Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Koffiekamer Terug naar discussie overzicht

Regering Rutte IV: wordt dit een succes of een ramp?

26.158 Posts
Pagina: «« 1 ... 457 458 459 460 461 ... 1308 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 rene l 14 augustus 2022 08:19
    quote:

    objectief schreef op 14 augustus 2022 07:30:

    [...]

    Als je bang bent van vrouwen, dan is dit het verkeerde adres om je hiervan af te helpen.
    Geen enkele politicus zal je stem willen.

    Ik ben het helemaal met jonas eens Fred en ik heb ditzelfde hier ook al eens geschreven.

    Een politicus in Nederland voert de taken uit die belangrijk zijn voor ons land.
    Belangenverstrengeling op wat van manier dan ook moet uitgesloten worden en niet ter discussie staan.

    En het is heet simpel, voel je je een echte Nederlander, dan staat er niets bij ons in de weg om een enkelvoudig Nederlands paspoort te bezitten.
    Apart ook dat je een dubbel paspoort kunt bezitten, dit zou eigenlijk niet eens moeten kunnen.
    Je ben tenslotte Nederlander, en je gaat voor ons land, en voor onze tradities en normen en waarden.
    Ik zou deze gekke regeling ook overboord gooien, wordt je in Nederland geboren, dan krijg je alleen een Nederlands paspoort, en als je dat niet wilt, dan niet, maar dan geen Nederlandse.

    En voor degenen die een dubbel paspoort hebben en dit niet wensen op te geven, geen ruimte in de politiek, en ik zou zeggen, zoek lekker een baan elders, er zijn er genoeg, of als je je toch aangetrokken voelt tot een ander land, bijvoorbeeld het land van je grootouders, verhuizen is ook altijd een optie, niemand zal je tegenhouden.

    En betreft burgemeesters en wethouders denk ik er net zo over.
    Een echte burgemeester of wethouder dient ook minimaal 5 jaar binnen de gemeentegrens te wonen.
    Want weet je wat er speelt binnen je eigen gemeente, dan pas ben je eventueel geschikt voor een dergelijke functie.

    Wij hebben momenteel ook last van zo'n type bij ons, de aanvoerder van de VVD, totaal losgeslagen, en hij komt met het éne na het andere geldverslindende domme plan waarbij de burgers niet gekend laat staan gehoord worden.
    En waar woont hij precies, daar doen ze een beetje geheimzinnig over.
  2. forum rang 7 leek2018 14 augustus 2022 08:45
    Ik heb liever een buurman met 2 paspoorten, dan dat hij er door geboorte in Nederland ëën heeft, maar zijn loyaliteit ergens anders ligt.
  3. forum rang 9 josti5 14 augustus 2022 09:53
    quote:

    rene l schreef op 14 augustus 2022 08:19:

    [...]

    Ik ben het helemaal met jonas eens Fred en ik heb ditzelfde hier ook al eens geschreven.

    Een politicus in Nederland voert de taken uit die belangrijk zijn voor ons land.
    Belangenverstrengeling op wat van manier dan ook moet uitgesloten worden en niet ter discussie staan.

    En het is heet simpel, voel je je een echte Nederlander, dan staat er niets bij ons in de weg om een enkelvoudig Nederlands paspoort te bezitten.
    Apart ook dat je een dubbel paspoort kunt bezitten, dit zou eigenlijk niet eens moeten kunnen.
    Je ben tenslotte Nederlander, en je gaat voor ons land, en voor onze tradities en normen en waarden.
    Ik zou deze gekke regeling ook overboord gooien, wordt je in Nederland geboren, dan krijg je alleen een Nederlands paspoort, en als je dat niet wilt, dan niet, maar dan geen Nederlandse.

    En voor degenen die een dubbel paspoort hebben en dit niet wensen op te geven, geen ruimte in de politiek, en ik zou zeggen, zoek lekker een baan elders, er zijn er genoeg, of als je je toch aangetrokken voelt tot een ander land, bijvoorbeeld het land van je grootouders, verhuizen is ook altijd een optie, niemand zal je tegenhouden.

    En betreft burgemeesters en wethouders denk ik er net zo over.
    Een echte burgemeester of wethouder dient ook minimaal 5 jaar binnen de gemeentegrens te wonen.
    Want weet je wat er speelt binnen je eigen gemeente, dan pas ben je eventueel geschikt voor een dergelijke functie.

    Wij hebben momenteel ook last van zo'n type bij ons, de aanvoerder van de VVD, totaal losgeslagen, en hij komt met het éne na het andere geldverslindende domme plan waarbij de burgers niet gekend laat staan gehoord worden.
    En waar woont hij precies, daar doen ze een beetje geheimzinnig over.
    'Een politicus in Nederland voert de taken uit die belangrijk zijn voor ons land'???

    Die tijd ligt helaas achter ons.
    Onder leiding van Kaag/Rutte zijn ze in dienst van Brussel/IPCC/VN/IMF/Greenpeace.

    En wat 'lokaal' betreft: ik heb laatst een rondje gemaakt met de wijkbeheerder van onze wijk.
    Blijkt hier niet eens te wonen, maar 20 km verderop.
    Maakt dus niks mee, van wat er gebeurt.
    1x in de 1-2 maanden fietsen er, alleen met mooi weer, 's middags om een uur of 2, 2 wijkagenten langs.
    That's all...

    Onbegrijpelijk, dit soort dingen.
  4. poolbeer 14 augustus 2022 10:25
    Burgemeester Marcouch van Arnhem kreeg bij Jinek een ludieke Arnhem quiz. Van de vier vragen wist hij er geen één.
    Kan me deze aflevering van Jinek nog herinneren, dat Marcouch lachte als een boer met kiespijn. Dat er nog veel werk te doen was om Arnhem te leren kennen.
  5. forum rang 10 rationeel 14 augustus 2022 13:23
    Interessant gesprek:

    www.youtube.com/watch?v=b7hclprHGpY&a...

    "We moeten ons organiseren en nee durven zeggen", zegt Professor Paul de Hert...

    Digitale COVID-certificaten, volgapps, drones, gezichtsherkenning, QR-codes en supermarkten zonder kassa’s waar al je bewegingen in de gaten worden gehouden met camera’s. Volgens dataprotectie en privacy-expert professor Paul de Hert zijn we in Europa hard op weg naar een Chinees model. ‘Maar er is ook hoop.'

    Professor Paul de Hert is als jurist helemaal thuis in met name Europese wetgeving. De afgelopen twee coronajaren volgde hij de ontwikkelingen op de voet van regels en wetten die invloed heeft op privacy en dataprotectie van mensen.

    Hij constateert dat er door politici en beleidsmakers juridisch gezien de afgelopen jaren forse stappen zijn gemaakt in de richting van een Chinees model, wat door een groot deel van het publiek wordt geaccepteerd. Door een scala aan technologische ‘innovaties’ is het implementeren van een sociaal kredietsysteem in Europa niet langer denkbeeldig, zegt hij.

    Durf nee te zeggen

    Tijdens een openhartig en diepgaand gesprek met Flavia Pasquino legt De Hert uit wat volgens hem de manier is voor mensen om deze technologische noviteiten te benaderen, die weliswaar vaak ‘het gemak’ dienen maar een grote impact hebben op de privacy en zelfbeschikking. “Het is zaak om te voorkomen dat ethiek en moraliteit het afleggen tegen de weg van de minste weerstand en het gemak, waar de hedendaagse mens zo op is gesteld. Wij, maar ook beleidsmakers, móeten ook nee durven zeggen tegen technologische innovaties.”

    De Hert geeft ook zijn visie over het baanbrekende arrest van Vavricka uit april 2021, waarbij een Europese rechter zich uitsprak over een zaak die was aangespannen door iemand uit Tsjechië die voor zijn kinderen een vaccinatieverplichting tegen polio en hepatitis aanvocht. Hoewel veel prominente juristen direct riepen dat het vonnis het invoeren van een vaccinatieverplichting rechtvaardigt, liggen de zaken toch heel anders, zo legt De Hert uit.

    Kern van het gesprek

    De Hert pleit voor meer zichtbaarheid en weerbaarheid van de 'COVID-kritische' mensen door zich organiseren in een 'levensbeschouwelijke' groep of entiteit waardoor er meer kans is op rechtsbescherming. Denk aan hoe kerken dat al eeuwen doen. Immers de mensen die nu recht tegenover elkaar staan gaan elkaar nooit overtuigen, zegt hij. "Ze hebben simpelweg een andere levensbeschouwing over bijvoorbeeld gezondheid, immuniteit, vrijheid, veiligheid, de bemoeienis van de staat en het aanvaarden van risico."

    De Hert gaat verder...

    "Nu worden mensen die bezwaar hebben tegen vaccinatie daarvoor verketterd, maar dat zou je ook niet doen bij een christelijk en islamitische levensovertuiging. Dat respecteer je simpelweg omdat we dit afgesproken hebben met elkaar. Zo zou dat ook moeten zijn met de groep die nu duidelijk en vanuit levensovertuiging anders wil samenleven met bijvoorbeeld een virus."

    Deze onderwerpen, en nog veel meer, komen aan bod tijdens het ruim anderhalf uur durende gesprek tussen De Hert en Pasquino, dat boeiend is van de eerste tot de laatste minuut.

    En voor wie na het zien van het interview nog meer wil weten over de materie heeft De Hert nog een paar leestips.
  6. forum rang 10 rationeel 14 augustus 2022 13:32
    quote:

    poolbeer schreef op 14 augustus 2022 10:25:

    Burgemeester Marcouch van Arnhem kreeg bij Jinek een ludieke Arnhem quiz. Van de vier vragen wist hij er geen één.
    Kan me deze aflevering van Jinek nog herinneren, dat Marcouch lachte als een boer met kiespijn. Dat er nog veel werk te doen was om Arnhem te leren kennen.
    Een burgmeester hoeft geen spelletjes te kunnen spelen, maar WIJ moeten ons afvragen wat wij van een burgemeester verwachten.

    Aan welke eisen hij moet voldoen, en dan komt de vraag of wij toe zijn aan een gekozen burgemeester? Of in ieder geval hoe krijgen we een burgmeester, die voldoet.
  7. forum rang 6 de tuinman 14 augustus 2022 14:29
    quote:

    jonas schreef op 13 augustus 2022 20:55:

    Peter fff

    Met van Duijn ben ik soms wel en soms niet eens. Ben het met je eens dat de VVD de partij van de ondernemers er in is geslaagd onze grootste multinationale bedrijven het land uit te jagen. Toch knap gedaan van Rutte met zijn ruggengraat van rubber.

    Eest waren der de Nationale trots Shell, Unilevers, DSM en toen kwam Rutte met die VVD die zich ondernemerspartij noemde en toen? Toen toen vertrokken die bedrijven uit dit land!

    Bedrijven met meer dan een eeuwenlange band met Nederland weggejaagd en ja vaVan Duijn deed mee aan dat zwartmaken van deze bedrijven. En reken maar die bedrijven zullen nooit meer naar Nederland terugkomen met dit anti ondernemingsklimaat in de Kamer. Bijbehorende onderzoeksinstellingen en leveranciers zullen ook het land verlaten en ja Van Duijn heeft er mede toer aangezet met zijn domme columns over deze zaken.

    "Ook nu wemelt het van de problemen die allang bekend zijn, maar waarvan de aanpak voortdurend wordt doorgeschoven. Om het in agrarische termen te zeggen: de koe wordt niet bij de horens gevat. Traineren, uitstellen, een commissie benoemen, het probleem op het bordje van het volgende kabinet leggen, het is allemaal aan de orde van de dag. Premier Rutte is een windvaan gebleken, die met alle heersende winden meezeilde, maar nooit zelf een koers uitzette."

    Toch zou het goed zijn als meneer prof Van Duijn even eerst nog wat verder nadenkt voordat hij wat neer kwakt in een invloedrijk dagblad en moet dat dagblad eens gaan denken aan verjonging bij columnisten. Kan allemaal netjes met een soort afbouw naar minder Van Duijn naar 1 keer per maand en wat andere meer actieve economen in de andere 3 weken.

    Groet, Jonas

    PS IK denk dat zelfs een regering onder de SP dit had trachten te voorkomen omdat ze toch wat meer begrijpen via hun achterban van bedrijven, Is net zo bij de vakbonden met veel beter gevoel en inzicht wat echt leeft binnen de bedrijven.

    Neem dan VVD met geschienenisleraar Rutte, zijn persoonlijk assistente nu als fractievoorzitster ook nog nooit een bedrijf van binnen gezien en zijn ook al hooggeplaatse ex Rutte Ollongren ambtelijke assistente idem en met 2 nationaliteiten op Defensie waar ze geen bal verstand van heeft

    Het is gewoon compleet gestoord zoals die VVD bezig is met een soort nieuwe Lodewijk of Rutte de 14de met hofhuishouding aan de macht zonder ook maar enige kennis of ervaring in het bedrijfsleven
    Het is ook zeer bijzonder dat een minister van Buitenlandse zaken 2x! is afgetreden en nu de Financiën doet. (Of zou moeten doen.)
  8. forum rang 7 leek2018 14 augustus 2022 14:45
    quote:

    de tuinman schreef op 14 augustus 2022 14:29:

    [...]

    Het is ook zeer bijzonder dat een minister van Buitenlandse zaken 2x! is afgetreden en nu de Financiën doet. (Of zou moeten doen.)
    Misschien is ze op Financién meer op haar plaats.
  9. forum rang 7 leek2018 14 augustus 2022 14:53
    quote:

    rationeel schreef op 14 augustus 2022 08:41:

    GEEN regels waar geen regels hoeven en WEL regels waar ze moeten;)
    We leven in een maatschappij met een hoop mensen, die enig gezond verstand ontberen, daarom is het haast wel noodzakelijk om voor bijna alles een regelgeving te hebben. Het gaat er echter om hoe we me die regels omgaan.
  10. forum rang 7 JP Samosa 14 augustus 2022 16:38
    quote:

    de tuinman schreef op 14 augustus 2022 14:29:

    [...]

    Het is ook zeer bijzonder dat een minister van Buitenlandse zaken 2x! is afgetreden en nu de Financiën doet. (Of zou moeten doen.)
    De eis om minister te worden was dat je de ballen verstand van het vakgebied moest hebben.
    Dus zowel Kaag, Mevr Stikstof als Katja voldeden hier aan ruimschoots
  11. forum rang 6 de tuinman 14 augustus 2022 18:40
    quote:

    leek2018 schreef op 14 augustus 2022 14:45:

    [...]
    Misschien is ze op Financién meer op haar plaats.
    Sarcasme? De 1e keer dat ze aftrad was vanwege het toeslagen schandaal.

    Maar ach... Laten we financiën eens proberen.. misschien is dat wat..
  12. forum rang 10 rationeel 14 augustus 2022 19:37

    Onnodige tranen en schaamte om het zingen van ‘knecht’

    Bart Collard

    www.wyniasweek.nl/onnodige-tranen-en-...

    Tegenover de radicale wensen van luide activisten is het belangrijk een tegengeluid te laten horen en te blijven wijzen op de gevaren van woke, betoogt Bart Collard.

    Tijdens de Gay Pride doet Tim den Besten voor Avro/Tros verslag vanaf een podium naast de gracht. Als de boot van Avro/Tros komt aanvaren hoopt hij zijn vriend Nicolaas op de boot te zien. ‘Sint Nicolaas komt nu aan met een boot!’ Enthousiast zingt hij: ‘Siiiiinterklaasje, kom maar binnen met je knecht’, gevolgd door de constatering dat er geen Nicolaas op de boot zit. Nee, op de boot zitten zo’n veertig andere mensen, waaronder de zangers S10 en Jeangu Macrooy. Op de boot zitten vooral blanke mensen; een enkeling is dat niet.

    Tim den Besten wordt twee dagen later hevig geëmotioneerd geïnterviewd bij NPO Radio 1. Nog voor het interview begint is Den Besten in tranen. Op sociale mediakanalen kreeg hij dit soort reacties op zijn Gay Pride-verslag: ‘Je bent een wild beest; ze moeten je opsluiten; ik hoop dat je ontslagen wordt; je bent net als je voorouders.’
  13. forum rang 10 rationeel 14 augustus 2022 19:38
    Donkere mensen achter de kassa

    De interviewster vraagt of hij op dat moment al wist dat hij iets ‘doms’ deed of dat dit besef later pas kwam? Den Besten: ‘Nee, en dat vind ik misschien ook wel erg. Tot gisteren wist ik niet wat ik precies had gezongen. En dat ik dus knef (hij lijkt het woord ‘knecht’ niet te willen uitspreken, BC) heb gezongen zonder daar ook maar over na te denken.’

    Vervolgens barst Den Besten in huilen uit wanneer hij vertelt dat hij nu voor het eerst weer naar buiten ging en dat mensen allemaal denken dat hij een racist is. ‘Of dat ik dat heb gedaan omdat er een boot vol donkere mensen was, en (dat ik daar) ook nog Piet (hij riep Stien naar zangeres S10, BC) naar geroepen (zou hebben). En toen stond ik bij de Starbucks in de rij en er stonden allemaal donkere mensen achter de kassa.’
  14. forum rang 10 rationeel 14 augustus 2022 19:39
    Uitgegleden

    Dan snakt hij naar adem. Den Besten legt uit dat Kick Out Zwarte Piet de hele dag een post online heeft gehad waarop stond dat hij het liedje zong naar een boot vol donkere mensen, terwijl hij ook nog Piet naar ze riep. Wie de beelden ziet, begrijpt dat dit niet het geval was.

    Den Besten: ‘Ik ben uitgegleden. Ik heb echt iets stoms gedaan. Maar waar ik in kom, dat is juist iets waar ik altijd, eh, aan die kant stond.’
  15. forum rang 10 rationeel 14 augustus 2022 19:39
    ‘Woke eet haar eigen kinderen op’

    En dat is een kenmerk van het wokisme. Zelfs wie mee gaat in het woke-zijn, kan zomaar het slachtoffer van de beweging worden. Journalist Douglas Murray spreekt van allerlei onzichtbare struikeldraden in de maatschappij. Wie er per ongeluk één aanraakt, zelf woke of niet, moet diep door het stof en excuses voldoen niet. Publiciste Sujet Shams wijst er bij Op1 op dat ‘woke haar eigen kinderen opeet’.

    Maar wat heeft Den Besten nou werkelijk fout gedaan? Helemaal niets. Hij zong in zijn enthousiasme één zin uit een kinderlied – in de woorden van Shams: ‘culturele gewenning’ – om zijn vriend te verwelkomen. En die zin zou – juist in 2022 – niet als verwerpelijk geïnterpreteerd moeten worden. Zwarte Piet is namelijk vrijwel overal afgeschaft en vervangen door roetveegpieten. Wat is er dan nog racistisch te vinden aan de term knecht?
  16. forum rang 10 rationeel 14 augustus 2022 19:40
    Allemaal racistisch

    De roetveegpiet is nu de knecht van Sinterklaas geworden en dus is de vermeend racistische component al van tafel geveegd. Maar kennelijk hebben de wokisten daar geen oren naar. Moet het Sinterklaasfeest van hen dan in z’n geheel vallen? Sinterklaas staat immers boven zijn knechten – blank, zwart of wat dan ook – en dat symboliseert het kapitalisme.

    Filosoof Floris van den Berg, auteur van het Wokabulary, stelt bij Op1: ‘Het is goed om zelfkritisch te zijn. Het is ook goed om kritisch te zijn op je eigen cultuur en op je eigen culturele erfgoed, maar als we daarin te ver doorslaan dan zijn wij, alle witte mannen, allemaal (kinderen) van slavenhandelaren: wij zijn dan allemaal racistisch, ook al weten we dat niet. Zo komen we niet naar een echte inclusieve samenleving.’
26.158 Posts
Pagina: «« 1 ... 457 458 459 460 461 ... 1308 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 465 6.840
AB InBev 2 5.285
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.579 46.292
ABO-Group 1 19
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.129
Accentis 2 253
Accsys Technologies 22 8.893
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 160
ADMA Biologics 1 31
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 13 16.331
Aedifica 2 829
Aegon 3.257 320.042
AFC Ajax 537 7.018
Affimed NV 2 5.752
ageas 5.843 109.777
Agfa-Gevaert 13 1.856
Ahold 3.536 73.980
Air France - KLM 1.024 34.310
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 466 12.769
Alfen 12 16.239
Allfunds Group 3 1.187
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.246
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 328
Altice 106 51.196
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.484 114.757
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.819 240.248
AMG 965 125.653
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 303 6.519
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 382
Antonov 22.632 153.605
Aperam 91 14.110
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 313
Arcadis 251 8.613
Arcelor Mittal 2.023 318.594
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 266
arGEN-X 15 9.105
Aroundtown SA 1 176
Arrowhead Research 5 9.262
Ascencio 1 20
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.107 37.656
ASML 1.762 76.861
ASR Nederland 18 4.122
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 333
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 29 10.649
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 49
Azerion 7 2.662

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 26 april

    1. Bank of Japan rentebesluit 0% (onveranderd) volitaliteit verwacht
    2. Corbion Q1-cijfers
    3. Signify Q1-cijfers
    4. IMCD Q1-cijfers
    5. Basic-Fit trading update Q1 en jaarvergadering
    6. Total Energies Q1-cijfers
    7. Beursgang CVC (verwacht)
    8. ABN Amro € 0,89 ex-dividend
    9. ASML €1,75 ex-dividend
    10. Vopak €1,50 ex-dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht