
Het is totale larie dat een BEV op kolen loopt. Het allergrootste deel van de energie stop je er thuis in en de goedkoopste stroom die ik kan bestellen is groene stroom. Klopt ook wel, want het is goedkoper op te wekken.
Als je eens een (hele) lange rit hebt en onderweg laadt, heb je keuzen uit verschillende laadboeren. Welke zijn er groener of grijzer? Kun je makkelijk uitzoeken. Ik kan me niet voorstellen dat er toekomst is voor een hele grijze.

Voor je 1km gereden hebt op waterstof is er gruwelijk veel energie verloren gegaan. Zijn met een zonnedak en powerwall laden hun wagen met bijna geen verlies. In de wagen zelf zit er ook heel weinig verlies.

Waterstof is leuk voor opslag als je geen katrol en tegengewicht bij de hand hebt, maar als je er een 40kWh batterij bij moet hebben, is het wel een héél vergezocht voordeel. Op 60kWh kun je al meer dan prima rijden. Basis Model 3 heeft iets minder vermoed ik, maar zal zodra de nieuwe Superchargers uitgerold zijn sneller reizen dan een 2-3x zo dure Audi of Jag.
Skater
0
Van Electrek:
JeffySessions • 17 hours ago
One of the things that I heard this week on the EnergyGang podcast was that Elon’s “500,000” tweet killed negotiations with their bondholders to payoff half of it in stock costing Tesla $450 Million in extra cash. Has anyone heard the same story.
2.229 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 107 108 109 110 111 112 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19-mrt-19 21:00
Koers 267,470
Verschil -2,020 (-0,75%)
Hoog 273,300
Laag 263,460
Volume 11.800.630
Volume gemiddeld 9.705.742
Volume gisteren 9.938.992