Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,600
  • Verschill

    -0,020 -0,36%
  • Volume

    140.770 Gem. (3M) 302,1K
  • Bied

    5,595  
  • Laat

    5,610  
+ Toevoegen aan watchlist

TomTom september 2022

901 Posts
Pagina: «« 1 ... 16 17 18 19 20 ... 46 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 pwijsneus 11 september 2022 08:51
    quote:

    boem! schreef op 10 september 2022 18:20:

    dat mijn inschattingen vwb de FCF vanaf 2015 t/m 2019 iets te florisant waren wil ik best beamen.

    "iets te florisant" is een eufemisme voor er faliekant naast te zitten. Elk jaar. Posts vol met lappen tekst en nog meer cijfers waar geen touw aan vast te knopen is en waar niets van is uitgekomen. Oeverloos. Of de omzet daalt of zakt is totaal niet relevant. Overtreft het de verwachtingen? Of presteert TomTom lager dan de verwachtingen, daar gaat het om. Als je belegger bent tenminste. Voor de founders is het elk jaar prijs. Zij halen elk jaar steevast hun doelen, die worden ook zorgvuldig afgestemd. Als het om salaris gaat meten ze zich met peers zoals Adyen of ASML. Toch frappant dat het halen van de doelen voor aandeelhouder en founder (2 petten zelfde persoon) zou uit elkaar kunnen liggen nietwaar? Een notering is immers een prima plek om belastingvrij vermogen te stallen.
  2. forum rang 6 pwijsneus 11 september 2022 09:13
    quote:

    *JustMe* schreef op 10 september 2022 18:11:

    [...]

    Het doel is een vliegwiel.

    Meer klanten => meer data => beter product => meer klanten => meer data => beter product => meer klanten => meer data => beter product. Enzovoort.

    En bij meer data nemen inderdaad ook de kosten af, althans bij TT, want randvoorwaardelijk is dat je data met artificial intelligence kan verwerken, anders is meer data juist meer kosten. Dat is het probleem van partijen die technologisch achterliggen.
    TomTom is geen eigenaar van de data. Daarom is het noodzakelijk dat Tomtom zich laat betalen in data, zoals het dat in het verleden heeft gedaan met Apple, en straks met bv cariad. Tot zo lang cariad zelf hun in-house software stack op orde heeft, en ze zelf ook prima in staat zijn om de gigantische hoeveelheden data te kunnen verwerken, en er een service/dienst mee kan maken om te kijken waar je het beste kan opladen. Dat zou toch geen rocket-science moeten zijn. Is TomTom de beste technology provider omtrent AI? Denk het niet. Tot 2030 is nog 8 jaar, in die tijd moet cariad het toch ook wel zelf voor elkaar krijgen om een traffic service op te zetten.

    Vrijwel geen directe toegang tot data dus. Ook heeft het bijna geen directe connectie meer met klanten. Er zit altijd een serviceprovider (MS bijvoorbeeld) of autobouwer tussen. Alleen de digitale cockpit zou kunnen, maar daar zijn nog geen klanten voor geloof ik.

    En een beter product? Vraag is anno 2022 in hoeverre er nog baanbrekende doorbraken - om er maar eens een pleonasme tegenaan te gooien - gaan plaatsvinden in location-technology-land. Is het uitrekenen waar je je auto het beste kan chargen in 2030 een topic wat alleen TomTom kan kraken? Waag het te betwijfelen.

    Er zullen legio partijen zijn die het vliegwiel kunnen uitvinden. Neem bijvoorbeeld HD_maps. Heeft misschien wel miljarden gekost voor TomTom. OK, ondernemen is risico nemen. Maar waarom is dit een regelrechte flop geworden? Te vroeg misschien?! Je ziet partijen als cariad die in-house hun eigen HD_maps bouwen. Microsoft en GM investeren miljarden in cruise. Terwijl TT toch een oplossing klaar heeft? Is de oplossing van TT niet goed genoeg, of is het genereren, bezitten en verwerken van de gigantische hoeveelheden data voor een partij als VW het echte goud, en willen ze die skill volledig in eigen huis houden?

    Dan heb je het in 2030 echt niet meer over een fee per car. Je moet TT zien als een consultant, die technology provider/support verleend aan bijvoorbeeld cariad. Komende jaren zullen er zeker oplossingen van TT in de auto's van VW gaan belanden. Maar het is onduidelijk wat daarvoor betaald wordt irt verkregen data ipv euro's. En er komt een dag dat cariad het in-house kan.
  3. forum rang 6 pwijsneus 11 september 2022 09:17
    quote:

    harrysnel schreef op 7 september 2022 21:36:

    [...]

    Pwijsneus, je schrijft hierboven:

    Eerst nog maar eens zien of, en zo ja welke rol TT nu precies gaat spelen in al die miljoenen voertuigen, want dat is me eerlijk gezegd ook nog niet helemaal duidelijk....”

    Nu breekt mijn klomp. Een kleine twee maanden geleden hadden we op dit forum een discussie over de Cariad deal. Ik heb toen geprobeerd om jou duidelijk te maken dat TomTom concrete diensten gaat leveren aan Cariad. Linkjes erbij gegeven zodat je het zelf ook nog kon bekijken op de TT website. Het mooie was dat jij mij bedankte voor de heldere uitleg. Lees maar na in je posting op dit forum van 11 juli 14:42:

    www.iex.nl/Forum/Topic/1390817/TomTom...

    Niemand kent de financiële aspecten van de deal. Maar dat je vandaag opnieuw beweert dat je niet weet welke rol TomTom bedrijfsmatig gaat vervullen in de samenwerking is verbazingwekkend. Of je geheugen is enorm slecht en dat spijt me voor je. Wat ook kan is dat je hier bewust twijfel aan het zaaien bent over de deal. Dat zou ik kwalijk vinden.
    Dit doet mijn wenkbrouwen fronzen;
    youtu.be/eG6kDib33N4?t=521

    Krijg sterk de indruk dat jij, boem, justme in het verleden zijn blijven hangen.

    Voor mij is het duidelijk dat het noodzakelijk is dat TomTom in data betaald wordt, anders wordt er afbreuk gedaan aan de diensten zoals bv traffic of ADAS(HD)-map die TomTom aanbied. Dat is een wisselwerking, die producten werken niet goed zonder binnenkomst van absurd grote hoeveelheden datasets. Een partij als cariad of hyundai kunnen die leveren. Voorheen deed Apple dit ook, maar apple vond de backbone niet goed.

    In bovenstaand filmpje hoor je dat Cariad net zoals alle andere autobouwers alles op termijn in-house willen hebben. In 8 jaar moet het cariad toch zelf ook wel lukken om uit te rekenen waar je moet gaan chargen, of een ADAS functionaliteit te maken op basis van de zelfgemaakte HD_maps. Dus wat is de onderscheidende factor, relevantie of toegevoegde waarde van TomTom nog in 2030??

    Die fee per auto tot 2030 kunnen we denk ik wel vergeten. Terwijl tegelijkertijd wel prijserosie plaatsvind voor de traditionele producten van TomTom, de SD_maps en traffic. ISA een grote flop, hier is HERE er grotendeels met de buit van door gegaan. Zo'n 80-90% van de te vergeven markt is niet naar TomTom gegaan. Echter, of dat veel oplevert is ook nog de vraag. Een maximale snelheid in beeld toveren is noodzakelijke/verplichte feature, maar geen oplossing waar een autobouwer euro's voor per jaar gaat betalen schat ik in. Geloof dat HERE op dezelfde manier struggelt met het businessmodel als TomTom dat moet doen als beursgenoteerd bedrijf.
  4. forum rang 4 Gvv2024 11 september 2022 09:42
    Levert TT ook data aan voor het "Petal Maps" navigatie systeem ? Jullie als kenners moeten dit toch weten.
  5. forum rang 7 sniklaas 11 september 2022 10:55
    quote:

    boem! schreef op 11 september 2022 05:55:

    dat bedoel ik nou.

    eerst volhouden, dat de omzet niet zal stijgen en nu dat niet meer te verdedigen valt terugvallen op een oude schatting van 275 mio.

    uitgaande van 223 mio uit 2021 is dat een jaarlijkse STIJGING met meer dan 10% op basis van de IFRS omzet.
    wat een flauwekul, ik heb mijn verwachting voor 2022 reeds in januari van dit jaar uitgesproken…

    Mede gebaseerd op de uitspraken van Taco van oktober 2021 dat de automotive omzet in 2022 met 20…30% zou toenemen, mijn €275 mio verwachting past daar met 25%+ prima tussen…

    De inmiddels bereikte 2022 Q1 & Q2 resultaten laten zien dat Taco’s 20….30% uitspraken een broodje aap zijn die TT geeneens zelf gelooft gezien de in februari met de 2021 jaarcijfers uitgesproken verwachtingen…

    Het lijkt erop dat broodjes aap behoren bij het palet van boekhouders…
  6. [verwijderd] 11 september 2022 11:38
    Dit is hoe TomTom op de website onder het kopje partners de deal met Volkswagen omschrijft. Door google translate gehaald
    ===

    CUSTOMER STORY
    Volkswagen Groep

    TomTom en de Volkswagen Groep versterken hun wereldwijde banden verder. CARIAD, het autosoftware- en technologiebedrijf van de Volkswagen Group, gaat samenwerken met TomTom om de volgende generatie navigatie te ontwikkelen.

    Samenwerking voor de digitale cockpit
    TomTom's expertise op het gebied van hybride navigatie en toonaangevende verkeersdiensten, gecombineerd met CARIAD's expertise op het gebied van gebruikerservaring en voertuigintegratie, zal leiden tot een nieuw, best-in-class navigatieproduct.

    Miljoenen Volkswagen Group-auto's in Europa zijn al uitgerust met TomTom's Real-Time Traffic-functie. TomTom Traffic biedt duidelijke, actuele informatie over de verkeerssituatie, files, incidenten en het verhelpen van files. Verkeersgegevens worden realtime en online verzameld. Op basis van de situatie van de wegen houdt dynamische straatgeleiding rekening met mogelijke tijdwinst.

    TomTom ontwikkelt nu een inclusieve navigatie-oplossing die feilloos zal integreren met CARIAD's uniforme software- en hardwareplatform binnen de digitale cockpits van de Volkswagen Group. De eerste modellen die deze technologie van de volgende generatie demonstreren, zullen elektrisch zijn en in 2023 de weg op gaan. Deze modellen zullen profiteren van TomTom's hypernauwkeurige EV-bereik en routering. Er worden ook andere baanbrekende functies ontwikkeld, zoals navigatie op rijstrookniveau, rijstrookafhankelijk verkeer en een meer geavanceerde en gepersonaliseerde EV-ervaring.

    Tegen 2030 wil CARIAD tot 40 miljoen voertuigen wereldwijd verbinden met de Automotive Cloud van de Volkswagen Group. Door gebruik te maken van de wereldwijde vlootomvang van Volkswagens Group en gebruik te maken van haar gegevens, zal CARIAD de kwaliteit en dekking van de navigatiediensten continu verbeteren.
  7. forum rang 4 Gvv2024 11 september 2022 20:37
    quote:

    Odessadream schreef op 11 september 2022 09:42:

    Levert TT ook data aan voor het "Petal Maps" navigatie systeem ? Jullie als kenners moeten dit toch weten.
    Toch geen kenners hier maar ja dat wisten we eigenlijk al :-)
  8. forum rang 4 Gvv2024 11 september 2022 20:39
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 11 september 2022 09:55:

    Met al dat cijfergebrij hierboven kan het niet anders dat de koers morgen positief reageert.
    Toch.........?
    grapjas
  9. harrysnel 11 september 2022 23:29
    quote:

    pwijsneus schreef op 11 september 2022 09:17:

    [...]

    Dit doet mijn wenkbrouwen fronzen;
    youtu.be/eG6kDib33N4?t=521

    Krijg sterk de indruk dat jij, boem, justme in het verleden zijn blijven hangen.

    Voor mij is het duidelijk dat het noodzakelijk is dat TomTom in data betaald wordt, anders wordt er afbreuk gedaan aan de diensten zoals bv traffic of ADAS(HD)-map die TomTom aanbied. Dat is een wisselwerking, die producten werken niet goed zonder binnenkomst van absurd grote hoeveelheden datasets. Een partij als cariad of hyundai kunnen die leveren. Voorheen deed Apple dit ook, maar apple vond de backbone niet goed.

    In bovenstaand filmpje hoor je dat Cariad net zoals alle andere autobouwers alles op termijn in-house willen hebben. In 8 jaar moet het cariad toch zelf ook wel lukken om uit te rekenen waar je moet gaan chargen, of een ADAS functionaliteit te maken op basis van de zelfgemaakte HD_maps. Dus wat is de onderscheidende factor, relevantie of toegevoegde waarde van TomTom nog in 2030??

    Die fee per auto tot 2030 kunnen we denk ik wel vergeten. Terwijl tegelijkertijd wel prijserosie plaatsvind voor de traditionele producten van TomTom, de SD_maps en traffic. ISA een grote flop, hier is HERE er grotendeels met de buit van door gegaan. Zo'n 80-90% van de te vergeven markt is niet naar TomTom gegaan. Echter, of dat veel oplevert is ook nog de vraag. Een maximale snelheid in beeld toveren is noodzakelijke/verplichte feature, maar geen oplossing waar een autobouwer euro's voor per jaar gaat betalen schat ik in. Geloof dat HERE op dezelfde manier struggelt met het businessmodel als TomTom dat moet doen als beursgenoteerd bedrijf.
    Grappig dat je het hebt over “in het verleden blijven hangen” en vervolgens een filmpje laat zien van de IAA2021 nu precies een jaar geleden. Een filmpje waarin VW volgens jou de ambitie uitspreekt om alles “in house te ontwikkelen” en dat doet jou twijfelen of TomTom nog wel een rol kan spelen in de plannen van VW. Drie maanden na dit filmpje komt er een deal naar buiten tussen Cariad en TomTom en zijn de plannen om het allemaal zelf te doen bij het vuil gezet.
  10. forum rang 6 pwijsneus 12 september 2022 00:07
    quote:

    harrysnel schreef op 11 september 2022 23:29:

    [...]

    Grappig dat je het hebt over “in het verleden blijven hangen” en vervolgens een filmpje laat zien van de IAA2021 nu precies een jaar geleden. Een filmpje waarin VW volgens jou de ambitie uitspreekt om alles “in house te ontwikkelen” en dat doet jou twijfelen of TomTom nog wel een rol kan spelen in de plannen van VW. Drie maanden na dit filmpje komt er een deal naar buiten tussen Cariad en TomTom en zijn de plannen om het allemaal zelf te doen bij het vuil gezet.
    Voor zover ik kan lezen levert TomTom alleen traffic en ouderwetse maps. Hetgeen juist aan prijserosie onderhevig is. Misschien wat aanverwante diensten zoals waar je kunt opladen, maar je hoort toch duidelijk dat HD maps in house worden gesourced.

    Neem daarin mee dat tomtom graag data wil ontvangen. Ala belegger, wat schieten we hier nu mee op? Niemand weet het, dus ik laat alle berekingen hier aan me voorbij gaan, en laat me informeren door tomtom zelf. Het is totaal ondoorgrondelijk wat een dergelijke deal financieel gaat opleveren. Dus, nog even geduld aub. Tel daarbij het algemene beursklimaat op, en dan kom ik tot de conclusie dat nog vele bijkoopmomenten zullen volgen. Succes!
  11. forum rang 8 Wereldbelegger 12 september 2022 08:00
    TomTom introduceert vrachtwagen-navigatie

    Om te voldoen aan de behoeften van professionele vrachtwagenchauffeurs, introduceert TomTom nu speciale routes voor vrachtwagens in de TomTom GO Navigation-app voor Android-gebruikers. Niet weer een zuignap op je voorruit, maar gewoon netjes via je mobiele telefoon of – nog mooier – je multimediasysteem in je truck.

    Vooruit plannen
    De app stelt chauffeurs in staat om thuis ’s avonds op de telefoon alles al in te plannen, waarbij de app rekening houdt met de afmetingen van je voertuig, brandstofvereisten, gewenste maximumsnelheden, wegwerkzaamheden en lading (zoals vervoer van gevaarlijke stoffen). Je kunt ook meerdere bestemmingen achter elkaar plannen en je hebt toegang tot een overzicht van praktische locaties onderweg, zoals tankstations en speciale vrachtwagen-stops.

    Door rekening te houden met factoren zoals voertuiggrootte en vrachttype, wil TomTom met deze toevoeging aan de app vrachtwagenchauffeurs helpen bij hun werk. Je blijft op de hoogte van de steeds veranderde verkeersregels, vermijdt verboden routes en beperkingen rondom het vervoer van gevaarlijke stoffen. Updates zitten al in de pijplijn. De app zal binnenkort rekening houden met andere zaken, zoals lage-emissie zones. De app is wereldwijd beschikbaar, met uitzondering van Rusland en Wit-Rusland.

    bron:
    bigtruck.nl/nieuws/tomtom-introduceer...
  12. forum rang 8 Wereldbelegger 12 september 2022 08:03
    Nieuwe auto’s: nog steeds minstens één jaar wachten!

    De markt voor nieuwe auto’s wordt nog steeds geplaagd door fluctuerende levertijden die vaak veel langer zijn dan aangekondigd. Het duurt nu gemiddeld één jaar voordat je je bestelde wagen in ontvangst kan nemen.

    Er werd gedacht dat verstoringen in de toeleveringsketens geleidelijk zouden afnemen, ondanks de oorlog in Oekraïne, aangezien er nieuwe aanvoerlijnen werden georganiseerd om die tekorten te compenseren. Uiteraard zijn we er nog niet helemaal, want veel klanten zien de levertijden van hun auto nog steeds langer worden.

    Verschillende mensen hebben ons onlangs gemeld dat de levering van hun nieuwe auto inderdaad nog meer vertraging oploopt. Hierbij ook een vrij klassieke auto (Volkswagen Passat) die in november vorig jaar werd besteld en gepland stond om in juni 2022 te arriveren, dan werd uitgesteld naar augustus en nu naar december. Dat is ruim 13 maanden wachten, als alles goed gaat.

    Natuurlijk zijn sommige modellen meer getroffen dan andere, bijvoorbeeld vanwege een bepaalde meer specifieke uitrusting. In dezelfde geest kan de keuze voor de ene of de andere optie op de bestelbon ook gevolgen hebben voor de levertijd. Voordat je een bestelling plaatst, is het daarom aan te raden om contact op te nemen met de dealer, omdat sommige modellen sneller beschikbaar zijn dan andere. Sommige merken spreken van een periode van ‘slechts’ 4 maanden, maar dat moet in perspectief worden geplaatst, omdat geen enkel merk vandaag immuun is voor de logistiek problemen voor zijn onderdelen.

    In realiteit zijn de verlengde levertijden het gevolg van de combinatie van 3 factoren: Covid-19 dat nog steeds sluitingen veroorzaakt in China (en het begint daar opnieuw met 65 miljoen Chinezen opnieuw in quarantaine, waaronder de 21 miljoen inwoners van Chengdu, een stad die bijna volledig leeft van de auto-industrie), halfgeleidertekorten en de oorlog in Oekraïne. Het ontbreken van één enkel onderdeel kan echter de afwerking van een auto op een productielijn verhinderen en zo het hele leveringsproces blokkeren.

    bron:
    gocar.be/nl/autonieuws/auto-industrie...
  13. forum rang 7 sniklaas 12 september 2022 08:53
    9,25% salarisverhoging in 18 maanden + 2 maal een uitkering van €1000,- netto is de deal tussen de NS en de vakbonden, dit zet een toon voor de vele deals die nog komen…

    De 10% personele reductie bij het DATA onderdeel van TT plus de kosten van het sociaal plan en de afvloeings regelingen daarbij opgeteld de stijgende loonkosten van de overige en nieuwe APPS medewerkers maakt dat de beoogde kosten besparing teniet wordt gedaan…
  14. forum rang 4 GLMF 12 september 2022 09:19
    quote:

    sniklaas schreef op 12 september 2022 08:53:

    9,25% salarisverhoging in 18 maanden + 2 maal een uitkering van €1000,- netto is de deal tussen de NS en de vakbonden, dit zet een toon voor de vele deals die nog komen…

    De 10% personele reductie bij het DATA onderdeel van TT plus de kosten van het sociaal plan en de afvloeings regelingen daarbij opgeteld de stijgende loonkosten van de overige en nieuwe APPS medewerkers maakt dat de beoogde kosten besparing teniet wordt gedaan…
    absoluut…..NS is representatief voor TT
    en bij de NS worden deze extra uitgaves ( verspreid over 3 jaar) doorberekend in de prijs van de (trein)kaartjes; maar bij TT kan dit niet want die krijgen de geleverde ‘kaartjes’ betaald in data………
  15. forum rang 7 sniklaas 12 september 2022 09:39
    quote:

    GLMF schreef op 12 september 2022 09:19:

    [...]
    absoluut…..NS is representatief voor TT
    en bij de NS worden deze extra uitgaves ( verspreid over 3 jaar) doorberekend in de prijs van de (trein)kaartjes; maar bij TT kan dit niet want die krijgen de geleverde ‘kaartjes’ betaald in data………
    De vakbonden en arbeidsmarktexperts verwachten een loongolf in Nederland, nu de stakingen bij de Nederlandse Spoorwegen hebben geleid tot een loonstijging van bijna 10%.

    www.telegraaf.nl/financieel/185798796...
  16. forum rang 6 tatje 12 september 2022 10:21
    During 2021, 3,279 (2020: 3,336) full-time equivalent (FTE) employees worked outside the
    Netherlands.

    Hoop op veel personen in India, krijgen goedkoop gas uit Rusland.
  17. forum rang 7 sniklaas 12 september 2022 12:40
    quote:

    tatje schreef op 12 september 2022 10:21:

    During 2021, 3,279 (2020: 3,336) full-time equivalent (FTE) employees worked outside the
    Netherlands.

    Hoop op veel personen in India, krijgen goedkoop gas uit Rusland.
    wat probeer je te zeggen Martin, hopelijk heeft TT veel medewerkers is India omdat daar de medewerkers niet worden beschermt door wet en regelgeving waardoor loon compensaties niet of slechts deels worden doorgevoerd…

    Wellicht dat dit soort ontwikkelingen zoals vermeld in het AD; ‘In paar jaar tijd 10 miljoen moderne slaven erbij: vandaag zijn er 50 miljoen over de hele wereld’ op jouw goedkeuring kunnen rekenen, zolang jij maar kunt blijven tuffen al gaat het indirect over de ruggen van anderen….

    India met haar 1400 mio inwoners verbruikt 55 miljard m3 aan aardgas, wij 17,5 mio inwoners 45 miljard m3. Benzine en zonnebloemolie daarentegen zijn onbetaalbaar geworden voor onze medemensen in India…
  18. forum rang 6 tatje 12 september 2022 12:55
    quote:

    sniklaas schreef op 12 september 2022 12:40:

    [...]wat probeer je te zeggen Martin, hopelijk heeft TT veel medewerkers is India omdat daar de medewerkers niet worden beschermt door wet en regelgeving waardoor loon compensaties niet of slechts deels worden doorgevoerd…

    Wellicht dat dit soort ontwikkelingen zoals vermeld in het AD; ‘In paar jaar tijd 10 miljoen moderne slaven erbij: vandaag zijn er 50 miljoen over de hele wereld’ op jouw goedkeuring kunnen rekenen, zolang jij maar kunt blijven tuffen al gaat het indirect over de ruggen van anderen….

    India met haar 1400 mio inwoners verbruikt 55 miljard m3 aan aardgas, wij 17,5 mio inwoners 45 miljard m3. Benzine en zonnebloemolie daarentegen zijn onbetaalbaar geworden voor onze medemensen in India…
    Je probeert mij dingen te laten zeggen, die ik niet heb gezegd.

    Ik zeg alleen, gas uit Rusland gaat ook naar India, dus inflatie door gas zal daar minder zijn.

    De rest probeer je mij in de mond te leggen.

    Doe je trui maar vlug uit, is misschien in India gemaakt.

    Hypocriet noemen ze zo iemand.

    Met zoveel soorten beleggingen, die het zo goed doen, heb je zeker 10 studiebeurzen aan mensen uit India gegeven.

    Barmhartige samaritaan :-)
901 Posts
Pagina: «« 1 ... 16 17 18 19 20 ... 46 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 03 mei

    1. Chinese beurzen gesloten ivm Labor Day
    2. Aperam Q1-cijfers
    3. Bpost Q1-cijfers
    4. Credit Agricole Q1-cijfers
    5. Ontex -Q1-cijfers
    6. Brunel Q1-cijfers
    7. Heijmans €0,89 ex-dividend
    8. VS banengroei en werkloosheid april Banengroei: 243K. Werkloosheid: 3,8%. Uurlonen: +0,3% MoM volitaliteit verwacht
    9. VS inkoopmanagersindex diensten S&P april (def)
    10. VS Inkoopmanagersindex diensten ISM april (def)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht